حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

روندهای بخش خدمات شیشه جلوی خودرو

آنچه در این مقاله می خوانید:

تقاضا

تقاضا برای خدمات تعمیر شیشه جلوی خودرو ارتباط نزدیکی با تعداد خودروها و دیگر وسایل نقلیه در جاده‌ها دارد. براساس آمار دولتی، هم‌اکنون حدود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه در بریتانیا وجود دارد که حدود ۳۱ میلیون از آن‌ها خودرو هستند. با توجه به تعداد زیاد وسایل نقلیه در حال استفاده، تقاضای زیاد و ثابتی برای تعمیر یا تعویض شیشه‌های شکسته وجود دارد.

ضربه‌های ناشی از تصادف، برخورد سنگ‌ریزه‌ها، خرابکاری یا تلاش برای سرقت می‌تواند به شیشه‌های جلو و سایر شیشه‌های خودرو آسیب برساند. سرقت از خودرو یا سرقت خود خودرو یکی از دلایل اصلی شکستن شیشه‌های خودرو است. اگرچه میزان جرایم مربوط به خودرو از اوج خود در دهه ۱۹۹۰ کاهش یافته بود، اما از سال ۲۰۱۴ مجدداً رو به افزایش گذاشت و تا سال ۲۰۱۷ هر سال به طور قابل توجهی افزایش یافت. بسیاری از این حوادث به شکستن شیشه‌های جانبی منجر می‌شود که برای ورود به خودرو یا سرقت اشیای با ارزش شکسته می‌شوند.

در سال‌های اخیر، به دلیل کمبود بودجه، شهرداری‌ها کمتر به تعمیر و نگهداری جاده‌ها پرداخته‌اند که این امر منجر به افزایش دست‌اندازها و چاله‌های خیابان شده است. چند زمستان سردتر از حد معمول نیز اوضاع را وخیم‌تر کرده است. اغلب ترک‌های شیشه جلو اتومبیل‌ها ناشی از برخورد ناگهانی خودروها با این چاله‌ها با سرعت زیاد عنوان می‌شود.

سال‌ها پیش بسیاری از رانندگان جوان و کم‌تجربه – و همچنین کسانی که می‌خواستند در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند – تنها پوشش بیمه‌ی شخص ثالث برای خودروهای خود داشتند. این بدان معنا بود که اغلب هزینه تعمیر و تعویض شیشه خودرو تحت پوشش بیمه نبود. اما بازار بیمه تغییر کرده و اکنون اکثر رانندگان پوشش جامع دارند، به این معنی که احتمال پرداخت حداقل بخشی از هزینه تعمیر شیشه توسط بیمه‌گران بیشتر است.

مشاهده این مطلب  سوالات متداول استراتژی تبلیغات

پیشرفت‌های فنی

شیشه جلوی خودروهای مدرن بخش مهمی از ساختار خودرو را تشکیل می‌دهد و به استحکام کلی آن می‌افزاید. بیشتر شیشه‌های جلوی امروزی چسبانده می‌شوند، در حالی که خودروهای قدیمی‌تر از نوار لاستیکی برای نگه‌داشتن شیشه استفاده می‌کردند. اگر شیشه جلو به درستی چسبانده نشود، ممکن است آب نفوذ کند، استحکام خودرو کاهش یابد و عملکرد کیسه‌های هوا در تصادف تحت تاثیر قرار گیرد. بنابراین، نصب صحیح شیشه جلو از هر زمان دیگری حیاتی‌تر است.

طراحان خودرو، شکل و طرح‌های بزرگ‌تر و پیچیده‌تری را برای شیشه‌های خودرو نیز مشخص می‌کنند که باعث افزایش قیمت تعویض آن‌ها برای مشتریان می‌شود. برخی از شیشه‌های جلو، دارای المنت‌های گرمایشی، آنتن‌های تعبیه‌شده، حسگر باران و/یا پوشش‌های ویژه هستند.

به جز قدیمی‌ترین خودروها، تقریباً همه خودروهای موجود از شیشه‌های جلو لمینیت استفاده می‌کنند که ممکن است بدون شکستن، آسیب‌های جزئی مانند ترک و یا ریزترک‌هایی بر اثر برخورد سنگ بردارند. آزمون فنی خودرو (معاینه فنی) شامل قوانینی در مورد اندازه قابل قبول این ترک‌ها و ریزترک‌هاست. در سال‌های اخیر، روش‌هایی برای تعمیر شیشه‌های جلو و سایر شیشه‌های لمینیت آسیب‌دیده به‌طور جزئی ابداع شده است. تعمیر شیشه جلو تقریباً همیشه ارزان‌تر از تعویض آن است و به همین دلیل به خدمتی محبوب تبدیل شده است. تعمیر شیشه جلو، زمینه‌ای رو به رشد است و هر کسب‌وکاری که در زمینه خدمات شیشه خودرو فعالیت می‌کند، از ارائه این خدمت سود خواهد برد.

سرویس دیگری که در سال‌های اخیر محبوبیت یافته است، نصب فیلم‌های مخصوص روی شیشه‌های داخلی خودرو است. برخی از کسب‌وکارها فقط روی این سرویس تمرکز می‌کنند، اما تعداد فزاینده‌ای از متخصصان شیشه جلوی خودرو نیز نصب این فیلم‌ها را ارائه می‌دهند. دو نوع اصلی از فیلم‌های پنجره وجود دارد: فیلم‌های دودی و فیلم‌های امنیتی (برخی از فیلم‌ها هر دو ویژگی را دارند). از فیلم‌های دودی برای افزایش حریم خصوصی یا بهبود ظاهر خودرو استفاده می‌شود. فیلم‌های امنیتی شیشه را تقویت می‌کنند و در صورت شکستن شیشه، قطعات شکسته را در کنار هم نگه می‌دارند و نفوذ به خودرو را بسیار دشوارتر می‌کنند. نصب فیلم‌های پنجره اگرچه با تعمیر یا تعویض شیشه جلو کاملاً متفاوت است، اما به منبع مهمی از کار اضافی برای بسیاری از متخصصان تبدیل شده است.

مشاهده این مطلب  نوشتن سوالات متداول تبلیغاتی

رقابت

چندین زنجیره بزرگ متخصصان شیشه جلوی خودرو با شعب سراسری و گروهی از تعمیرکاران سیار وجود دارد که معمولاً نرخ‌های مناسبی ارائه می‌دهند، خدمات امداد 24 ساعته دارند و به‌طور فزاینده‌ای تعمیر و تعویض شیشه جلو را ارائه می‌دهند. بنابراین، کسب‌وکار جدید شما احتمالاً با رقابت قابل توجهی روبرو خواهد شد. به این فکر کنید که:

  • برای سودآوری کسب‌و‌کارتان، باید دامنه‌ی خدمات خود را گسترش دهید؛ مثلاً با ارائه خدمات تعمیر، خدمات امداد 24 ساعته یا انجام تعمیرات در محل مشتری (خانه یا محل کار).
  • شما در زمینه‌ای خاص تخصص خواهید یافت؛ مثلاً تأمین شیشه برای خودروهای کلاسیک، اتوبوس و مینی‌بوس، کامیون و تراکتور، یا تأمین و نصب فیلم‌های پنجره.

به‌روز ماندن با تحولات

انجمن‌های صنفی می‌توانند در به‌روز ماندن از تحولات بخش خدمات تعمیر شیشه خودرو به شما کمک کنند و مزایای دیگری از جمله مشاوره، اطلاعات و آموزش را ارائه دهند. در مارس 2017، انجمن ملی تعمیر بدنه (NBRA) تحت پوشش فدراسیون صنعت خودروهای خرده‌فروشی (RMI) تأسیس شد و انجمن ملی تعمیرگاه‌های بدنه و اعضای تعمیرکار انجمن سازندگان و تعمیرکاران خودرو را در خود جای داد. NBRA طرح تضمین کیفیت برای اعضا و کد عملیاتی خدمات و نگهداری مصرف‌کننده را اجرا می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت NBRA مراجعه کنید.

اشتراک در نشریات تخصصی، روش مناسبی برای به‌روز ماندن از تحولات است. برای مثال، مجله بازار قطعات یدکی، به‌طور مرتب به موضوعات روز صنعت می‌پردازد.

نمایشگاه‌های تجاری

در نمایشگاه تجاری می‌توانید اطلاعات مفید زیادی کسب کنید؛ با تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان و واردکنندگان شیشه خودرو، مواد چسبنده، ابزار و فیلم آشنا شوید و خریدهای آتی خود را برنامه‌ریزی کنید. اطلاعات مربوط به نمایشگاه‌های تجاری آینده در وب‌سایت نمایشگاه‌های بریتانیا موجود است.

مشاهده این مطلب  روندهای بازار خودروهای دست دوم
جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین
وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...
نوشتن سوالات متداول تبلیغاتی
دوازده پرسش و پاسخ متداول درباره نگارش آگهی چطور برای محصول یا خدمتم تبلیغ بنویسم؟ عناصر ضروری یک تبلیغ...
هفت راه برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین
بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) زمانی اصطلاح پرکاربردی در دنیای تجارت بود. امروزه، این روش، رویه‌ای استاندارد...
مقدمه‌ای بر تبلیغات در اینستاگرام
از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۰، اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است – تخمین زده می‌شود...
چگونگی استفاده از لینکدین برای تبلیغ کسب‌وکار شما
لینکدین به‌عنوان پیشروترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تجاری، قابلیت‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی آنلاین...
کجا به‌صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟
تبلیغات آنلاین می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ به شرط آنکه در مکان‌های مناسب انجام شود. باید در وب‌سایت‌هایی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070