اما آیا تا به حال متوجه شده اید که مجبور هستید به طور مداوم منطق پشت استراتژی خود را برای اعضای تیم و سایر ذینفعان توضیح دهید؟ آیا احساس می کنید که استراتژی شما فاقد ساختار است یا حداقل می تواند از داشتن یک گردش کار ساده تر بهره مند شود؟ یا فقط علاقه مند به داشتن یک نمای کلی واضح تر از خروجی محتوای خود هستید تا به تصمیم گیری خود کمک کنید؟
اینجاست که چارچوب بازاریابی محتوا می تواند کمک کند. یک چارچوب یک سیستم فراگیر ایجاد می کند که همه عناصر استراتژی شما را با هم پیوند می دهد. این به شما یک ساختار منسجم می دهد که شما و تیمتان را در یک صفحه نگه می دارد. و منطق پشت هر دارایی محتوا و نحوه انطباق آن با کمپین گسترده تر شما را به خوبی توضیح می دهد.
چارچوب استراتژی مناسب به شما کمک میکند تا بیشتر از خود بهره ببرید بازاریابی محتوا. بیایید با نگاهی به برخی از بهترین فریم ورک های موجود شروع کنیم.
کدام چارچوب بازاریابی محتوا بهتر است؟
یکی از چیزهای مهم در مورد چارچوب های بازاریابی محتوا این است که شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. البته، این نیز می تواند تشخیص اینکه کدام یک برای تیم شما بهتر است کمی سخت کند.
بیایید روی چهار چارچوب بازاریابی محتوا تمرکز کنیم که می بینیم بهترین نتایج را ارائه می دهند
1. HHH/Pow Push Pull
ما با چارچوب HHH – همچنین به عنوان Pow Push Pull – شناخته می شود، شروع می کنیم، که توسط دانش آموخته گوگل، Lazar Dzamic مورد توجه ما قرار گرفت. با این چارچوب، هدف ایجاد تعادل مناسب محتوا در سه دسته Hero، Hub و Help است.
«محتوای کمک» (مانند محتوای «چگونه باید»، سؤالات متداول، یا محتوای «بهداشتی») اساس این چارچوب است. برای یک سازمان با اندازه متوسط، توصیه می شود حداقل هفته ای یک بار محتوای جدید در این دسته منتشر شود. این به عنوان «محتوای کششی» نیز شناخته میشود، زیرا در جذب همه افراد، مهم نیست که در کدام مرحله از سفر مشتری هستند، خوب است. فقط این را در نظر بگیرید: تحقیق کنید نشان میدهد که بازدیدکنندگانی که از یک صفحه خدمات شروع میکنند در مقایسه با بازدیدکنندگانی که از صفحه وبلاگ شروع میکنند، 50 برابر بیشتر احتمال دارد که پیشرو شوند.
محتوای Hub (مانند محتوای رهبری فکر و صفحات فرود) در مرحله بعدی قرار می گیرد. سعی کنید محتوایی مانند این را حدود دو بار در ماه منتشر کنید. به عنوان محتوای Push نیز شناخته میشود، زیرا برای مشتریان بالقوهای جذاب است که در میانه راه قیف فروش شما هستند و ممکن است برای حفظ حرکت آنها به کمی «فشار» نیاز داشته باشند.
محتوای «قهرمان» (مانند موارد مشتری و محتوای سرمقاله خلاق) در راس هرم قرار دارد. این محتوا برای “واو” و جذب اعضای جدید برای مخاطبان شما طراحی شده است (به همین دلیل است که به آن “محتوای Pow” نیز می گویند. سعی کنید این محتوا را کمتر منتشر کنید (حدود یک بار در ماه)، اما مطمئن شوید که کیفیت آن درجه یک است.
چارچوب HHH تضمین می کند که شما در حال ایجاد هستید محتوایی که برای گروه های هدف شما در تمام لایه های قیف شما جذاب است. همچنین محتوای شما را با سرعت مناسب حفظ می کند.
این چارچوب برای موارد زیر ایدهآل است: تیمهای بازاریابی در هر مرحله از سفر بازاریابی محتوا، به شما امکان میدهد تصویر واضحی از هدفی که هر نوع محتوا در استراتژی خود انجام میدهد به دست آورید.
2. چارچوب بازاریابی محتوای Garyvee
متفکر بازاریابی گری واینرچوک چارچوبی را ایجاد کرده است که به شما کمک می کند از هر محتوای طولانی تر حداکثر استفاده را ببرید.
چارچوب استراتژی محتوای Garyvee بر اساس یک هرم وارونه است:
تحت این چارچوب، خروجی محتوای خود را بر اساس محتوای بزرگتر (محتوای ستونی) قرار می دهید، که به عنوان منبعی برای ایجاد قطعات کوچکتر محتوا (محتوای خرد) عمل می کند. در نهایت، شما همه چیز را از طریق رسانه های اجتماعی تبلیغ می کنید.
این فریم ورک بسیار قدرتمند است زیرا به شما کمک می کند تا برای هر قطعه از محتوایی که ایجاد می کنید، حداکثر نمایش را داشته باشید.
این شبیه به مدل بسیار موثر «خوشه محتوا» است، اما ساختار هرمی واضح آن را برای شما و تیمتان آسانتر میکند.
این چارچوب برای موارد زیر ایده آل است: تیم های بازاریابی با ظرفیت ایجاد حجم بیشتری از محتوا در فواصل زمانی منظم. این نیاز به پایبندی به یک نسبتا متراکم دارد تقویم محتواییو ممکن است به انواع مختلفی از آن نیاز داشته باشید سازندگان محتوا که در انواع محتوا و کانال های مختلف تخصص دارند.
3. چارچوب محتوای هوشمند (شورشیان خوب)
این چارچوب محتوای هوشمند از Good Rebels یک برنامه 7 مرحله ای است که در هر سطحی به استراتژی بازاریابی محتوای شما تمرکز می کند.
نسبت به سایر چارچوبها کمی فلسفیتر و سطح بالاتر است، اما ما معتقدیم که ارزش بررسی را دارد، زیرا نمای کلی روشنی از بازاریابی محتوا ارائه میدهد. همچنین به شما کمک می کند مطمئن شوید که هیچ چیز مهمی را فراموش نمی کنید.
در اینجا 7 مرحله (یا “فاز” به گفته Good Rebels) آمده است:
- فاز 1: اهداف استراتژیک خود را مشخص کنید.
- فاز 2: خود را شناسایی کنید مخاطب
- فاز 3: اخلاق برند خود را تعریف کنید.
- فاز 4: پلتفرم ها، پیام ها و محتوای خلاقانه خود را انتخاب کنید.
- فاز 5: دستگاه اندازه گیری (KPI) خود را تعریف کنید.
- فاز 6: برنامه رسانه ای و اطلاع رسانی خود را توسعه دهید.
- فاز 7: موجود خود را تطبیق دهید گردش کار به این چارچوب
این چارچوب کمک بزرگی به بسیاری از برندهایی است که در مراحل اولیه سفر بازاریابی محتوای خود هستند. ما بهویژه ایده تعریف یک نام تجاری را دوست داریم که به نام تجاری شما کیفیت واقعی و انسانی اضافه میکند.
این چارچوب برای موارد زیر ایده آل است: هر تیم بازاریابی که به دنبال الهام گرفتن است و سعی می کند یک “چرا” را در پس استراتژی محتوای شما تعریف کند.
4. چارچوب استراتژی محتوای Orbit Mediaâ
تمام چارچوب های ذکر شده در بالا برای استراتژی های B2B و B2C مناسب هستند، اما چارچوب استراتژی محتوای Orbit Media به طور خاص با در نظر گرفتن B2B طراحی شده است.
این چارچوب بازاریابی محتوا مانند یک راهنمای «چگونه باید» برای ایجاد یک گسترش واقعا عالی از محتوا است. و اگرچه به سادگی مدلی مانند HHH نیست، اما آنقدر حکمت دارد که تقریباً مطمئن هستید چیز جدیدی از آن بیاموزید.
یکی از ایدههای اصلی چارچوب Orbit Media این است که جستجو و صفحات فروش با تبدیل بهینه شده است که دروازههایی برای موفقیت در بازاریابی محتوا هستند.
برخی از تاکتیکهای این طرح ممکن است برای سازمانهای کوچکتر دور از دسترس باشد، اما همچنان منبع الهام خوبی است. حتی اگر فکر نمی کنید می توانید هر مرحله را دنبال کنید، هنوز توصیه های محکم زیادی برای یادگیری از اینجا وجود دارد.
این چارچوب برای موارد زیر ایده آل است: تیم های بازاریابی پیشرفته که برای سازمان های متوسط تا بزرگ کار می کنند. برای پیادهسازی کامل این چارچوب، به استعداد و منابعی نیاز دارید تا به انواع محتوای با تأثیرگذاری بالا مانند بازاریابی تأثیرگذار اختصاص دهید.
ترکیب چارچوب های استراتژی بازاریابی محتوا.
همچنین هیچ چیزی شما را از ترکیب بهترین روشها از چندین چارچوب بازاریابی محتوا باز میدارد تا به یک چارچوب اصلی برسید که بهترین کار را برای شما دارد.
هر چهارچوب (یا ترکیبی از چارچوب ها) را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که این سه عامل اصلی فرآیند فکر شما را هدایت می کنند:
- اهداف تجاری: می خواهید محتوای شما به چه چیزی برسد؟
- محتوا: پیام شما چقدر پیچیده است؟
- زمان: برای دیدن نتایج به چه سرعتی نیاز دارید؟
بر اساس این سه عامل، می توانید الف را وارد کنید چارچوب بازاریابی محتوا مانند مدل های بالا با مدل های دیگری که قبلاً برای سازماندهی خروجی محتوای خود استفاده می کنید.
به عنوان مثال، آیا در حال حاضر از مدل آشنای AIDA برای تقسیم سفر مشتری خود استفاده می کنید؟
- توجه: مشتری از محصول شما آگاه می شود.
- علاقه: مشتری به محصول شما علاقه مند می شود.
- میل: مشتری می خواهد مالک محصول شما باشد.
- اقدام: مشتری محصول شما را می خرد
- (نگهداری): بشویید و تکرار کنید.
تصور کنید که چگونه مدلی مانند HHH می تواند با این سفر مشتری هماهنگ شود:
- چگونه محتوا که بستر محتوای شماست، در تمام مراحل مدل AIDA برای مشتریان جذابیت دارد.
- هاب محتوا کسانی را هدف قرار می دهد که در مراحل “I” و “D” هستند، که در حال حاضر به سمت قیف عمیق تر حرکت می کنند.
- قهرمان محتوا توجه مشتریان جدید را جلب می کند. این سخت ترین کاری است که محتوای شما انجام می دهد، به همین دلیل است که محتوای Hero شما باید خاص و معنادار باشد.
بازاریابی محتوای خود را در تمرکز نگه دارید.
اکنون که در مورد برخی از بهترین چارچوبهای بازاریابی محتوای موجود آموختهاید، احتمالاً پر از ایدههایی هستید که چگونه میتوانید استراتژی بازاریابی محتوای خود را تغییر دهید. این چارچوبها بلافاصله به شما کمک میکنند تا در خروجی محتوای خود بهتر کنترل کنید.
آنها همچنین می توانند به حفظ محتوای شما کمک کنند، حتی زمانی که بازار شما تغییر می کند و همه چیز کمتر قابل پیش بینی می شود.
داشتن یک چارچوب محکم به شما کمک می کند تا کل عملیات خود را به هم متصل کنید، بنابراین می توانید محتوایی با تاثیر بالا ایجاد کنید که به شما کمک می کند به اهداف خود برسید.
اگر آنچه را که در مورد این که چگونه این چارچوب ها می توانند به شما کمک کنند را دوست داشتید، لطفاً به بررسی آن بپردازید “منابع”. بخش وب سایت ما، که در آن می توانید بسیاری از مطالعات موردی مرتبط با بازاریابی محتوا، وبلاگ ها و کتاب های الکترونیکی دیگر را بیابید.