آلیسا اسمیت، زن کارآفرین بریتانیایی است که زیورآلات نقرهای شاخص او طرفداران پر و پا قرصی در سراسر جهان، از جمله بسیاری از افراد مشهور، دارد. آلیسا در این مصاحبه با ریچل میلر، از چگونگی خلق برند موفق خود در مدت زمان کوتاهی میگوید.
آلیسا اسمیت همیشه آرزوی داشتن کسبوکار جواهرسازی خود را داشت. از زمان راهاندازی آن در سال ۲۰۱۰ با سرمایهی اولیهی تنها ۵۰۰ پوند، خانهی آلیسا اسمیت به موفقیتهای چشمگیری دست یافته است. آلیسا میگوید: «ما برندی هستیم که به طراحی و ساخت جواهرات نقره استرلینگ منحصربهفرد در انگلستان افتخار میکنیم؛ جواهراتی که زندگی مشتریان ما را میدرخشانند.»
مشتریان این برند شامل شماری از افراد مشهور مانند شریدان اسمیت، دان اوپورتِر، بِوِرلی نایت، جَملیا و حتی تیئو پفیتیس (از برنامه دراگون دنی) هستند. حمایت این افراد در شبکههای اجتماعی باعث شده برند به مخاطبان وسیعی در بریتانیا و فراتر از آن دست یابد.
این بود از طریق شبکههای اجتماعی آلیسا توضیح داد: «اول موفق شدیم با چند سلبریتی مشهور برای حمایت از برندمون ارتباط برقرار کنیم. شبکههای اجتماعی بخش بسیار بزرگی از برند ما هستند و به این روش روزانه با مشتریان خود تعامل داریم.»
فقط افراد مشهور طرفدار این برند نیستند. آلیسا میگوید: «ما طیف وسیعی از مشتریان را داریم. چون طرحهای بسیار متنوعی ارائه میدهیم و خدمات سفارشی هم ارائه میکنیم، واقعا به انواع مختلفی از افراد جذاب هستیم. اما چیزی که به نظر میرسد همه مشتریان ما مشترک دارند، عشق به شاهکارهای مینیاتوری، طرحهای منحصربهفرد بریتانیایی و علاقه به چیزهای براق است. آه، و بسیاری از آنها عاشق شبکههای اجتماعی هم هستند.»
تاییدیههای اجتماعی
شکی نیست که رسانههای اجتماعی نقش کلیدی در ماجرای آلیسا اسمیت، بهخصوص… توییتر هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد. اینستاگرام و فیسبوک .
ما از رسانههای اجتماعی برای دسترسی به مشتریان و طرفداران سراسر جهان استفاده میکنیم. در ابتدای کار، بودجه بسیار محدودی داشتیم، بنابراین رسانههای اجتماعی راهی عالی برای دسترسی به مشتریانی بود که بدون بودجه بازاریابی و تبلیغات نمیتوانستیم به آنها دست پیدا کنیم.
از همه مهمتر، شبکههای اجتماعی دیده شدن گستردهای را فراهم میکنند. معرفی شفاهی این کار آنلاین خیلی راحتتر از حضوری است. همیشه وقتی کسی یکی از اعضای خانواده یا دوستش را معرفی میکند، یعنی شما کارتان را خوب انجام دادهاید.
تمرکز بر خدمات مشتری رابطه ما با مشتریان، مهمترین جنبه برند ماست.
ما تلاش میکنیم بهترین کار را انجام دهیم و همین دلیل وفاداری مشتریانمان است. خوشحالیم که میبینیم مشتریان به خاطر تلاش ما برای رضایتشان و ارائه تجربهای بینظیر و عالی در خرید، به طرفداران وفادار برند ما تبدیل میشوند.
او توضیح میدهد که آن سرویس بر اساس تعامل ساخته شده است. «ما فقط تیم کوچکی داریم، اما مطمئن میشویم که مشتریان خود را به خوبی بشناسیم ما فقط به فروش محصولات فکر نمیکنیم؛ بلکه میخواهیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنیم، به درخواستهایشان گوش دهیم و بر اساس پیشنهادهایشان محصولاتی را عرضه کنیم. طرح امتیاز وفاداری این معمولاً خدمتی است که شرکتها یا برندهای بسیار بزرگتر ارائه میدهند، اما از آنجایی که بسیاری از مشتریان ما این را از ما میخواستند، تمام تلاش خود را کردیم تا برای کسبوکاری به اندازه ما امکانپذیر شود.
برنامههای آینده
آلیسا همچنین با همکاری سو زی پری، خطی از جواهرات با تم موتورسواری (اسمیت و پری) را طراحی کرده است که بسیار محبوب بوده و به… کمک کرده است. رویاهای وعده داده شده موسسه خیریه کودکان. علاوه بر این، او سفیر فدراسیون کسب و کارهای کوچک است. سرویس امنیت فدرال (لبخند)
خب، قدم بعدی چیست؟ آلیسا میگوید: «برنامههای آینده ما شامل ادامه کارهای فعلیمان است! به تدریج و بهطور طبیعی گسترش خواهیم یافت، بازار هدف و حضور آنلاین خود را افزایش خواهیم داد و همچنین گستره محصولاتمان را توسعه میدهیم و در عین حال مرزهای خلاقیت در زیورآلات را جابهجا خواهیم کرد. همچنین روی همکاریها و کانالهای توزیع جدید و بسیار هیجانانگیزی کار میکنیم.»