09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چت جی پی تی و محتوای سئو: آینده‌ی این دو به کجا خواهد رسید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:

با انتشار ابزارهای هوش مصنوعی انقلابی مانند ChatGPT، بسیاری از افراد در مورد آینده بازاریابی با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی و میزان استفاده از آن کنجکاو هستند.

در زمینه سئو، امروزه سوالات زیادی در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد. آیا این یک گزینه است؟ این بر نتایج جستجو چه تاثیری خواهد گذاشت؟ آیا برنامه سئو شما را بهبود خواهد بخشید؟

در حالی که پاسخ‌ها با گذشت زمان تغییر خواهند کرد، در حال حاضر بسیاری از مردم تلاش می‌کنند تا ChatGPT را درک کنند و مزایا و معایب آن را از دیدگاه محتوای سئو بررسی کنند.

چت جی پی تی چیست؟

به زبان ساده، ChatGPT یک چت‌بات است، یعنی یک ابزار پردازش زبان طبیعی که به سوالات پاسخ می‌دهد.

ChatGPT کاربردهای بسیار زیادی دارد. از آن خواستم لیستی از این کاربردها را برایم تهیه کند و این کار را انجام داد.

اما یکی از کاربردهای این فناوری که در صنعت سئو مورد بحث است، تولید محتوا به سرعت و آسانی است.

در مورد جزئیات عملکرد این فناوری زیاد صحبت نخواهم کرد. می‌توانید اطلاعات بیشتری را در مقاله ای از تام دِمِرز در Search Engine Land پیدا کنید. چت جی پی تی چیست و چرا متخصصان سئو باید به آن اهمیت دهند؟

یا اگر می‌خواهید جزئیات را بررسی کنید، ببینید این مقاله استیون ولفرام توضیح می‌دهد که چگونه این سیستم متن نوشته شده را تولید می‌کند.

در این بخش، به چگونگی تأثیر چت‌جی‌پی‌تی بر دنیای محتوا برای سئو و تولیدکنندگان محتوا می‌پردازیم.

نقطه نظر گوگل درباره محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی چیست؟ آیا این موضوع مهم است؟

به جز اینکه گوگل چت جی پی تی را تهدیدی برای بقای خود می‌داند. ( از نظر سئو، گوگل در مورد … ) محتوای تولید شده به طور خودکاردر طول سال‌ها بارها اما موضع‌شان تغییر کرده است. قبلاً به نظر می‌رسید که گوگل همه محتوای تولید شده به طور خودکار را بد می‌داند. اما اخیرا گوگل توضیح داد که مشکل اصلی محتوای تولید شده به طور خودکار است که هدف آن دستکاری رتبه‌بندی‌های جستجو است.

مشاهده این مطلب  توسعه محتوایی سایت

در ژانویه ۲۰۲۳، گوگل توییت کرد:

همانطور که قبلا در مورد هوش مصنوعی گفته شد، محتوایی که به طور عمده برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو ایجاد می‌شود، صرف نظر از نحوه انجام آن، مغایر با دستورالعمل‌های ماست. اگر محتوا مفید و به طور اول برای انسان‌ها ایجاد شده باشد، مشکلی وجود ندارد.

و همان طور که در (متن/نوشته/اسناد آن) مشخص شده است سیاست‌های مربوط به ارسال هرزنامه:

نمونه‌هایی از محتوای خودکار تولید شده اسپم شامل:

متنی که برای خواننده بی معنی است اما شامل کلمات کلیدی برای جستجو است
متن توسط یک ابزار خودکار ترجمه شده است، بدون بررسی یا ویرایش انسانی قبل از انتشار.
متن به صورت خودکار و بدون در نظر گرفتن کیفیت یا تجربه کاربری تولید شده است.
متنی که با استفاده از ابزارهای خودکار مترادف‌یابی، پارافراز یا مبهم‌سازی تولید شده است.
متن تولید شده از جستجو یا خزش در خوراک (Feed)
دوختن یا ترکیب محتوای صفحات وب مختلف بدون افزودن ارزش کافی

اگر شما به عنوان یک بازاریاب، طرفدار “محتوای با کیفیت” بوده‌اید، باید همان اصول را در اینجا نیز به کار بگیرید.

همه ما در مفید کردن نتایج جستجو نقش داریم و به مشتریان سئو خود کمک می‌کنیم تا با قرار دادن آنها به عنوان متخصصان در یک موضوع، در رقابت پیروز شوند.

مزایای ChatGPT برای تولید محتوا چیست؟

بزرگ‌ترین مزیت استفاده از چت‌جی‌پی‌تی، سرعت دریافت نتیجه است.

اگر شما یک کسب‌وکار کوچک یا کارآفرین با منابع محدود برای تولید سریع محتوا بودید، می‌توانم درک کنم که چرا ChatGPT یک گزینه جذاب برای تولید محتوا خواهد بود.

با این وجود، چت جی پی تی می‌تواند خروجی برای تقریباً هر دستوری که در رابطه با محتوا به ذهن شما می‌رسد، ایجاد کند.

آیا به دنبال مواد تبلیغاتی هستید که به نقاط ضعف مخاطبین شما اشاره کرده و راه حل ارائه دهد؟

مشاهده این مطلب  همین حالا از بازاریابی هوش مصنوعی استفاده کنید: استراتژی‌های مبتنی بر داده برای برندها و آژانس‌های دیجیتال

به یک برنامه برای شبکه های اجتماعی نیاز دارید؟

می‌خوای بدونی چطور جریمه لینک رو حل کنی و اونم به زبونی که یه بچه کلاس پنجم هم بفهمه؟

و این لیست ادامه دارد.

در تئوری، ChatGPT می‌تواند نحوه‌ی رویکرد شرکت‌ها به بازاریابی محتوا را متحول کند.

بازاریابان می‌توانند از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروع برای کمپین‌های خود استفاده کنند و در نتیجه زمان و هزینه‌های صرف شده برای تولید محتوای جدید را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

خبرنامه‌ای که متخصصان بازاریابی جستجو به آن اعتماد دارند.

معایب ChatGPT برای تولید محتوا چیست؟

با اینکه ChatGPT ابزاری بسیار مفید به نظر می‌رسد، اما استفاده از این فناوری برای تولید محتوا در برنامه سئو شما، معایبی هم دارد.

برخی از معایب

  • فاکتور EAT را ندارد.
  • ممکن است نادرست یا بی‌کیفیت باشد.
  • موانع ورود برای تولیدکنندگان محتوا اکنون پایین‌تر است.
  • ممکن است نتایج جستجو را متوسط کند.
  • فاکتور E-E-A-T را ندارد.
  • ممکن است از نظر واقعیت یا کیفیت، دقیق نباشد.
  • ورود به دنیای تولید محتوا برای همه راحت‌تر شده است.
  • ممکن است نتایج جستجوی معمولی و متوسطی را به وجود بیاورد.

فاقد جذابیت و گیرایی است.

** تخصص، تجربه، اقتدار و اعتماد به نفس** تجربه، تخصص، اعتبار و اعتماد، ستون‌های محتوای با کیفیت به گفته گوگل هستند.

به طور ذاتی، تصور اینکه محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی بتواند معیارهای E-E-A-T را رعایت کند، دشوار است. و سپس شما محتوای “پول یا زندگی” (YMYL) را دارید، مانند مشاوره مالی، مشاوره پزشکی و غیره.

پاسخ‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی در مورد این موضوعات چقدر خطرناک می‌توانند باشند؟

قبل از اینکه با هوش مصنوعی هزار کلمه محتوا در مورد یک موضوع بنویسید، سوالات زیر را از خودتان بپرسید:

  • آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در این موضوع، تجربه، تخصص یا اعتبار لازم برای تولید پاسخی با کیفیت بالا برای کاربر موتور جستجو را دارد؟
  • آیا جایگزینی آن محتوا با مطلبی که توسط یک متخصص یا کسی که تجربه مستقیم در آن زمینه دارد نوشته شده، راه حل مناسبی خواهد بود؟
  • آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در این موضوع، تجربه، تخصص یا اعتبار لازم برای ارائه پاسخ با کیفیت بالا به کاربر موتور جستجو را دارد؟
  • آیا همان محتوا با مداخله یک متخصص یا کسی که تجربه مستقیم در آن موضوع دارد، می تواند یک راه حل مناسب باشد؟
مشاهده این مطلب  6 نکته برای ایجاد استراتژی بومی سازی محتوا

نادرست یا بی‌کیفیت

چت جی پی تی به اینترنت متصل نیست و برای تولید پاسخ ها به داده های آموزش دیده خود متکی است.

اطلاعاتی که در پاسخ به هر سوالی ارائه می‌شود، ممکن است از منابعی مانند مقالات، کتاب‌ها و وب‌سایت‌ها گرفته شده باشد. با این حال، دیدگاه ChatGPT به سال ۲۰۲۱ محدود می‌شود، زیرا آموزش آن در این تاریخ متوقف شده است.

این می تواند مشکلات زیادی ایجاد کند، از جمله مشکل اطمینان به محتوا به عنوان حقیقت، به خصوص موضوعاتی که نیازمند تازگی هستند.

از آنجایی که ChatGPT نمی‌تواند ۱۰۰٪ دقت در فهم درخواست‌های کاربر را تضمین کند، خطر ایجاد محتوایی که به هدف کاربر نمی‌رسد هم وجود دارد.

در نهایت، ChatGPT درک انسانی ندارد و ممکن است در موضوعات ظریف به مشکل بخورد. ChatGPT ممکن است ساختار جمله بندی عجیبی و خطاهای گرامری ایجاد کند.

موانع ورود به دنیای تولید محتوا کاهش یافته است.

گویا مشکل محتوای بی کیفیت به اندازه کافی نبود که حالا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی، ورود به بازی تولید محتوا را برای همه آسان کرده است.

حالا گروهی از تولیدکنندگان محتوا خواهیم داشت که درگیر تفکر انتقادی یا خلاقیت نیستند.

خالقان محتوا مجبور نیستند موضوع را بدانند یا تفکر انتقادی لازم برای تحقیق و ایجاد یک طرح فکری را انجام دهند.

چت جی پی تی می‌تواند یک طرح کلی برای شما ایجاد کند و سپس می‌توانید آن را به عنوان ورودی به هوش مصنوعی بدهید و از آن بخواهید که یک مقاله 2000 کلمه‌ای بنویسد. در عرض چند دقیقه، محتوای شما آماده می‌شود.

مشاهده این مطلب  مصاحبه با ایگور رودی، مدیر بازاریابی رشد

از نظر تئوری، ممکن است هزاران خالق محتوا جدید وارد این حوزه شوند، محتوایی ارزان تر تولید کنند و رقابت را تحت تاثیر قرار دهند. این می تواند به دو معنی باشد:

  • ارزش یک تولیدکننده محتوای با کیفیت که از هوش مصنوعی در تولید محتوا نیز استفاده می‌کند، افزایش می‌یابد.
  • محتواساز با کیفیتی که امروزه می‌شناسیم، نابود خواهد شد.
  • ارزش یک تولید کننده محتوای با کیفیت که از هوش مصنوعی برای تولید محتوا نیز استفاده می‌کند، افزایش خواهد یافت.

نتایج جستجو متوسط

تصور کنید ده سال دیگر تمام صفحات وب با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی پر شده باشند. این کار می‌تواند به طور موثری کیفیت کلی نتایج جستجو را به دلایل مختلفی که پیشتر ذکر کردم، پایین بیاورد.

بدون حضور انسان و عنصر E-E-A-T، کیفیت پاسخ در بهترین حالت متوسط خواهد بود – به اندازه ای خوب که الگوریتم‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهند. و اگر به این نکته توجه کنید که برخی از ابزارهای هوش مصنوعی – مانند جاسپر – به وب متصل هستند، در این صورت هوش مصنوعی در حال خواندن محتوای تولید شده توسط خود است تا ایده های بیشتری برای محتوا پیدا کند.

بنابراین، تأثیر منفی احتمالی آن بر نتایج جستجو واقعی است. و ممکن است یکی از دو چیز اتفاق بیفتد:

  • ارزش نتایج جستجو کاهش پیدا خواهد کرد.
  • ارزش یک نتیجه جستجوی باکیفیت بالا خواهد رفت.
  • ارزش نتایج جستجو کاهش پیدا خواهد کرد.
  • ارزش نتایج جستجوی با کیفیت بیشتر خواهد شد.

به همین دلایل، انسان باید همواره در فرآیند خلق محتوای پیچیده با ابزارهای هوش مصنوعی حضور داشته باشد. بدون بررسی متخصص انسانی، تولید محتوای بی‌کیفیت تضمین می‌شود.

مشاهده این مطلب  نحوه صرفه جویی در نصف روز کار در هر متن با فریلنسرها

ChatGPT چه تاثیری بر تولیدکنندگان محتوای سئو خواهد گذاشت؟

ارزش یک تولید کننده محتوای با کیفیت که می‌داند چگونه از ابزار هوش مصنوعی به طور موثر استفاده کند، بیشتر خواهد بود.

من همچنین معتقدم که در دنیایی که محتوای تولیدشده با هوش مصنوعی به امری عادی تبدیل می‌شود، ارزش نتایج جستجوی با کیفیت بسیار بیشتر خواهد بود.

احتمالاً خالقان محتوا از ابزارهای هوش مصنوعی برای انجام بخش‌هایی از کار سئو خود به طور کارآمدتر استفاده خواهند کرد – ایده پردازی، ساختاردهی، بهبود نوشتن، ایجاد پیش نویس‌های اولیه که نیازمند تأیید، تحقیق و بازنویسی هستند.

در واقع، این تولیدکنندگان محتوا بیشتر به سمت نقش ویراستاری می‌روند. این نقش برای همه مناسب نیست.

اما سوال اصلی اینجاست: آیا واقعا در طولانی مدت زمان را به صرفه تر می‌کند؟

اول باید یاد بگیرید چطور از ابزارهای هوش مصنوعی مثل ChatGPT به طور موثر استفاده کنید. پیش‌کارهایی که توسط تولیدکننده محتوا انجام میشه، می‌تواند خروجی نهایی را بهتر کنه. این کار ممکن است زمان بر باشد.

در این صورت، اگر تصمیم بگیرید از مقاله‌ای که توسط ChatGPT نوشته شده است استفاده کنید، باید فرآیند دشوار ویرایش را انجام دهید. اگر از ابتدا خودتان تحقیقی در مورد موضوع انجام نداده باشید (چون به هوش مصنوعی تکیه کرده‌اید تا طرح کلی را برایتان بسازد)، باید با انجام تحقیق، خودتان را با موضوع آشنا کنید. در نهایت نیز مسئولیت کیفیت کار «دیگران» را بر عهده می‌گیرید.

کاری که قبلاً چهار ساعت زمان می‌برد تا تحقیق، نوشتن و ویرایش آن را انجام دهید، اکنون چهار ساعت زمان می‌برد تا درخواست‌هایتان را برای ابزار هوش مصنوعی تنظیم کنید، داده‌های هوش مصنوعی را بررسی کنید، الزامات قانونی را رعایت کنید، تحقیق کنید، بنویسید و ویرایش کنید.

شاید این فرآیند با وجود ویراستارانی که …متخصصان موضوع متاسفم، من نمی‌توانم متن داخل پرانتز را ببینم. لطفا متن مورد نظر را برای ترجمه به من بدهید.

مشاهده این مطلب  بالا بردن سئو سایت - چگونه سئو سایت را بالا ببریم

من می‌توانم تصور کنم که یک متخصص در زمینه خاص، از ابزار هوش مصنوعی برای تولید ایده‌ها و پیش‌نویس‌های اولیه استفاده می‌کند. سپس به سرعت صحت داده‌های هوش مصنوعی را تایید می‌کند و با استفاده از تخصص یا تجربه شخصی خود، آن را تکمیل می‌کند.

در حقیقت، من با موضوعات سئو در ChatGPT بازی کردم و فهمیدم که می‌توانم با صرف حدود یک ساعت زمان برای ویرایش، یک «مقاله» منسجم تولید کنم. بعد از آن کار واقعی شروع می‌شود.

ببینید، داشتن یک مقاله نوشته شده با یک مقاله کامل متفاوت است. من می‌توانم در یک ساعت یک مقاله معمولی بنویسم که احتمالا تاثیر چندانی نخواهد داشت.

اما اگر بخواهم نظرم را بیان کنم، «صدای» خودم را به کار بگیرم و مطالبم را به سطح استاندارد نوشته‌های قبلی‌ام ارتقا دهم، باید خیلی بیشتر تلاش کنم.

ممکن است برخی موضوعات به تفکر انتقادی یا تحقیق زیادی نیاز نداشته باشند و در این موارد، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی می‌تواند بسیار آسان‌تر باشد.

اگر ابزارهایی مثل ChatGPT بتوانند به تولیدکنندگان محتوا در صرفه‌جویی زمان کمک کنند، احتمالاً در آینده هزینه تولید محتوای باکیفیت کاهش پیدا خواهد کرد.

اگر شما یک تولیدکننده محتوا هستید و نیاز دارید که محتوایی برای کانال‌های دیگر غیر از جستجوی ارگانیک تولید کنید، با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی محدودیتی وجود نخواهد داشت، به خصوص زمانی که شما به قواعد و محدودیت‌های جستجوی ارگانیک محدود نیستید.

تنها محدودیت‌ها، موضوع اخلاق و اینکه چه کاری با محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی درست است، خواهد بود. برخی از دانشگاه‌ها در حال بررسی این موضوع هستند آیا محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی سرقت ادبی محسوب می‌شود؟ مثلاً

نکاتی برای استفاده از ChatGPT در تولید محتوا

در اینجا چند نکته برای استفاده از چت جی پی تی به عنوان دستیار تولید محتوا آورده شده است:

  • از ChatGPT برای تولید ایده، طرح کلی و احتمالا بخش‌هایی از اطلاعات که می‌توانید برای محتوا خودتان از آنها استفاده مجدد کنید. چطور ChatGPT می تواند به شما در تولید محتوای سئو کمک کند.
  • در تولید محتوای با کیفیت بالا، همچنان به سطح بالایی از دخالت انسانی و فرآیندهای ویرایشی خودتان پایبند باشید.
  • اطلاعات دقیق و درک زمینه را از قبل در اختیار ChatGPT قرار دهید. کیفیت خروجی به خوبی انجام دادن این مرحله بستگی دارد.
  • هنگام ویرایش محتوا، از ابزاری مانند … استفاده کنید نمایشگر تشخیص خروجی GPT-2 برای اینکه ببینیم متن انگار توسط انسان نوشته شده یا یک ربات.
  • از ChatGPT برای تولید ایده، طرح کلی و احتمالا قطعاتی از اطلاعات که ممکن است بتوانید در محتوای خودتان از آن‌ها استفاده مجدد کنید استفاده کنید. برای مثال‌های خاص‌تر از نحوه استفاده از ChatGPT برای تولید محتوا، به مقاله‌ای از تام دمرز مراجعه کنید. چطور ChatGPT می تواند به شما در تولید محتوای سئو کمک کند.
  • برای تولید محتوای باکیفیت، همچنان به سطح بالایی از دخالت انسان و فرآیندهای ویرایشی که در حال حاضر دارید، ادامه دهید.
  • اطلاعات و زمینه دقیق را از ابتدا به ChatGPT ارائه دهید. کیفیت خروجی به نحوه انجام این مرحله بستگی دارد.
  • هنگام ویرایش محتوا، از ابزاری مانند نمایشگر تشخیص خروجی GPT-2 برای بررسی اینکه متن توسط انسان نوشته شده یا ربات
مشاهده این مطلب  چطور از ChatGPT برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنیم (با مثال‌های عملی)

چت جی پی تی یک ابزار است، نه یک راه حل.

من به پتانسیل چت‌جی‌پی‌تی خوشبین هستم، اما به دلایل مطرح شده در این مقاله، توصیه می‌کنم در استفاده از چت‌جی‌پی‌تی برای تولید محتوا احتیاط کنید.

با این حال، اگر از آن استفاده می‌کنید، قبل از انتشار محتوا‌ی تولیدشده توسط هوش مصنوعی در وب، مطمئن شوید که همیشه یک بررسی انسانی متخصص وجود داشته باشد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شود.

از نظر اخلاقی، همگی ما در این مسئولیت مشترک هستیم که نتایج جستجو بهترین پاسخ‌ها را برای کاربران ارائه دهد و ما بهترین خدمات را برای مشتریان سئو خود ارائه دهیم.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵

۵ ترند حیاتی سئو در سال ۲۰۲۵ و راهکار های سازگاری با آن‌ ها

تحول در راه است. اما جای نگرانی نیست. داده‌های موجود به ما کمک می‌کنند ترندهای آینده سئو را شناسایی و...
سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
مقایسه عامل‌های هوش مصنوعی و جریان‌های کاری هوشمند

مقایسه عامل‌های هوش مصنوعی و جریان‌های کاری هوشمند: کدام‌یک برای سازمان شما مناسب‌تر است؟

چرا شناخت تفاوت‌ها مهم است؟ در ماه‌های اخیر، اگر نگاهی به بحث‌ها و مقالات مربوط به هوش مصنوعی بیندازید،...
نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

نکات و ترفندهای نوشتن محتوا با هوش مصنوعی

دنیای تولید محتوا با سرعتی باورنکردنی در حال تغییر است و هوش مصنوعی یکی از بازیگران اصلی این تحول شده...
geo-llmo-aeo-vs-seo

‌GEO، LLMO، AEO؛ همه‌ شون فقط نسخه‌ ای از سئو هستند!

در سال‌های اخیر، اصطلاحات جدیدی مثل GEO (بهینه‌سازی موتورهای تولیدکننده محتوا)، LLMO (بهینه‌سازی برای...
ابزارهای AI که ویدیوهای یوتیوب شما را حرفه‌ای‌تر از همیشه می‌کنند!

هوش مصنوعی در خدمت یوتیوبرها: معرفی ۸ ابزار شگفت‌انگیز برای تولید ویدیوهای حرفه‌ای

با رشد فزاینده‌ی محتوای ویدیویی در فضای دیجیتال، نیاز به تولید سریع، حرفه‌ای و مقرون‌به‌صرفه بیش از هر...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
چگونه ترافیک هوش مصنوعی (AI) را در سایت‌تان ردیابی و تحلیل کنید

چگونه ترافیک ورودی از هوش مصنوعی (AI) را به سایت خود ردیابی و تحلیل کنیم؟

در چند سال اخیر، پلتفرم‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT، Google Gemini (یا Bard سابق)، Perplexity و دیگر ابزارهای...
گوگل دیگر مثل قبل نیست: چگونه برای عصر جدید جستجو آماده شویم؟

گوگل دیگر مثل قبل نیست: چگونه برای عصر جدید جستجو آماده شویم؟

در سال‌های اخیر، گوگل با سرعتی بی‌سابقه در حال تغییر مسیر خود به سمت هوش مصنوعی است. این تحولات نه‌تنها...
بهترین استراتژی‌های سئو برای سال ۲۰۲۵

بهترین استراتژی‌های سئو برای سال ۲۰۲۵

سئو (SEO) دیگر فقط درباره‌ی گوگل نیست. اگر هنوز فکر می‌کنید با تولید محتوای باکیفیت و چند بک‌لینک ساده...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070