09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

راهنمای بدون نقص ویرایش ایمیل

آنچه در این مقاله می خوانید:

راهنمای شما برای ویرایش ایمیل و نوشتن پیام‌های بی‌عیب و نقص

ویرایش ایمیل‌های بازاریابی یکی از مراحل حیاتی در فرآیند ارتباط با مشتریان است که می‌تواند تفاوت زیادی در نرخ بازشدن و تبدیل ایمیل‌ها ایجاد کند. برای داشتن ایمیل‌های مؤثر و جذاب، لازم است که محتوای ایمیل به‌طور دقیق بررسی شود تا از هرگونه اشتباه تایپی، گرامری یا ساختاری جلوگیری شود. طراحی سایت وردپرس که بر روی موبایل و دسکتاپ به‌خوبی نمایش داده می‌شود، می‌تواند به شما الهام دهد که برای ایمیل‌های خود نیز از طراحی مناسب و پاسخ‌گو استفاده کنید. این موضوع اهمیت دارد زیرا ظاهر ایمیل، نحوه نمایش و قابلیت تعامل در دستگاه‌های مختلف می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت کمپین شما بگذارد.

 

 

professional in the middle of their email proofreading checklist

کابوس هر بازاریابی: ایمیلی به بخش بزرگی از مخاطبان ارسال می‌شود و بعد متوجه می‌شوید که تیتر آن غلط املایی دارد، لینک فراخوان عمل خراب است یا قسمتی از پاراگراف ناقص است. آخرین چیزی که می‌خواهید بکنید، ارسال ایمیل دیگری با عنوان «متاسفیم» برای تصحیح اشتباه است.

اهمیت ویرایش ایمیل‌ها غیرقابل انکار است. هر غلط املایی یا گرامری، اعتبار برند شما را احتمالا کاهش می‌دهد. در واقع، براساس یک نظرسنجی ۹۷ درصد مردم می‌گویند اشتباهات گرامری بر برداشت آن‌ها از شرکت‌ها و افراد تأثیر می‌گذارد.

در این میان، پیوندهای شکسته می‌توانند مخاطبان شما را ناامید و گیج کنند، کاهش قابلیت تحویل در حال انجام است. همچنین، هر لینک شکسته فرصتی از دست رفته برای جلب توجه و اقدام مخاطبان است.

اما خبر خوب این است که یک چک‌لیست ساده برای ویرایش ایمیل می‌تواند اطمینان حاصل کند که قبل از ارسال ایمیل بازاریابی بعدی‌تان، هیچ‌کدام از این مشکلات بالقوه به مشکلات واقعی تبدیل نمی‌شوند. این راهنما به شما در ساختن آن چک‌لیست کمک خواهد کرد.

مشاهده این مطلب  ایجاد محتوا: آیا موتور خود را با روغن سالاد پر می کنید؟

مرحله اول: بررسی املایی ایمیل خود را با یک آزمایش ایمیل آغاز کنید

ایمیل کلاویو پیش‌نمایش و ویژگی‌های آزمایشی در حین ویرایش ایمیل‌ها، پیش‌نمایش می‌تواند بهترین دوست شما باشد. این قابلیت به شما نشان می‌دهد که گیرندگان شما ایمیل را چگونه می‌بینند و به همین دلیل برای اکثر، اگر نگوییم همه، مراحل زیر، بهترین روش است. ابتدا پیش‌نمایش ایمیل را در پلتفرم کلاویو ببینید، سپس یک ایمیل آزمایشی برای خودتان ارسال کنید تا ببینید در ایمیل‌تان چگونه نمایش داده می‌شود.

مرحله دوم: بررسی لینک‌های شکسته و فراموش‌شده

لینک‌های شکسته به جای اشتباه اشاره می‌کنند، در حالی که لینک‌های فراموش‌شده بیشتر در گرافیک‌هایی دیده می‌شوند که قرار است مثل دکمه عمل کنند اما به آن‌ها لینکی وصل نشده است. پیش‌نمایش ایمیل خود را برای بررسی هر دو مورد چک کنید.

  1. مطمئن شوید که همه لینک‌ها به آدرس صحیح می‌روند.
  2. بررسی کنید که همه پارامترهای ردگیری، مطابق نیاز، ضمیمه شده باشند.

مرحله سوم: تصحیح املایی و ویرایش ساده ایمیل را انجام دهید

بازبینی خودکار املایی معمولاً ۹۰ درصد از اشتباهات نگارشی ایمیل‌ها را پیدا می‌کند. برخی از ابزارهای موجود، مانند نهال مستقیما با کلاویو ادغام می‌شود. این کار، انجام ویرایش املایی پایه را در هر بار ارسال ایمیل، بسیار آسان می‌کند. این گام ساده و خودکار به تنهایی می‌تواند از بسیاری از دردسرهای مربوط به غلط‌های املایی، اشتباهات دستوری و جمله‌بندی‌های نامناسب جلوگیری کند.

مرحله چهارم: ایمیل خود را به صورت دستی برای یافتن غلط‌های تایپی و املایی بررسی کنید.

اگرچه ابزارهای تصحیح املا بسیار مفیدند، اما نمی‌توانند همه چیز را پوشش دهند. بنابراین، باز هم باید ایمیل‌های خود را به‌دقت بخوانید تا مطمئن شوید مخاطب شما به راحتی می‌تواند محتوای آن را درک کند. بسیاری از نویسندگان حرفه‌ای از این روش استفاده می‌کنند: هر کلمه از ایمیل را از آخر به اول بخوانید. این کار به شما کمک می‌کند از اشتباهات رایجی که مغز ما هنگام خواندن مرتکب می‌شود، جلوگیری کنید. قطعه‌بندی و اختصارگرایی .

مشاهده این مطلب  چهار نکته‌ی کلیدی برای بازسازی برند کسب‌وکارتان

در کنار ویرایش محتوای ایمیل، توجه به نکات مرتبط با خدمات سئو وردپرس نیز می‌تواند در بهبود کارایی ایمیل‌های بازاریابی شما کمک کند. استفاده از عناوین جذاب و کلیدواژه‌های مرتبط، نه‌تنها کمک می‌کند که ایمیل شما بهتر دیده شود، بلکه می‌تواند باعث شود که ایمیل‌های شما در فیلترهای اسپم گیر نکنند و در نهایت نرخ تبدیل بیشتری به دنبال داشته باشد. در فرآیند ویرایش ایمیل‌ها، باید اطمینان حاصل کنید که فراخوان‌ها (CTA) واضح، کوتاه و جذاب باشند تا مشتریان بدون تردید اقدام کنند. این کار می‌تواند شانس موفقیت کمپین شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

مرحله پنجم: بررسی تصاویر و گرافیک‌های تحریف‌شده

ایمیل‌هایی با گرافیک نرخ باز شدن و کلیک بالاتر ایمیل‌هایی که حاوی تصاویر هستند، نسبت به ایمیل‌های بدون تصویر، تاثیر بیشتری دارند. اما اگر این تصاویر و گرافیک‌ها تغییر شکل دهند، این مزیت به ضرر تبدیل می‌شود. برای جلوگیری از تغییر شکل تصاویر در قالب ایمیل، قبل از ارسال، مطمئن شوید که ابعاد تمام تصاویر و دکمه‌ها با ابعاد اولیه‌ی آن‌ها هنگام آپلود، یکسان است.

email marketer celebrating success with better email proofreading practices

مرحله ششم: موضوع ایمیل را ویرایش کنید

چون بخشی از متن اصلی ایمیل نیست، به راحتی می‌توان خط موضوع را در هنگام ویرایش ایمیل نادیده گرفت. اما شاید مهم‌ترین بخش کل ایمیل باشد. به دقت مطمئن شوید که نه تنها کوتاه و قابل فهم است، بلکه عاری از هر گونه غلط املایی یا عبارات نامناسب هم هست. در صورت تردید، یارنده خط موضوع کلیویو می‌توانم کمک کنم.

مرحله هفتم: ایمیل‌ها را از نظر شخصی‌سازی ویرایش کنید

ما می‌دانیم شخصی‌سازی در تمام ایمیل‌های شما چقدر اهمیت دارد. اما اگر سیستم پشتیبان از کار بیفتد و کدهای شخصی‌سازی اشتباه کار کنند یا اصلاً کار نکنند چه می‌شود؟ در اینجا، ارسال آزمایشی ایمیل به خودتان می‌تواند بخش مهمی از ویرایش نهایی ایمیل‌ها باشد. مطمئن شوید که هر بخش شخصی‌سازی‌شده، از نام گیرنده تا محتوای سفارشی در متن ایمیل، دقیقاً همانطور که مدنظر شماست در صندوق ورودی‌تان نمایش داده می‌شود.

مشاهده این مطلب  رپورتاژ برندینگ و پی آر

مرحله هشتم: نسخه‌های متن ساده و وب را بررسی کنید

ایمیل‌ها در نمای HTML کامل بهترین حالت خود را دارند، اما برخی از گیرندگان ترجیح می‌دهند آن‌ها را به صورت متن ساده ببینند. این بخش از مخاطبان خود را نادیده نگیرید؛ در عوض، به بررسی و… نسخه ساده متن را ویرایش کنید قبل از ارسال ایمیل خود، آن را مرور کنید. به همین ترتیب، اگر الگوی ایمیل شما دارای پیوند «نمایش در مرورگر» است، مطمئن شوید که نسخه وب‌سایت پیام، به همان اندازه نسخه معمولی خوب به نظر می‌رسد.

مرحله نهم: ایمیل خود را در دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف بررسی کنید

حتی اگر از محبوب‌ترین دستگاه‌ها و سرویس‌های ایمیل مخاطبان خود آگاه باشید، احتمالاً نسخه‌های غیرمعمول‌تری هم وجود دارند. با استفاده از ابزار پیش‌نمایش کلاویو، مطمئن شوید که ایمیل شما در دستگاه‌های تلفن همراه به همان خوبی که در رایانه‌های رومیزی دیده می‌شود، و در برنامه‌های آوت‌لوک به همان زیبایی که در جیمیل و دیگر سرویس‌ها نمایش داده می‌شود، ظاهر شود.

مرحله دهم: بررسی مجدد در دسترس بودن

ایمیل‌های شما، مانند همه جنبه‌های حضور دیجیتالی‌تان، باید برای همه مخاطبان قابل دسترسی باشد. کلیویو یک چک‌لیست مفید تهیه کرده است. راهکاری برای اطمینان از خوانایی آسان موضوع ایمیل، پیش‌نمایش متن، تصاویر، رنگ‌ها و متن لینک‌ها برای کاربران دارای معلولیت، همانند سایر مخاطبان.

با ویرایش دقیق ایمیل‌ها، پیام‌های خود را بهبود ببخشید

اهمیت ویرایش دقیق ایمیل‌هایی که نشان‌دهنده کسب‌وکار و محصولات شما هستند، غیرقابل انکار است. غلط‌های املایی مهم هستند، اما مشکلاتی مانند فیلدهای شخصی‌سازی شده خراب، لینک‌ها و تصاویر شکسته نیز اهمیت دارند. بررسی و اطمینان از وجود هر یک از این عناصر، می‌تواند در طراحی پیام‌های ایمیلی بهتر بسیار مؤثر باشد.

مشاهده این مطلب  ارتقای برند آژانس شما: بهترین نکات از افراد داخلی

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

چطور برندهایی با هدف می‌توانند جهان را تحت تاثیر قرار دهند؟

چگونه برندهای هدفمند می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند؟ در زمینه‌ی تجارب برندهای معنی‌دار، تقاضای مصرف‌کنندگان...

راهنمای ضروری خلق یک برند

  داشتن یک برند به تمایز کسب‌وکار شما از رقبا، جذب مشتری و ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند. برندسازی...

ده روش برای ساختن یک برند

برندسازی برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه که برای برندهای بزرگ مهم است، اهمیت دارد. در واقع، بسیاری...

چگونگی بازسازی برند کسب‌وکار کوچک شما

اگر برند کسب‌وکار کوچک شما عملکرد ضعیفی دارد، باید به بازسازی برند فکر کنید. بازسازی برند به معنای چیزی...

ارتقای برند آژانس شما: بهترین نکات از افراد داخلی

در دنیای آژانس‌ها، ارتقای برند و متمایز شدن از رقبا کار دشواری است. اداره یک آژانس موفق شامل جنبه‌های...

چرا برندها باید گفتمان پایداری را در آغوش بگیرند، صرف نظر از اعتبارشان

چرا برندها باید گفتمان پایداری را در آغوش بگیرند، صرف نظر از اعتبارشان در فضای مصرف امروز، که ارزش‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432