حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

با این 5 نکته بیشتر از محتوای موجود خود بهره ببرید!

آنچه در این مقاله می خوانید:

به عنوان یک بازاریاب، می دانید که محتوای شرکت شما یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در جعبه ابزار شما است. اما، اگر مانند اکثر بازاریابان هستید، همیشه به دنبال راه‌هایی هستید که تأثیر بیشتری از محتوای خود داشته باشید بدون اینکه بودجه خود را زیاد کنید.

ایجاد محتوای جدید به زمان، برنامه ریزی دقیق و بودجه کافی نیاز دارد. تولید محتوای جدید جدید که آخرین روندها یا تحولات بازار شما را پوشش می دهد، همیشه عالی است. اما با کمی برنامه ریزی و خلاقیت بیشتر، در واقع می توانید طول عمر خود را افزایش دهید محتوای موجود بدون اینکه لازم باشد هر بار که می خواهید چیزی را منتشر کنید از صفر شروع کنید.

اگر می خواهید آن را «ارزان و شاد» یا «محتوای یک سکه» بنامید. هر چه اسمش را بگذارید، ما فکر می‌کنیم که upcycling روشی هوشمندانه برای مدیریت محتوای شما و بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه شما در تولید محتوا است. و در اینجا پنج ایده وجود دارد که ما به طور منظم از آنها برای ایجاد بال های جدید به محتوای موجود استفاده می کنیم:

1. با در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی محتوا ایجاد کنید

ارسال محتوا در پست وبلاگ شرکت شما راهی عالی برای رساندن ایده های خود به خوانندگان علاقه مند است. اما اگر هر قطعه را به یک کمپین مینی رسانه اجتماعی نیز تبدیل کنید، جذابیت بیشتری از محتوای خود خواهید داشت.

هر بار که یک مقاله جدید در وبلاگ ارسال می کنید یا یک محتوای جدید منتشر می کنید، حتماً بلافاصله پیوند را با یک تیزر در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود پخش کنید.

مشاهده این مطلب  چگونه می توان اطمینان حاصل کرد که تولید محتوای هوش مصنوعی ایمن نام تجاری است

اگر قبلاً این کار را انجام می‌دهید، در اینجا یک نکته اضافی برای شما وجود دارد: همچنین هر زمان که محتوای قدیمی‌تری را در سایت خود به‌روزرسانی می‌کنید، در رسانه‌های اجتماعی پست کنید. در تیزر رسانه های اجتماعی خود، مطمئن شوید که یک واقعیت جدید یا به روز شده را که در محتوای قدیمی تازه کرده اید برجسته کنید.

2. برنامه ریزی کنید که محتوای شما همیشه سبز باشد

بسیاری از بازاریابان محتوا بین “همیشه سبز” خود تفاوت قائل می شوند محتوا و قطعه‌های کوتاه‌مدت آن‌ها بر اساس روند. اگر می‌خواهید حداکثر ماندگاری محتوای خود را داشته باشید، سعی کنید بیشتر روی بخش «همیشه سبز» تمرکز کنید.

هنوز هم می‌توانید روندها و پیشرفت‌های جدید را پوشش دهید، اما در هنگام اشاره به تاریخ‌های دقیق، رویدادهای جاری و غیره، محتوای خود را بیش از حد کوته‌بینانه نکنید. عباراتی مانند «ماه گذشته» یا «در نوامبر سال جاری» سن شما خوب نیست و به سرعت نشان می دهد که محتوای شما چقدر قدیمی است، که ممکن است برای برخی از خوانندگان خاموش باشد.

با نوشتن به روشی کلی تر، حتی اگر در حال نوشتن تحلیل روند هستید، محتوای خود را برای مدت طولانی تری مرتبط نگه می دارید. قبل از ارسال یک قطعه، آن را با دقت مرور کنید تا مطمئن شوید که با دید طولانی مدت نوشته شده است.

و برای اینکه محتوا واقعا همیشه سبز باشد، حتما آن را هر از چند گاهی به روز کنید. به طور منظم محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز هنوز تازه به نظر می رسد. اگر کمی احساس فرسودگی کردید، چند واقعیت و یافته جدید را اضافه کنید یا تحلیل‌های روند گذشته را به‌روزرسانی کنید. این به محتوای شما جان تازه‌ای می‌بخشد و این امر مستلزم یک کمپین کوچک رسانه‌های اجتماعی برای جشن گرفتن است (نکته 1 را در بالا ببینید)!

مشاهده این مطلب  تولید محتوا ویدیویی

کانتنت

3. محتوای خود را به یک کمپین چند رسانه ای تبدیل کنید

پست‌های وبلاگ و مقاله‌های متنی شما حاوی انبوهی از اطلاعات هستند که به راحتی به انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک، ویدیو یا وبینار منتقل می‌شوند. این به شما امکان می دهد بازدهی بزرگتری از آنچه در تحقیق و تولید محتوا سرمایه گذاری کرده اید به دست آورید.

در عین حال، تبدیل محتوای رسانه ای مانند ایده خوبی است پادکست ها، فیلم ها یا رویدادهای دیجیتال را به محتوای متنی تبدیل می کند. دفعه بعد که میزبان یک وبینار هستید یا پادکست جدیدی منتشر می کنید، آن را با محتوای نوشتاری همراه کنید. به این ترتیب، به طیف وسیع تری در بین مخاطبان هدف خود دست پیدا می کنید، زیرا افراد مختلف ترجیحات متفاوتی در مورد نحوه به دست آوردن اطلاعات جدید دارند.

به علاوه، محتوایی مانند پادکست ها و وبینارها احتمالاً طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند، بنابراین منبع اطلاعاتی خوبی برای ایجاد پست های وبلاگ متعدد هستند. حتماً چند پیوند داخلی بین محتوای مرتبط در سایت خود نیز اضافه کنید، زیرا این یک راه عالی برای ایجاد سایت شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند و تقویت این عملکرد

4. خوشه بندی موضوعات را امتحان کنید

خوشه‌بندی موضوعی لزوماً روشی برای بازگردانی یا استفاده مجدد از محتوا نیست، اما تکنیک خوبی برای صرفه‌جویی در زمان و دریافت محتوای بیشتر از یک موضوع واحد است.

با یک خوشه موضوعی، یک صفحه فرود (یا صفحه ستونی) در مورد یک موضوع کلی ایجاد می کنید که برای خوانندگان شما جالب است، و سپس صفحات خوشه ای کوچکتری ایجاد می کنید که هر کدام یک جنبه کوچک از موضوع کلی را با جزئیات بسیار بیشتری پوشش می دهند.

مشاهده این مطلب  کدام معیارهای محتوا واقعا مهم هستند و چگونه آنها را اندازه گیری کنیم؟

از آنجایی که مرحله تحقیق و توسعه برای صفحه ستون تا حدی با تحقیق برای صفحات خوشه‌ای همزمان است، شما مقداری از زمان را در ایجاد حجم بیشتری از محتوا صرفه‌جویی می‌کنید بدون اینکه هر بار تحقیق خود را از اول شروع کنید. این یک روش اقتصادی برای طراحی کمپین های بازاریابی محتوا است و به شما این امکان را می دهد که حجم زیادی از محتوای اصلی تولید کنید. باز هم، این به ایجاد دامنه شما به عنوان یک مرجع در زمینه شما کمک می کند.
اشتراک گذاری محتوا

5. محتوای کوتاه را برای ایجاد محتوای طولانی تنظیم کنید.

مشابه خوشه‌بندی موضوعات، شما همچنین می‌توانید قطعات موجود از محتوای کوچک‌تر را که موضوعات مرتبط را پوشش می‌دهد، جمع‌آوری کنید و آنها را به یک قطعه طولانی‌تر مانند کتاب الکترونیکی تبدیل کنید.

کلمه کلیدی در اینجا “curation” است. این بدان معناست که شما به سادگی پنج پست وبلاگ را در یک سند واحد کپی نمی کنید تا یک کتاب الکترونیکی بسازید. در عوض، شما با دقت محتوایی را انتخاب می‌کنید که جنبه‌های مختلف موضوع اصلی کتاب الکترونیکی را پوشش می‌دهد.

شما باید محتوای موجود را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در کنار هم جریان دارد، و تکرارهای احتمالی یا متن هایی را که با موضوع کتاب الکترونیکی مناسب نیستند حذف کنید. اما از آنجایی که از محتوای موجود استفاده می کنید و به سادگی آن را چند بار لمس می کنید، همچنان در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

به طور خلاصه، 5 نکته برای استفاده بیشتر از محتوای موجود عبارتند از:

  • با در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی محتوا تولید کنید.
  • برنامه ریزی کنید که محتوای شما همیشه سبز باشد.
  • محتوای خود را به یک کمپین چند رسانه ای تبدیل کنید.
  • خوشه بندی موضوعی را امتحان کنید.
  • محتوای کوتاه را برای ساخت انتخاب کنید فرم بلند محتوا
مشاهده این مطلب  افزایش خوانایی مقالات با طراحی سایت
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چت جی پی تی و محتوای سئو: آینده‌ی این دو به کجا خواهد رسید؟
با انتشار ابزارهای هوش مصنوعی انقلابی مانند ChatGPT، بسیاری از افراد در مورد آینده بازاریابی با محتوای...
چگونه از هوش مصنوعی برای نوشتن پست‌های وبلاگ استفاده کنیم
هوش مصنوعی ابزاری قدرتمند برای خلق محتوا، از جمله پست‌های وبلاگ، است. ابزارهای جدید هوش مصنوعی به شما...
وبینارهای تبدیل‌کننده: تبدیل مخاطبین به مشتریان در سال 2024
ممکن است کلمه «وبینار» برای بعضی از ما یادآور ویندوز ایکس‌پی، مای‌اسپیس و مدل موهای عجیب اوایل دهه ۲۰۰۰...
بهترین مجموعه ابزار فناوری برای بازاریابان محتوا
  به شما کمک می‌کند تا با مفهوم “مارتک استک” آشنا شوید. به شما توصیه می‌کنم قبل از...
مصاحبه با ایگور رودی، مدیر بازاریابی رشد
شرکت فناوری آموزش الکترونیکی Easygenerator که در سال ۲۰۱۳ در هلند تاسیس شد، با هدف “تغییر آینده...
چگونه ایجاد محتوای هوش مصنوعی آینده نویسندگی خلاق را شکل می دهد
آیا می دانستید که انتظار می رود بازار جهانی هوش مصنوعی (AI) برسد 1.81 تریلیون دلار تا سال 2030؟ هوش مصنوعی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070