09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نحوه ساخت گرافیک متحرک برای شبکه‌های اجتماعی – برای طراحان

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

به عنوان یک طراح گرافیک، می‌دانید چقدر سخت است که در دنیای رقابتی امروز بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، تأثیرگذار باشید.

اگر مسئول طراحی برای رسانه‌های اجتماعی هستید، وظیفه شما این است که بفهمید چگونه دارایی‌های خود را از بقیه متمایز کنید و این کار آسانی نیست.

همچنین، با تغییر بازی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی توسط تیک‌تاک، تغییر عظیمی به سمت محتوای ویدئویی ایجاد شده است. پس چگونه در اتاقی شلوغ که همه برای جلب توجه رقابت می‌کنند، متمایز می‌شوید؟

ظهور گرافیک متحرک در شبکه‌های اجتماعی

یک نقطه روشن وجود دارد: محبوبیت فزاینده انیمیشن در رسانه‌های اجتماعی، فرصت‌های جدید و هیجان انگیزی برای دیده شدن ایجاد می‌کند. به فیلم‌ها و گرافیک‌های انیمیشنی فکر کنید – آنها ابزارهای قدرتمندی در هر استراتژی رسانه اجتماعی هستند.

خبر خوب: دیگر نیازی نیست برای ساخت ویدیوهای انیمیشن به عنوان طراح گرافیک، نرم افزار افتر افکت را یاد بگیرید.

پس چرا گرافیک‌های متحرک رسانه‌های اجتماعی اینقدر مهم هستند و شما به‌عنوان یک طراح گرافیک چگونه می‌توانید از این روند استفاده کرده و گرافیک‌های خودتان را بسازید؟

چه چیزی باعث تاثیرگذاری بالای گرافیک‌های متحرک شبکه‌های اجتماعی می‌شود؟

شاید از خودتان بپرسید «چرا گرافیک های متحرک شبکه های اجتماعی اینقدر موثر هستند؟» خوب، چند دلیل قانع کننده برای جذابیت آنها وجود دارد. بیایید برخی از این نکات کلیدی را بررسی کنیم.

آنها توجه را به خود جلب می‌کنند و آن را حفظ می‌کنند. تصور کنید کسی در زمان استراحت ناهار مشغول مرور شبکه‌های اجتماعی است. چه چیزی بیشتر احتمال دارد که او را مجذوب کند، یک پست ثابت یا یک پست انیمیشنی پویا؟ طبیعی است که پست انیمیشنی برنده می‌شود. انسان‌ها ذاتاً به سمت حرکت جذب می‌شوند. این غریزه به این معنی است که گرافیک‌های متحرک فقط توجه ما را جلب نمی‌کنند، بلکه آن را حفظ می‌کنند.

مشاهده این مطلب  موتور جستجوی چت جی پی تی، بینگ مایکروسافت را به یک اولویت در سئو تبدیل کرده است.

حالا کمی به این موضوع فکر کنید. وقتی محتوا حرکت می‌کند، مردم بیشتر به آن توجه می‌کنند. این فقط به خاطر جذاب بودن نیست؛ بلکه به این خاطر است که به طرح‌ها جان می‌دهد. انیمیشن آن جرقه اضافی را به وجود می‌آورد که تصاویر ثابت هیچ‌وقت نمی‌توانند به آن دست پیدا کنند.

افزایش تعامل و نرخ تبدیل یکی از اهداف اصلی در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، افزایش تعامل مخاطبان و تبدیلات است. تبدیلات را به عنوان اعمالی در نظر بگیرید که می‌خواهید مخاطبان شما انجام دهند، مانند کلیک کردن روی یک لینک، عضویت یا خرید محصول. گرافیک‌های متحرک در اینجا بسیار قدرتمند هستند – آنها به طور قابل توجهی نرخ تبدیل را نسبت به تصاویر ثابت افزایش می‌دهند. با افزودن یک فراخوان به عمل به محتوای متحرک خود، نه تنها توجه‌ها را جلب می‌کنید، بلکه کلیک‌ها و تعاملات کاربران فعال را نیز تشویق می‌کنید.

ساده سازی مفاهیم پیچیده آیا تا به حال متوجه شده‌اید که انیمیشن چقدر درک مفاهیم دشوار را آسان می‌کند؟ این فقط یک حدس و گمان نیست، تحقیقات از آن حمایت می‌کنند. مردم توضیحات تصویری را بهتر از متن یا صدا درک می‌کنند. اینجاست که گرافیک‌های متحرک شبکه‌های اجتماعی بدرخشند. آن‌ها پیام شما را تجزیه می‌کنند و هضم آن را آسان‌تر می‌کنند. چه بخواهید ویژگی جدیدی از محصول خود را معرفی کنید یا اطلاعیه‌ای بدهید، یک ویدیوی متحرک می‌تواند پیام شما را به‌طور مؤثر و جذابی منتقل کند.

هنگام ساختن گرافیک متحرک برای رسانه‌های اجتماعی چه نکاتی را باید در نظر داشته باشم؟

هنگامی که قصد دارید برای شبکه‌های اجتماعی گرافیک متحرک بسازید، چندین فاکتور مهم وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

مشاهده این مطلب  سئو انگولار

از متن به طور مؤثر استفاده کنید. نقش تایپوگرافی در انیمیشن ها اغلب دست کم گرفته می شود. عناوین و متن انیمیشنی، حرکت پویایی به پیام شما می بخشند و تأثیر آن را افزایش می دهند. نکته اصلی استفاده از متن مختصر و جذاب است که تصاویر را تقویت کند، بدون اینکه آنها را تحت الشعاع قرار دهد. خوانایی، به خصوص در صفحه نمایش های کوچک، بسیار مهم است. اضافه کردن زیرنویس نیز می تواند دسترسی را افزایش دهد و دامنه مخاطبان محتوای شما را گسترش دهد.

رنگ‌های برندتان را به کار ببرید. ثبات و انسجام پایه و اساس برندسازی مؤثر است. ادغام پالت رنگ برندتان در انیمیشن ها نه تنها شناخت برند را تقویت می کند، بلکه ظاهری یکپارچه در تمام پلتفرم ها ایجاد می کند. این امر باعث می شود پست های شما در شبکه های اجتماعی به سرعت قابل شناسایی باشند. بنابراین هنگام ساخت انیمیشن ها، به رنگ های برند خود وفادار بمانید.

یک صداگذاری یا افکت صوتی اضافه کن. یک صداگذاری حرفه‌ای و خوب نوشته شده می‌تواند به طور قابل توجهی انیمیشن‌های شما را، مخصوصاً برای داستان‌سرایی یا محتوای توضیحی، ارتقا دهد. این کار یک لمس شخصی اضافه می‌کند و می‌تواند پیام شما را قدرتمندتر ارائه کند، به طوری که انیمیشن شما فقط دیده نشود، بلکه شنیده و احساس شود. علاوه بر صداگذاری، استفاده استراتژیک از افکت‌های صوتی و موسیقی نیز می‌تواند تاثیر ویدیوی شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد.

خلاصه بگو به طول انیمیشن‌هایتان توجه کنید. انیمیشن‌های کوتاه‌تر و مختصرتر معمولا در شبکه‌های اجتماعی که کاربران حوصله‌ی کمتری دارند، بهتر عمل می‌کنند. محتوای خود را جذاب و خلاصه نگه دارید.

مشاهده این مطلب  ایجاد روایت: تسلط بر داستان سرایی در نمونه کار طراحی شما

بهینه سازی برای پلتفرم‌های مختلف پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، مشخصات و انتظارات کاربران متفاوتی دارند. انیمیشن‌های خود را با فرمت و سبک هر پلتفرم، چه اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک یا لینکدین، تطبیق دهید. این کار تضمین می‌کند که محتوای شما عملکرد خوبی داشته باشد و در هر کجا که مشاهده شود، عالی به نظر برسد.

ایجاد گرافیک متحرک شبکه های اجتماعی خودتان: راهنمای شروع

آیا آماده هستید تا به دنیای ساخت گرافیک های متحرک برای شبکه های اجتماعی شیرجه بزنید؟ عالی! چندین مسیر برای شما وجود دارد که بسته به مهارت ها، منابع و نیازهای شما انتخاب می شود.

ساختن چیزها با نرم‌افزار کاربرپسند

اگر تازه کارتان در زمینه انیمیشن را آغاز کرده‌اید، با نرم‌افزارهای مناسب مبتدیان شروع کنید. برای مثال، نرم‌افزار Linearity Move برای طراحان گرافیک و بازاریاب‌هایی که به تازگی وارد دنیای انیمیشن شده‌اند، بسیار مناسب است. رابط کاربری شهودی و قابلیت Auto Animate این نرم‌افزار به شما کمک می‌کند تا به سرعت و به آسانی انیمیشن‌های حرفه‌ای بسازید. این یک روش عالی برای آزمایش و یادگیری بدون احساس سردرگمی است.

استخدام فریلنسر یا آژانس

(اگر تمایلی به ورود به دنیای طراحی حرکتی ندارید مشکلی نیست. می‌توانید کار را به یک طراح آزاد یا یک آژانس خلاقانه بسپارید. آژانس‌ها کار با کیفیتی ارائه می‌کنند، اما هزینه بالاتری هم دارند. این گزینه برای افرادی مناسب است که بودجه مناسبی دارند.)

استفاده از ابزارهای آنلاین با الگوها

همچنین برنامه‌های طراحی گرافیکی زیادی وجود دارند که قالب‌هایی برای گرافیک‌های متحرک شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهند. این ابزارها برای سفارشی‌سازی قالب‌ها با لوگو، رنگ‌های برند و غیره عالی هستند. اما نکته منفی این است که گرافیک‌های شما ممکن است تا حدودی کلیشه‌ای به نظر برسند و دستیابی به ظاهری که کاملاً با سبک منحصر به فرد برند شما همخوانی داشته باشد، چالش برانگیز باشد.

مشاهده این مطلب  ۴ روند طراحی وب که باید در سال ۱۴۰۳ به آنها توجه کنید

کاوش در حرکت خطی برای انیمیشن شبکه‌های اجتماعی

شروع کار با Linearity Move برای طراحان گرافیک، به ویژه اگر در طراحی برداری مهارت دارید، بسیار آسان است. رابط کاربری آن با تمرکز بر سهولت استفاده طراحی شده است، که انتقال به انیمیشن را روان و بدون استرس می‌کند. این نرم افزار برای طراحان در هر سطح مهارتی که می‌خواهند با حرکات جذاب، جان تازه‌ای به طرح‌های موجود خود ببخشند، ایده‌آل است.

خطی موو به خاطر ادغام بی‌نقص در فرآیند کاری طراحان، درخشان است. به راحتی می‌توانید طرح‌های برداری خود را وارد کنید و با ویژگی “انیمیشن خودکار” حرکت پویا به آن‌ها ببخشید. این ویژگی انقلابی است و به طراحان اجازه می‌دهد تا محتوای رسانه‌های اجتماعی خود را با گرافیک‌های متحرک ارتقا دهند، بدون اینکه مجبور باشند از ابتدا شروع کنند یا نرم‌افزارهای پیچیده جدیدی را یاد بگیرند.

علاوه بر این، سازگاری ابزار با مک و آی‌پد به شما امکان می‌دهد تا در حین حرکت یا در فضای کاری معمول خود انیمیشن‌سازی کنید و انعطاف‌پذیری و راحتی را ارائه می‌دهد. چه بخواهید یک لوگوی ساده را ارتقا دهید یا یک تصویر پیچیده را، Linearity Move شما را به ابزارهای لازم برای ایجاد انیمیشن‌های جذاب مجهز می‌کند که توجه مخاطبان شما را در شبکه‌های اجتماعی جلب می‌کند.

برای راهنمای جامع‌تر درباره‌ی شروع کار با لینه‌ریتی موو، به وب‌سایت آن‌ها مراجعه کنید. صفحه اصلی نرم‌افزار موو (Move) از لینریتی.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

بهترین تیم سئو ایران و مشهد

طراحی سایت در مشهد

سفارش طراحی سایت مشهد، کسب و کار شما را رونق می‌دهد. فرقی ندارد شما چه کسب و کاری دارید آنلاین نشدن کسب...

هر سایت وردپرسی را (از هرجایی، به صورت رایگان) با WP Migrate به محیط محلی وارد کنید.

راه‌اندازی یک وبسایت جدید با محلی به این راحتی‌هاست. اما اگر پروژه ای را برعهده بگیرید که چندان جدید...

سفر به سوی ابزار جدید مانیتورینگ سایت WP Engine

موتور WP جدید ابزار نظارت بر سایت این سرویس اوایل امسال راه‌اندازی شد تا به مشتریان ما کمک کند دید دقیقی...

نظرسنجی سالانه ACF: به ما در شکل دادن به آینده ACF کمک کنید

شاید خبرش به گوشتان نرسیده باشد، اما سال گذشته تیم و خط تولید بسیار هیجان‌انگیزی داشتیم. به ما در WP...

افزونه‌ی شاخص: سوایفتایپ برای جستجو

افزونه‌ی «سوایفتایپ برای جستجو» (Swiftype Search) در موتور WP، ابزاری کارآمد برای بهبود قابلیت جستجوی...

قالب جنسیس و پوسته‌های استودیوپرس اکنون برای مشتریان WP Engine در دسترس است.

رسمی شد! از امروز، دسترسی به فریم ورک جنسیس و 35 تم برتر استودیوپرس وردپرس، به‌صورت رایگان در برنامه...

به‌روزرسانی افزونه‌ها مهم است، یک میزبانی وردپرس مدیریت‌شده می‌تواند کمک کند.

الف نقص امنیتی روز صفر جدید این حمله که صدها هزار وب‌سایت وردپرس را تحت تاثیر قرار داد، نشان می‌دهد چرا...

اعلام پروژه متن‌باز آزمایشگاه‌های WP Engine با نام «عطارد واگِرَنت» - HHVM و PHP

از مبتکرانِ خیلی خیلی زیاد پروژه و آزمایشگاه‌های WP Engine یک محیط آماده‌ی توسعه‌ی مجازی (واگرانت) برای...

معرفی بینش‌های عملکردی: جدیدترین بهبود پورتال کاربری WP Engine

سرعت و عملکرد سایت بخش جدایی‌ناپذیر کسب‌وکار شماست و به همین دلیل، هسته اصلی کاری ماست. موتور WP . برای...

۱۰ ابزار فوق‌العاده در پلتفرم وردپرس تحت مدیریت WP Engine

امکانات پلتفرم WP Engine بسیار گسترده است. چه از طرح شخصی استفاده کنید و چه طرح سازمانی، نکات و ترفندهای...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070