سئو، سایت، محتوا، مدیا، گوگل و ... 6070-699-0937

تاریخچه تولید محتوا را می‌دانید؟

تاریخچه تولید محتوا نشان می‌دهد بشر در تمامی ابعاد زندگی خود به دنبال ایجاد ساختاری تعاملی، پیام محور و دو طرفه بوده که از طریق آن بتواند پیام‌های خود را به سایر افراد برساند. تولید محتوا به هیچ عنوان پدیده جدیدی نیست و تاریخچه آن به سال‌ها پیش و حتی زمانی که بشر برای اولین بار شیوه‌های متنوع برقراری ارتباط را ابداع کرد، بازمی‌گردد. بشر امروزه به شیوه‌های کاربردی‌تری از تولید محتوا در امور بازاریابی استفاده می‌کند که شامل ترکیب کلمات و ایجاد تصاویر جذاب برای مخاطب است.
آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر به بررسی تاریخچه تولید محتوا علاقه داشته و می‌خواهید بدانید که روند تولید محتوا از چه زمانی و به شکلی شروع شده است، ادامه این مطلب را از مجله وبسایت یاسئومی ارائه دهنده انواع پکیج خدمات سئو، را دست ندهید.

محتوا چیست؟

به روند فعالیت اشخاصی که ایده‌های موضوعی جذاب برای مخاطب را به محتواهای متنی یا بصری تبدیل می‌کنند، تولید محتوا گفته می‌شود. کارشناسان تولید محتوا این نوشته یا تصاویر را به صوت محتواهای بلاگ، اینفوگرافیک، ویدئو و هرگونه قالب محتوایی دیگری، در دسترسی مخاطبان هدف خود قرار می‌دهند تا پیام مورد نظر را به آنان منتقل کنند.

امروزه بازار تولید محتوا برای اهداف متنوعی رونق گرفته که همین امر باعث شده تا ما به بررسی ریشه و تاریخچه تولید محتوا و تاثیری که روی جنبه‌های مختلف برقراری تعامل گذاشته را بررسی کنیم. با روند رو به رشد نیاز به تولید محتوا در دنیای دیجیتال، می‌بینیم که کسب و کارهای فعال در اغلب حوزه‌های مختلف نیز از آن برای افزایش آگاهی از برند و افزایش تعامل بهره می‌برند.

پیدایش خط و تاثیر آن در تولید محتوا

زبان نوشتار که انواع مختلف آن از ابتدای برقراری ارتباط بین انسان‌ها وجود داشته و تا به امروز در حال رشد و تکامل است، به عنوان یک شایستگی انسانی شناخته می‌شود که زمینه انجام کارهای بزرگی را فراهم می‌کند. از همان ابتدای تاریخ انسانی، نوشتن به هر طریقی را به عنوان ابزاری معرفی می‌کنند که فراتر از حافظه انسان، برای حفظ و نگهداری اطلاعات کاربرد دارد. به همین دلیل است که نیاز به ایجاد خط و تکامل آن در انسان اولیه احساس شد.

مشاهده این مطلب  چگونه سئو سایت خود را بالا ببریم؟ (استراتژی ‌های ناب)

انسان غارنشین در ابتدا زبان گفتاری را برای بیان احساسات خود ابداع کرد. پس از آن، نقاشی‌هایی که روی دیوار غارها کشیده می‌شد، بیانگر روایات و سرگذشت انسان بود تا این که ۳۰۰۰-۳۵۰۰ سال پیش از میلاد، در سومر زبان نوشتاری پدید آمد. این نوشتار اولیه که ما آن را به خط میخی می‌شناسیم، یک زبان نوشتاری بسیار ساده و محدود بود که به دلیل عدم گستردگی کافی، نیاز به تکامل قابل توجهی داشت.

پس از آن، زبان نوشتاری بهبودیافته‌ای در مصر پدید آمد که تا حدی نیاز انسان را برآورده می‌کرد اما همچنان، کاستی‌هایی داشت. بهره‌وری از نوشتار، با اختراع خط و الفبای یونانی به اوج خودش رسیده و یک انقلاب بزرگ در تاریخ بشریت به شمار می‌رود. کم‌کم این زبان و الفبای اولیه در اکثر تمدن‌های بشری گسترش یافته و با تکامل آن، زبان‌های نوشتار امروزی پدید آمدند. با علم به این روند رو به تکامل در پیدایش خط، بهترین شیوه استفاده از آن که تنها به کمک تولید محتوا امکان‌پذیر می‌شود، اهمیت پیدا می‌کند.

 

تاریخچه تولید محتوا

حالا که دیدیدم ریشه تولید محتوا در پيدایش خط و تکامل آن بوده، بیایید با تاریخچه تولید محتوا آشنا شویم. به طور کلی، می‌توان گفت که تاریخچه تولید محتوا درست به زمانی که انسان شروع به برقراری ارتباط از طریق خط کرده، شروع می‌شود. اما اغلب، تاریخچه پیدایش تولید محتوا را به زمانی مرتبط می‌دانند که از محتوا برای اهداف بازاریابی استفاده شد. بنابر این عقیده، بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه تولید محتوا، تاریخچه پیدایش تولید محتوا به انتشار مطلبی در مجله The Furrow  توسط جان دیر بازمی‌گردد که با هدف بازاریابی منتشر شد. البته تعداد دیگری از مورخان معتقدند که اولین شخصی که این شیوه از بازاریابی را پذیرفته، بنجامین فرانکلین است.

مشاهده این مطلب  موفقیت در سئو با انتشار چند مقاله در هفته امکان پذیر است؟

در هر حال، هم بنجامین فرانکلین و هم جان دیر، هر دو تنها به منظور تبلیغ کسب و کار خود از این شیوه از بازاریابی استفاده کرده و در آن زمان، چیزی تحت عنوان تولید محتوا برای بازاریابی شناخته شده نبود.

شیوه‌های انتشار محتوا

علاوه‌بر انواع مختلف تولید محتوا که به صورت متنی، صوتی، تصویری و … وجود دارد، روش‌های مختلفی نیز برای انتشار محتوا وجود دارد. هر یک از روش‌های انتشار محتوا دسته مشخصی از مخاطبان را هدف قرار می‌دهند که کارشناس محتوا باید سعی کند محتوای خود را متناسب با آن‌ها تولید و منتشر کند. در ادامه، برخی از مهم‌ترین شیوه‌های انتشار محتوا را بررسی می‌کنیم.

1-تولید و انتشار محتوای رادیویی

یکی از روش‌هایی که پس از گسترش و پیشرفت محتواهای متنی طرفداران بیشتری پیدا کرده و به سرعت گسترش یافت، تولید محتوای رادیویی بود. یعنی رسانه‌های متنی، حالا جای خود را به رسانه‌های شنیداری می‌دادند. عده‌ای معتقدند که صنعت رادیو، اولین بار توسط نیکلا تسلا در سال 1893 آغاز شده و عده دیگری گوگلیمو مارکنی را در سال 1895 آغازگر آن می‌دانند. اهمیت رسانه‌های رادیویی را می‌توان از آنجایی متوجه شد که در قرت نوزدهم، رادیو به عنوان دومین ابزار تولید محتوا در جهان معرفی شد.

2-تلویزیون

تلویزیون یک رسانه تصویری نوظهور بود که به محض این که معرفی شد، توانست بزودی در دل مخاطبان جای خود را باز کند. این رسانه به تنهایی توانست یک انقلاب اساسی در صنعت تولید محتوا ایجاد کند چراکه شیوه‌های جدیدی از محتوا در آن به نمایش درمی‌آمد. صاحبان کسب و کار، جزو اولین و مهمترین کسانی بودند که از تلویزیون برای انتشار محتوا بهره می‌برند. 

مشاهده این مطلب  قیمت تولید محتوا را چگونه محاسبه کنیم؟

3-اینترنت و انقلاب در تولید محتوا

در قرن بیستم میلادی و با حضور اینترنت، اتفاقات جدید و قابل توجهی در صنعت تولید محتوا رخ داد. اگرچه استفاده از اینترنت در ابتدا بیشتر برای اهداف نظامی معرفی شد، اما پس از جنگ جهانی این فناوری در اختیار عموم مردم قرار گرفته و ابزارهای متنوعی برای استفاده و گسترش آن معرفی شد. تولید محتوا در اینترنت خود شامل روش‌های مختلفی است که محتوا را از طریق وب سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و … منتشر می‌کند.

اهمیت محتوا در کسب و کار

یکی از مهمترین کاربردهای تولید محتوا در اهداف مرتبط با کسب و کارهایی است که از انواع محتوا برای معرفی یا تبلیغ محصول و خدمات خود استفاده می‌کنند. اهمیت محتوا برای صاحبان بیزینس‌ها در جایی مشخص می‌شود که از یک انتخاب، به ضرورتی برای هر برند در دنیا تبدیل شده است. در واقع بازاریابی محتوا قلب تپنده انواع کمپین‌های بازاریابی و مارکتینگ در دنیا است. هر برند بزرگ و موفقی را که می‌شناسید، احتمالاً از محتوای ارزشمند و مفیدی برای کمپین‌های مارکتینگ بهره برده است.

بازارایابی محتوا برای کسب و کارها شهرت و آگاهی از برند را در بین مخاطبان به دنبال دارد. در دنیای رقابتی امروز، یک بازاریابی محتوای اصولی می‌تواند شما را نسبت به تمام رقبای قدرتمند و شناخته شده‌تان متمایز کند. در واقع زمانی که از بهترین محتوا برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، نه تنها مشتریان همیشگی را در کنار خود حفظ می‌کنید، بلکه حتی برند خود را به مشتریان جدیدتری نیز معرفی خواهید کرد.  بهتر انواع محتوا برای کسب و کارها، محتوایی است که شامل مطالب جذاب، آموزشی و ارزشمندی باشد که مزیت رقابتی شما را به کاربران نشان می‌دهد.

مشاهده این مطلب  تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو

 یکی دیگر از تأثیرگذاری‌های چشمگیر بازاریابی محتوا، افزایش قابل توجه آمار تبدیل است. یک کمپین بازاریابی محتوا می‌تواند تا 6 برابر نرخ تبدیل را افزایش دهد. در روند بازاریابی محتوا، امکان برقراری ارتباط با سرنخ‌ها و مشتریان افزایش یافته و در نتیجه نرخ تبدیل افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، محتواهای بهینه می‌توانند به بهبود سئو سایت نیز کمک کنند. همانطور که می‌دانید سئو یکی از مهمترین و مؤثرترین اقداماتی است که به موفقیت یک کسب و کار کمک می‌کند. محتواهای سئو شده نیز با ارتقای رتبه سئو می‌توانند به بهبود رتبه سایت و در نتیجه موفقیت روزافزون و افزایش فروش در آن کمک کنند.

سخن نهایی

اگرچه در سال‌های اخیر بحث تولید محتوا بسیار بیشتر از قبل داغ شده و افراد بیشتری با آن آشنایی پیدا کرده‌اند؛اما این مسئله به هیچ وجه مقوله جدیدی نیست. حتی می‌توان تاریخچه پیدایش آن را به دورانی نسبت داد که بشر برای اولین بار خط را برای برقرار ارتباط با دیگران ابداع کرد. بشر با ایجاد خط توانست پیام‌های خود را به دیگران برساند و از طریق آن پایه‌های بسیار ابتدایی از تولید محتوا را ایجاد کند که منجر به پیدایش و پیشرفت روزافزون تولید محتوا به شیوه امروزی شده است. به همین جهت است که احتمالاً شما نیز به کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پیدایش محتوا از دیرباز و گسترش آن تا به امروز علاقه داشته و بخواهید درباره آن بیشتر بدانید. در این مطلب، به بررسی تاریخچه تولید محتوا پرداخته و دیدیدم که چگونه از ابداع خط، به این شیوه نوین از تولید و انتشار محتوا رسیده‌ایم.

مشاهده این مطلب  مدیریت شیت محتوایی
جواد یاسمی
جواد یاسمی

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

افزایش بازدید سایت وردپرس
افزایش بازدید سایت وردپرس
در دنیای امروزی، وجود یک وب ‌سایت پویا و جذاب برای هر کسب و کار ضروری است. بازدید سایت وردپرس از اهمیت...
شاخص
خدمات تولید محتوای ویدیویی
خدمات تولید محتوای ویدیویی این روزها با توجه به راه‌های مختلف کسب درآمد از شبکه‌های مجازی، طرفداران زیادی...
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا مشهد
کلاس تولید محتوا یکی از موارد مهم در حوزه آموزش و توسعه مهارت‌های نوشتاری و خلاقیت است و مشهد به عنوان...
افزایش بازدید گوگل بالا بردن سایت
افزایش بازدید گوگل
امروزه گوگل یکی از بزرگترین موتورهای جستجو در دنیا از لحاظ رتبه بندی سایت ها و کسب و کار های اینترنتی...
تاثیر محتوا در سئو سایت
تاثیر تولید محتوا یونیک در سئو
از تاثیر محتوا بر سئو به چه میزان اطلاع دارید؟ چگونه محتوا می‌تواند به بهبود رتبه وب سایت شما کمک کند؟...
افزایش رتبه سایت در گوگل
چگونه سئو سایت وردپرسی خود را بالا ببریم؟ | بهبود سئو سایت وردپرس برای افزایش ورودی از گوگل
بالابردن رتبه سایت وردپرس در گوگل یکی از موارد بسیار مهمی است، که امروزه مورد توجه کارشناسان و وب مسترهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات سئو سایت و گوگل

میخوایید رتبه یک سرچ گوگل شوید؟

سفارش >> 09376996070