در دنیای آژانسها، ارتقای برند و متمایز شدن از رقبا کار دشواری است. اداره یک آژانس موفق شامل جنبههای متعدد و درهمتنیده است و گاهی، حفظ یک صدای برند هماهنگ برای کسبوکار به فراموشی سپرده میشود.
اطمینان از شناخته شدن برند و ثبات در بیان آن، برای رشد و گسترش کسبوکار شما بسیار ضروری است.
اینها نکات برتر برای بازاریابان دیجیتال هستند که به دنبال ارتقای برند خود و رساندن کسبوکارشان به سطحی بالاتر میباشند.
برای ارتقای برند آژانس شما، استفاده از نکات و تجربیات افراد داخلی میتواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. کارکنان آژانس بهعنوان افراد اصلی که بهطور مستقیم با مشتریان و پروژهها در تعامل هستند، میتوانند بهترین دیدگاهها و ایدهها را در زمینه تقویت تصویر برند ارائه دهند. برای مثال، طراحی سایت وردپرس بهعنوان یکی از خدمات اصلی آژانسها میتواند به شکلی جذاب و کاربردی انجام شود تا برند شما در دنیای دیجیتال دیده و شناخته شود. ایجاد یک وبسایت کاربرپسند، با طراحی متناسب با هویت برند و بهینهشده برای موتورهای جستجو، میتواند در جلب توجه مخاطبان هدف و تقویت اعتبار برند تاثیر زیادی داشته باشد.
مخاطب هدف خود را بشناسید
اگر نمیدانید چه کسانی را هدف قرار میدهید، نمیتوانید برند آژانس خود را ارتقا دهید. اولین قدم برای ارتقای برند آژانس شما، شناخت مخاطبان هدف و مشتری ایدهآل است.
شناخت مخاطب هدف برای محتوا، محصولات و خدماتتان، به شما امکان میدهد هویت و صدای برندتان را بهگونهای شکل دهید که بیشترین همترازی را با افرادی که میخواهید از طریق خدمات آژانستان به آنها ارائه دهید، داشته باشد.
آنچه را که در مورد طراحی وب میگویی، خود عمل کن.
داشتن وبسایتی تمیز و حرفهای که مشتریان جدید را جذب کند، ضروری است. وبسایت شما اولین برداشت بسیاری از مشتریان بالقوه از کسبوکار شماست و نشان دادن کیفیت خدماتتان در آن، برای ارتقای برندتان بسیار مهم است.
وبسایت شما، تصور مردم از کسبوکار شما را شکل میدهد؛ بنابراین، اطمینان از ظاهر خوب، ارائه اطلاعات مفید و هماهنگی با هویت و لحن برندتان، نقطهی شروع بسیار مناسبی برای ارتقای برندتان در فضای آنلاین است.
یک هویت برند منحصر به فرد بسازید
صدای برند، شیوهی بیان شما در مقابل مشتریان بالقوه و فعلی است و یکی از عوامل اصلی شناختهشدن و به یاد ماندنی بودن کسبوکار شماست. برای یافتن صدای برند خود، چند سؤال باید از خودتان بپرسید.
اول از همه، میخواهید برند شما چه تصویری ارائه دهد؟ لحن رسمی و شرکتی را ترجیح میدهید یا لحنی راحت و غیررسمی؟ قبل از شروع به طراحی صدای منحصر به فرد برندتان، به این سوالات خوب فکر کنید.
همچنین باید مطمئن شوید که صدای برند شما در همه کانالها، از جمله وبسایت، شبکههای اجتماعی و محتوای بازاریابی، یکسان است.
به طور مداوم در شبکههای اجتماعی پست بگذارید.
در شبکههای اجتماعی مشتریان بالقوه بسیاری وجود دارند و حضور در سایتهایی که مشتریان شما از آنها استفاده و لذت میبرند، برای ایجاد یک برند قوی ضروری است.
ابتدا باید پلتفرم شبکه اجتماعی مناسب خودتان را انتخاب کنید، پلتفرمی که میدانید مخاطبان شما بیشترین استفاده را از آن دارند. اگر مخاطبان شما از سنین بالاتر هستند، به سایتهایی مانند فیسبوک بچسبید، اما اگر مخاطبان هدف شما عمدتا از نسل Z هستند، تیک تاک شاید بهترین گزینه شما باشد.
پس از انتخاب پلتفرم شبکه اجتماعی شما وقتشه حضور خودتون رو بسازید. افراد و کسبوکارهای مرتبط با صنعت خودتون رو دنبال کنید، با افراد همفکر تعامل داشته باشید و مطمئن شوید که پروفایلهای شما تا حد ممکن، صدای برند و هویت شما رو منعکس میکنند.
مطالعات موردی را از داستانهای موفقیت خود بسازید.
مطالعات موردی مشتریان، یکی از بهترین روشها برای متمایز شدن کسبوکار شماست. این مطالعات، راهی عالی برای نمایش کارتان به مشتریان جدید و ترغیب مشتریان فعلی برای ماندن در آژانس شما و کسب نتایج عالی هستند. باید مشتری فعلیای را پیدا کنید که با او به موفقیت بزرگی دست یافتهاید و داستانش را در یک مطالعه موردی روایت کنید. سپس میتوانید از این مطالعات موردی در وبسایت خود، بهعنوان بخشی از کمپین بازاریابی ایمیلی یا بهعنوان داراییهای فروش استفاده کنید.
برای نوشتن موردکاویهای مؤثر، چند نکته ضروری است. تمام استراتژیهای به کار رفته را شرح دهید و همه چیز را با دادهها پشتیبانی کنید. به این ترتیب، در حال ساختن مجموعهای از کارهای مشتری با نتایج ملموس و واقعی خواهید بود.
به دنبال گواهی مشتریان باشید
اگر میخواهید اعتبار و شهرت آژانس خود را تضمین کنید، درج نظرات مشتریان راهحل بسیار خوبی است. به دنبال نظرات مشتریان راضی باشید و آنها را در وبسایت خود قرار دهید.
نظرات و گواهیهای عالی مشتریان، جذب مشتریان جدید و وفادارسازی آنها را آسانتر میکند.
همچنین، استفاده از خدمات سئو وردپرس بهطور ویژه میتواند نقش مهمی در ارتقای برند آژانس شما ایفا کند. با پیادهسازی استراتژیهای سئو قوی، مانند بهینهسازی محتوای وبسایت و استفاده از تکنیکهای مناسب برای موتور جستجو، آژانس شما قادر خواهد بود تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری کسب کرده و مشتریان جدید را جذب کند. همچنین، اجرای کمپینهای تبلیغاتی هدفمند و بهرهگیری از دادهها و آمارهای داخلی برای تحلیل رفتار مشتریان میتواند به افزایش شناخت برند و ایجاد یک تجربه کاربری بهتر کمک کند.
بلاگ نویسی را شروع کن
وبلاگنویسی راهی عالی برای ساختن برند و تثبیت جایگاهتان بهعنوان یک متخصص در زمینهی کاریتان است. بهروزرسانی منظم وبلاگ به شما کمک میکند تا صدای برندتان را ایجاد کنید و مکان مناسبی برای انتشار هرگونه بهروزرسانی مهم دربارهی کسبوکارتان است.
به نوشتن وبلاگهایی درباره رویدادهای تیمی، بهروزرسانیهای شرکت و هرگونه تغییر عمده در فضای بازاریابی دیجیتال فکر کنید. نوشتن منظم پستهای وبلاگی به شناختهتر شدن برند آژانس شما برای مشتریان بالقوه و سایر افراد در این حوزه کمک میکند.