حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

تمرکز بر آینده: 10 روند برتر بازاریابی محتوا در سال 2024

آنچه در این مقاله می خوانید:

در یک صنعت گرایش محور مانند بازاریابی محتوا، همگام شدن با آخرین پیشرفت ها گاهی اوقات می تواند مانند یک شغل تمام وقت به نظر برسد. لازم نیست فالگیر باشید تا بفهمید در ماه های آینده چه چیزی این صنعت را شکل می دهد.

این را به ما بسپارید تا 10 روند برتر بازاریابی محتوا در سال 2024 را بررسی کنیم و به شما الهام دهیم که چگونه استراتژی محتوای خود را در سال جاری اصلاح کنید.

از مگاترند هوش مصنوعی مولد، تا داغ ترین استراتژی های محتوا و همه آخرین پیشرفت ها در قالب های محتوا، شخصی سازی و موارد دیگر: این راهنمای سریع شما برای همه گرایش های برند برتر سال و روندهای بازاریابی جدید است.

خوراکی های کلیدی:

  • انتخاب های ما را برای برترین روندهای بازاریابی محتوا در سال 2024 کشف کنید.
  • بیاموزید که چگونه استراتژی های بازاریابی روند امسال می تواند به تقویت برند شما کمک کند.
  • پیش نمایشی از روندهایی که آینده بازاریابی محتوا را پس از سال 2024 شکل می دهند، دریافت کنید.

رباتروند شماره 1: استفاده از هوش مصنوعی برای افزایش ROI شما

2024 سالی است که برندها در هر صنعتی می توانند از مزایای واقعی هوش مصنوعی بهره مند شوند. ما قبلاً شاهد ظهور ابزارهای محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Grammarly و DeepL در سال‌های اخیر بوده‌ایم. اما ابزارهای جدید و قدرتمند هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT در OpenAI وعده می دهند که خروجی محتوا را بدون هیچ سابقه ای سرعت می بخشد.

هوش مصنوعی مولد هنوز در مراحل اولیه خود است، اما در حال حاضر نتایج باورنکردنی را ارائه می دهد. مشتریان Contentoo از مدل اختصاصی هوش مصنوعی ما (نسخه بتا) بهره برده اند، که آنها را قادر می سازد تا افزایش ROI در محتوای موجود خود تا 200٪.

این فناوری‌ها بسیار امیدوارکننده هستند که دیگر نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. به علاوه، در اقتصاد سخت امروزی، برندها مشتاق هستند تا هزینه ها را بدون قربانی کردن بهره وری کاهش دهند. به همین دلیل است که ما سال 2024 را سال هوش مصنوعی بازاریابی محتوا می نامیم.

مشاهده این مطلب  ایجاد محتوای بسیار متقاعد کننده: درس هایی از اپل

روند شماره 2: استفاده از هوش مصنوعی و داده برای هدایت استراتژی بازاریابی شما

هوش مصنوعی فقط به برندها کمک نمی کند تا در سال 2024 محتوای بیشتری را سریعتر منتشر کنند. همچنین به شکل دهی استراتژی های محتوا و بهینه سازی برنامه ریزی محتوا کمک می کند. اگر در حال حاضر از ابزار هوش مصنوعی برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده نمی کنید، امسال سال خوبی برای شروع است.

ابزارهایی مانند مولد کلمات کلیدی مبتنی بر الگوریتم وب مشابه یا کلید واژه Insights در حال رسیدن به بلوغ است. در ازای قیمت، آنها رقابتی ترین کلمات کلیدی را در صنعت، بازار و جایگاه شما به شما ارائه می دهند. استفاده از هوش مصنوعی برای انجام کارهایی مانند تحقیق کلمات کلیدی به شما کمک می کند تمرکز خود را تیز کنید و برند خود را قابل یافتن تر کنید.

روند شماره 3: برجسته شدن با لمس انسان

قول می‌دهیم این آخرین روند بازاریابی محتوای ما در سال 2024 است که مستقیماً با هوش مصنوعی مرتبط است.

از آنجایی که برندهای بیشتری برای ارائه محتوا به بازار به ابزارهایی مانند ChatGPT روی می آورند، خطر شروع به هموار شدن چشم انداز محتوا وجود دارد.

به یاد داشته باشید که ابزارهای هوش مصنوعی همانطور که از نامشان پیداست عبارتند از: ابزار. این بدان معناست که آنها می توانند به ما بازاریابان کمک کنند تا کارهایمان را بهتر و سریعتر انجام دهیم، اما جادوی واقعی به آن متکی است خلاقیت ما و لمس انسانی.

بهترین برندها امسال با استفاده از هوش مصنوعی برای سرعت بخشیدن به خروجی خود، اما با تکیه بر تجربه، برجسته خواهند شد داستان سرایان انسان تا به محتوای خود جان بخشند.

مشاهده این مطلب  آیا کپی رایترهای انسانی در عصر ChatGPT منسوخ شده اند؟

روند شماره 4: بزرگنمایی در بازارهای خاص

بر کسی پوشیده نیست که بازاریابی محتوا بهترین راه برای تولید سرنخ است. به همین دلیل است که بسیاری از برندها اکنون به محتوا متکی هستند و به همین دلیل است که اشباع محتوا به یک نگرانی واقعی تبدیل شده است.

در سال 2024 با کاوش در بازارهای خاص خود از رقبای خود متمایز شوید. بسیاری از برندها حتی با محتوای قهرمان خود که به طور سنتی سعی در جذب هرچه بیشتر سرنخ‌ها داشته‌اند، در حال پیشرفت هستند.

اکنون که هوش مصنوعی تولید محتوا را بسیار سریع‌تر می‌کند (اوه، ما دوباره به هوش مصنوعی اشاره کردیم)، شما همچنین آزادی و انعطاف بیشتری برای تمرکز بر روی محتوای خاص دارید، حتی در بالای قیف شما.

بنابراین، سعی کنید موضوعات گسترده تر را به عمودهای خاصی که می خواهید هدف قرار دهید پیوند دهید. به‌جای اینکه بنویسید راه‌حل برندتان چگونه برای همه سود می‌آورد، روی اینکه چگونه برای یک صنعت خاص سود می‌برد، تمرکز کنید. شخص یا نوع شرکت

قدرت بینایی

روند شماره 5: محتوای خود را شخصی کنید

روند کلان شخصی سازی سرانجام به دنیای بازاریابی محتوا راه یافت. و به طور عمده ای با مخاطبان طنین انداز شده است، شاید به این دلیل که روند هوش مصنوعی (اوه، ما دوباره این کار را انجام دادیم) باعث می شود مردم بیشتر تشنه تجربه های واقعی و شخصی شوند.

برای شخصی‌سازی مؤثر محتوای شما، حجم نسبتاً زیادی داده‌های مشتری و مدیریت داده‌های جامد لازم است.

اما محتوای شخصی سازی شده ارزش سرمایه گذاری را دارد، همانطور که مشخص شده است ROI 300% ایجاد کنید.

برای مثال، فکر کنید که برای مشتریان فعلی یک تبریک تولد با یک پیشنهاد شگفت‌انگیز ویژه ارسال کنید، یا در زمان خاصی از سال بر اساس رفتار خرید قبلی‌شان با آنها تماس بگیرید.

مشاهده این مطلب  موفقیت در سئو با انتشار چند مقاله در هفته امکان پذیر است؟

شاید تعجب کنید که بدانید حتی ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به شخصی سازی محتوای خود در دسترس هستند (اوه، دوباره هوش مصنوعی!).

روند شماره 6: ایجاد یک تجربه محتوا

در عصر UX، جای تعجب نیست که بسیاری از بازاریابان شروع به فکر کردن به محتوای خود در قالب یک تجربه فراگیر در سال 2024 کرده اند.

اینجاست که لحن صدای ثابت برند شما و سبک و استراتژی به خوبی تعریف شده وارد بازی می شود.

برای ایجاد یک تجربه محتوا، سه جزء کلیدی وجود دارد:

  • از یکپارچگی و قوس روایی واضح اطمینان حاصل کنید در هر مرحله از سفر خریدار.
  • مشتری (یا پیشرو) خود را به ستاره تبدیل کنید: محتوای فراگیر ایجاد کنید که بر نقاط درد آنها تأثیر بگذارد، به آنها نشان دهد که به آنها اهمیت می دهید و آنها را متقاعد می کند که یک شریک قوی در برند شما پیدا کرده اند.
  • از تجربه کاربری عالی اطمینان حاصل کنید: این بدان معناست که سرعت بارگذاری صفحه خود را به حداکثر برسانید و مطمئن شوید که محتوای شما برای موبایل بهینه شده است.

روند شماره 7: بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی

اگرچه این فناوری بیش از یک دهه است که وجود داشته است، جستجوی صوتی سرانجام در سال 2024 به بلوغ می رسد. این ممکن است به دلیل روند کلان فناوری های بدون تماس باشد که در طول همه گیری همه گیر رشد کرد.

همچنین می تواند این باشد تشخیص صدا در سال های اخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

در هر صورت، مشتریان بیشتری از صدا برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، که تخمین ها نشان می دهد که تقریباً این دو سوم بزرگسالان در ایالات متحده به طور منظم از جستجوی صوتی استفاده می کنند. دلیل اصلی استفاده از جستجوی صوتی، یافتن اطلاعات در مورد مشاغل محلی است (58٪ از جستجوها).

مشاهده این مطلب  توسعه محتوایی سایت

برای بازاریابان محتوا، این به این معنی است که اطمینان حاصل شود که محتوای شما منعکس کننده شیوه صحبت و پرسیدن واقعی مشتریان شما است.

گفته ی نویسنده قدیمی، “بنویس مثل خودت که حرف می زنی”، هرگز اینقدر مرتبط نبوده است، به خصوص اگر سعی می کنید مشتریان را به نزدیک ترین مکان خود در منطقه خود جذب کنید.

مصاحبه

روند شماره 8: با پادکست یا رویداد زنده ارتباط برقرار کنید

پادکست ها و زندگی کن وبینارها هر دو در طول همه‌گیری شاهد افزایش محبوبیت زیادی بودند. و به نظر می رسد که آنها اینجا هستند تا حداقل برای بقیه سال 2024 بمانند.

این خبر خوبی برای بازاریابان محتوا است. برای سرمایه‌گذاری نسبتاً کم، می‌توانید محتوای صوتی یا تصویری طولانی‌مدت در قالبی ایجاد کنید که مردم دوست دارند مصرف کنند.

یکی دیگر از مزایای این فرمت ها این است که به راحتی به کمپین های بزرگتر متصل می شوند.

با یک تک پادکست یا رویداد زنده، محتوای کافی تولید می کنید تا هفته ها به یک سری از رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ نفوذ کنید.

اما با بیش از 5 میلیون پادکست مختلف تنها در پلتفرمی مانند Spotify، اشباع یک مشکل رو به رشد است، به همین دلیل است که این روند ممکن است در سال 2024 به نقطه عطفی برسد.

روند شماره 9: انجام تحقیقات شخصی

بهترین راه برای ایجاد تصویر برند و جذب خوانندگان جدید در سال 2024 چیست؟

با ارائه بینش های اصلی و مبتنی بر تحقیق.

از آنجایی که مصرف‌کنندگان محتوا نسبت به اطلاعاتی که آنلاین می‌خوانند باهوش‌تر و انتقادپذیرتر می‌شوند، ایجاد اعتماد مهم‌تر از همیشه است.

تحقیقات اصلی شفاف و مبتنی بر علم به برند شما اعتبار می بخشد.

یکی دیگر از مزایای انجام تحقیقات اصلی این است که (مانند تولید یک پادکست یا میزبانی یک وبینار) مقدار زیادی از اطلاعات را به دست می دهد که می تواند به طیف گسترده ای از دارایی ها تبدیل شود.

مشاهده این مطلب  چگونه هوش مصنوعی آینده سئو را تغییر خواهد داد

نکات کلیدی خود را به اینفوگرافیک‌های کوچک برای رسانه‌های اجتماعی تبدیل کنید و از پست‌های وبلاگ تامل برانگیز استفاده کنید تا خوانندگان را به دانلود گزارش کامل تحقیق سوق دهید.

روند شماره 10: تعاملی کردن آن

مخاطبان شما توسط محتوا بمباران می شوند، از فیدهای رسانه های اجتماعی گرفته تا جستجوهای وب. گرایش اصلی به سمت برجسته شدن با محتوای تعاملی در سال 2024 به اوج جدیدی می رسد.

ابزارهای جدید ایجاد محتوای سرگرم‌کننده و خوراکی را آسان‌تر و سریع‌تر می‌کنند که باعث تعامل می‌شود و افراد را کنجکاو می‌کند تا درباره برند شما بیشتر بدانند.وقتی به تعامل فکر می کنید، ممکن است به تکنیک های گیمیفیکیشن مانند آزمون ها در رسانه های اجتماعی فکر کنید.

با این حال، این روش ها قبلاً برای مدتی وجود داشته اند و ممکن است برای بسیاری از مخاطبان شما مانند طعمه کلیکی به نظر برسد.

سعی کنید تکنیک های محتوای تعاملی تازه تری را کاوش کنید.

ابزارهایی مانند ماشین‌حساب‌های بازگشت سرمایه/پس‌انداز یا پیش‌نمایش‌های فریمیوم راه‌حل نرم‌افزاری شما، روندی بسیار قدرتمند برای افزایش تعامل در حال حاضر هستند.

و استفاده از داستان‌های رسانه‌های اجتماعی، چرخ فلک‌ها یا ابزارهایی مانند Google Web Stories، محتوای نوشتاری را با کسری از هزینه و زمان صرف شده برای تولید ویدیو قابل هضم و سرگرم‌کننده‌تر می‌کند.

کدام روندها بازاریابی محتوای آینده را شکل خواهند داد؟

اکنون که 10 روند بزرگ بازاریابی را که بازاریابی محتوا را در سال 2024 شکل می دهند، پوشش داده ایم، بیایید کمی بیشتر به آینده نگاه کنیم. (هشدار اسپویلر: ارجاعاتی به هوش مصنوعی وجود خواهد داشت).

برخی از روندهای جدید در بازاریابی که به تدریج در 2 تا 3 سال آینده آشکار خواهند شد چیست؟

چت ربات های هوش مصنوعی جستجوهای اینترنتی را محاوره ای تر می کنند

هنوز کاملاً مشخص نیست که چت ربات‌هایی مانند Google’s Bard چگونه نحوه رتبه‌بندی و نمایش نتایج جستجوی آنلاین را تغییر می‌دهند.

مشاهده این مطلب  در بازاریابی محتوا، کیفیت محتوا همچنان برتر است

با این حال، به نظر می رسد که این فناوری ها جستجوی وب را برای کاربران محاوره ای تر و تعاملی تر می کند.

برای اطمینان از اینکه محتوای شما به عنوان منبع نشان داده می شود، اطمینان حاصل کنید که نه فقط برای یافتن آن بهینه شده است (کلمات کلیدی سئو)، بلکه برای اعتبار دامنه.

اکنون زمان خوبی برای شروع بررسی ساختار پیوند صفحه خود، حذف پیوندهای بد/مرده و ایجاد مشارکت برای به دست آوردن بک لینک است.

هوش مصنوعی تقاضا برای استعدادهای خلاق انسان را افزایش می دهد

بله، درست خواندید: هوش مصنوعی به این زودی جایگزین سازندگان محتوای انسانی و بازاریابان نخواهد شد.

در واقع، آن را به ساخت استعداد خلاق انسان مهمتر از همیشه است.

این امکان برای تقریباً هر کسی که به اینترنت متصل است برای ایجاد یک متن خوانا و درست از نظر گرامری در چند ثانیه با استفاده از ابزاری مانند ChatGPT احتمالاً منجر به انفجار محتوای عمومی، غیر هدفمند و کم تأثیر خواهد شد.

برندهایی که می خواهند با افزودن ارزش واقعی متمایز شوند، بیش از هر زمان دیگری به استعداد خلاق انسان برای تأثیرگذاری متکی خواهند بود.

باهوش ترین برندها از هوش مصنوعی برای کارهای کم خلاقیت یا به عنوان یک ابزار تصمیم گیری استراتژیک استفاده می کنند، در حالی که از سازندگان محتوای با تجربه برای ارتباط واقعی با مخاطبان خود استفاده می کنند.

برای آینده بازاریابی محتوا آماده اید؟

کشف کنید که چگونه کارشناسان بازاریابی محتوا در سراسر جهان استراتژی های خود را برای سال پیش رو اصلاح می کنند.

گزارش کامل تحقیق امروز ما را دانلود کنید: موتور بازاریابی محتوای خود را در زمان های نامشخص شارژ کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چت جی پی تی و محتوای سئو: آینده‌ی این دو به کجا خواهد رسید؟
با انتشار ابزارهای هوش مصنوعی انقلابی مانند ChatGPT، بسیاری از افراد در مورد آینده بازاریابی با محتوای...
چگونه از هوش مصنوعی برای نوشتن پست‌های وبلاگ استفاده کنیم
هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای خلق محتوا، از جمله پست‌های وبلاگ، است. ابزارهای جدید هوش مصنوعی به شما...
وبینارهای تبدیل‌کننده: تبدیل مخاطبین به مشتریان در سال 2024
ممکن است کلمه «وبینار» برای بعضی از ما یادآور ویندوز ایکس‌پی، مای‌اسپیس و مدل موهای عجیب اوایل دهه ۲۰۰۰...
بهترین مجموعه ابزار فناوری برای بازاریابان محتوا
  به شما کمک می‌کند تا با مفهوم “مارتک استک” آشنا شوید. به شما توصیه می‌کنم قبل از...
مصاحبه با ایگور رودی، مدیر بازاریابی رشد
شرکت فناوری آموزش الکترونیکی Easygenerator که در سال ۲۰۱۳ در هلند تاسیس شد، با هدف “تغییر آینده...
چگونه ایجاد محتوای هوش مصنوعی آینده نویسندگی خلاق را شکل می دهد
آیا می دانستید که انتظار می رود بازار جهانی هوش مصنوعی (AI) برسد 1.81 تریلیون دلار تا سال 2030؟ هوش مصنوعی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070