سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

همه چیز درمورد محتوای سئو شده و اصول کلیدی سئو محتوا در 6 گام

موفقیت در سئو به موارد مختلفی مرتبط است و برای رسیدن به اهداف کلیدی باید تمامی موارد مهم و اصلی را رعایت کرد. یکی از مهم‌ترین بخش‌های فرآیند پیاده‌سازی سئو، سئو تولید محتوا است که در موفقیت و اثربخشی سایر عوامل نیز به صورت مستقیم تأثیر می‌گذارد. یکدستی و کیفیت محتوا در کنار رعایت اصول استاندارد گوگل، ترکیب قدرتمندی می‌سازد که باعث می‌شود گرفتن رتبه‌های برتر در صفحات نتایج گوگل راحت‌تر و کیفیت وب‌سایت بهتر از قبل شود. بدون شک با رعایت اصول سئو محتوا و تولید محتوای با‌کیفیت، بخش زیادی از فرآیند سئو را می‌توان با موفقیت پیاده‌سازی کرد.
آنچه در این مقاله می خوانید:

در این مطلب به صورت عمقی و از پایه به دنیای محتوای سئو‌شده رفته و به اصول کلیدی سئو محتوا می‌پردازیم. این مطلب از وبسایت یاسئومی ارائه دهنده خدمات سئو، به سوالات مهمی پاسخ می‌دهد که علاوه‌بر یادگیری سئو محتوا، می‌توانید این اصول را بهترین شکل اجرا کنید. اگر هم مدیر کسب‌وکار هستید و می‌خواهید اطلاعات کاملی از نحوه عملکرد تیم محتوا و سئو خود داشته باشید، این مطلب برای شماست!

پیش نیازهای سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا Content Seo به تنهایی کافی نیست و باید موارد و نکات مهمی در قبل و حین نگارش رعایت شود. همچنین در زمان درج محتوا هم باید یک سری اقدامات خاص صورت گیرد تا نتیجه بهتر و درست‌تری به دست بیاید. در ادامه، مهم‌ترین مواردی که لازم است برای سئو محتوا رعایت کنید را بررسی می‌کنیم.

  • قبل از شروع نوشتن، بهتر است محتوای رقبا را به طور کامل تحلیل کنید. بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند.
  • محتوای نوشته شده باید جامع باشد. یعنی به همه سوألات و نیازهای مخاطب پاسخ داده و در عین حال به سمت زیاده‌گویی و حشو حرکت کند.
  • خلاصه و اطلاعات کامل بین متخصص سئو و نویسنده محتوا رد و بدل شده و یکپارچگی کاملی بین دیدگاه‌ها به وجود آمده باشد. با این کار، هم محتوا متناسب با استراتژی سئو بوده و هم اصول بازاریابی محتوایی رعایت شده است.
  • هدف و ماهیت کلمه کلیدی را مشخص کنید. محتوایی که برای یک وبلاگ نوشته می‌شود، با محتوای صفحه محصول یا دسته‌بندی متفاوت است. باید هدف کاربر از سرچ کلمات را دانسته و ببینید که می‌خواهد چه چیزی را مطالعه کند. رعایت این نکته نقش مهمی در کیفیت محتوا دارد.
  • قبلا از نوشتن حتما چارچوب متن را مشخص کنید. ببینید که مقدمه باید با چه چیزی شروع شده، چه مواردی را شامل شود و نکاتی که باید مطرح شوند چه تیترهایی دارد.
  • کلمه کلیدی محتوا را مشخص کنید و ببینید LSI و کلمات کلیدی هم مفهوم چه مواردی هستند. بسیار مهم است بدانید در محتوا انکرتکست‌ها کدام هستند.
  • در درج محتوا توجه به استانداردهای تجربه کاربری مانند فونت، زیبایی ظاهری محتوا و استفاده از تصاویر مرتبط اهمیت دارد. بسیار مهم است که با رعایت این نکته، کاربر مدت زمان زیادی در صفحه محتوا باقی بماند.
مشاهده این مطلب  تولید محتوا در یوتیوب چگونه است؟

این موارد اگرچه جزو استانداردهای تعیین شده توسط موتورهای جستجو نیست، اما توجه به آن باعث می‌شود که رعایت اصول سئو راحت‌تر و طبیعی‌تر جلو نماید.

سئو محتوا و سئو داخلی

از آنجایی که محتوا و تولید محتوای سئو شده یکی از پارامترهای مهم سئو داخلی است، اهمیت بسیاری پیدا کرده و اصول مشخصی برای آن تعیین کرده‌اند. به زبان ساده، سئو داخلی مجموعه قواعد و استانداردهایی است که در داخل وب سایت و بین صفحات سایت باید رعایت شود تا کاربران به راحتی بتوانند با وب سایت ارتباط برقرار کنند.

متخصصین معتقد هستند بعد از پیاده‌سازی درست سایت و رعایت سئو تکنیکال، سئو داخلی یا آن پیج (On-Page SEO) از حساسیت بالایی برخوردار بوده و در این میان، سئو محتوا و ارتباط درست محتواها به همدیگر نقش بسیار کلیدی در موفقیت سئو ایفا می‌کنند. به همین خاطر است که محتوا در سئو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اصول سئو محتوا

با این تفاسیر، چه مواردی باید رعایت شود تا یک محتوای سئو شده با کیفیت و دقیق آماده استفاده شود؟

در ادامه به مواردی اشاره می‌کنیم که گاهاً در مستندات گوگل و یا تجربه افراد با تجربه نقل شده و از آن‌ها به عنوان استانداردهای سئو محتوا یاد می‌شود.

گام اول؛ کلمه کلیدی داشته باش

قدم اول سئو محتوا تعیین کلمه کلیدی است. کلمه کلیدی مفهومی است که توسط کاربر جستجو شده، دارای معنی و مفهوم خاصی است و در حجم مشخص و قابل ارزشی توسط کاربران در گوگل جستجو می‌شود.

تمام محتوا با محوریت کلمه کلیدی نوشته می‌شود و هدف فرآیندهای سئو آن است که در نتایج جستجو کلمه کلیدی هدف، محتوای مورد نظر در صدر قرار گیرد. با تعیین این کلمه کلیدی، قدم اول مشخص می‌شود.

مشاهده این مطلب  تاریخچه تولید محتوا را می‌دانید؟

برای مثال در همین محتوا کلمه «سئو محتوا» به عنوان کلمه کلیدی تعیین شده و کلّیت محتوا بر محور همین کلمه و ماهیت آن پیاده‌سازی می‌شود.

گام دوم؛ تکرار کلمه کلیدی درست و به جا

پس از انتخاب کلمه کلیدی، حالا باید آن را در محتوای تولید شده به صورت طبیعی، بدون خراب کردن معنی و محتوا در طول مقاله تکرار شود. در این مسیر بسیار مهم است که کلمه کلیدی در چند جا به صورت مشخص تکرار شود که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

  • در تیتر مقاله کلمه کلیدی باید تکرار شود. برای مثال در این مقاله کلمه کلیدی به دو عبارت مختلف (محتوای سئو شده، سئو محتوا) در عنوان اصلی تکرار شده است.
  • در پاراگرف اول و ترجیحا دو خط اول کلمه کلیدی تکرار شود؛ البته بهتر است استفاده از کلمه کلیدی در خط اول صورت گیرد. این کار هم برای خواننده زیباست و سریع می‌فهمد که موضوع محتوا چیست و هم ربات‌های پایشگر گوگل به آن اهمیت می‌دهند.
  • جای دیگری که باید کلمه کلیدی تکرار شود، زیر تیترها یا به اصطلاح H2  است. بهتر است کلمه کلیدی و مفاهیم هم معنی آن در تگ‌های H2  یا همان زیر تیترها تکرار شوند. برای مثال در همین مقاله تیتر” پیش‌نیازهای سئو محتوا چیست؟” کلمه کلیدی تکرار شده و در تیترهای دیگر هم این اتفاق صورت گرفته است.
  • در طول متن و به فراخور نیاز در وسط متن هم تکرار کلمه کلیدی از اهمیت زیادی برخوردار است .
  • در نهایت بهتر است در بخش نتیجه گیری و چند خط انتهایی نیز مجدداً کلمه کلیدی تکرار شود.
مشاهده این مطلب  جلب توجه بیلبوردی در صفحات

تکرار این موارد به صورت مشخص و درست اهمیت دارد و بسیار مهم است تناسب کلمه کلیدی به صورت توزیع شده در کل متن دیده شود.

گام سوم؛ خوانایی داشته باشد

بسیار مهم است که متن شما خوانای داشته باشد، اصول نگارشی در آن رعایت شود و جملات واضح نوشته شده باشند. به همین خاطر توجه به چند مورد زیر بسیار مهم است.

  • در هر زیرتیتر بهتر است حداکثر 300 کلمه نوشته شود و در صورت نیاز به تشریح بیشتر، از زیرتیترهای دیگر استفاده شود. برای مثال در همین محتوا برای تیتر اصول سئو به  زیرتیترهای کوچک تر تحت عنوان گام اول، دوم، سوم و…ایجاد شده تا خوانایی و دقت متن بیشتر شود.
  • هیچ وقت سعی نکنید محتوای متنی طولانی بنویسید. به زبان ساده پارگراف‌های طولانی، استفاده کم یا زیاد از افعال و عدم تطابق فعل و فاعل باعث می‌شود خوانایی محتوا کاهش پیدا کند.

گام چهارم؛ عدد و رقم به کار ببرید!

بسیار اهمیت دارد که در عنوان اصلی از اعداد و صفات توجه برانگیز استفاده کنید. برای مثال در تیتر همین محتوا از عبارت «اصول سئو محتوا در 6 گام» استفاده شده که باعث می‌شود نرخ کلیک و تبدیل بیشتر باشد. همچنین در داخل متن از آمارها، جداول و اینفوگرافیک‌ها تا حد امکان استفاده کنید.

گام پنجم؛ ظرافت کار را فراموش نکنید

در مسیر تولید محتوای سئو شده چند نکته اهمیت دارد. در واقع گام پنجم شامل مواردی است که بیشتر به زیربنای فکری نویسنده برمی‌گردد و در تهیه محتوای سئو شده نقش ویژه دارد. برای مثال نویسنده باید برای مخاطب بنویسند و تلاش نکند غیرواقع بینانه یا کمال گرایانه به دنبال اصول سئو باشد.

مشاهده این مطلب  تولید محتوا ویدیویی

نکته مهم این است که محتوا به صورت اتوماتیک و بدون اغراق یا انجام رفتارهای ماشینی، استانداردهای گوگل در آن رعایت شده باشد و نویسنده نیاز به دستکاری محتوا نداشته باشد. همچنین در متن به سایر مقالات و صفحات دیگر اشاره شود تا متخصص سئو به صورت طبیعی بتواند لینک سازی داخلی را انجام دهد.

گام ششم؛ مقدمه و نتیجه گیری مهم است!

در مقدمه محتوا علاوه بر تکرار کلمه کلیدی، بهتر است محتوا جذاب باشد و روند کلی محتوا را تشریح کند، نباید محتوا کلی یا خیلی جزئی باشد، ترجیحاً از سایت یا اسم برند صحبت شود.

در نتیجه‌گیری هم علاوه بر تکرار کلمه کلیدی و جمع بندی کلی موضوع، بهتر است اقدام به فراخوان و درخواست از کاربر داشته باشد و پیشنهاد مطالعه مقاله بعدی نیز داده شود. این کار علاوه بر تقویت لینک‌سازی داخلی، امکان درج کامنت و تعامل کاربر را بیشتر می‌کند.

رعایت این شش گام و توجه به نکات آن در تولید محتوای سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار است و در تعیین کیفیت سئو محتوا بسیار اثرگذار است.

عموم محتواهای سئو شده از این اصول و چارچوب پیروی کرده و به این موارد دقت می‌کنند. شما همین با رعایت آن‌ها می‌توانید سئو محتوای خود را انجام دهید.

اشتباهات رایج در سئو محتوا

در مسیر نوشتن محتواهای مبتنی بر سئو اشتباهات رایج و متداولی وجود دارد که با بی‌توجهی به آن‌ها، کیفیت و ارزش محتواها پایین می‌آید. در ادامه مهم‌ترین موارد را به صورت موردی مرور خواهیم کرد:

  • کپی کردن از سایت رقبا و درج محتواهای آن‌ها
  • استفاده از ابزارهای نرم‌افزاری برای تولید محتوا
  • عدم توجه به اصول نگارشی و ویرایشی محتوا
  • عدم رعایت کیورد تارگتینگ (Keyword Targeting) و نداشتن تقویم محتوای منسجم
  • اشتباه در انجام تحقیق کلمات کلیدی و استفاده از کلمات نامتناسب
مشاهده این مطلب  آیا همچنان محتوا پادشاه است؟

این اشتباهات به سئو محتوا ضربه می‌زند و باعث میشود اثربخشی لازم را نداشته باشد.

سخن نهایی

سئو محتوا یکی از اقدامات مهم و کلیدی در پروژه‌های سئو و افزایش ترافیک سایت است که ظریف کاری و دقت زیادی نیاز دارد. توجه به استانداردهای گوگل و نوشتن بر اساس نیاز کاربر از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر در این مطلب در شش گام کلیدی به مهم‌ترین نکات و استانداردهایی پرداختیم که در تولید محتوا سئو شده دارای اهمیت هستند و با رعایت پیش نیازهای ذکر شده، می‌توان یک محتوای خوب نوشت.

در صورتی که در مورد سئو محتوا سوال یا ابهام خاصی دارید یا نیاز به مشاوره سئو تخصصی و خدمات سئو دارید کافی است با ما تماس بگیرید تا به شما مسیر نوشتن محتوای مبتنی بر اصول سئو کمک کنیم.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید سایت وردپرس
افزایش بازدید سایت وردپرس
در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت...
شاخص
خدمات تولید محتوای ویدیویی
خدمات تولید محتوای ویدیویی این روزها با توجه به راه‌های مختلف کسب درآمد از شبکه‌های مجازی، طرفداران زیادی...
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
تاثیر محتوا در سئو سایت
تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو
از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070