09339159432 (مشاوره با تیم فروش) 09155249420

5 راه برای پایدارتر شدن برند شما در سال 2024 و بعد از آن

آنچه در این مقاله می خوانید:

5 راه برای پایدارتر شدن برند شما در سال 2024 و بعد از آن

نیمی از مصرف کنندگان پایداری یکی از چهار اولویت اصلی آن‌ها هنگام خرید محصولات یا خدمات است و این نشان می‌دهد که چرا برند شما باید به سوی آینده‌ای پایدارتر حرکت کند.

پایداری به معنای توانایی وجود و توسعه بدون به خطر انداختن نسل‌های آینده است. سه رکن اصلی پایداری عبارتند از:

  • پایداری محیط زیستحفاظت از محیط زیست و صیانت از منابع طبیعی با در نظر گرفتن نسل‌های حال و آینده است.
  • پایداری اجتماعیبا ایجاد جوامع قابل سکونت، سالم، عادلانه و متنوع، از نسل‌های فعلی و آینده حمایت فعال می‌کند.
  • پایداری اقتصادیتوانایی پشتیبانی از رشد اقتصادی بلندمدت بدون تأثیر منفی بر جنبه‌های اجتماعی، زیست‌محیطی و فرهنگی یک جامعه است.

تصور رایج این است که پایداری، واژه‌ای پرطمطراق از جنبش سبز است که تقریباً تمام بازارها را فرا گرفته است. اما از نظر برندسازی، مفهوم آن گسترده‌تر است. پایداری شامل ساختن برند شما با شیوه‌های بازاریابی، برندسازی و تولید است که برای بلندمدت برنامه‌ریزی شده‌اند.

زاهر دودیا، مدیرعامل شرکت طراحی لوگو

یک برند پایدار، سودآوری را با ارزش‌هایی مانند کاهش تأثیر زیست‌محیطی و پرداخت عادلانه به کارکنان، در تعادل قرار می‌دهد. از نام و نشان تجاری گرفته تا مأموریت و ارزش‌هایتان، برند شماست که مردم را از رقیبان‌تان متمایز می‌کند.

بیایید به پنج راهی که می‌توانید به مصرف‌کنندگان طبیعت‌گرا نشان دهید برند شما در مورد پایداری (در سال 2024 و پس از آن) جدی است، نگاهی بیندازیم.

خدمات سئو وردپرس یکی از مؤثرترین روش‌ها برای پایدارتر شدن برند شما در دنیای دیجیتال است. با استفاده از تکنیک‌های سئو اصولی، سایت شما نه‌تنها در نتایج جستجو برجسته می‌شود بلکه می‌توانید تجربه کاربری بهتری ارائه دهید که به افزایش اعتماد مشتریان و حفظ وفاداری آنها کمک می‌کند. برای پایدار کردن برند، سئو باید به‌طور مداوم بر اساس تغییرات الگوریتم‌های جستجو به‌روز شود تا برند شما همیشه در دید مخاطبان باشد و از رقبا پیشی بگیرد.

مشاهده این مطلب  اهمیت تصویر تجاری چیست؟

خیّر شوید

نیکوکار کسی است که منابع خود را – مانند زمان، پول و تخصص – برای کمک به یک هدف یا خیریه خاص و بهبود زندگی دیگران وقف می‌کند. این اهداف شامل آموزش، مراقبت‌های بهداشتی، محیط زیست و هنر و فرهنگ است.

در نیکوکاری سازمانی، یک کسب و کار می‌تواند با اهدا به خیریه‌ها یا اهدافی که تغییر اجتماعی را ارتقا می‌دهند، زندگی‌ها را بهبود می‌بخشند و از سیاره محافظت می‌کنند، به جهان بازگرداند.

به غیر از کمک به آینده‌ای پایدارتر، مزایای دیگری نیز برای فعالیت‌های خیرخواهانه‌ی شرکت‌ها وجود دارد:

  • جذب و حفظ مشتریان 56 درصد از مردم بیشتر تمایل دارند از کسب‌وکاری که به امور خیریه کمک می‌کند، کالا یا خدمات بخرند.
  • جذب و حفظ کارکنان47 درصد گفته‌اند که در صورتی که شرکتی به امور خیریه کمک مالی کند، تمایل بیشتری به کار در آن خواهند داشت.

خیریه سازمانی شامل تشویق کارمندان به داوطلبی نیز می‌شود. می‌توانید مرخصی با حقوق برای کارمندانی که می‌خواهند داوطلب شوند در نظر بگیرید یا روزی را در سطح شرکت به کار داوطلبانه اختصاص دهید.

volunteer-time-off-graphic

منبع

کارکنان خود را آموزش دهید

کارکنان شما باید در مورد پایداری آموزش ببینند، مشتاق شوند و از اهداف شما آگاه باشند تا بتوانند به طور مؤثر از شما حمایت کنند.

در اینجا چند راه برای آموزش کارکنان در مورد پایداری آمده است:

  • می‌توانید جلسات ماهانه یا فصلی برای بحث در مورد موضوعات مرتبط با پایداری برگزار کنید.
  • می‌توانید کارمندان جدید را در طول دوره آموزش اولیه، به تماشای فیلم‌های آموزشی در مورد پایداری و یا شرکت در آموزش‌های آنلاین مرتبط ترغیب کنید.
  • می‌توانید بودجه‌ای اختصاص دهید که به کارمندان اجازه حضور در همایش‌های مرتبط با پایداری را بدهد.
مشاهده این مطلب  آموزش ساخت شماره مجازی | صفر تا صد ساخت شماره مجازی رایگان

ضروری است که کارکنان، به ویژه آنهایی که با مشتری در ارتباط هستند، در مورد شیوه‌های پایدار تجاری و مواد یا ترکیبات به کار رفته در محصولات شما آگاه باشند.

کارمندان آموزش‌دیده، تاثیر بسیار بهتری بر مشتریان آگاه از محیط زیست می‌گذارند که ممکن است در مورد تلاش‌های برند شما برای پایداری، سوال کنند.

طراحی سایت وردپرس به شما کمک می‌کند تا برند خود را با ویژگی‌هایی پایدار و مطابق با نیازهای بازار آنلاین تقویت کنید. با توجه به نیازهای روز، طراحی سایت‌هایی که به‌راحتی قابل به‌روزرسانی، مقیاس‌پذیر و مطابق با اصول سئو هستند، می‌تواند به شما در حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و ارائه محتوای ارزشمند کمک کند. وب‌سایت‌های وردپرسی با انعطاف‌پذیری بالا، امکان بهبود و ارتقاء دائمی دارند که به شما این امکان را می‌دهد تا همواره یک برند به‌روز و پویا را ارائه دهید.

شفاف باشید

از برندها خواسته می‌شود به‌روزرسانی‌های مرتبط و اطلاعات شفافی درباره شیوه‌های تجاری خود و مواد به‌کاررفته در محصولاتشان منتشر کنند.

اما با افزایش آگاهی مصرف‌کنندگان از پایداری شرکت‌ها، تنها ادعاهایی را باور خواهند کرد که با اعداد و شواهد اثبات شوند.

در سال ۲۰۱۸، هزاران کارمند آمازون نامه‌ای سرگشاده به جف بزوس و هیئت مدیره نوشتند و از عدم شفافیت شرکت انتقاد کرده و آن‌ها را به انتشار گزارش میزان انتشار کربن خود تحت فشار گذاشتند؛ موضوعی که اکنون شرکت به‌طور مداوم در مورد آن شفاف است.

amazons-carbon-footprint

منبع

گزارش‌های مربوط به پایداری و میزان انتشار کربن را در وب‌سایت خود قرار دهید و در مورد مواد یا ترکیبات به کار رفته در محصولاتتان شفاف باشید. 28 درصد از مصرف‌کنندگان به شرکت‌های بزرگ اعتماد کردن برای تولید محصولات واقعاً پایدار

مشاهده این مطلب  روش‌های برخورد با شکایات مشتریان

پلتفرم‌هایی مثل اسمارت‌هد، گزارش‌دهی زیست‌محیطی، اجتماعی و مدیریتی (ESG) را ساده می‌کنند. از این پلتفرم‌ها برای ایجاد و پیگیری فهرست اهداف پایداری برندتان استفاده کنید و سپس اسنادی را که به عنوان مدرک برای عموم ارائه می‌شوند، به آن ضمیمه کنید.

مدافع پایداری

برای تبلیغ پایداری و ترغیب دیگران، برند شما باید الگو باشد. رفتارها، اقدامات و تصمیمات برند شما در تمام فعالیت‌های تجاری باید نشان‌دهنده‌ی چشم‌انداز شما در زمینه‌ی پایداری باشد.

هنری لاو، مدیرعامل بنیاد کامپوزابل، توضیح می‌دهد که برای طرفداری از پایداری، داشتن چشم‌اندازی روشن ضروری است. او نوشته است: «از تجربه‌ی من، برای طرفداری مؤثر از پایداری در صنعت و جامعه‌ی ما، ابتدا باید چشم‌اندازی جذاب تعریف کرد.»

این چشم‌انداز که ریشه در ارزش‌ها، ماموریت و هدف اصلی ما دارد، نه تنها باید انتظارات ذینفعان را برآورده کند، بلکه باید واقع‌گرایانه، قابل سنجش و انعطاف‌پذیر نیز باشد. به باور من، چشم‌انداز روشن، سنگ بنای حمایت پایدار است و تیم‌ها را الهام می‌بخشد و حمایت‌ها را جلب می‌کند.

برای حمایت از سیاست‌هایی که پایداری را ارتقا می‌دهند، با افرادی که چشم‌انداز، ارزش‌ها و اهداف مشترکی برای آینده‌ای پایدار دارند، همکاری کنید.

با به اشتراک گذاشتن اطلاعات و دانش با افراد دارای تخصص و منابع مختلف، می‌توانید تلاش‌های خود را در راستای پایداری بیشتر تقویت کنید.

روش‌های مسئولانه را اجرا کنید

هاستینگِر آمار تجارت الکترونیک یک سوم از خریداران اینترنتی، به این موضوع اولویت می‌دهند برندهای پایدار این نشان می‌دهد که چگونه شیوه‌های مسئولانه‌ی کسب‌وکار می‌تواند به ایجاد و تقویت روابط با مشتریان کمک کند و در طول زمان بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) بالاتری ایجاد کند.

مشاهده این مطلب  خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

نه تنها مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد، بلکه شیوه‌های تجاری مسئولانه می‌توانند عملکرد شرکت را بهبود بخشند و با مدیریت ریسک‌ها به طور مؤثرتر، تأثیر مثبتی بر عملیات تجاری بگذارند.

به شیوه‌ای مسئولانه عمل کنید تا به اهدافتان برسید، از جمله:

  • مواد اولیه مسئولمانند مواد بازیافتی یا محصولات کم‌آلاینده
  • از شرکای خود اطمینان حاصل کنید که از شیوه‌های عادلانه‌ی کارگری پیروی می‌کنند.مانند امتناع از کار کودکان یا پذیرش توافق‌های تجارت منصفانه
  • مصرف منابع طبیعی خود را کاهش دهیدبا بازنگری در بسته‌بندی یا راه‌اندازی برنامه بازیافت، که هر دو باعث کاهش زباله می‌شوند.
  • کاهش انتشار کربنبا نصب حسگرهای هوشمند که به‌طور خودکار سیستم‌های گرمایش، سرمایش و برق تأسیسات شما را در صورت لزوم خاموش می‌کنند.
  • کاهش ردپای کربن خودبا تغییر به یک ارائه دهنده میزبانی وب سبز، هم از آینده‌ای پایدار حمایت می‌کنید و هم عملکرد وب‌سایت خود را بهبود می‌بخشید.
  • کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ناشی از حمل و نقلبا نزدیک کردن تولید کالاهای فیزیکی به مشتری نهایی
  • به منابع انرژی تجدیدپذیر روی آوریدمانند انرژی خورشیدی، زمین گرمایی یا بادی

ستارباکس نمونه‌ای عالی از یک برند پایدار است. این شرکت طراحی فروشگاه‌های خود را با رویکردی سازگارتر با محیط زیست تغییر داده، روی بهبود بسته‌بندی تمرکز کرده، با ترویج استفاده از لیوان‌های چندبار مصرف زباله‌ها را کاهش داده و در انرژی‌های پاک برای تأمین انرژی فروشگاه‌های خود سرمایه‌گذاری کرده است.

starbucks-area-of-focus

منبع

نتیجه‌گیری

پایداری فقط یک اصطلاح مد روز نیست؛ بلکه در سال 2024 و پس از آن، یک ضرورت است.

مصرف‌کنندگان از عملکرد برندها آگاه‌تر شده‌اند. این امر بسیاری از شرکت‌ها را بر آن داشته تا در همه فعالیت‌های خود، از بازیافت مواد و کاهش ضایعات تا پرداخت دستمزد عادلانه و اهدای کمک به موسسات خیریه، پایدارتر عمل کنند.

مشاهده این مطلب  بازاریابی محتوایی لینکدین - نیروگاه برای رشد کسب و کار

در واقع، ۷۵ درصد از رهبران گفته‌اند که سازمان‌هایشان در سال گذشته سرمایه‌گذاری خود را در راستای آینده‌ای پایدار افزایش داده‌اند. آیا شما بعدی خواهید بود؟

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

چطور برندهایی با هدف می‌توانند جهان را تحت تاثیر قرار دهند؟

چگونه برندهای هدفمند می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند؟ در زمینه‌ی تجارب برندهای معنی‌دار، تقاضای مصرف‌کنندگان...

راهنمای ضروری خلق یک برند

  داشتن یک برند به تمایز کسب‌وکار شما از رقبا، جذب مشتری و ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند. برندسازی...

ده روش برای ساختن یک برند

برندسازی برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه که برای برندهای بزرگ مهم است، اهمیت دارد. در واقع، بسیاری...

چگونگی بازسازی برند کسب‌وکار کوچک شما

اگر برند کسب‌وکار کوچک شما عملکرد ضعیفی دارد، باید به بازسازی برند فکر کنید. بازسازی برند به معنای چیزی...

ارتقای برند آژانس شما: بهترین نکات از افراد داخلی

در دنیای آژانس‌ها، ارتقای برند و متمایز شدن از رقبا کار دشواری است. اداره یک آژانس موفق شامل جنبه‌های...

راهنمای بدون نقص ویرایش ایمیل

راهنمای شما برای ویرایش ایمیل و نوشتن پیام‌های بی‌عیب و نقص ویرایش ایمیل‌های بازاریابی یکی از مراحل حیاتی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو + طراحی سایت = 09376996070

خدمات گوگل، تبلیغات، هدایا تبلیغاتی و … = 09339159432