09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

با این 5 نکته بیشتر از محتوای موجود خود بهره ببرید!

آنچه در این مقاله می خوانید:

به عنوان یک بازاریاب، می دانید که محتوای شرکت شما یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی در جعبه ابزار شما است. اما، اگر مانند اکثر بازاریابان هستید، همیشه به دنبال راه‌هایی هستید که تأثیر بیشتری از محتوای خود داشته باشید بدون اینکه بودجه خود را زیاد کنید.

ایجاد محتوای جدید به زمان، برنامه ریزی دقیق و بودجه کافی نیاز دارد. تولید محتوای جدید جدید که آخرین روندها یا تحولات بازار شما را پوشش می دهد، همیشه عالی است. اما با کمی برنامه ریزی و خلاقیت بیشتر، در واقع می توانید طول عمر خود را افزایش دهید محتوای موجود بدون اینکه لازم باشد هر بار که می خواهید چیزی را منتشر کنید از صفر شروع کنید.

اگر می خواهید آن را «ارزان و شاد» یا «محتوای یک سکه» بنامید. هر چه اسمش را بگذارید، ما فکر می‌کنیم که upcycling روشی هوشمندانه برای مدیریت محتوای شما و بهره‌برداری بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه شما در تولید محتوا است. و در اینجا پنج ایده وجود دارد که ما به طور منظم از آنها برای ایجاد بال های جدید به محتوای موجود استفاده می کنیم:

1. با در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی محتوا ایجاد کنید

ارسال محتوا در پست وبلاگ شرکت شما راهی عالی برای رساندن ایده های خود به خوانندگان علاقه مند است. اما اگر هر قطعه را به یک کمپین مینی رسانه اجتماعی نیز تبدیل کنید، جذابیت بیشتری از محتوای خود خواهید داشت.

هر بار که یک مقاله جدید در وبلاگ ارسال می کنید یا یک محتوای جدید منتشر می کنید، حتماً بلافاصله پیوند را با یک تیزر در تمام کانال های رسانه های اجتماعی خود پخش کنید.

مشاهده این مطلب  به روز رسانی محتوا: با به روز رسانی در زمان و هزینه خود صرفه جویی کنید

اگر قبلاً این کار را انجام می‌دهید، در اینجا یک نکته اضافی برای شما وجود دارد: همچنین هر زمان که محتوای قدیمی‌تری را در سایت خود به‌روزرسانی می‌کنید، در رسانه‌های اجتماعی پست کنید. در تیزر رسانه های اجتماعی خود، مطمئن شوید که یک واقعیت جدید یا به روز شده را که در محتوای قدیمی تازه کرده اید برجسته کنید.

2. برنامه ریزی کنید که محتوای شما همیشه سبز باشد

بسیاری از بازاریابان محتوا بین “همیشه سبز” خود تفاوت قائل می شوند محتوا و قطعه‌های کوتاه‌مدت آن‌ها بر اساس روند. اگر می‌خواهید حداکثر ماندگاری محتوای خود را داشته باشید، سعی کنید بیشتر روی بخش «همیشه سبز» تمرکز کنید.

هنوز هم می‌توانید روندها و پیشرفت‌های جدید را پوشش دهید، اما در هنگام اشاره به تاریخ‌های دقیق، رویدادهای جاری و غیره، محتوای خود را بیش از حد کوته‌بینانه نکنید. عباراتی مانند «ماه گذشته» یا «در نوامبر سال جاری» سن شما خوب نیست و به سرعت نشان می دهد که محتوای شما چقدر قدیمی است، که ممکن است برای برخی از خوانندگان خاموش باشد.

با نوشتن به روشی کلی تر، حتی اگر در حال نوشتن تحلیل روند هستید، محتوای خود را برای مدت طولانی تری مرتبط نگه می دارید. قبل از ارسال یک قطعه، آن را با دقت مرور کنید تا مطمئن شوید که با دید طولانی مدت نوشته شده است.

و برای اینکه محتوا واقعا همیشه سبز باشد، حتما آن را هر از چند گاهی به روز کنید. به طور منظم محتوای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه چیز هنوز تازه به نظر می رسد. اگر کمی احساس فرسودگی کردید، چند واقعیت و یافته جدید را اضافه کنید یا تحلیل‌های روند گذشته را به‌روزرسانی کنید. این به محتوای شما جان تازه‌ای می‌بخشد و این امر مستلزم یک کمپین کوچک رسانه‌های اجتماعی برای جشن گرفتن است (نکته 1 را در بالا ببینید)!

مشاهده این مطلب  چرا به خدمات استراتژی محتوا نیاز دارید: 6 دلیل کلیدی

کانتنت

3. محتوای خود را به یک کمپین چند رسانه ای تبدیل کنید

پست‌های وبلاگ و مقاله‌های متنی شما حاوی انبوهی از اطلاعات هستند که به راحتی به انواع دیگر محتوا مانند اینفوگرافیک، ویدیو یا وبینار منتقل می‌شوند. این به شما امکان می دهد بازدهی بزرگتری از آنچه در تحقیق و تولید محتوا سرمایه گذاری کرده اید به دست آورید.

در عین حال، تبدیل محتوای رسانه ای مانند ایده خوبی است پادکست ها، فیلم ها یا رویدادهای دیجیتال را به محتوای متنی تبدیل می کند. دفعه بعد که میزبان یک وبینار هستید یا پادکست جدیدی منتشر می کنید، آن را با محتوای نوشتاری همراه کنید. به این ترتیب، به طیف وسیع تری در بین مخاطبان هدف خود دست پیدا می کنید، زیرا افراد مختلف ترجیحات متفاوتی در مورد نحوه به دست آوردن اطلاعات جدید دارند.

به علاوه، محتوایی مانند پادکست ها و وبینارها احتمالاً طیف گسترده ای از موضوعات را پوشش می دهند، بنابراین منبع اطلاعاتی خوبی برای ایجاد پست های وبلاگ متعدد هستند. حتماً چند پیوند داخلی بین محتوای مرتبط در سایت خود نیز اضافه کنید، زیرا این یک راه عالی برای ایجاد سایت شما به عنوان یک منبع اطلاعاتی ارزشمند و تقویت این عملکرد

4. خوشه بندی موضوعات را امتحان کنید

خوشه‌بندی موضوعی لزوماً روشی برای بازگردانی یا استفاده مجدد از محتوا نیست، اما تکنیک خوبی برای صرفه‌جویی در زمان و دریافت محتوای بیشتر از یک موضوع واحد است.

با یک خوشه موضوعی، یک صفحه فرود (یا صفحه ستونی) در مورد یک موضوع کلی ایجاد می کنید که برای خوانندگان شما جالب است، و سپس صفحات خوشه ای کوچکتری ایجاد می کنید که هر کدام یک جنبه کوچک از موضوع کلی را با جزئیات بسیار بیشتری پوشش می دهند.

مشاهده این مطلب  تقویم محتوایی + نکات + دانلود تمپلت

از آنجایی که مرحله تحقیق و توسعه برای صفحه ستون تا حدی با تحقیق برای صفحات خوشه‌ای همزمان است، شما مقداری از زمان را در ایجاد حجم بیشتری از محتوا صرفه‌جویی می‌کنید بدون اینکه هر بار تحقیق خود را از اول شروع کنید. این یک روش اقتصادی برای طراحی کمپین های بازاریابی محتوا است و به شما این امکان را می دهد که حجم زیادی از محتوای اصلی تولید کنید. باز هم، این به ایجاد دامنه شما به عنوان یک مرجع در زمینه شما کمک می کند.
اشتراک گذاری محتوا

5. محتوای کوتاه را برای ایجاد محتوای طولانی تنظیم کنید.

مشابه خوشه‌بندی موضوعات، شما همچنین می‌توانید قطعات موجود از محتوای کوچک‌تر را که موضوعات مرتبط را پوشش می‌دهد، جمع‌آوری کنید و آنها را به یک قطعه طولانی‌تر مانند کتاب الکترونیکی تبدیل کنید.

کلمه کلیدی در اینجا “curation” است. این بدان معناست که شما به سادگی پنج پست وبلاگ را در یک سند واحد کپی نمی کنید تا یک کتاب الکترونیکی بسازید. در عوض، شما با دقت محتوایی را انتخاب می‌کنید که جنبه‌های مختلف موضوع اصلی کتاب الکترونیکی را پوشش می‌دهد.

شما باید محتوای موجود را ویرایش کنید تا مطمئن شوید که همه چیز در کنار هم جریان دارد، و تکرارهای احتمالی یا متن هایی را که با موضوع کتاب الکترونیکی مناسب نیستند حذف کنید. اما از آنجایی که از محتوای موجود استفاده می کنید و به سادگی آن را چند بار لمس می کنید، همچنان در زمان زیادی صرفه جویی خواهید کرد.

به طور خلاصه، 5 نکته برای استفاده بیشتر از محتوای موجود عبارتند از:

  • با در نظر گرفتن رسانه های اجتماعی محتوا تولید کنید.
  • برنامه ریزی کنید که محتوای شما همیشه سبز باشد.
  • محتوای خود را به یک کمپین چند رسانه ای تبدیل کنید.
  • خوشه بندی موضوعی را امتحان کنید.
  • محتوای کوتاه را برای ساخت انتخاب کنید فرم بلند محتوا
مشاهده این مطلب  شیت جدید سئو (سال 1402) آپدیت لینک ها
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده

استراتژی محتوا در صنایع رگوله‌ شده | چگونه در دل محدودیت‌ ها، اعتماد و تمایز بسازیم؟

در فضای پرچالش صنایع رگوله‌شده مانند مالی، بیمه، بهداشت، داروسازی یا حتی دخانیات، تولید محتوا دیگر صرفاً...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آیا ترافیک ارگانیک در حال نابودی است؟ یا فقط در حال تکامل؟

آینده جستجوی ارگانیک در عصر هوش مصنوعی؛ تهدید یا فرصت؟

با رشد فزاینده هوش مصنوعی و ظهور پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT، بسیاری از فعالان سئو با این سوال روبه‌رو...
استراتژی سئوی هاب‌اسپات

استراتژی سئوی هاب‌اسپات: از صفر تا ۱۰ میلیون بازدید ماهانه فقط با محتوا و ابزار رایگان!

در سال ۲۰۱۵، در حالی که رقبای هاب‌اسپات میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج می‌کردند، این شرکت به روشی متفاوت...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت

افزایش بازدید گوگل

امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
افزایش رتبه سایت در گوگل

بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

5 دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند

۵ دلیل اینکه وبلاگ‌ها هنوز منبع محتوای عالی هستند درباره وبلاگ‌نویسی، برداشت‌های غلط زیادی وجود دارد....

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023

12 ابزار برتر ویرایش و تصحیح محتوا در سال 2023 دوازده ابزار ویرایش و تصحیح محتوا برای کمک به تولید، ویرایش...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070