سئو، سایت، محتوا، سوشال، مدیا و گوگل (6070-699-0937)

تولید محتوا در یوتیوب چگونه است؟

تولید محتوا در یوتیوب یکی از جذاب‌ترین و در عین حال چالش‌برانگیزترین کاری است که می‌توان در مورد آن صحبت کرد. در یوتیوب برخلاف سایر شبکه‌های اجتماعی قوانین و سخت‌گیری‌های خاصی حاکم است و رشد در این شبکه اجتماعی به این راحتی نیست! اما از سوی دیگر شبکه اجتماعی یوتیوب بر خلاف سایر شبکه‌های اجتماعی به کاربران خود در ازای تولید محتوا درآمد دلاری می‌دهد. این مسئله به جذابیت این شبکه اجتماعی اضافه کرده و امروزه هدف بسیاری از افراد و حتی کسب‌وکارها استفاده از این روش درآمدزایی است.
آنچه در این مقاله می خوانید:

در این مطلب به صورت مفصل به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چگونه برای یوتیوب تولید محتوا کنیم و در فرایند تولید محتوا برای یوتیوب چه مواردی باید رعایت کنیم، پس با ما تا انتهای این مقاله از وبسایت یاسئومی همراه باشید.

چرا تولید محتوا در یوتیوب

یوتیوب یکی از بزرگ‌ترین موتورهای جست‌وجوی ویدئو در جهان است که روزانه چند صد میلیون نفر محتواهای ویدئویی را مشاهده می‌کنند.

تولید و انتشار محتوای ویدئویی در یوتیوب مزایا و منافع زیادی دارد که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن می‌پردازیم:

  • با تولید محتوا در یوتیوب می‌توانید درآمد دلاری داشته باشید.
  • انتشار محتوا و درج لینک در کانال یوتیوب به تقویت سئو خارجی کمک می‌کند.
  • به جامعه هدف بسیار بزرگ از علاقه‌مندان به ویدئو دسترسی مستقیم پیدا می‌کنید.
  • به‌راحتی می‌توانید تبلیغ خدمات و محصولات خود را انجام دهید.
  • به عنوان یک کانال جذاب مارکتینگ می‌توانید ویدئو مارکتینگ را تقویت کنید.

این موارد نشان می‌دهد تولید محتوا در یوتیوب در حال رشد است و به عنوان یکی از گزینه‌های جذاب پیش روی بلاگرها، کسب‌وکار، متخصصین به شمار می‌رود.

نکات مهم در مورد یوتیوب

نکات پایه‌ای وجود دارد که قبل از شروع تولید محتوا در یوتیوب باید بدانید. این موارد در فرایند تصمیم‌گیری و توسعه فعالیت‌های محتوایی برای یوتیوب بسیار کلیدی و مهم هستند.

  1. یوتیوب در ایران به دلیل قوانین آمریکا فیلتر شده است.
  2. برای ایجاد درآمد و توزیع محتوا در یوتیوب ابتدا باید کانال راه‌اندازی کنید، 1000 نفر سابسکرایب گرفته و 400 ساعت واچ تایم به دست بیاورد.
  3. لوکیشن اعضای کانال و افرادی که ویدئو رو مشاهده می کنند در میزان درآمد تاثیرگذار هستند.
  4. بسیار مهم است در یوتیوب ایده محتوایی عالی و جذاب داشته باشید. این مسئله در میزان درآمد و رشد اعضای کانال بسیار مهم است.
  5. استمرار و نظم در یوتیوب و تولید محتوای آن مهم است و باید با استراتژی درست پیش رفت.
  6. یوتیوب علاوه بر پلتفرم درج ویدئو، سرویس استریم و ویدئو های کوتاه هم دارد که یک یوتیوبر باید با آن‌ها هم آشنا شوند.
مشاهده این مطلب  آیا همچنان محتوا پادشاه است؟

این موارد از مهم‌ترین مواردی هستند که باید در مورد یوتیوب بدانید و در فرایند تولید محتوا به آن دقت کنید.

حوزه‌های جذاب تولید محتوای یوتیوب

حوزه‌های مانند ارزهای دیجیتال، سرگرمی، آشپزی، تفریحی، گیم و…. از جذابیت بسیار بالایی برخوردار هستند و کسب‌وکارها، متخصصین و بلاگرهای می‌توانند با تولید محتوا در این حوزه‌ها در زمان کمتری به درآمد و رشد کاربر دست پیدا کنند.

هرچند باید دانست در این یوتیوب صدها موضوع مختلف وجود دارد که توانسته‌اند به درآمدزایی برسند و رشد داشته باشند؛ اما حوزه‌های معرفی شده پتانسیل رشد بالاتری به نسبت سایر ایده‌ها دارند.

تجهیزات لازم برای تولید محتوای یوتیوب

برای تولید محتوای درست و اصولی در یوتیوب داشتن تجهیزات مناسب و کاربردی بسیار مهم است، چرا که بسیار مهم است کیفیت ویدئوها بالا باشد و مالکیت قانونی ویدئو متعلق به خود شما باشد.

برای رعایت این دو مسئله تولید محتوا باید توسط صاحب کانال انجام شود و برای رعایت کیفیت لازم از تجهیزات خوب و مناسب استفاده کند. به همین خاطر در ادامه چند توصیه کاربردی در این زمینه ارائه خواهیم کرد:

  • برای شروع کار لازم نیست از تجهیزات حرفه‌ای برای تولید محتوا استفاده کنید، کافی است کیفیت صدا و وضوح تصویر از استانداردهای لازم برخوردار باشد. البته می‌توانید با کرایه دوربین، پایه و میکروفون هم شروع کنید و در یک روز خاص چند قسمت ضبط کنید.
  • برای میکروفون اگر منابع مالی مناسب ندارید از میکروفون‌های بویا استفاده کنید؛ اما اگر می‌توانید هزینه کنید میکروفون‌های road می‌توانند گزینه مناسبی باشند.
  • برای دوربین می‌توانید از دوربین‌های حرفه‌ای استفاده کنید؛ ولی برای شروع می‌توانید از گوشی‌های آیفون 13 پرو مکس و سامسونگ اولترا 21 استفاده کنید. دوربین این گوشی قابلیت رقابت‌پذیری بالایی دارند و کیفیت خوبی دارند.
  • استفاده رینگ لایت برای پردازش بهتر تصویر و پرده سبز برای تنوع لوکیشن هم توصیه می شود.
  • برای ادیت ویدئوها استفاده از نرم‌افزارهای ادیت مانند فتوشاپ، پریمیر، ادویشن و… ضروری و مهم است.
مشاهده این مطلب  تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو

این موارد برای تولید محتوا در یوتیوب ضروری است و توجه به آن‌ها بسیار ضروری به‌حساب می‌آید. طبیعتاً هرچقدر مسیر کار و نیاز مدیر کانال بیشتر باشد هزینه تجهیزات و ابزارها بیشتر می شود.

قوانین تولید محتوا در یوتیوب

یوتیوب برای تولید محتوا و درآمدزایی از آن قوانین خاص خود را دارد و باید با رعایت این موارد در این پلتفرم اقدام به تولید محتوا کنید.

بدون رعایت این قوانین فعالیت و تداوم کار تقریباً غیرممکن است و الگوریتم‌های یوتیوب اجازه فعالیت را به صاحبان کانال نمی‌دهند.

در ادامه مهم‌ترین قوانین تولید محتوای یوتیوب را با هم مرور می‌کنیم  تا در فرایند تولید محتوای خود به اینها توجه کنید:

  1. رعایت قوانین کپی‌رایت برای یوتیوب بسیار مهم و برای تحقق این امر سیستم‌های مختلف پیاده‌سازی کرده است. برای مثال در حوزه موزیک سخت‌گیری زیادی می‌کند و محتوای شما نباید از موزیک‌های دارای کپی‌رایت استفاده کند. چرا که توسط سیستم Content ID شناسایی می‌شود و محتوای شما حذف می‌شود. بهتر است از محتوای بدون کپی‌رایت استفاده کنید و حتماً قسمت YOUTUBE MUSIC POLICY را بادقت مطالعه کنید.
  2. انتشار محتواهای تخصصی و همسو با سلامت انسان در یوتیوب بسیار حساسیت‌ برانگیز است، درج اطلاعات غلط یا بدون رفرنس موجب کاهش بازدید و مسدود شدن حساب شما می‌شود.
  3. محتواهای جنسی، سو استفاده از حیوانات، ترویج خشونت و… از موضوعاتی است که نباید در یوتیوب در مورد آن‌ها تولید محتوا کرد. چرا که با واکنش جدی یوتیوب مواجه خواهید شد.
  4. برای تأیید کانال و شروع درآمدزایی باید دو شرط را رعایت کنید، اول این که 1000 نفر عضو کانال شما شوند و در مرحله بعد باید 4000 ساعت بازدید به دست بیاورید.
  5. برای کسب درآمد از محتوای تولید شده در یوتیوب باید یک اکانت ادسنس داشته باشید و اکانت را به‌حساب یوتیوب خود متصل کنید.
  6. همان‌طور که گفته شد موقعیت جغرافیایی میزان درآمد تأثیر زیادی دارد، کلیک‌های مردم آمریکا، اروپا برای صاحبان کانال ارزش مالی بیشتری به نسبت هند دارند و تولیدکننده محتوا بهتر است از این کشورها ورودی بگیرد.
  7. برای ایرانیان که تحریم هستند بهتر از فیلترشکن استفاده کنند و بعد از رسیدن به حدنصاب لازم و مرحله وصل شدن به ادسنس از شرکت‌های mcn (multi channel network) استفاده کنند و درآمد خود را به کمک این شرکت‌ها نقد کنند.
مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل

موارد مطرح شده مهم‌ترین قوانین یوتیوب برای تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب است که الزاماً باید رعایت کنند و بهتر است برای موفقیت در یوتیوب این قوانین را رعایت کرد.

اصول موفقیت تولید محتوا برای یوتیوب

برای کسب موفقیت و دیده‌شدن محتوا در شبکه اجتماعی یوتیوب بهتر باید به ده‌ها و صدها عامل مختلف توجه کرد. در این مسیر صبر و استمرار اهمیت بسیار زیادی دارد. علاوه بر این موارد بهتر است به موارد زیر هم دقت کنید:

  • استراتژی داشته باشید بدون داشتن برنامه و کمک منتور کار را شروع نکنید، سعی کنید خلاقیت و تمایز در محتوا و فرم را رعایت کنید.
  • عنوان و تیتر جذاب، چشمگیر و پر سرچ انتخاب کنید و قبل از شروع تولید محتوا کیورد ریسرچ قوی داشته باشید.
  • تقویم محتوایی درست و حرفه‌ای درست کنید و به آن متعهد باشید. ما در مقاله تقویم محتوایی به صورت کامل آن را آموزش داده‌ایم که در همین وب‌سایت می‌توانید مشاهده کنید.
  • از سایر شبکه‌های اجتماعی برای افزایش سابسکرایب بیشتر استفاده کنید و فراموش نکنید پتانسیل شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر در ایران بسیار زیاد است.
  • تلاش کنید با مخاطب تعامل داشته باشید، در کامنت‌ها صحبت کنید و اصول بازاریابی محتوایی را یاد بگیرید.

در صورتی که بتوانید این موارد را رعایت کنید و به درآمد دست پیدا کنید، لذت درآمد دلاری را می‌توانید در زندگی خود داشته باشید.

سخن نهایی

تولید محتوا در یوتیوب یکی از موضوعات داغ و جذاب این روزهای بازار ایران است و علاقه‌مندان زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر در این مطلب به صورت کاربردی و کاملاً ساده نکات و مواردی که برای ورود به دنیای تولید محتوای یوتیوب لازم بود را با هم مرور کردیم.

مشاهده این مطلب  جلب توجه بیلبوردی در صفحات

در صورتی که می‌خواهید وارد دنیای یوتیوب و یوتیوبری شوید باید به این موارد دقت کنید و در رعایت آن‌ها کوشا باشید مخصوصاً قوانین و الگوریتم‌های یوتیوب را بشناسید و به آن‌ها توجه کنید.

اگر نیاز به راهنمایی بیشتر در مورد تولید محتوای یوتیوب داشته باشید، می‌توانید از قسمت اطلاعات تماس با ما تماس بگیرید تا کارشناسان ما به صورت رایگان مشاوره سئو تخصصی در اختیار شما قرار دهند.

جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید سایت وردپرس
افزایش بازدید سایت وردپرس
در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت...
شاخص
خدمات تولید محتوای ویدیویی
خدمات تولید محتوای ویدیویی این روزها با توجه به راه‌های مختلف کسب درآمد از شبکه‌های مجازی، طرفداران زیادی...
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
تاثیر محتوا در سئو سایت
تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو
از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070