09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونگی بازسازی برند کسب‌وکار کوچک شما

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

اگر برند کسب‌وکار کوچک شما عملکرد ضعیفی دارد، باید به بازسازی برند فکر کنید. بازسازی برند به معنای چیزی فراتر از تغییر هویت بصری است و نیازمند ارزیابی مجدد و کامل ماهیت کسب‌وکار شماست.

بازسازی برند مؤثر، هویت جدیدی ارائه می‌دهد که ارزش‌های تجاری، رفتار و آنچه به مشتریان ارائه می‌دهید را به‌درستی نشان می‌دهد. برند جدید و قوی‌تر می‌تواند به کسب‌وکار جان تازه‌ای ببخشد، به هیجان آوردن کارکنان، جذب مشتریان بیشتر و ایجاد بنیانی برای رشد بلندمدت کمک می‌کند.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا بازسازی برند کسب‌وکار کوچک خود را از طریق جلب توجه بیشتر در موتورهای جستجو تقویت کنید. با بهینه‌سازی محتوای سایت و استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، می‌توانید مخاطبان جدیدی جذب کرده و برند خود را در جستجوهای مرتبط معرفی کنید. این خدمات به شما کمک می‌کنند تا در فرآیند بازسازی برند، به راحتی به دستاوردهای مورد نظر برسید و اعتبار آنلاین خود را تقویت کنید.

آیا کسب‌وکار کوچک شما نیاز به بازسازی برند دارد؟

معمولاً کسب‌وکارها زمانی به تغییر برند فکر می‌کنند که برند فعلی آن‌ها عملکرد ضعیفی داشته باشد یا کهنه و منسوخ شده باشد.

با مشتریان خود شروع کنید – آن‌ها چگونه به برند شما واکنش نشان می‌دهند؟ نظرسنجی از مشتریان یا گفتگوهای غیررسمی می‌تواند به شما در یافتن پاسخ کمک کند.

  • نظر مشتریان در مورد کسب‌وکار شما
  • چطور با رقیبان خود مقایسه می‌شوید؟
  • احساس مشتریان نسبت به شما و میزان وابستگی عاطفی آن‌ها به کسب‌وکار، محصولات و خدماتتان.

عملکرد کسب‌وکار می‌تواند مشکلات برند شما را آشکار کند. نشانه‌های خطر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • کاهش وفاداری مشتری یا میانگین هزینه مشتری
  • کاهش مشتریان جدید به واسطه معرفی از سوی مشتریان فعلی
  • افزایش حساسیت به قیمت در مشتریان و کاهش حاشیه سود
  • کاهش سهم بازار
  • مشکلات جذب و حفظ کارکنان
مشاهده این مطلب  بهترین پکیچ های خدمات برند سازی

حتی برند موفق یک کسب‌وکار به‌خوبی مدیریت‌شده هم ممکن است با گذشت زمان، اثرگذاری خود را از دست بدهد. در بازارهای پویا، یک برند ممکن است یک سال مرتبط باشد اما سال بعد اعتبار خود را از دست بدهد. رقبا، تغییر تقاضای مشتری و فناوری‌های نوظهور همگی می‌توانند تأثیرگذار باشند.

بیان بصری برند شما، از جمله لوگو و طراحی وب‌سایت، می‌تواند کهنه شود. در این صورت، شاید بازسازی برند شما فقط شامل جنبه‌های بصری باشد، اما بررسی وجود مشکل اساسی‌تر، ضروری است.

مزایای تغییر برند

استارت‌آپ‌های کوچک اغلب به دلایل مالی قابل درک، در برندسازی صرفه‌جویی می‌کنند. توجه آن‌ها بیشتر به تعامل مستقیم با مشتریان معطوف است تا توسعه برند. برندی که از این رویکرد حاصل می‌شود، معمولاً شخصیت مالک یا تیم بنیانگذار کسب‌وکار را منعکس می‌کند.

با رشد کسب‌وکار، این روش دیگر جواب نمی‌دهد. تغییر برند می‌تواند به شما کمک کند تا برندی ایجاد کنید که:

  • به کارمندان جدید درک و شناخت کسب و کار و نحوه‌ی فعالیت در آن را می‌دهد.
  • یکپارچگی را، صرف نظر از اینکه چه فردی با مشتری یا مشکل خاصی در ارتباط است، تضمین می‌کند.
  • نشان می‌دهد که محصول/خدمت شما چگونه تکامل یافته است؛ مثلاً از یک فروشگاه محلی به یک فروشگاه آنلاین.
  • نشان‌دهنده تغییر اولویت‌ها و ارزش‌های برند است؛ مثلاً اگر مشتریان بزرگ‌تر خواستار کیفیت ثابت باشند.
  • متمایز کردن آنچه ارائه می‌دهید از رقبا‌ی جدید
  • طیف وسیعی از محصولات یا خدمات مختلف را به هم مرتبط می‌کند.
  • به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را در منطقه‌ای وسیع‌تر یا در سطح بین‌المللی تبلیغ کنید.
مشاهده این مطلب  چطور مشتریان خود را شگفت‌زده کنید

طراحی سایت وردپرس می‌تواند نقش مهمی در بازسازی برند کسب‌وکار کوچک شما ایفا کند. با ایجاد یک سایت مدرن و حرفه‌ای، شما می‌توانید هویت برند خود را مجدداً معرفی کرده و پیام‌های جدیدی که با نیازهای مشتریان هماهنگ است، منتقل کنید. طراحی وب‌سایت با توجه به اصول برندینگ، کمک می‌کند تا تصویری جدید و جذاب از برند خود ارائه دهید که در ذهن مشتریان باقی بماند.

چگونگی تغییر برند کسب‌وکار شما

نقطه شروع بازسازی برند، بررسی برند فعلی است.

  • بازدید مجدد برتری رقابتی شما چه چیزی باعث تمایز کسب‌وکار شما می‌شود؟
  • ارزش‌هایی که کسب‌وکار شما را هدایت می‌کنند و تعیین می‌کنند که چگونه رفتار می‌کنید، چه هستند؟
  • مشتریان در مورد برند شما چه نظری دارند؟
  • کارمندان چه فکر می‌کنند؟
  • آیا گروه‌های مهم دیگری هم هستند که شهرت شما برایشان اهمیت دارد، و آن‌ها چه فکری می‌کنند؟

این فرایند به شما کمک می‌کند تا مشکلات برند فعلی خود را شناسایی کنید. اغلب، بخشی از مشکل این است که گروه‌های مختلف مردم برداشت‌های متفاوتی از برند دارند، یا اینکه ارزش‌های مدنظر برند شما در واقعیت در رفتار شما منعکس نمی‌شود.

تصمیم بگیرید چه چیزهایی از برند فعلی خود را حفظ کنید و چه چیزهایی را تغییر دهید. به تغییرات اساسی مورد نیاز خود مانند هم‌راستا کردن قیمت‌ها با جایگاه برند یا به‌روزرسانی فرآیندهای خدمات مشتری برای ارائه سطح کیفیتی که می‌خواهید به آن شناخته شوید، توجه کنید.

وقتی این عناصر اصلی آماده شدند، به احیای شیوه‌ی ارتباط با برند خود بپردازید.

  • تصویر تجاری خود را به‌روزرسانی کنید با رویکردی یکپارچه و منسجم در همه چیز، از لوگو و وب‌سایت گرفته تا محل کار و لباس کارمندان.
  • پیام‌های کلیدی مورد نظرتان را تدوین کنید و لحنی متناسب با برندتان انتخاب کنید.
  • از کمک متخصصان استفاده کنید – مثلاً با کمک گرفتن از طراح گرافیک و یک نویسنده تبلیغاتی .
مشاهده این مطلب  ایجاد محتوا: آیا موتور خود را با روغن سالاد پر می کنید؟

در همه کارهایتان، از شیوه‌های کاری گرفته تا هویت بصری، به دنبال انسجام باشید.

اشتباهات بازاریابی مجدد

اغلب، تغییر برند به‌ویژه تغییر برند بصری، به‌عنوان راه‌حلی سریع و بدون پرداختن به مشکلات ریشه‌ای تلقی می‌شود. اگر دیگر با رقبا هم‌سطح نیستید، تلاش برای لاپوشانی آن با لوگوی جدید بی‌فایده است.

به همین ترتیب، یک برند فقط زمانی کارآمد است که همه، به‌خصوص مشتریان و کارکنان شما، به آن باور داشته باشند. کارکنان را در طول فرایند تغییر برند درگیر کنید، آن‌ها را از اتفاقات مطلع سازید و به پیشنهادهایشان گوش دهید. به نحوه‌ی مشارکت دادن مشتریان کلیدی نیز بیندیشید.

بازسازی برند، مثل هر تغییر دیگری، ایجاد اختلال می‌کند. برای مدیریت این فرایند برنامه‌ریزی کنید و آماده باشید.

  • مشتریان و کارمندانی که بیشترین وابستگی را به برند قدیمی دارند، احتمالاً بیشترین اعتراض را خواهند کرد. اما آیا این افراد نشان‌دهنده‌ی آینده‌ی شما هستند؟
  • بازسازی برند ممکن است به تغییر جهت چشمگیری نیاز داشته باشد. آیا آماده هستید مشتریانی را که دیگر در اولویت نیستند از دست بدهید، کارمندانی را که نمی‌توانند خود را با شرایط جدید وفق دهند کنار بگذارید، یا محصولاتی را که دیگر با اهداف شما همخوانی ندارند حذف کنید؟

چک‌لیست تغییر برند

گام به گام برای تغییر برند اقدام کنید.

  1. قدرت برند فعلی خود را ارزیابی کنید و مشخص کنید که آیا نیاز به تغییر برند دارید یا خیر.
  2. بازار و رقبا را بررسی کنید. هم اکنون در چه جایگاهی هستید و به کجا می‌خواهید برسید؟
  3. مجددا بررسی کنید و در صورت لزوم، نقاط قوت منحصر به فرد خود را به‌روزرسانی کنید.
  4. اهداف خود را مشخص و بودجه‌بندی کنید.
  5. مقیاس تغییرات ناشی از تغییر برند را ارزیابی کنید.
  6. مسئولیت کار را مشخص کنید، از جمله هر تامین‌کننده خارجی که می‌خواهید از آن استفاده کنید.
  7. هویت بصری و پیام‌های کلیدی جدید خود را توسعه دهید.
  8. در طول فرآیند، مشتریان و کارکنان را مشارکت دهید و طرح‌های جدید را آزمایش کنید.
  9. برای حداکثر تاثیر، برنامه‌ی راه‌اندازی برندسازی مجددتان را طراحی کنید.
  10. نتایج را رصد و فرصت‌های بهبود بیشتر را شناسایی کنید.
مشاهده این مطلب  چگونه مطالب خود را برای خواندن و درک آسان نگه دارید

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

چطور برندهایی با هدف می‌توانند جهان را تحت تاثیر قرار دهند؟

چگونه برندهای هدفمند می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند؟ در زمینه‌ی تجارب برندهای معنی‌دار، تقاضای مصرف‌کنندگان...

راهنمای ضروری خلق یک برند

  داشتن یک برند به تمایز کسب‌وکار شما از رقبا، جذب مشتری و ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند. برندسازی...

ده روش برای ساختن یک برند

برندسازی برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه که برای برندهای بزرگ مهم است، اهمیت دارد. در واقع، بسیاری...

ارتقای برند آژانس شما: بهترین نکات از افراد داخلی

در دنیای آژانس‌ها، ارتقای برند و متمایز شدن از رقبا کار دشواری است. اداره یک آژانس موفق شامل جنبه‌های...

راهنمای بدون نقص ویرایش ایمیل

راهنمای شما برای ویرایش ایمیل و نوشتن پیام‌های بی‌عیب و نقص ویرایش ایمیل‌های بازاریابی یکی از مراحل حیاتی...

چرا برندها باید گفتمان پایداری را در آغوش بگیرند، صرف نظر از اعتبارشان

چرا برندها باید گفتمان پایداری را در آغوش بگیرند، صرف نظر از اعتبارشان در فضای مصرف امروز، که ارزش‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070