استراتژی بازاریابی انقلابی دوئولینگو: رمز موفقیت
دولینگو تولید کرده است 369.7 میلیون دلار درآمد در سال ۲۰۲۲، تنها از طریق اشتراکهای سرویس ممتاز این شرکت، درآمد قابل توجهی حاصل شد. این آمار، از تأثیرگذاری بالای آن برند حکایت دارد.
دولینگو، بهعنوان یکی از محبوبترین اپلیکیشنهای آموزش زبان، استراتژی بازاریابی محکمی دارد که میتواند برای تمام کسبوکارهای نوپا و راهاندازیشده، مورد مطالعه قرار گیرد.این شرکت، چه بخواهید پایگاه کاربران خود را افزایش دهید و چه تجربه شخصیسازیشدهای به مشتریان خود ارائه کنید، استراتژیهای بازاریابی برند آن الهامبخش است.
در این مقاله، به بررسی عواملی که استراتژیهای بازاریابی دیجیتال دوئولینگو را منحصربهفرد میکند و چگونگی تاثیر لحن برند خاص آن بر افزایش تعداد کاربران و رشد محصول محور میپردازیم. بیایید شروع کنیم.
استراتژی بازاریابی انقلابی دوئولینگو یکی از مدلهای موفق در صنعت آموزش زبان است که با استفاده از روشهای نوین و جذاب، مخاطبان زیادی را جذب کرده است. طراحی سایت وردپرس برای این برند بهعنوان یک ابزار کارآمد در ایجاد تجربه کاربری فوقالعاده و دستیابی به هدفهای بازاریابی اهمیت زیادی دارد. این پلتفرم به دوئولینگو این امکان را میدهد که با طراحیهای پویا و واکنشگرا، تجربه یادگیری را برای کاربران بهینه کرده و در عین حال، برنامههای بازاریابی دیجیتال را از طریق سئو، تبلیغات و شبکههای اجتماعی به شکل موثری اجرا کند.
استراتژی بازاریابی دوئولینگو در ساخت هویتی قابل تشخیص
ساختن هویت برند کار دشواری است. اما اگر ارزشهای اصلی کسبوکارتان را ساده کنید، کمی آسانتر میشود. برای مثال، ارزش اصلی دوئولینگو این است کهیادگیری را رایگان و سرگرمکننده کنیدمرتبسازی شده و فضای کافی برای طراحی استراتژیهای بازاریابی پیرامون این ارزش اصلی وجود دارد. بیایید چند استراتژی و عنصر کلیدی را که Duolingo برای تعریف هویت برند خود استفاده کرده است، بررسی کنیم.
عناصر طراحی شاد و پر جنب و جوش
طراحی شاداب و پر جنب و جوش دوئولینگو در اپلیکیشن آن مشهود است. از رنگها گرفته تا شخصیتها و اجزای بصری، همه چیز حس بازیگوشی را القا میکند و کاربران را برای استفاده از اپلیکیشن مشتاقتر میسازد. این طراحی با ارزش اصلی آنها، یعنی آسان و سرگرمکننده کردن آموزش زبان، همسو است.
خلاصه هفتگی ایمیلها
ممکن است همه کاربران از ویژگیهای جدید برنامه آگاه نباشند؛ بنابراین، برای استفادهی بهینه کاربران از برنامه، ایمیلهای هفتگی خلاصهای از ویژگیها ارسال میشد.
صدای برند عجیب و غریب
با بررسی اعلانها، پنجرههای بازشو و لحن کلی اپلیکیشن دوئولینگو، متوجه بازیگوشی در صدای برند آن میشوید که بار دیگر بر اهمیت سرگرمکننده کردن فرایند یادگیری تأکید میکند. صدای منحصربهفرد برند آن، به متمایز شدنش از رقبا کمک میکند.
این برند از فراگیری و دسترسیپذیری حمایت میکند.
به عنوان یک اپلیکیشن آموزشی، دوئولینگو با ظرافت موانع زبانی را از بین میبرد و آموزش را برای مخاطبان جهانی در دسترس قرار میدهد. این امر باعث ایجاد هویت برند این اپلیکیشن، با ارائه دورههای رایگان زبان، رابط کاربری ساده و الگوریتمهای یادگیری تطبیقی، فراگیری زبان را برای همه جنسیتها و سنین، فراگیر و قابل دسترس میسازد.
در حالی که میتوانید از این نکات برای تدوین استراتژی بازاریابی خود استفاده کنید، بهتر است از آژانسهای بازاریابی آموزشی (متن داخل پرانتز را بنویسید)آنها به شما کمک میکنند تا یک استراتژی دقیق تدوین کنید و صدای برندتان را طوری تعریف کنند که ارزشهای اصلی کسبوکارتان را منعکس کند.
حالا که با ایدههای استراتژی بازاریابی دولینگو آشنا شدیم، بیایید ببینیم چگونه از آنها استفاده کردند. بازی سازی در بازاریابی استراتژی
بازیسازی و دوئولینگو: چگونه از آن استفاده کردند؟
همانطور که پیشتر گفته شد، هدف این برند سرگرمکننده کردن فرایند یادگیری است و بهترین راه برای این کار، گنجاندن عناصر بازیسازی در پلتفرم آن است. ویژگیهایی مانند پاداشها، ردیابی پیشرفت در هر دوره، آزمونها، نمرات و غیره، یادگیری را به تجربهای تعاملی و لذتبخش تبدیل میکنند. همچنین، اگر کمپینهای بازاریابی دولینگو را بررسی کنید، خواهید دید که آنها نیز تلاش میکنند یادگیری را سرگرمکنندهتر کنند.
در مجموع، ارزش برند دوئولینگو ترکیبی از طراحیهای جذاب، رویکرد بازیوار، و تأکید بر حضور اجتماعی است که همین امر باعث شناخته شدن و محبوبیت آن در میان میلیونها کاربر شده است.
برخی از مزایای کلیدی گیمیفیکیشن در این پلتفرم عبارتند از:
- به کاربران امکان رقابت با یکدیگر و به اشتراک گذاشتن دستاوردها را میدهد و حس اجتماع را تقویت میکند.
- این نرمافزار خود را با سطح مهارت کاربر تطبیق میدهد و تجربهای شخصیسازیشده ارائه میکند.
- این امکان را به کاربران میدهد که بهصورت گزینشی و مرحلهای یاد بگیرند و یادگیری را بهراحتی در برنامهی روزانهی خود بگنجانند.
- به کاربران کمک میکند تا اهداف و مراحل مشخصی تعیین کنند.
- عناصرى مانند جدول رده بندی، آزمونها، امتیازات و امتیازها، انگیزه را افزایش میدهند.
- یادگیری را سرگرمکننده میکند.
طبق گزارش یک مطالعه در سال ۲۰۲۱، 80 درصد کاربران از دوئولینگو به خاطر گیمیفیکیشن (بازیوارسازی) آن لذت بردم! این آمار باید شما را به گنجاندن گیمیفیکیشن در پلتفرم خود ترغیب کند.
استراتژی رسانههای اجتماعی دولینگو: مثالهایی از پلتفرمهای مختلف
در ادامه، چند نمونه از استراتژی رسانههای اجتماعی دولینگو را آوردهایم. این برند از تیکتاک گرفته تا اینستاگرام و یوتیوب، حضور اجتماعی قویای دارد.
در کنار طراحی سایت وردپرس، خدمات سئو وردپرس برای بهبود دیدهشدن برند دوئولینگو در موتورهای جستجو ضروری است. این خدمات به این برند کمک میکند تا در نتایج جستجوی مرتبط با آموزش زبان، محتوای خود را در معرض دید کاربران قرار دهد. استفاده از استراتژیهای بازاریابی محتوا و سئو، به همراه تجربه کاربری عالی از طریق سایت، توانسته است موفقیتهای بزرگی را برای دوئولینگو در جذب کاربران جدید و حفظ آنها ایجاد کند.
همکاری دوئولینگو با کرانچیرول
همکاری این برند با کرانچیرول برای همه طرفداران انیمه غافلگیرکننده بود.آنها یک ماه اشتراک رایگان سوپر دولینگو به کاربران ثبتنامشدهی کرانچیرول ارائه کردند.این برند، علاوه بر جشن ششمین سالگرد دوره آموزش زبان انگلیسی به ژاپنی خود، به کاربران کرانچیرول هم اشتراک رایگان سوپر دولینگو هدیه داد.
صفحه اینستاگرام کرانچیرول بیش از دو میلیون دنبال کننده دارد. با همکاری با برندهایی که چنین دنبال کنندگان زیادی دارند، نرخ تعامل و دسترسی کاربران را افزایش خواهید داد.
استراتژی موفق بازاریابی تیک تاک دوئولینگو
اگر به استراتژی دوئولینگو در تیک تاک نگاه کنیم، این برند ابتدا ویدیوهای بلندتری تا ۴۰ ثانیه منتشر میکرد و بهتدریج به انتشار ویدیوهایی با مدت زمان حداکثر ۱۰ ثانیه روی آورد.این برند به دلیل درک مخاطبان خود در این پلتفرم و ارائه مداوم خواستههای آنان، متمایز شده است.همه پستها معمولا حداقل شش هشتگ دارند که #Duolingo رایجترین آنها برای افزایش شناخت برند است.
دوئولینگو
وقتی درس میخوانی، من یک پر میریزم. دوئولینگو یادگیری زبان دولاپیپ
صدای اصلی – گربه
دورههای آموزشی و آزمونهای دوئولینگو در یوتیوب
دوئولینگو با انتشار ویدیوهای آموزنده درباره یادگیری زبان، نکات و ترفندها و داستانهای موفقیت، حداکثر استفاده را از یوتیوب میبرد. همچنین، این پلتفرم مجموعه دورههای آموزش زبان را راهاندازی کرده که همراه با انواع آزمونها و روشهای کسب نمره بیشتر، محبوبیت فزایندهای پیدا کرده است.
پس اگر کسبوکار شما در حوزه آموزش قرار میگیرد، ویدیوهای دورههای آموزشی را بهصورت رایگان در یوتیوب منتشر کنید.
وقت برنامهریزی برای یک استراتژی بازاریابی موفق
رویکرد کلی برند همیشه حفظ لحن سبک و سرگرمکننده در برنامه و استراتژیهای بازاریابی بوده است. علاوه بر این، تیم آنها همواره در جستجوی فرصتهای جدید برای بهبود برنامه و استراتژیهای بازاریابی آن است که آنها را همیشه از رقبای خود جلو میاندازد.
از کمپینها و پستهای آن الهام بگیرید تا استراتژیهای بازاریابی موفقی طراحی کنید. به یاد داشته باشید که آزمایش و تحلیل استراتژیهای بازاریابی را فراموش نکنید.
موفق باشی و بازاریابی رو جذاب کن!