شیوهی نگارش تبلیغات هزینه به ازای کلیک (PPC) میتواند به طور چشمگیری در عملکرد آنها تاثیر بگذارد. یک تبلیغ خوب نوشته شده نه تنها به جذب بازدیدکنندگان مناسب برای وبسایت شما کمک میکند، بلکه میتواند هزینههای پیشنهادی شما را کاهش دهد، تبلیغ شما را در موقعیتهای بهتر نمایش دهد و نرخ تبدیل را بهبود بخشد.
اصول اولیه نوشتن آگهی PPC شبیه به نوشتن هر نوع تبلیغی اما با تطبیق روش خود برای تبلیغات کلیکی، میتوانید نتایج بسیار بهتری بگیرید.
از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید.
انتخاب کلمات کلیدی مناسب این فقط نقطه شروع است. باید باهوشانه هم از آنها در تبلیغتان استفاده کنید.
- استفاده از کلمات کلیدی در تبلیغ شما به نشان دادن ارتباط تبلیغتان کمک میکند. موتورهای جستجو و سایر گزینههای تبلیغات پرداخت به ازای کلیک میتوان با کاهش هزینه به ازای هر کلیک و افزایش دیده شدن آگهی، میزان مرتبط بودن آن را بهبود بخشید.
- استفاده از کلمات کلیدی، احتمال توجه افراد جستجوگر با آن کلمات کلیدی به آگهی را افزایش میدهد. کلمات کلیدی در متن آگهی شما توسط گوگل ادز با رنگ پررنگ نمایش داده میشوند.
کلیکهای مورد نظرتان را به دست آورید.
- مثل هر آگهی دیگری، به تیتر جذاب، متنی که مزایا را برجسته کند و فراخوانی واضح نیاز دارید. با برجسته کردن… خود را متمایز کنید. چه چیز شما را متمایز میکند؟ از دیگر تبلیغکنندگان
- با توجه به محدودیت فضا، باید روی پیامی ساده تمرکز کنید. میتوانید جزئیات بیشتر را در صفحه فرود که بازدیدکنندگان به آن هدایت میشوند، اضافه کنید.
- دقیق بودن میتواند هزینهها را بهینهتر کند. مثلاً، درج قیمتها نه تنها مشتریان هدف را به کلیک ترغیب میکند، بلکه کلیکهای بینتیجه افراد غیرهدف را نیز کاهش میدهد.
۳. بررسی کنید چه چیزی در هر پلتفرم تبلیغاتی موجود است.
قالبها و محدودیتهای کاراکتر تبلیغات در پلتفرمهای مختلف متفاوت است و برخی از آنها گزینههای متعددی ارائه میدهند. برای مثال:
- تبلیغات گوگل ;
- تبلیغات مایکروسافت ;
- فیسبوک .
استفاده از افزونههای تبلیغات گوگل و مایکروسافت را در نظر بگیرید.
- افزونهها میتوانند راهی رایگان برای گسترش تبلیغ شما و افزایش تاثیرگذاری آن باشند. مثلاً ممکن است بتوانید لینکهای اضافی به صفحات دیگر وبسایت خود اضافه کنید.
- افزونهها فقط در صورتی در تبلیغ شما نمایش داده میشوند که گوگل (یا مایکروسافت) آنها را قابلذکر بداند.
- اطلاعات بیشتر کسب کنید افزونههای تبلیغات گوگل و افزونههای تبلیغاتی مایکروسافت .
5. تغییرات مختلف ایجاد کنید.
- تبلیغات پیپیسی معمولا اگر از کلمات کلیدی هدفمند و تبلیغات مرتبط استفاده کنید، بهصرفهتر از تبلیغات کلی هستند. هرچه هدفمندتر باشید، احتمال جذب بازدیدکنندگانی که واقعا به آنچه ارائه میدهید نیاز دارند، بیشتر میشود.
- شاید برای دستگاههای مختلف، به نسخههای متفاوتی از تبلیغ خود نیاز داشته باشید؛ مثلاً تبلیغهای کوتاهتر برای موبایل.
- همچنین میتوانید نسخههای مختلفی از تبلیغات را ایجاد و آزمایش کنید تا ببینید کدام یک بهترین عملکرد را دارند. مثلاً میتوانید از تیترها یا تصاویر مختلف برای تبلیغاتی که شامل تصویر هستند، استفاده کنید.
صفحات فرود خود را به درستی طراحی کنید.
- مطمئن شوید که آگهی به صفحهای میرسد که روی همان کلمه کلیدی تمرکز دارد. مرتبط بودن صفحه فرود میتواند با کاهش هزینه به ازای هر کلیک و دیده شدن بیشتر آگهی، پاداش داشته باشد.
- از فراخوان تبلیغ پیروی کنید. اگر تبلیغ ۲۰٪ تخفیف وعده داده است، مطمئن شوید که صفحه فرود هم همین تخفیف را ارائه میدهد و خرید فوری تا حد ممکن آسان باشد.
- از صفحه فرود برای تأیید ادعاهای تبلیغاتی خود و ایجاد اعتماد استفاده کنید. مثلاً میتوانید نظرات مشتریان یا جزئیات جوایز و مدارک خود را درج کنید.
- اگر چندین آگهی دارید، نسخههای متفاوتی از صفحه فرود که با هر آگهی هماهنگ باشد، بسازید.
- برای هر صفحه فرود، آدرس اینترنتی مرتبط با کلمه کلیدی قرار دهید.
تبلیغات خود را از نظر خوانایی و تأثیرگذاری بررسی کنید.
- آگهی خود را با دقت ویرایش کنید.
- از عنوانگذاری با حروف بزرگ برای خوانایی بیشتر آگهیهای خود استفاده کنید. یعنی همه کلمات اصلی را با حرف بزرگ بنویسید.
- تبلیغ را روی اندازههای مختلف صفحه نمایش و دستگاهها (مانند تلفنهای هوشمند، تبلتها و رایانهها) بررسی کنید.
به طور مستمر آزمایش و بهبود انجام دهید.
- عملکرد تبلیغات را تحلیل کنید تا ببینید کدام تبلیغات، در کدام پلتفرمها، بهترین نتیجه را میدهند. روی هدف خود (مثلاً فروش) تمرکز کنید، نه فقط تعداد نمایشها یا کلیکها.
- علاوه بر امتحان تبلیغات مختلف، تست A/B نسخههای مختلف صفحات فرود خود را نیز در نظر بگیرید.