فریلنسرها، بر اساس گزارش مشاور جهانی دیلویت، در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند. کاری که زمانی به عنوان کار «تکمیلی» برای مشاغل تمام وقت تلقی می شد، به ابعاد خیره کننده ای رسیده است.
“کارگران آزاد سریعترین گروه کارگری در حال رشد در اتحادیه اروپا هستند که تعداد آنها بین سالهای 2000 و 2014 دو برابر شده است. رشد مشاغل آزاد سریعتر از رشد کلی اشتغال در بریتانیا، فرانسه و هلند بوده است.
از آن زمان، تعداد آنها فقط افزایش یافته است. الف نظرسنجی 2024 از گروه مشاوره بوستون نشان می دهد که “53٪ از فریلنسرهای [در اروپا] مورد بررسی کمتر از چهار سال پیش این وضعیت را به دست آوردند.” آنها همچنین در حال تنوع و گسترش تخصص خود هستند: “حرفه های دیجیتال، مانند کارشناسان سئو، طراحان UX، طراحان وب، مدیران رسانه های اجتماعی، [و سایر نقش های مرتبط با بازاریابی محتوا] بین سال های 2020 تا 2021 27 درصد افزایش یافته اند.
در ایالات متحده، این رشد به همان اندازه چشمگیر است. جسیکا آلسفورد، رئیس بخش پایداری جهانی مورگان استنلی، در مقاله ای با عنوان “اقتصاد گیگ جهانی می شود.” [در آنجا]، نیروی کار آزاد سه برابر سریعتر از کل نیروی کار رشد کرده است. “کارگران آزاد اکنون 35 درصد از کل جمعیت شاغل ایالات متحده را تشکیل می دهند و تا سال 2027 می توانند بیش از نیمی از نیروی کار این کشور را تشکیل دهند.”
چنین رشدی همچنین نشاندهنده اتکای روزافزون سازمانهای جهانی به فریلنسرها، پیمانکاران و کارگران گیگ است. با این حال، این اتکا به این معنی است که این سازمانها باید گامهایی برای جذب «و در حالت ایدهآل، بازآموزی» بهترین استعدادهای فریلنسری بردارند و روابط قوی B2B ایجاد کنند که هر دو طرف را ارتقا دهد.
اما روابط با فریلنسرها با روابطی که با کارمندان داخلی یا تمام وقت ایجاد می شود متفاوت است. به این ترتیب، این بدان معناست که شما و سازمانتان باید رویکرد خود را برای تامین منابع و حفظ آنها تطبیق دهید.
فیتی دمبله، همکار پژوهشی در “همچنان که اقتصاد گیگ رشد میکند، یک چالش برای شرکتهای بزرگ این است که چگونه فریلنسرها را درگیر نگه دارند و در داخل، فرهنگ خود را حفظ کنند، زیرا کارکنان کارکنان به انعطافپذیری آزادکاران توجه دارند. مورگان استنلی گفت.
برای تحقق این تعامل، تمرکز باید بر روی سه موضوع اصلی قرار گیرد:
- فرآیند توسعه برای مدیریت فریلنسری.
- راه اندازی کانال های ارتباطی شفاف با فریلنسرها.
- فریلنسرها را در فرهنگ شرکت خود بگنجانید تا احساس کنند عضوی از تیم هستند.
هنگام جذب و حفظ استعداد به فرآیند اعتماد کنید
در گزارش خود، Deloitte فاش میکند که 41 درصد از پاسخدهندگان نظرسنجی معتقدند ایجاد فرآیندهایی برای مدیریت فریلنسرها مهم است. با این حال، تنها 8٪ فرآیندهای “بهترین در کلاس” را در جای خود دارند، با 38٪ معتقدند که فضایی برای بهبود وجود دارد – و 54٪ دارای فرآیندهای متناقض یا اصلاً هیچ.
با این حال، چنین فرآیندهایی برای حفظ روابط آزاد سالم و سازنده کلیدی هستند. آنها به سازمانها اجازه میدهند تا به راحتی استعدادها را بر اساس نیاز انتخاب کرده و قرار دهند. این مقاله به شرکت مهندسی و فناوری مصرف کننده محبوب Robert Bosch GmbH – که معمولاً به عنوان Bosch شناخته می شود – اشاره می کند که Bosch Management Support GmbH را توسعه داده است، یک شرکت تابعه که از آن استفاده می کند – برای مدیریت نیروی کار آماده خدمت با بیش از 1700 نفر قبلی. و کارکنان بازنشسته بوش در سراسر جهان.
این امر بوش را قادر میسازد تا به سرعت در مجموعهای از استعدادهای آزاد یا قراردادی غوطهور شود، انتخاب کند که چه کسی برای این کار مناسب است و یک پروژه را شروع کند. نتیجه؟ «نرخ رضایت 92 درصدی در میان مشتریان این کارگران». روش دیگری که سازمانها از طریق آنچه مورگان استنلی از آن به عنوان «سیستم مدیریت آزاد (FMS)» یاد میکند، یک پلتفرم دیجیتالی است که کسبوکارها را قادر میسازد تا روابط خود با فریلنسرها را خود مدیریت کنید
به گفته دمبل، “FMS” می تواند موانع جغرافیایی، اطلاعاتی و اداری را در فرآیند استخدام کاهش دهد. همچنین میتواند فرآیند منبعیابی و جذب یک نامزد، واگذاری پروژه ها و صورتحساب و پرداخت به فریلنسرها را ساده کند.
همه چیز در مورد ارتباطات
سازمانها همچنین به خوبی میتوانند کانالهای ارتباطی شفافی را با فریلنسرها در مورد در دسترس بودن، بازخورد پروژه و نقش ایجاد و حفظ کنند.
در یک مقاله می 2021 فوربس عواملی را برای ابتکارات موفقیت آمیز تحت رهبری منابع انسانی در جذب، مدیریت و حفظ استعدادهای فریلنسری ترسیم می کند. در این مقاله آمده است که هم فریلنسرها و هم کارمندان داخلی باید ایده روشنی در مورد نقش فریلنسر در سازمان داشته باشند. این شفافیت «به رهبران بستگی دارد که آن را تعریف و انتقال دهند، و آن را به درستی اجرا کنند».
مقاله همچنین به بازخورد می پردازد. «بهترین شرکتها» فریلنسرهای خود را برای موفقیت راهاندازی میکنند و اقداماتی مانند «بیانیه واضح کار، اقدامات و نقاط عطف واقعبینانه، حضور کامل، پشتیبانی مداوم، بررسیهای منظم و بازخورد دوطرفه» ارائه میکنند.
بهعلاوه، سازمانها مسئولیت دارند که آموزشها و مهارتهایی را که برای تعامل و مدیریت فریلنسرها به مدیران نیاز دارند، ارائه دهند، که هم «ضروری است و هم فاقد آن». محتوا، و همچنین مهارت های مدیریت زمان که امکان مدیریت پروژه های همزمان را فراهم می کند.
بازیکنان تیم باشید
به گفته فوربز، در حالی که خارجی، بهترین روابط آزاد-کسب و کار، فریلنسرها را توسعه دهنده سازمان می دانند – و برای گنجاندن آنها گام برمی دارند، – به گفته فوربس، راه هایی برای ایجاد محیطی از همکاران و همکاری پیدا می کنند.
مانند کارمندان داخلی، استعدادهای فریلنس خواهان ارتباط شخصی با مشتریان یا کارفرمایان هستند. دیلویت میگوید برای دادن یکی از آنها به آنها، مهم است که «با توجه به فرهنگ، شمول، و تکالیف کاری با آنها رفتار شود» و ادراکات همه طرفها منعکس کننده این ارزشها باشد. مسلماً خطر بزرگتر است. کارگران جایگزین احساس خواهند کرد که با آنها به عنوان افراد خارجی رفتار می شود، بنابراین به طور بالقوه به برند شغلی کلی سازمان آسیب می زند.
توجه به این نکته نیز مهم است که سازمانهایی که با استعدادهای فریلنسری کار میکنند، نباید از کارکنان داخلی خود غافل شوند، کسانی که صندلیهای ردیف اول را دارند تا فریلنسرها از انعطافپذیری بیشتر برخوردارند – و امتیازات ناشی از آن. ایجاد تعادل – و ترجیح ندادن یک طرف بر طرف دیگر با تکالیف جالب یا جذاب تر – کلید مدیریت تیمی است که از هر دو نوع کارگر تشکیل شده است.
نتیجه گیری
مانند کار ترکیبی یا از راه دور، استعداد آزاد باید به عنوان پایه اصلی محیط حرفه ای فعلی در نظر گرفته شود. آنها تخصص و تجربه ارزشمندی را در اختیار سازمان شما قرار می دهند و اساساً شما را قادر می سازند یک تیم سفارشی برای هر پروژه خاص ایجاد کنید. برای اینکه بیشترین بهره را از آنها ببرید – و استعداد آنها را حفظ کنید – باید در برقراری ارتباط، همکاری و تغییر دیدگاهی که ممکن است قبلاً به فریلنسر نگاه می کردید، تلاش کنید.
Deloitte نتیجه می گیرد، “سازمان هایی که این نیروی کار را جدی می گیرند، می توانند استراتژی ها و برنامه هایی را برای دسترسی و مشارکت افراد با استعداد در هر کجا که ممکن است در گروه کار بنشینند، ایجاد کنند، و باعث رشد کسب و کار و گسترش تنوع نیروی کار شوند.”
بنابراین، گام بعدی چیست و آیا برای انجام آن آماده هستید؟ javadyasemi اینجاست تا به شما کمک کند و پلت فرم اروپایی را برای استعدادهای بازاریابی محتوا ارائه می دهد. برای امروز یک نسخه نمایشی برنامه ریزی کنید برای دیدن آن در عمل