آیا خوشحال نیستید که سرانجام سال 2023 به پایان رسید؟ حتی با وجود اینکه جهان هنوز سخت کار می کند تا سرانجام به همه گیری کووید پایان دهد، هنوز هم احساس می کند که شروع جدیدی داریم و همه چیز در حال بهتر شدن است. این خوش بینی دوباره دقیقاً به همین دلیل است که کارشناسان بازاریابی محتوا در حال حاضر تغییر بزرگی را در لحن برای سال پیش رو با تمرکز جدید بر ایجاد تقاضا توصیه می کنند.
با بیرون آمدن شرکت ها از بیماری همه گیر، زمان آن فرا رسیده است که همه ما تمرکز خود را بر افزایش ارزش از طریق محتوای با کیفیت بالا تجدید کنیم. یعنی:
- استفاده از محتوا برای جذب مشتریان بالقوه بزرگتر در سال 2024
- بازگشت به تمرکز بر داستان سرایی مثبت و تأثیر عاطفی قوی
- استفاده از محتوا بیش از هر چیز برای ایجاد تقاضا با جلب توجه به علایق، نیازها و خواسته های مشتریان.
در این مقاله به برخی از جدیدترین ها نگاه می کنیم تحلیل روند که نشان می دهد بازاریابان برتر چگونه انتظار دارند از محتوای خود در سال استفاده کنند جلوتر و ما به خصوص روی موضوع کلیدی تولید تقاضا تمرکز خواهیم کرد.
چرا از بازاریابی محتوا برای تولید تقاضا استفاده کنیم؟
بنابراین، چرا محتوا یک ابزار موثر برای تولید تقاضا است؟
در اینجا دو دلیل اصلی وجود دارد:
محتوا غوطه ور است. این تجربه تعاملی مثبتی با برند شما و محصولات آن ایجاد می کند. محتوای شما مشتریان شما را دعوت می کند تا تصور کنند استفاده از محصول یا خدمات شما چگونه است یا اینکه شرکت شما (و رهبری فکری آن) در کنار آنها باشد. این باعث می شود مشتریان بالقوه در آن مرحله اولیه حیاتی سفر مشتری با احتمال بیشتری درگیر شوند.
محتوا پیش بینی کننده است. محتوای خوب علایق مخاطبان هدف شما را برآورده می کند، اما در عین حال نیازهای آنها را پیش بینی می کند. این فرصتی را برای شما ایجاد می کند تا راه حل هایی را پیشنهاد دهید که ممکن است قبلاً در رادار مشتریان بالقوه شما نبوده باشد. به عبارت دیگر، محتوای شما آنها را از محصولات و خدمات مفیدی که حتی نمی دانستند به آنها نیاز دارند آگاه می کند.
محتوای باکیفیت به دلیل قدرت پیشبینی و غوطهوری آن، تنها ابزاری برای جذب مشتریان بالقوه به قیف شماست. به همین دلیل است یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تقریباً 9 از هر 10 بازاریاب انتظار می رود در سال 2024 از محتوا به طور خاص برای تولید تقاضا استفاده شود.
نحوه استفاده از بازاریابی محتوا در استراتژی تولید تقاضا
برای به دست آوردن تقاضای بهینه از محتوای خود، ما چند نکته را بر اساس آخرین تحقیقات بازار گردآوری کردهایم. این چیزی است که کارشناسان برای سال 2024 توصیه می کنند:
محتوای خود را در بالای قیف متمرکز کنید
ایجاد تقاضا از اولین مرحله سفر مشتری شروع می شود. توجه خود را روی آن متمرکز کنید افزایش آگاهی از برند و خود را از رقبا متمایز کنید. این به معنای اتخاذ رویکردهای خلاقانه تر برای نحوه ارائه ایده ها، محصولات و خدمات شرکتتان است. موفق ترین بازاریابان محتوا در سال 2024 کسانی خواهند بود که می دانند چگونه داستان بگویند و تخیل مخاطبان را جذب کنند، به خصوص با پیام های الهام بخش و شاد.
از انواع محتوای مناسب استفاده کنید
تحقیقات بازار نشان می دهد که موثرترین نوع محتوا برای هدف قرار دادن بالای قیف شما در سال 2024 خواهد بود پست ها و مقالات وبلاگ، از نزدیک دنبال می شود ویدیوها. ایده این است که با استفاده از بسته های کوچکتر اطلاعات، تأثیر خود را بهینه کنید. بنابراین، اکنون زمان خوبی برای اصلاح وبلاگ خود است. ممکن است علاوه بر انتشار مطالب جدید، بهروزرسانی محتوای قدیمیتر را نیز در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که برای افزایش تأثیر عاطفی، داستان های شخصی زیادی را در آن گنجانده باشید. محتوای طولانی تری را روی هدف قرار دادن مشتریانی که در داخل قیف شما هستند متمرکز کنید.
معیارهای مناسب را دنبال کنید
برای پیگیری موفقیت محتوای خود، 75 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی اخیر بازاریابی محتوا گفتند که به طور خاص به نرخ تبدیل در سال 2024. شاید این تعجب آور نباشد، زیرا تبدیل به طور کلی استاندارد طلایی برای معیارهای بازاریابی است. با این حال، همان تحقیقات نشان می دهد که نامزدی معیارها در سال جاری بسیار مهم خواهند بود، زیرا شرکت های بیشتری بر تولید تقاضا تمرکز می کنند. بنابراین، حتماً مراقب ردیابی کلیک، زمان مشاهده و سایر معیارهای تعامل باشید تا محتوای خود را ساده کنید.
خاموش با قدیمی، با جدید!
از آنجایی که بازارها به آرامی در سال 2024 به حالت عادی باز می گردند، در مورد به دست آوردن قلب و ذهن مشتریان خود بیش از هر زمان دیگری با رقابت روبرو خواهید شد. بنابراین، بیایید همه امسال را به خوبی شروع کنیم! این به معنای دستیابی به مخاطبان گستردهتر و استفاده از محتوای پر تأثیر برای نشان دادن آنچه که برند شما میتواند برای آنها انجام دهد، است.
مشتریان از بمباران شدن با عناوین منفی و اخبار بد در سال گذشته خسته شده اند. اکنون که همه چیز رو به جلو است، شما یک فرصت عالی برای جذب مشتریان جدید با داستان سرایی احساسی و پیامهای مثبت دارید.