برندسازی برای کسبوکارهای کوچک به همان اندازه که برای برندهای بزرگ مهم است، اهمیت دارد. در واقع، بسیاری از برندهای بزرگ سعی میکنند ظاهری شبیه به شرکتهای کوچک داشته باشند تا بتوانند نظر مشتریانی را که ترجیح میدهند از برندهای مستقل حمایت کنند، جلب کنند. راز چگونگی ایجاد هویت برند شخصی خود را توضیح میدهد
طراحی سایت وردپرس میتواند ابزار بسیار مهمی در ساختن برند شما باشد. با ایجاد یک وبسایت حرفهای و کاربرپسند، میتوانید هویت برند خود را به شکلی جذاب و قابل اعتماد ارائه دهید. از طریق طراحی مدرن، رنگها و لوگوی برند، همچنین محتوا و خدمات ارائه شده، سایت شما میتواند تصویری واضح و مثبت از برند شما در ذهن مشتریان ایجاد کند و در فرآیند ساخت برند به شما کمک کند.
بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک که با آنها صحبت میکنم، در حال حاضر میدانند که برندسازی ضروری است به کسبوکار خود میپردازند، اما تعداد غیرمنتظرهای از آنها واقعاً نمیدانند چرا.
آنها پیوند میان کسبوکارهای موفق و برندسازی قوی را درک میکنند و آرزو دارند برندی بسازند که موفقیت مشابهی را برای خودشان به ارمغان آورد. و میدانند که برندسازی صرفاً لوگو یا نحوهی ادراک خارجی کسبوکار نیست. اما تعداد کمی متوجه هستند که برندهای موفق، این برندسازی را در قلب کسبوکار خود دارند؛ بهطوری که در بسیاری از جهات میتوان تقریباً کلمهی برند را جایگزین کلمهی کسبوکار کرد.
هویت برند شما
برندسازی راهی برای تعریف کسبوکار شما برای خودتان، تیمتان و مخاطبان خارجی است. میتوان آن را هویت کسبوکار نامید، اما فقط با این شرط که ذات و ارزشهای اصلی کسبوکار را در بر بگیرد، نه فقط ظاهر و شیوهی بیان آن. مشتریان انواع کسبوکارها امروزه آنقدر باهوش هستند که میتوانند بیشتر تلاشهای شرکتها برای اغراق، فریب یا جلب توجه برای فروش را تشخیص دهند.
مزایای یک برند استراتژیک و تعریفشده، همانند مزایای عاشق شدن است.
- وقتی مشتریان از نظر احساسی با برند ارتباط برقرار میکنند – چون ارزشها و باورهای مشترکی دارند – به فروش بیشتر و تمایز بهتر برند منجر میشود.
- برند قوی وفاداری و طرفداری ایجاد میکند و حتی در مواقعی که رقبا برای افزایش فروش به تخفیفهای تبلیغاتی متکی هستند، از قیمت شما محافظت میکند.
- برند شما میتواند بستری ایدهآل برای گسترش محصولات یا خدماتتان باشد.
خدمات سئو وردپرس میتوانند به شما در ساختن برند قوی و قابل شناسایی کمک کنند. با بهینهسازی سایت و محتوای آن برای موتورهای جستجو، میتوانید برند خود را در جستجوهای مرتبط بیشتر نمایان کنید. سئو به شما کمک میکند تا رتبه سایت خود را بالا ببرید و برند شما به راحتی در دسترس مخاطبان هدف قرار گیرد. این خدمات به شما کمک میکنند تا در ذهن مخاطبان جایی خاص پیدا کرده و برند خود را بهطور مؤثرتر معرفی کنید.
چگونه یک برند موفق بسازیم
هیچ متنی داخل پرانتز نبود.
مراحل برندسازی
ده نکته برای پیادهسازی موفق برندسازی کسبوکار شما:
ابتدا برند خود را تعریف کنید.
محصول یا خدمت ارائه شده توسط کسب و کارتان را بررسی کنید. جایگاه آن را در بازار مشخص کنید و نیازها و دغدغههای عاطفی و منطقی مشتریان خود را تحقیق کنید. شخصیت برند شما باید کسب و کارتان را تبلیغ کند، با پایگاه مشتریانتان ارتباط برقرار کند و شما را در بازار متمایز سازد.
هنگام برندسازی، برند خود را مثل یک انسان تصور کنید.
هر یک از ما فردی منحصر به فرد هستیم که شخصیتش از باورها، ارزشها و اهدافی تشکیل شده که هویت و ارتباطات ما را شکل میدهند. شخصیت ما تعیین میکند که در موقعیتهای مختلف چگونه رفتار کنیم، چه لباسی بپوشیم و چه بگوییم. البته برای افراد این امر بدیهی است و به ندرت به ماهیت شخصیت خود فکر میکنند؛ اما هنگام برندسازی، درک این موضوع حیاتی است.
به محرکهای کسبوکارتان فکر کنید.
باورها، هدف و قهرمانان برند آن چیست؟ این موارد میتوانند به ایجاد جایگاه احساسی برند شما کمک کنند و هویت و شخصیت ارتباطات برند را شکل دهند.
به دنبال ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود باشید.
ارائه خود را تجمّل نکنید و انتظارات بیش از حد ایجاد نکنید که به وعدههای شکسته منجر شود؛ با برندسازی صادقانه اعتماد ایجاد کنید – بهوضوح بگویید شرکت شما چیست و به ارزشهایی که هر روز شما را هدایت میکنند، وفادار باشید.
با مشتریان خود با لحنی ثابت و یکسان صحبت کنید.
به شخصیت تجاری کمک میکند و ارائه آن را روشنتر میکند تا مشتریان دقیقا بدانند چه انتظاری از محصول یا خدمت دارند.
پیام را بارها و بارها به یک شکل تکرار نکنید.
در عوض، تلاش کنید پیامهای کلیدی شما بهگونهای با هم ترکیب شوند که هویتی منسجم بسازند.
تقلید ظاهر زنجیرههای فروشگاه یا برندهای بزرگ را نکنید.
سعی کن هویت متمایز خود را بسازید روند مصرفکنندگان به سمت کسبوکارهای مستقل رو به افزایش است و بسیاری از زنجیرههای بزرگ نیز در تلاشند تا با تقلید از فضای کسبوکارهای مستقل، بخشی از این بازار را به دست آورند. صاحبان کسبوکارهای کاملا مستقل میتوانند از جایگاه خود برای جذب مشتریانی که به دنبال چیزی اصیلتر و منحصر به فردتر هستند و با حس خودشان همخوانی دارد، استفاده کنند.
نوآور، جسور و شجاع باشید – از چیزی که به آن باور دارید، دفاع کنید.
شرکتهای بزرگ به دلیل بوروکراسی گسترده، انعطافپذیری لازم برای پاسخگویی به نیازهای همیشه در حال تغییر مشتریان را ندارند. سلسله مراتب تصمیمگیری در این شرکتها، جسارت در برندسازی را برایشان دشوار میکند. اما کسبوکارهای کوچک میتوانند متفاوت باشند.
همیشه در ارتباط با مشتریان، به برندسازی خود توجه کنید.
غرورتان را از دست ندهید و با تخفیفهای بیرویه، جایگاه برندتان را تضعیف نکنید. بهجای کاهش قیمتها، سعی کنید چیز بیشتری ارائه دهید. ترفیعات فرصتی برای تقویت ماموریت برند شما هستند.
روش قدیمی حک کردن لوگوی شما روی همه چیز دیگر جواب نمیدهد.
آینده برندسازی سیال و جذاب است؛ با پنهان نکردن همه چیز از ابتدا، به هوش مشتریانتان احترام بگذارید. کمی کنجکاوی ایجاد کنید و بگذارید خودشان بیشتر درباره برندتان بدانند. این شیوهای است برای پرورش سفیرانی که از گفتن آنچه کشف کردهاند به دیگران لذت میبرند.