راهنمای شما برای ویرایش ایمیل و نوشتن پیامهای بیعیب و نقص
ویرایش ایمیلهای بازاریابی یکی از مراحل حیاتی در فرآیند ارتباط با مشتریان است که میتواند تفاوت زیادی در نرخ بازشدن و تبدیل ایمیلها ایجاد کند. برای داشتن ایمیلهای مؤثر و جذاب، لازم است که محتوای ایمیل بهطور دقیق بررسی شود تا از هرگونه اشتباه تایپی، گرامری یا ساختاری جلوگیری شود. طراحی سایت وردپرس که بر روی موبایل و دسکتاپ بهخوبی نمایش داده میشود، میتواند به شما الهام دهد که برای ایمیلهای خود نیز از طراحی مناسب و پاسخگو استفاده کنید. این موضوع اهمیت دارد زیرا ظاهر ایمیل، نحوه نمایش و قابلیت تعامل در دستگاههای مختلف میتواند تأثیر زیادی بر موفقیت کمپین شما بگذارد.
کابوس هر بازاریابی: ایمیلی به بخش بزرگی از مخاطبان ارسال میشود و بعد متوجه میشوید که تیتر آن غلط املایی دارد، لینک فراخوان عمل خراب است یا قسمتی از پاراگراف ناقص است. آخرین چیزی که میخواهید بکنید، ارسال ایمیل دیگری با عنوان «متاسفیم» برای تصحیح اشتباه است.
اهمیت ویرایش ایمیلها غیرقابل انکار است. هر غلط املایی یا گرامری، اعتبار برند شما را احتمالا کاهش میدهد. در واقع، براساس یک نظرسنجی ۹۷ درصد مردم میگویند اشتباهات گرامری بر برداشت آنها از شرکتها و افراد تأثیر میگذارد.
در این میان، پیوندهای شکسته میتوانند مخاطبان شما را ناامید و گیج کنند، کاهش قابلیت تحویل در حال انجام است. همچنین، هر لینک شکسته فرصتی از دست رفته برای جلب توجه و اقدام مخاطبان است.
اما خبر خوب این است که یک چکلیست ساده برای ویرایش ایمیل میتواند اطمینان حاصل کند که قبل از ارسال ایمیل بازاریابی بعدیتان، هیچکدام از این مشکلات بالقوه به مشکلات واقعی تبدیل نمیشوند. این راهنما به شما در ساختن آن چکلیست کمک خواهد کرد.
مرحله اول: بررسی املایی ایمیل خود را با یک آزمایش ایمیل آغاز کنید
ایمیل کلاویو پیشنمایش و ویژگیهای آزمایشی در حین ویرایش ایمیلها، پیشنمایش میتواند بهترین دوست شما باشد. این قابلیت به شما نشان میدهد که گیرندگان شما ایمیل را چگونه میبینند و به همین دلیل برای اکثر، اگر نگوییم همه، مراحل زیر، بهترین روش است. ابتدا پیشنمایش ایمیل را در پلتفرم کلاویو ببینید، سپس یک ایمیل آزمایشی برای خودتان ارسال کنید تا ببینید در ایمیلتان چگونه نمایش داده میشود.
مرحله دوم: بررسی لینکهای شکسته و فراموششده
لینکهای شکسته به جای اشتباه اشاره میکنند، در حالی که لینکهای فراموششده بیشتر در گرافیکهایی دیده میشوند که قرار است مثل دکمه عمل کنند اما به آنها لینکی وصل نشده است. پیشنمایش ایمیل خود را برای بررسی هر دو مورد چک کنید.
- مطمئن شوید که همه لینکها به آدرس صحیح میروند.
- بررسی کنید که همه پارامترهای ردگیری، مطابق نیاز، ضمیمه شده باشند.
مرحله سوم: تصحیح املایی و ویرایش ساده ایمیل را انجام دهید
بازبینی خودکار املایی معمولاً ۹۰ درصد از اشتباهات نگارشی ایمیلها را پیدا میکند. برخی از ابزارهای موجود، مانند نهال مستقیما با کلاویو ادغام میشود. این کار، انجام ویرایش املایی پایه را در هر بار ارسال ایمیل، بسیار آسان میکند. این گام ساده و خودکار به تنهایی میتواند از بسیاری از دردسرهای مربوط به غلطهای املایی، اشتباهات دستوری و جملهبندیهای نامناسب جلوگیری کند.
مرحله چهارم: ایمیل خود را به صورت دستی برای یافتن غلطهای تایپی و املایی بررسی کنید.
اگرچه ابزارهای تصحیح املا بسیار مفیدند، اما نمیتوانند همه چیز را پوشش دهند. بنابراین، باز هم باید ایمیلهای خود را بهدقت بخوانید تا مطمئن شوید مخاطب شما به راحتی میتواند محتوای آن را درک کند. بسیاری از نویسندگان حرفهای از این روش استفاده میکنند: هر کلمه از ایمیل را از آخر به اول بخوانید. این کار به شما کمک میکند از اشتباهات رایجی که مغز ما هنگام خواندن مرتکب میشود، جلوگیری کنید. قطعهبندی و اختصارگرایی .
در کنار ویرایش محتوای ایمیل، توجه به نکات مرتبط با خدمات سئو وردپرس نیز میتواند در بهبود کارایی ایمیلهای بازاریابی شما کمک کند. استفاده از عناوین جذاب و کلیدواژههای مرتبط، نهتنها کمک میکند که ایمیل شما بهتر دیده شود، بلکه میتواند باعث شود که ایمیلهای شما در فیلترهای اسپم گیر نکنند و در نهایت نرخ تبدیل بیشتری به دنبال داشته باشد. در فرآیند ویرایش ایمیلها، باید اطمینان حاصل کنید که فراخوانها (CTA) واضح، کوتاه و جذاب باشند تا مشتریان بدون تردید اقدام کنند. این کار میتواند شانس موفقیت کمپین شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
مرحله پنجم: بررسی تصاویر و گرافیکهای تحریفشده
ایمیلهایی با گرافیک نرخ باز شدن و کلیک بالاتر ایمیلهایی که حاوی تصاویر هستند، نسبت به ایمیلهای بدون تصویر، تاثیر بیشتری دارند. اما اگر این تصاویر و گرافیکها تغییر شکل دهند، این مزیت به ضرر تبدیل میشود. برای جلوگیری از تغییر شکل تصاویر در قالب ایمیل، قبل از ارسال، مطمئن شوید که ابعاد تمام تصاویر و دکمهها با ابعاد اولیهی آنها هنگام آپلود، یکسان است.
مرحله ششم: موضوع ایمیل را ویرایش کنید
چون بخشی از متن اصلی ایمیل نیست، به راحتی میتوان خط موضوع را در هنگام ویرایش ایمیل نادیده گرفت. اما شاید مهمترین بخش کل ایمیل باشد. به دقت مطمئن شوید که نه تنها کوتاه و قابل فهم است، بلکه عاری از هر گونه غلط املایی یا عبارات نامناسب هم هست. در صورت تردید، یارنده خط موضوع کلیویو میتوانم کمک کنم.
مرحله هفتم: ایمیلها را از نظر شخصیسازی ویرایش کنید
ما میدانیم شخصیسازی در تمام ایمیلهای شما چقدر اهمیت دارد. اما اگر سیستم پشتیبان از کار بیفتد و کدهای شخصیسازی اشتباه کار کنند یا اصلاً کار نکنند چه میشود؟ در اینجا، ارسال آزمایشی ایمیل به خودتان میتواند بخش مهمی از ویرایش نهایی ایمیلها باشد. مطمئن شوید که هر بخش شخصیسازیشده، از نام گیرنده تا محتوای سفارشی در متن ایمیل، دقیقاً همانطور که مدنظر شماست در صندوق ورودیتان نمایش داده میشود.
مرحله هشتم: نسخههای متن ساده و وب را بررسی کنید
ایمیلها در نمای HTML کامل بهترین حالت خود را دارند، اما برخی از گیرندگان ترجیح میدهند آنها را به صورت متن ساده ببینند. این بخش از مخاطبان خود را نادیده نگیرید؛ در عوض، به بررسی و… نسخه ساده متن را ویرایش کنید قبل از ارسال ایمیل خود، آن را مرور کنید. به همین ترتیب، اگر الگوی ایمیل شما دارای پیوند «نمایش در مرورگر» است، مطمئن شوید که نسخه وبسایت پیام، به همان اندازه نسخه معمولی خوب به نظر میرسد.
مرحله نهم: ایمیل خود را در دستگاهها و سرویسهای مختلف بررسی کنید
حتی اگر از محبوبترین دستگاهها و سرویسهای ایمیل مخاطبان خود آگاه باشید، احتمالاً نسخههای غیرمعمولتری هم وجود دارند. با استفاده از ابزار پیشنمایش کلاویو، مطمئن شوید که ایمیل شما در دستگاههای تلفن همراه به همان خوبی که در رایانههای رومیزی دیده میشود، و در برنامههای آوتلوک به همان زیبایی که در جیمیل و دیگر سرویسها نمایش داده میشود، ظاهر شود.
مرحله دهم: بررسی مجدد در دسترس بودن
ایمیلهای شما، مانند همه جنبههای حضور دیجیتالیتان، باید برای همه مخاطبان قابل دسترسی باشد. کلیویو یک چکلیست مفید تهیه کرده است. راهکاری برای اطمینان از خوانایی آسان موضوع ایمیل، پیشنمایش متن، تصاویر، رنگها و متن لینکها برای کاربران دارای معلولیت، همانند سایر مخاطبان.
با ویرایش دقیق ایمیلها، پیامهای خود را بهبود ببخشید
اهمیت ویرایش دقیق ایمیلهایی که نشاندهنده کسبوکار و محصولات شما هستند، غیرقابل انکار است. غلطهای املایی مهم هستند، اما مشکلاتی مانند فیلدهای شخصیسازی شده خراب، لینکها و تصاویر شکسته نیز اهمیت دارند. بررسی و اطمینان از وجود هر یک از این عناصر، میتواند در طراحی پیامهای ایمیلی بهتر بسیار مؤثر باشد.