تبلیغات راهی عالی برای … شهرت و اعتبار را افزایش دادن کسبوکار کوچک شما. در دنیایی که بازاریابی ویروسی و … شبکههای اجتماعی شرکتهای کوچک چگونه میتوانند از روشهای رایگان یا ارزان برای بهبود خود استفاده کنند؟ روابط عمومی و چگونه کسب و کار خود را تبلیغ میکنند؟ کلر بلوک بررسی میکند.
روی موضوع اصلی تمرکز کنید.
با دقت انتخاب کنید که دقیقا چه چیزی را میخواهید پوشش دهید و رسانه هدف شما کدام است. چه راهاندازی محصول جدید باشد، چه سالگرد مهمی یا برنده شدن در یک مسابقه، مطمئن شوید که برای مخاطبان رسانه هدف شما مرتبط است.
از شبکههای اجتماعی استفاده کنید.
رسانههای اجتماعی راهی عالی برای ایجاد ارتباط با مشتریان و تشویق تبلیغات دهان به دهان است. ساختن دنبالکنندگان وفادار در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و لینکدین میتواند سودمند باشد، چرا که این دنبالکنندگان به گسترش خبر کسبوکار شما کمک میکنند.
بازاریابی ویروسی
چه ویدیوی یوتیوبی با هزاران بازدید باشد، چه عکسی که توییت و ریتوییت میشود، اگر محتوای تبلیغاتی شما ویروسی شود، میتواند به شهرت شما بهشدت کمک کند. هیچ فرمول جادویی برای بازاریابی ویروسی وجود ندارد، اما چیزی عجیب، جالب و خندهدار بیشتر احتمال دارد که توجه مردم را جلب کند.
یک خبر مطبوعاتی عالی بنویسید.
اطلاعیههای مطبوعاتی خبرها فقط برای روزنامهنگاران نیستند؛ آنها را به بخش اخبار وبسایتتان اضافه کنید و از طریق حسابهای رسانههای اجتماعی به آنها لینک دهید. قبل از پرداختن به جزئیات، مطمئن شوید که تیتر جذاب و پاراگراف آغازین قوی دارید.
هیچ چیز داخل پرانتز نبود.
به اصول اولیه برگردید.
خبرنگاران میخواهم درباره موضوعی بنویسم که ارزش خبری داشته باشد، واقعا جالب باشد و مورد توجه مخاطبان قرار گیرد. مطمئن شوید که داستانی جذاب، همراه با حقایق، دادهها و نقل قولهایی برای تأیید آن ارائه میدهید و تصویری عالی از آن ارائه میدهید. اگر داستان شما به موضوع داغی مرتبط باشد، یا با افراد یا مکانهای مشهور ارتباط داشته باشد، یا بحثبرانگیز یا سرگرمکننده باشد، بهتر است.
نظرات مشتریان را در وبسایت خود منتشر کنید.
نظرات مثبت مشتریان بسیار ارزشمند است. انتشار نظرات میتواند به تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری منجر شود، زیرا این نظرات به مشتریان اطمینان میدهند و به پرسشهای رایج پاسخ میدهند. پاسخ شما به نظرات نیز قدردانی شما از نظرات سازنده و نحوهی برخورد مؤثر شما با شکایات مشتریان را نشان میدهد.
برای مدال طلا تلاش کن.
برنده شدن جایزه، راهی فوقالعاده برای دیده شدن است. این کار نه تنها استعداد شما را به نمایش میگذارد و اعتبارتان را افزایش میدهد، بلکه مراسم اهدای جوایز نیز مکان مناسبی برای برقراری ارتباط و شبکهسازی است و معمولا توسط مطبوعات صنفی یا محلی پوشش داده میشود. شرکت در بسیاری از جوایز رایگان است. به دنبال جایزهای باشید که در صنعت شما معتبر است و احتمال پوشش رسانهای آن زیاد باشد.
خیّر شوید.
میتوانستی درگیر [آن] بشوی موسسه خیریه محلی برای ارتقای جایگاه خود در جامعه، پیشنهاد سخنرانی در رویدادهای مرتبط با صنعت یا نگارش ستونی برای مجله یا وبسایت تخصصی بدهید.
مدیریت تبلیغات منفی
تمام تبلیغات رایگان مفید نیستند. یک نظر منفی میتواند حاصل ماهها تلاش را از بین ببرد. اگر شکایت مشتری مستقیماً با آنها تماس بگیرید، عذرخواهی کامل کنید و راهحل پیشنهادی خود را ارائه دهید. اگر نظرات منفی و ناشناس آنلاین دیدید، در همان فضا با صداقت پاسخ دهید و از دیدگاه خودتان ماجرا را توضیح دهید. نادیده نگیرید. بازخورد منفی یا بدنامی این ممکن است اولین چیزی باشد که مشتری احتمالی هنگام جستجوی آنلاین شما میبیند.
بهش زیاد فکر نکن.
تبلیغات راهی عالی برای افزایش مشتریان است، اما برای بالا بردن شهرتتان، جنبههای دیگر کسبوکارتان را نادیده نگیرید. اگر زمان و انرژی زیادی را صرف روابط عمومی میکنید بدون آنکه موفقیت چندانی کسب کنید، کمی مکث کنید و استراتژی دیگری طرح کنید.