09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

نوشتن متن‌های موثر برای وبسایت

آنچه در این مقاله می خوانید:

محتوای خوب وبسایت، خواننده را درگیر می‌کند، رتبه شما در موتورهای جستجو را بالا می‌برد و برند شما را تقویت می‌کند. به گفته تینا جودیک، مدیرعامل فاند، یک قانون طلایی وجود دارد: ساده بنویسید!

اول، وب یک رسانه‌ی فعال است؛ ما از آن برای انجام کارها استفاده می‌کنیم. اگر سایت شما توجه مخاطب را جلب و حفظ نکند، بازدیدکنندگان فقط با یک کلیک می‌توانند به جای دیگری بروند. صبر، ویژگی‌ای نیست که معمولاً در اینترنت یافت شود.

دوم اینکه، حجم بالای گزینه‌های موجود باعث می‌شود افراد در فضای آنلاین رفتار متفاوتی از خود نشان دهند. آن‌ها به ندرت صفحات را کلمه به کلمه می‌خوانند؛ در عوض، بازدیدکنندگان اغلب صفحه را به‌صورت گذرا می‌نگرند و کلمات و جملات خاصی را انتخاب می‌کنند.

پیامی واضح

به محض ورود بازدیدکننده، فقط چند سطر (یا حتی چند کلمه) فرصت دارید تا توجه او را جلب کنید. استفاده از عناوین جذاب وسوسه‌انگیز است، اما عبارات پیچیده به راحتی می‌توانند کسی را که به‌سرعت در صفحه جستجو می‌کند، گیج کنند.

نوشتن پیچیده و استفاده از واژه‌های دشوار، به‌ویژه در فضای آنلاین، درک مطلب را سخت‌تر می‌کند. از اصطلاحات تخصصی و ادعاهای غلوآمیز و جانبدارانه («بهترین تا به‌حال») خودداری کنید. کاربران وب مشغول هستند و می‌خواهند به‌سرعت به اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

این بدان معنا نیست که نوشته شما باید کسل‌کننده باشد. در واقع، هرچه زبان کوتاه‌تر و ساده‌تر باشد، تأثیر آن بیشتر خواهد بود. برای مثال:

ما کل مسیر وب را از ابتدا تا انتها درک می‌کنیم و وب‌سایت‌ها را با در نظر گرفتن هم سئو و هم تبدیل کاربر طراحی می‌کنیم.

مشاهده این مطلب  همین حالا برای حراج‌های باکسینگ‌دی و ژانویه آماده شوید

به اندازه… جذاب نیست

وب‌سایت‌های ما جستجوگران را به بازدیدکننده و بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می‌کنند..

اما هر دو در اصل یک چیز را می‌گویند.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چطور؟

باید شناسایی و درج کنید کلمات کلیدی متن جایگزین برای تصاویر و عناوین مناسب انتخاب کنید تا مشتریان بالقوه محتوای شما را پیدا کنند. اما از تکرار مداوم کلمات کلیدی (چپاندن کلمات کلیدی) خودداری کنید؛ این کار به عملکرد جستجو آسیب می‌رساند و درک حقایق و ارقام مهم را برای خوانندگان دشوار می‌کند.

بین سئو و وضوح محتوا تعادل برقرار کنید. رتبه اول گوگل فایده‌ای ندارد اگر سایت شما گیج‌کننده باشد.

ساماندهی محتوای شما

خوانندگان وبسایت، پاراگراف‌های طولانی را نمی‌خوانند. با یک تیتر شروع کنید و سپس خلاصه‌ای کوتاه ارائه دهید. برجسته کنید که محصول یا خدمات شما چگونه به نفع مشتری باشد بلکه چگونگی کارکرد آن. پس از آن، چیدمان را تغییر دهید با:

  • عنوان‌های فرعی
  • خلاصه‌ها
  • نقل قول‌ها
  • لیست‌های گلوله‌دار

به یاد داشته باشید که محتوای وب، گفتگوست. مردم از مردم خرید می‌کنند. محتوای شما باید مانند گفتگوی مستقیمی بین شما و خواننده باشد. شما استفاده از «شما» بهترین جایگزین خطاب کردن مشتری با نام اوست، پس از آن زیاد استفاده کنید.

همه چیز را یکجا جمع کردن

  • مطمئن شوید که متن وب‌سایت شما قابل اسکن، بی‌طرفانه و مختصر است.
  • از طرح‌بندی‌های ساده و راحت برای جلب توجه استفاده کنید.
  • با پرهیز از اظهارات اغراق‌آمیز یا کلیشه‌ای، اعتماد مردم را جلب کنید.
  • از زبان ساده و قابل فهم استفاده کنید تا بازدیدکنندگان به سرعت منظور شما را درک کنند.
مشاهده این مطلب  روندهای بخش خدمات شیشه جلوی خودرو

مطمئن شدن از مختصر و مفید بودن متن وب‌سایتتان، به فروش محصولات و خدمات شما کمک می‌کند، تصویر مثبتی از برندتان ارائه می‌دهد و حتی می‌تواند عملکرد جستجوی شما را بهبود بخشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
رازهایی برای رشد برند در دنیای دیجیتال

ترندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۵

با ورود به سال ۲۰۲۵، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری تحول یافته است. در این مقاله،...
استراتژی سئوی هاب‌اسپات

استراتژی سئوی هاب‌اسپات: از صفر تا ۱۰ میلیون بازدید ماهانه فقط با محتوا و ابزار رایگان!

در سال ۲۰۱۵، در حالی که رقبای هاب‌اسپات میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج می‌کردند، این شرکت به روشی متفاوت...

استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی

خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگ‌های موفق و اجراهای بی‌نظیرش، در دو دهه گذشته...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم

شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070