ژنرال Z 26 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد و تا سال 2025، 85 میلیون مصرف کننده در ایالات متحده به حساب خواهند آمد. در حالی که Gen Z برخی از ویژگی ها را با پیشینیان خود، Millennials مشترک است، آنها همچنین برخی از چالش های بازاریابی جدید را برای برندهایی که به دنبال جذب این جمعیت پرسود هستند، ارائه می دهند.
از انتخاب کانالهای بازاریابی مناسب گرفته تا اصلاح پیامهای خود، در ادامه بخوانید تا بفهمید چرا باید فراتر از محصول و خدمات خود صحبت کنید تا مخاطبان Gen Z را جذب کنید.
ژنرال Z کیست؟
Gen Z به نسل متولد شده بین 1997-2012 اشاره دارد. اعضای آن از نظر قومیتی متنوعترین جمعیتشناختی هستند و نسبت به نسلهای گذشته خود را بازتر و فراگیرتر میدانند. مصرفکنندگان Gen Z به فناوری آگاه هستند و بعید است زمانی را به یاد بیاورند که تلفن همراه یا تبلت نداشتهاند.
چگونه به Gen Z بازاریابی می کنید؟
بازاریابی برای Gen Z به سادگی ارتباط با ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات شما نیست. این در مورد ایجاد یک ارتباط معنادار مبتنی بر اعتماد و صداقت است. در اینجا چند نکته برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی موثر Gen Z آورده شده است.
نکته 1. مشخص کنید که برند شما چیست
ژنرال Z یک جمعیت دموگرافیک با ذهنیت تدریجی، فراگیر و متنوع است. آنها برای فردگرایی ارزش قائل هستند و در برابر برچسب ها مقاومت می کنند. دلایل برای این گروه مهم است و آنها برای آنچه به آن اعتقاد دارند بسیج و مبارزه خواهند کرد. این ارزش ها در رفتارهای خرید آنها منعکس می شود. 31 درصد از ژنرال Z گفته اند که خرید از یک برند را متوقف می کنند اگر ارزشهایی را ترویج میکرد که به اشتراک نمیگذاشتند و 76 درصد اظهار داشتند که خرید از مشاغلی که تنوع را جشن می گیرند مهم است.
مهم نیست که کسب و کار شما چه چیزی می فروشد، بسیار مهم است که ارزش ها و باورهای معتبر را نشان دهید. چند جمله در مورد تنوع و گنجاندن در صفحه درباره ما بعید است آن را کاهش دهد. رویکرد شما به مسئولیت اجتماعی، پایداری زیست محیطی، حقوق LGBTQ+، تنوع و برابری باید در همه کارهایی که انجام می دهید به وضوح بیان شود.
اگر میدانید زمینههایی وجود دارد که میتوانید در آنها بهتر عمل کنید، مانند افزایش نمایندگی نژادی در نیروی کارتان، سعی نکنید آنها را زیر فرش بکشید. صاحب موقعیت باشید و واضح باشید که موضوع را تصدیق کرده اید و توضیح دهید که چگونه می خواهید آن را تغییر دهید. صداقت و درستکاری با این جمعیت شناسی کمک زیادی می کند.
نکته 2. هدفمند باشید
به دنبال نکته قبلی ما، Gen Z میخواهد از مارکهایی خرید کند که بر اساس یک هدف قوی هدایت میشوند. طبیعتاً، این هدف باید با انگیزه خیر اجتماعی باشد و از تعهد شما برای رفتار مسئولانه و اخلاقی در هر زمان حمایت کند.
یک برند هدفمند به شما کمک می کند تا قلب ژنرال Z را درگیر کنید، نه فقط ذهن آنها. آنها به سادگی علاقه ای نخواهند داشت اگر شما تماماً در مورد سود هستید یا ذینفعان خشنود را در اولویت قرار دهید.
در کنار ایجاد اعتماد بر اساس ارزشهای فوق، یک برند هدفمند بودن به نوآوری و داشتن ایدههای بزرگ نیز بستگی دارد. ژنرال Z میخواهد از برندهای خود الهام بگیرد و خود را با شرکتهایی که آنها را رویایی میدانند هماهنگ کنند. این می تواند مربوط به فناوری مورد استفاده شما، تأثیرگذارانی که با آنها کار می کنید، اخلاق شرکت شما، تخصص افراد شما – یا ترکیبی از هر چهار مورد باشد. هدف شما باید معتبر، معنادار و معتبر باشد و به طور واضح و پیوسته در تمام نقاط تماس مشتری ارتباط برقرار کند.
اگر در مورد چگونگی تعریف هدف برند خود مطمئن نیستید، نگران نباشید. تعدادی از اعضای کلیدی تیم خود را جمع آوری کنید و به موارد زیر فکر کنید:
دلیل حضور شما، فراتر از محصولات و خدماتی که ارائه می دهید چیست؟
چگونه به زندگی مشتریان خود و به طور کلی به جامعه ارزش اضافه می کنید؟
چه چیزی رویکرد شما را واقعاً از رقبای خود متفاوت می کند؟
هنگامی که به موارد فوق پاسخ دادید، پاسخ های خود را به نوعی بیانیه مأموریتی تبدیل کنید که هدف برند شما را بیان می کند. اطمینان حاصل کنید که به خدمات و محصولات شما مربوط می شود، منحصر به فرد است و از قلب می آید.
نکته 3. ایجاد اعتماد
همانطور که از نکات بالا متوجه شدید، ایجاد اعتماد برای تعامل موثر با Gen Z-ers کلیدی است. علاوه بر نشان دادن اخلاق و ارزشهای خوب، بازاریابان همچنین میتوانند با ارتقای رفاه در پیامهای خود اعتماد ایجاد کنند. هفت نفر از ده پاسخ دهندگان Gen Z در نظرسنجی اندلمن بیان کرد که ایمنی و امنیت اولویت اصلی این جمعیت است که با توجه به تأثیرات همهگیری و بحرانهای سیاسی جهانی در حال انجام، چندان تعجبآور نیست.
ژنرال Z میخواهد بداند که برند شما هر دو بهترین منافع آنها را در دل دارد. خواه این محافظت از دادههای آنها باشد یا ارائه بهترین کیفیت یا ارزش به آنها، مطمئن شوید که در مورد رویکرد خود نسبت به مشتری و رفاه اجتماعی در پیامهای بازاریابی خود شفاف هستید.
برای تعریف لحن صدای برندتان به کمک نیاز دارید؟ ما را بررسی کنید 5 نکته برای تولید محتوا عالی.
ژنرال Z به کارشناسان بیش از رهبران تجاری، سیاستمداران و افراد مشهور سنتی اعتماد کرد. همیشه به تحقیقات به روز از منابع مستقل استناد کنید و تمام مقالات خود را با دقت بررسی کنید. یک مطالعه توسط CGK نشان داد که رتبهبندی و بررسیهای خوب شرکت باعث میشود مشتریان Gen Z نسبت به خرید از یک برند خاص احساس اطمینان کنند. از داستان های مرتبط و معتبر مشتری در وثیقه خود با نقل قول از افراد واقعی استفاده کنید که تنوع پایگاه مشتری شما را منعکس می کند.
نکته 4. از کانال های مناسب استفاده کنید
پس از تمام تلاش های سخت شما برای اصلاح پیام های خود، باید مطمئن شوید که از کانال های بازاریابی مناسب برای دستیابی به مخاطبان Gen-Z خود استفاده می کنید. به طور طبیعی، رسانه های اجتماعی باید یک تمرکز کلیدی باشند، اما همانطور که گزارشی از Sprout Social نشان داد، تأکید باید بر مشارکت ژنرال Z در مرحله آگاهی از سفر خریدار باشد. 76٪ از پاسخ دهندگان Sprout گفتند که رسانه های اجتماعی آنها را قادر می سازد تا با برندها تعامل داشته باشند و 78٪ اظهار داشتند که از رسانه های اجتماعی برای یادگیری در مورد برندهای جدید استفاده می کنند. بنابراین، هنگامی که به استراتژی رسانه های اجتماعی خود نزدیک می شوید، مطمئن شوید که داستان برند قانع کننده ای را تعریف می کنید، از تصاویر بصری جالب زیادی استفاده می کنید و فرصت زیادی برای ارتباط و گفتگو ارائه می دهید.
وقتی صحبت از مکالمه شد، یکی از موثرترین پلتفرمها برای برقراری ارتباط با Gen Z-ers، اپلیکیشنهای پیامرسان هستند. در واقع، الف نظرسنجی فیسبوک نشان داد که 60 درصد از ژنرال Z میخواهند از این طریق بیشتر با مشاغل ارتباط برقرار کنند.
بازاریابی ایمیلی همچنین می تواند برای Gen Z کار کند، تا زمانی که محتوا به جای فروش، سرگرم کننده، مختصر و مبتنی بر اطلاعات باشد. تمام شد نیمی (53٪) از پاسخ دهندگان در مطالعه ای توسط Media Post گفت که آنها خوشحال خواهند شد که یک بار در هفته یک ایمیل از یک برند دریافت کنند. بنابراین، اگر به خوبی انجام شود، ایمیل فرصت خوبی برای ایجاد آن وفاداری و اعتبار بسیار مهم با این جمعیت تشنه اعتماد است.
نتیجه گیری
امیدواریم این مقاله به شما ایدههای زیادی در مورد نحوه انطباق بازاریابی خود برای جذب مخاطبان Gen Z داده باشد. به روز نگه داشتن روند مصرف کنندگان یک چالش است، و تشخیص اینکه آیا درخت مناسبی را پارس می کنید یا خیر، دشوار است. برای اطمینان از اینکه انگشت خود را روی نبض بازاریابی نگه می دارید، به رایگان ما نگاهی بیندازید گزارش وضعیت ایجاد محتوا در سال 2022 امروز اگر میخواهید محتوای خود را مقیاسبندی کنید یا برای دستیابی به مخاطبان جدید به مشاوره نیاز دارید، برای برنامهریزی نمایشی از شرکت سئو و طراحی سایت با ما تماس بگیرید.