قرار دادن محصول روی قفسه فروشگاهها همیشه آسان نیست و مذاکره با خرده فروشان کار سادهای نیست. تیم پاتر توضیح میدهد که چگونه این رابطه را به نفع خودتان مدیریت کنید.
فروشگاههای خردهفروشی تمام تلاششان کسب درآمد، حفظ مشتریان و بیشترین سود را از تامینکنندگان گرفتن است. برای این کار، حداکثر سود ممکن را از محصول میگیرند، در حالی که کمترین کار ممکن را انجام میدهند. خرده فروش مثل فروشندهای است که بالاترین پاداش و بهترین ماشین را میخواهد و نمیخواهد برای به دست آوردنش زیاد کار کند.
با این حال، شش راه کلیدی وجود دارد که تامینکنندگان میتوانند از طریق آن بیشترین بهره را ببرند. شرکای خردهفروشی .
بازده
حتماً در مورد نحوهی برگشت کالاها به توافق برسید. بیشتر خرده فروشان، کالاهایی را که نمیتوانند بفروشند یا توسط مشتریان برگشت داده شدهاند، پس میگیرند. در امان ماندن از این موضوع دشوار است، اما اگر از عمدهفروش استفاده میکنید، ممکن است بتوانند با افزایش اندکی در سود، این کار را برای شما انجام دهند. این همچنین به این معنی است که آنها تمام تلاش خود را برای کاهش تعداد کالاهای برگشتی انجام میدهند. معروف است که فروشگاه آرگوس تا ۳۰ درصد از برخی از خطوط تولید خود را مرجوع میکند.
سود عمده فروشان
برخی عمدهفروشان با سود کمتر از یک درصد هم کار میکنند، اما اگر از عمدهفروش میخواهید نقش توزیعکننده را ایفا کند و بهطور فعال محصول را بفروشد، ممکن است مجبور شوید بین ۱۰ تا ۱۵ درصد (بهعلاوهی سود ۳۰ تا ۴۰ درصدی خرده فروش) به او پرداخت کنید. مطمئن شوید که کل مبلغی که بهعنوان سود پرداخت میکنید برای شما بهصرفه است.
جزئیات
مطمئن شو که درگیر تهیهی مطالب تبلیغاتی (مثل محتوای وب، شبکههای اجتماعی و آموزش کارکنان) هستی و… مواد تبلیغاتی نقطه فروش در مورد محصول شما. شما میتوانید اصرار کنید که از هرگونه ارائه نادرست محصولتان به مصرفکنندگان حمایت نخواهید کرد.
هنگام بررسی مواد، مطمئن شوید که شامل موارد برتر شما باشد. موارد فروش منحصر به فرد و اینکه فقط از مشخصات فنی بیمعنی (که معمولاً این کار را میکنند) استفاده نکرده باشند. همانطور که کسی گفته بود: «در خرده فروشی، جزئیات اهمیت دارد».
کارکنان فروشگاه
به فکر راهی باشید تا کارکنان فروشگاه محصول را بهتر درک و بفروشند. شاید بتوانید… آموزش یا راهنمایی کنید.
همچنین میتوانید مسابقهای ترتیب دهید یا برای افزایش فروش محصولتان به کارکنان مشوقهایی ارائه کنید. برخی از خرده فروشان برنامههای تشویقی فروش (به صورت فردی برای اعضای فروشگاه) برگزار میکنند، اما این روش معمولاً گران و بوروکراتیک است، بنابراین راهاندازی طرح خودتان ممکن است ارجح باشد.
تخفیفهای پرسنلی میتوانند در ترغیب کارکنان به استفاده از محصول و علاقهمند شدن به آن و در نتیجه تبدیل شدن به حامیان مؤثر، مؤثر باشند. اما توجه داشته باشید که برخی از خرده فروشان قیمتی را درخواست میکنند که در آن همچنان حاشیه سود کامل خود را کسب کنند.
تبلیغات
اگر فروشندهای بخواهد شما در… تبلیغات نرخها را بررسی کنید. خرده فروشان بهترین معاملات را میگیرند و ممکن است سعی کنند با گرفتن هزینه اضافی از شما، سود بیشتری کسب کنند. اگر فکر میکنید این اتفاق میافتد، خودتان تبلیغات را انجام دهید.
قیمتگذاری
خرده فروش را تشویق کنید که قیمت را کاهش ندهد مگر اینکه محصولی انحصاری داشته باشد، زیرا این کار میتواند به جنگ قیمتی میان خرده فروشان و در نهایت کاهش درآمد کلی از محصول شما منجر شود. البته، اعمال این کار برای شما غیرقانونی است، اما اگر آنها میخواهند قیمت را به عنوان یک ترفیع موقت کاهش دهند، باید آن را از حاشیه سود خود کم کنند. وقتی خرده فروشان قیمت تمام شده پایینتری درخواست میکنند، اغلب نشان میدهد که میخواهند قیمت بازار را به طور دائم کاهش دهند – حتی اگر بگویند به دلیل نیاز به حاشیه سود بیشتر است.