09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

راهنمای ضروری خلق یک برند

آنچه در این مقاله می خوانید:

 

داشتن یک برند به تمایز کسب‌وکار شما از رقبا، جذب مشتری و ایجاد وفاداری مشتری کمک می‌کند.

برندسازی فقط مختص شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های کلان نیست. هر کسب‌وکاری، چه کافه باشد، چه لوله‌کشی و چه مشاوره فناوری اطلاعات، به برند نیاز دارد. شما می‌توانید با بررسی نقاط ویژه کسب‌وکارتان و معنای آن برای مشتریان، و سپس خلق هویتی منحصربه‌فرد، یک برند مؤثر بسازید.

برند چیست؟

آیا به برند نیاز دارم؟

گام‌های نخست

جمع‌آوری عناصر

ایجاد برند

مدیریت برند

گسترش برند

قوانین طلایی

برند چیست؟

هر کسب‌وکاری، برندی دارد.

  • همانطور که جف بزوس، مدیرعامل آمازون می‌گوید: «برند شما چیزی است که دیگران در غیاب شما درباره‌تان می‌گویند.»
  • به زبان ساده، برند شما همان شهرت شماست. هر کسب‌وکاری شهرتی دارد؛ نتیجه‌ی تجربه‌ی مردم از استفاده از آن کسب‌وکار، یا به‌سادگی دیدن یا شنیدن درباره‌ی آن.

طراحی سایت وردپرس ابزاری کارآمد برای خلق و معرفی برند است. با طراحی یک وب‌سایت منحصربه‌فرد و جذاب، می‌توانید هویت برند خود را به مخاطبان معرفی کنید. این سایت باید شامل لوگو، رنگ‌ها، فونت‌ها و محتوای منحصر به فردی باشد که پیام برند شما را به‌خوبی منتقل کند. همچنین، ایجاد صفحات مربوط به خدمات و محصولات برند، می‌تواند به تقویت اعتماد مشتریان و گسترش شناخت برند کمک کند.

خدمات سئو وردپرس در ارتقاء برند شما در موتورهای جستجو نقش مهمی ایفا می‌کند. با بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت برند و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، می‌توانید سایت خود را در نتایج جستجو به نمایش بگذارید و به‌این‌ترتیب حضور آنلاین برند خود را تقویت کنید. این امر به جذب ترافیک هدفمند کمک کرده و در ایجاد شناخت و اعتبار برند تاثیر بسزایی خواهد داشت.

یک برند شما را متمایز می‌کند.

  • یک برند می‌تواند نشان یا علامتی باشد که یک کسب‌وکار را از کسب‌وکار دیگر متمایز می‌کند؛ مثلاً از طریق نام یا لوگو.
  • برند، نشان دهنده‌ی تصور مردم از کسب‌وکار شماست. ساختن برند به مشتریان در تصمیم‌گیری کمک می‌کند و پیش از خرید، شناختی از آنچه می‌خرند، برایشان ایجاد می‌کند.
  • یک برند می‌تواند کل کسب‌وکار شما را پوشش دهد یا به محصولات و خدمات خاصی مربوط باشد.
مشاهده این مطلب  5 راه برای پایدارتر شدن برند شما در سال 2024 و بعد از آن

برند اعتماد می‌سازد

  • مشتریان مطمئن هستند که کسب‌وکار، محصول یا خدمت دقیقا همان کاری را انجام می‌دهد که آنها انتظار دارند.

برند، واکنش احساسی مشتری را در بر می‌گیرد.

  • برای مثال، یک فروشگاه لباس می‌تواند برندی بسازد که مشتریانش را نسبت به پوشاک خود، حس خوبشان در هنگام خرید از آن فروشگاه و برداشت اطرافیانشان از آن‌ها، احساس خوبی بدهد.
  • یک برند، شخصیت منحصر به فردی برای کسب و کار ایجاد می‌کند و در نتیجه، نوع خاصی از مشتری را جذب می‌کند.

از همه مهم‌تر، برندسازی بر پایه ثبات است.

  • مشتریان به طور مداوم به خاطر اعتمادشان به کسب و کار پاداش می‌گیرند و واکنش احساسی مورد انتظار را تجربه می‌کنند.
  • برای مثال، یک شرکت نظافتی خانگی می‌تواند با ارائه خدماتی که منازل مشتریان را به‌طور کامل تمیز می‌کند، اعتماد مشتریان را جلب کند و حس رضایت را در آن‌ها ایجاد نماید تا به این ترتیب برند خود را با موفقیت بسازد.

HSBC Kineticساده‌سازی بانکداری تجاری

اگر کسب‌وکار شما به‌صورت انفرادی یا توسط یک مدیر-سهامدار اداره می‌شود، حساب جاری HSBC Kinetic ممکن است برای شما مناسب باشد. این حساب بانکی تجاری مبتنی بر اپلیکیشن می‌تواند در وقت شما صرفه‌جویی کند و به شما در کنترل امور مالی‌تان کمک نماید.

همین حالا درخواست بدهید!

آیا به برند نیاز دارم؟

هر کسب‌وکاری هویت برند دارد، حتی اگر برای مدیریت آن اقدامی نکند.

  • مشتریان شما (و مشتریان بالقوه) پیشاپیش تصوری خوب یا بد از معنای کسب‌وکار شما برای خودشان دارند.
  • به عنوان صاحب کسب‌وکار، باید اطمینان حاصل کنید که برند شما، کسب‌وکارتان را به نحو مثبتی نشان می‌دهد و نقاط قوت منحصر به فردتان را به مشتریان منتقل می‌کند.
  • ساختن یک برند به این معناست که مشتریان کسب‌وکار شما را با نیازهای خود مرتبط بدانند.
  • برندها می‌توانند با تشویق فروش و ایجاد وفاداری مشتری، گردش مالی را افزایش دهند.
مشاهده این مطلب  چگونگی توسعه عملیات تجاری شما با کسب‌وکارهای دیگر

برندها به شما کمک می‌کنند تا متمایز شوید.

  • مثلاً اگر در بازار شلوغی هستید.
  • وقتی مشتریان با طیف وسیعی از تامین‌کنندگان روبرو می‌شوند، همیشه آن‌ یکی را انتخاب می‌کنند که احساس کنند بیشترین تناسب را با آن‌ها دارد. مناسب بودن شما برای یک مشتری از طریق برندتان منتقل می‌شود.

یک برند به کسب‌وکار شما ارزش می‌افزاید.

  • برندهای موفق می‌توانند کسب‌وکارها را برای خریداران یا متقاضیان حق امتیاز جذاب‌تر کنند.

بودجه‌بندی برای یک برند

هزینه برند می‌تواند به دلخواه کم یا زیاد باشد.

می‌توانید برای این موارد بودجه‌بندی کنید:

  • وقت شما و هزینه وقت کارمندان شما
  • بازطراحی نوشت‌افزار، تابلوها و بسته‌بندی شرکت شما
  • تولید محتوا برای وب‌سایت و شبکه‌های اجتماعی‌تان که نشان‌دهنده ارزش‌های برند شما باشد
  • طراحی و چاپ مواد تبلیغاتی
  • تبلیغات و روابط عمومی
  • یک آژانس برندینگ برای خلق و مدیریت برند شما.

حتی مقدار کمی برندسازی هم می‌تواند سودمند باشد.

  • اگر کار را ساده بگیرید، هزینه آن تنها به زمانی که صرف تعیین ارزش‌های برندتان و به‌کارگیری آن‌ها در پیام‌هایتان می‌کنید، محدود می‌شود.
  • با هماهنگ کردن محتوای چاپی و هویت آنلاین خود با برندتان، به‌مرور زمان سود آن را خواهید دید.

گام‌های نخست

پیش از شکل‌گیری هویت برندتان، باید کسب‌وکار خود، نحوه‌ی عملکرد آن و پیام‌هایی را که می‌خواهید و می‌توانید به‌طور مداوم به مشتریان خود برسانید، ارزیابی کنید.

از همان ابتدا باید واقع‌بین باشید.

قابلیت‌های اصلی کسب‌وکار، محصول یا خدمت خود را شناسایی کنید.

  • اینها دستاوردهایی هستند که برای مشتری خود کسب می‌کنید، نه لزوماً کارهایی که انجام می‌دهید.

مشتریان فعلی و بالقوه خود و ترجیحات آن‌ها را ارزیابی کنید.

  • بفهمید چه چیزهایی را دوست دارند و چه چیزهایی را دوست ندارند؛ عواملی کلیدی مانند قیمت، سطح بالای خدمات مشتری یا کیفیت محصولاتتان.
مشاهده این مطلب  چگونگی بازسازی برند کسب‌وکار کوچک شما

از احساس مشتریان و کارمندان خود نسبت به کسب‌و‌کارتان آگاه شوید.

  • مطمئن؟ مهربان؟ ارزان؟ گران؟ لوکس؟ ساده و بدون تجمل؟
  • این ارزش‌های برند، اساس پیام برند شما را تشکیل می‌دهند.

نظر مشتریان و مشتریان بالقوه را نسبت به کسب‌وکار خودتان بررسی کنید.

  • این کیفیت درک شده شماست.
  • آیا به کسب‌وکار، محصول یا خدمات شما اعتماد دارند؟ آیا دقیقاً می‌دانند چه فایده‌ای برایشان دارد؟ وقتی نام برند شما برده می‌شود، چه چیزی به ذهنشان می‌رسد؟
  • کیفیت پایینِ ادراک‌شده، کسب‌وکار شما را محدود یا آسیب می‌زند؛ کیفیت بالایِ ادراک‌شده، بستری برای رشد شما فراهم می‌کند.

جمع‌بندی عناصر

پس از ارزیابی نقاط قوت اصلی و جایگاه فعلی برندتان، به تعریف هویت برندتان بپردازید.

تصمیم بگیرید چه کسی هدایت این فرایند را بر عهده بگیرد.

  • شاید خود شما یا یکی از افراد درون کسب‌وکار شما، از برند حمایت کند.
  • آژانس‌های برندسازی حرفه‌ای هم می‌توانند این کار را برای شما انجام دهند، اما ممکن است به بودجه‌ی قابل توجهی نیاز داشته باشید.

توانایی‌های اصلی و ارزش‌های برند خود را با کارکنان و مشتریان در میان بگذارید.

  • به یاد داشته باشید، آنچه شما درباره کسب‌وکارتان فکر می‌کنید، تقریباً مطمئناً همان چیزی نیست که مشتریان یا کارمندان شما فکر می‌کنند.
  • برای اعتبار داشتن، برند شما باید بازتابی از نظر مشتریان و کارکنانتان در مورد کسب و کارتان باشد.

شایستگی‌های اصلی و ارزش‌های برند توافق شده را یادداشت کنید.

  • مطمئن شوید هیچ‌کدام از این‌ها با جایگاه برند شما مغایرت ندارد. مثلاً اگر کارمندان شما معتقدند کسب‌وکار شما به معنای «کیفیت بالا» است، اما مشتریان شما آن را با «ارزان و شاد» مرتبط می‌دانند، برند شما از قبل آسیب دیده است.
  • فقط روی بخش‌های مشترک تمرکز کنید؛ این‌ها اساس برند شما را تشکیل می‌دهند.
مشاهده این مطلب  ایجاد شخصیت خریدار: راهنمای نهایی شما برای سال 2023

ساخت برند

پس از تعیین نقاط قوت اصلی، ارزش‌های برند و کیفیت ادراک‌شده، می‌توانید آن‌ها را به مشتریان خود انتقال دهید.

پیام را در همه چیزهایی که مشتریان یا مشتریان بالقوه می‌بینند و می‌شنوند، بگنجانید.

  • این شامل اطلاعاتی است که آنها قبل از هرگونه ارتباط مستقیم با کسب‌وکار شما، از طریق محتوای وب، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و نظرات مشتریان به دست می‌آورند.
  • مطمئن شوید بازاریابی شما، ارزش‌های برندتان را منعکس می‌کند. در صورت لزوم، لوگو، بسته‌بندی و وب‌سایت خود را بازطراحی کنید تا ارتباط بصری با ارزش‌های برندتان برقرار شود. مطمئن شوید فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی نیز ارزش‌های برندتان را نشان می‌دهد.
  • بر روی استراتژی بازاریابی خود تجدید نظر کنید. آیا در مکان‌هایی فعال هستید که ارزش‌های برند شما را نشان می‌دهند؟ آیا نوشته‌ها و محتوای شما منعکس‌کننده ارزش‌های برندتان هستند؟

مطمئن شوید کارکنانتان ارزش‌های برند را درک کرده و به آن‌ها باور دارند.

  • کارکنان را در توسعه برند مشارکت دهید.
  • رفتار و نگرش کارکنانتان بیش از هر فعالیت تبلیغاتی دیگری، در موفقیت برند شما تأثیرگذار خواهد بود.
  • برای مثال، اگر خدمات مشتری قوی را به عنوان ارزش برند خود قرار دهید، اگر حتی یک مشتری احساس کند که کسی که با او صحبت می‌کند بی‌تفاوت است، به برند آسیب می‌رسد.

مطمئن شوید که هر نقطه تماسی، ارزش‌های برند شما را منعکس می‌کند.

  • مثلاً اگر خوش‌رویی یکی از ارزش‌های برند شماست، مطمئن شوید که هر کسی که به‌طور مستقیم با مشتریان در ارتباط است، خوش‌رو باشد.

صدای برند بسازید

صدای برند شما، شخصیت کسب‌وکار شما را منعکس می‌کند.

همان‌گونه که در برخوردهای حضوری خود مستقیم، صمیمی، مفید و دوستانه هستید، باید در تمام محتوای نوشتاری و پست‌های شبکه‌های اجتماعی خود نیز همین‌گونه ظاهر شوید. شخصیت برند شما و لحن کلامتان قدرت ترغیب دیگران به اعتماد به شما و کسب‌وکارتان را دارد.

مشاهده این مطلب  نکات برتر برای افزایش مخاطبان لینکدین

اگر خدماتی ارائه می‌دهید، باید خود را به‌عنوان یک متخصص قابل اعتماد، مطمئن، سخت‌کوش و دوست‌داشتنی نشان دهید. اگر محصول می‌فروشید، دانش و علاقه شما به آنچه می‌فروشید، دیگران را به خرید محصولاتتان ترغیب خواهد کرد.

مطمئن شوید که صدای برند شما در تمام نقاط تماس با مشتری، اصیل و یکدست است.

  • هنگام ملاقات حضوری یا مکالمه تلفنی با مشتریان
  • هنگام پاسخ به پرس‌وجوهای مشتریان از طریق ایمیل
  • وقتی با دنبال‌کنندگان خود در شبکه‌های اجتماعی تعامل دارید؛
  • وقتی متن وبسایت می‌نویسید
  • هنگام پاسخ به نظرات یا رسیدگی به شکایات مشتریان

نام‌ها و شعارها

برای داشتن برند، لازم نیست نام‌های خلاقانه بسازید.

مثلاً می‌توانید از نام خودتان استفاده کنید.

نامی که برای کسب‌وکار، محصول یا خدمات خود انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارد.

مطمئن شوید

  • اسم مناسبی برای پروفایل مشتری شماست.
  • مشتریان شما از کسب‌وکار، محصول یا خدمات شما همان‌طور که خودتان می‌گویید، یاد می‌کنند.
  • با ارزش‌های برند و شایستگی‌های اصلی شما مغایرتی ندارد.

شاید بخواهید یک شعار داشته باشید.

  • این خط فرعی برای تقویت پیام برند استفاده می‌شود.
  • داشتنش الزامی نیست، اما می‌تواند مفید باشد، به‌خصوص اگر نام کسب‌وکار یا محصولتان، فعالیت شما را توصیف نکند.
  • اگر می‌خواهید شعار تبلیغاتی بسازید، آن را بر اساس نقاط قوت اصلی خود بنا کنید. برای مثال: جان اسمیت – رفع گرفتگی لوله‌ها به سرعت.

نام‌های تجاری، لوگوها و شعارها قابل حمایت قانونی هستند.

  • مثلاً با ثبت علامت تجاری.

مدیریت برند

یک برند به‌طور آنی جواب نمی‌دهد. قدرت آن با گذشت زمان و در صورتی که کسب‌وکار شما به‌طور مداوم ارزش‌های برند را به مشتریان منتقل و ارائه کند، افزایش می‌یابد.

تمام کارکنان خود را درگیر برند و کسب‌وکار خود کنید.

  • از آنجا که کارکنان شما مسئول ارائه برند هستند، همه آنها باید خود را بخشی از آن احساس کنند و به آن باور داشته باشند.
  • به طور مرتب ارزش‌های برند خود را با کارکنانتان در میان بگذارید تا آنها از آنها آگاه باشند.
  • آنها را تشویق کنید تا برای بهبود سیستم‌های شما پیشنهاداتی ارائه دهند تا ارزش‌های برند به راحتی منتقل شود.
مشاهده این مطلب  ده روش برای ساختن یک برند

به طور مرتب، واکنش مشتریان خود را به برندتان رصد کنید.

  • همواره نحوه‌ی انتقال ارزش‌های برند خود را بررسی کنید.
  • به طور مرتب از مشتریان راضی خود بازخورد بگیرید و ببینید آیا عملکرد کسب‌وکارتان با انتظارات ایجادشده توسط برندتان همخوانی دارد.
  • از مشتریان ناراضی یا مشتریان سابق نیز سوال کنید. از انتقادهای صادقانه، درس‌های مفیدی درباره برند خود خواهید آموخت.
  • به طور مرتب محصولات، خدمات و سیستم‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به‌طور موثری از پیام برند شما پشتیبانی می‌کنند.

از برند خودتان برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید

  • پس از تثبیت برند در کسب‌وکار و میان مشتریان فعلی، می‌توانید از آن برای جذب مشتریان جدید استفاده کنید.
  • از مهارت‌های اصلی خود برای نشان دادن مزایای کسب‌و‌کارتان به مشتریان بالقوه استفاده کنید. نشان دهید کسب‌و‌کارتان چه کاری برای آن‌ها انجام می‌دهد، نه فقط اینکه خودتان چه می‌کنید.
  • مطمئن شوید که تمام ارتباطات با مشتریان بالقوه، چه به‌صورت آنلاین و چه آفلاین، با ارزش‌های برند شما همسو باشد.

گسترش برند

یک برند موفق می‌تواند فرصت‌های رشد را برای کسب‌وکار فراهم کند. اما اگر محصولات یا خدماتی جدید ارائه می‌دهید، باید مطمئن شوید که با ارزش‌های موجود برند شما همخوانی دارند.

کش دادن بیش از حد یک برند، قدرت آن را کاهش می‌دهد و می‌تواند به آن آسیب برساند.

شاید بخواهید از برند فعلی خود برای محصولات یا خدمات جدید استفاده کنید.

  • به تناسب محصولات یا خدمات جدید با توانمندی‌های اصلی و ارزش‌های برندتان بیندیشید.
  • اگر اندازه و تناسب خوبی داشتند، با همان برند محصولات و خدمات فعلی‌تان، آن‌ها را برندسازی کنید تا از مزایای برندسازی فعلی‌تان بهره‌مند شوند.
مشاهده این مطلب  ارتقای برند آژانس شما: بهترین نکات از افراد داخلی

در نظر بگیرید که آیا می‌خواهید از برندگستری (دیفیوژن) استفاده کنید یا خیر.

  • برندِ فرعی، پیامی متفاوت با هویت مستقل خود است که به برند اصلی شما مرتبط می‌شود.
  • اگر محصولات یا خدمات جدید در حیطه‌ی تخصص‌های اصلی شما قرار بگیرند اما با ارزش‌های برندتان همخوانی نداشته باشند، شاید بهتر باشد از برند فرعی استفاده کنید.
  • به یاد داشته باشید که هر مشکلی در برند فرعی به برند اصلی شما نیز آسیب می‌رساند، بنابراین با برند فرعی نیز به همان اندازه مراقبت کنید.

برای محصولات یا خدماتی که با برند فعلی همخوانی ندارند، از برندی جداگانه استفاده کنید.

  • اگر محصولات یا خدمات جدیدتان با شایستگی‌های اصلی یا ارزش‌های برندتان هم‌خوانی ندارند، باید آن‌ها را جداگانه برندسازی کنید.

هشت قانون طلایی

پس از خلق یک برند، رعایت چند قانون ساده تضمین‌کننده‌ی اثربخشی مستمر آن خواهد بود.

همیشه به این فکر کنید که کسب‌وکار شما چه دستاوردی برای مشتریان دارد.

  • ساختار کسب‌وکار خود را برای رسیدن به آن، طراحی کنید.
  • روی نیازهای مشتری تمرکز کنید، اما هرگز نگذارید مشتریان شما را کنترل کنند. این برند شماست، نه برند آنها. اگر به خاطر فقط یک مشتری، ارزش‌های برند خود را تغییر دهید، به آن آسیب می‌زنید.

تمام تلاش خود را برای انتقال پیوسته پیام برند بکار گیرید.

  • از صفحه خانگی شما تا نحوه پاسخگویی به تلفن، مشتریان همیشه باید احساس کنند که دقیقا همان چیزی را دریافت می‌کنند که برند شما وعده داده است.

کارکنان خود را با برندتان درگیر نگه دارید.

  • بیش از هر چیز دیگری، کارکنان شما مسئول موفقیت برند خواهند بود.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی

خدمات بازطراحی سایت وردپرسی به منظور بهتر شدن شرایط سایت و بهبود تعامل مخاطبان انجام می‌شود. در عصر دیجیتال...
پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل

پاك كردن سابقه جستجو در گوگل می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی و امنیت انجام شود. همه ما در دنیای دیجیتال...
مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی مشهد - مشاوره کسب و کار آنلاین - بهترین مشاور کسب و کار مشهد

مشاوره کسب و کار اینترنتی در مشهد توسط بهترین مشاور کسب و کار یعنی مهندس جواد یاسمی ارائه می شود. با...
گسب و کارها پر درآمد

معرفی کسب و کارهای جدید و پردرآمد + نمونه های واقعی!

در دنیای امروزی پر از نوآوری و فناوری، کسب و کارهای جدید در دنیا به سرعت در حال ظهور و پیشرفت هستند....

چطور برندهایی با هدف می‌توانند جهان را تحت تاثیر قرار دهند؟

چگونه برندهای هدفمند می‌توانند بر جهان تاثیر بگذارند؟ در زمینه‌ی تجارب برندهای معنی‌دار، تقاضای مصرف‌کنندگان...

ده روش برای ساختن یک برند

برندسازی برای کسب‌وکارهای کوچک به همان اندازه که برای برندهای بزرگ مهم است، اهمیت دارد. در واقع، بسیاری...

چگونگی بازسازی برند کسب‌وکار کوچک شما

اگر برند کسب‌وکار کوچک شما عملکرد ضعیفی دارد، باید به بازسازی برند فکر کنید. بازسازی برند به معنای چیزی...

ارتقای برند آژانس شما: بهترین نکات از افراد داخلی

در دنیای آژانس‌ها، ارتقای برند و متمایز شدن از رقبا کار دشواری است. اداره یک آژانس موفق شامل جنبه‌های...

راهنمای بدون نقص ویرایش ایمیل

راهنمای شما برای ویرایش ایمیل و نوشتن پیام‌های بی‌عیب و نقص ویرایش ایمیل‌های بازاریابی یکی از مراحل حیاتی...

چرا برندها باید گفتمان پایداری را در آغوش بگیرند، صرف نظر از اعتبارشان

چرا برندها باید گفتمان پایداری را در آغوش بگیرند، صرف نظر از اعتبارشان در فضای مصرف امروز، که ارزش‌ها...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070