تخصص ما: سئو و فروش اینترنتی = رشد کسب و کار آنلاین شما (۰۹۰۲۰۹۱۴۵۷۰)

هفت راه برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) زمانی اصطلاح پرکاربردی در دنیای تجارت بود. امروزه، این روش، رویه‌ای استاندارد برای هر وب‌سایت تجارت الکترونیک است؛ چیزی که خرده فروشان آنلاین موفق را از سایرین متمایز می‌کند. دن کروکسن جان توضیح می‌دهد که چگونه مطمئن شوید وب‌سایت شما نتیجه می‌دهد.

دو عنصر کلیدی در بهینه‌سازی نرخ تبدیل وجود دارد: تحقیق و اجرا. تحقیق و تحلیل دقیق می‌تواند مشکلات وب‌سایت شما که مانع از تبدیل می‌شوند را آشکار کند. با استفاده از این یافته‌ها می‌توانید طراحی‌های جدیدی را ارائه دهید صفحات وب موثرتر طرح‌های شما باید آزمایش شوند تا مشخص شود آیا مشکل را حل می‌کنند و فروش را افزایش می‌دهند.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل، تکنیکی نیست که فقط یک بار استفاده شود؛ برای نتیجه گرفتن باید به‌طور دقیق و مداوم اجرا شود.

هفت راه برای افزایش نرخ تبدیل آنلاین شما

نگرش خود را تغییر دهید

یاد بگیرید بگویید: «نمی‌دانم… اما پیدا می‌کنم». این به شما اجازه می‌دهد بدون پیش‌داوری، حدس و گمان، فرضیات یا نظرات خیرخواهانه کار کنید.

تنها نظراتی که اهمیت دارند، نظراتِ مشتری هدف شما شما، رئیس‌تان و گروهتان مشتری هدف شما نیستند و نظر آنها اهمیتی ندارد.

حتی بهترین فرآیند بهینه‌سازی هم نمی‌تواند کمکی کند اگر از قبل در مورد مشکلات پیش‌داوری داشته باشید.

روی نقاط ریزش بازدیدکنندگان تمرکز کنید

از صفحه فرود مشتریان برای ثبت سفارش در سایت شما، چه صفحاتی را پشت سر می‌گذارند؟ (صفحه محصول، سبد خرید، پرداخت) سپس ببینید در کدام مرحله از این مسیر، مشتریان از خرید منصرف می‌شوند.

از تحلیل‌ها استفاده کنید مسیر حرکت بازدیدکنندگان در این صفحات کلیدی را ترسیم کنید و نقاطی که بیشترین بازدیدکننده را از دست می‌دهید، شناسایی کنید. نقاطی که بیشترین ریزش بازدیدکنندگان را دارند، بهترین فرصت برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین شما هستند. این مناطق، مناطقی هستند که باید بیشترین تمرکز خود را روی آن‌ها بگذارید.

مشاهده این مطلب  چگونگی تولید بروشورهای تبلیغاتی خودتان

درک نیت بازدیدکننده

چرا بازدیدکنندگان به وبسایت شما می‌آیند؟ چرا برخی خرید می‌کنند و برخی دیگر نه؟ دقیقاً مشتریان از دست رفته چه چیزی را جستجو می‌کردند و چه… مانع خرید آن شدند درک قصد بازدیدکننده برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین حیاتی است.

نظرسنجی‌های پاپ‌آپ اضافه کنید – با ابزاری مانند کوالارو یا هات‌جار برای یافتن علت ترک بازدیدکنندگان از صفحات کلیدی شناسایی شده در تحلیل شما و کشف آنچه به دنبالش بودند، به آن صفحات مراجعه کنید.

هم «چرا» را پیدا کنید و هم «چه چیزی» را.

تحلیل داده‌ها به خوبی نشان می‌دهد که در وبسایت شما چه می‌گذرد، اما نمی‌گویدچراتنها با صحبت کردن با بازدیدکنندگان وب‌سایتتان به این نتیجه خواهید رسید. پژوهش کیفی .

اگرچه نظرسنجی‌های پاپ‌آپ اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را در آزمایش کاربردپذیری بگیرید، از آزمایش کاربردپذیری با نظارت استفاده کنید. «نظارت‌شده» به این معنی است که شما با یک بازدیدکننده یا مشتری واقعی صحبت می‌کنید. در حالت ایده‌آل، این گفتگو باید در حین استفاده از سایت یا بلافاصله بعد از آن، زمانی که همه چیز در ذهن آن‌ها تازه است، انجام شود.

از ابزاری مانند اتنیو برای جذب آن‌ها، و ابزاری مانند جلسه آنلاین یا اسکایپ برای دیدن آنچه روی صفحه‌شان می‌گذرد، در زمان واقعی مشاهده کنید که چگونه از وب‌سایت شما برای انجام کار خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که شما در سوی دیگر تلفن هستید، می‌توانید ضمن مشاهده سؤال بپرسید و بینش منحصر به فردی از چگونگی و چرایی استفاده آن‌ها از وب‌سایتتان به‌دست آورید.

اولویت بندی کنید

پس از پایان مرحله تحقیق، فهرستی از بهبودها و فرصت‌های بهینه‌سازی احتمالی خواهید داشت. اما چگونه تصمیم می‌گیرید که روی کدام یک تمرکز کنید؟

مشاهده این مطلب  مدیریت هزینه‌های تبلیغات گوگل

یک روش این است که هر بهبود را بر اساس میزان تاثیر بالقوه آن و قدرت شواهد پشتیبان آن رتبه‌بندی کنیم. قدرت شواهد با تعداد منابع پژوهشی که از آن‌ها آمده‌اند سنجیده می‌شود؛ هر چه تعداد منابع بیشتر باشد، شواهد قوی‌ترند.

همچنین می‌توانید بهبودها را بر اساس میزان سهولت پیاده‌سازی آن‌ها رتبه‌بندی کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا اولویت‌بندی لیست خود را انجام دهید، به‌طوری‌که با ارزشمندترین فرصت ابتدا برخورد شود.

برنامه بهبود را بچینید، اما برای تغییر آماده باشید.

برنامه، شما و تیم را در مسیر درست نگه می‌دارد. اما پس از اجرای هر بهبودی، پیش از رفتن به سراغ بهبود بعدی، ببینید آیا پتانسیل بیشتری هم وجود دارد یا نه.

از موفقیت‌هایتان درس بگیرید و برای بهبود بیشتر تلاش کنید. اگر تغییر کوچکی نتیجه‌ی فوق‌العاده‌ای داشت، با اصلاح و بهبود آن، به نتایج بهتری دست پیدا خواهید کرد.

از ابزار تست A/B استفاده کنید

آزمایش تقسیم‌شده (که گاهی آزمایش A/B نامیده می‌شود) به شما امکان می‌دهد تا تأثیر تغییرات ایجادشده را به‌طور علمی اندازه‌گیری کنید. ابزارهای زیادی وجود دارند که به شما اجازه می‌دهند یک صفحه را در برابر صفحه‌ی دیگر آزمایش کنید، بدون اینکه هیچ بازدیدکننده‌ای بداند که بخشی از یک آزمایش است. حتی بهتر اینکه، نیازی به تغییر هیچ کدی در سایت اصلی خود ندارید.

با استفاده از ابزار تست A/B اپتیمایزی هیچ چیز داخل پرانتز نیست. آموزش عالی حرفه‌ای یا خوشمزه/لذیذ دو مزیت عمده به همراه دارد.

اولاً، می‌توانید به راحتی خودتان تغییرات مورد نیاز را در ابزار ایجاد کنید و نیازی به انتظار برای تیم توسعه وب‌سایت خود ندارید. ثانیاً، فقط کافی است صفحات وب جدیدی را که کارایی خود را ثابت کرده‌اند، کد بزنید.

مشاهده این مطلب  چگونگی استفاده از لینکدین برای تبلیغ کسب‌وکار شما

ترسیدی؟

تست A/B (CRO) به روشی استاندارد برای وب‌سایت‌های پیشرو تبدیل شده است، چون موثر است. اما اگر این فرآیند در فرهنگ سازمان شما نهادینه نشود، می‌تواند ترس ایجاد کند: ترس از شکست، ترس از ابله جلوه کردن در مقابل همکاران، ترس از هدر دادن وقت شرکت و ترس از ناراحت کردن مشتریان.

در بسیاری از موارد، ادامه طراحی صفحات وب جذاب و هیجان‌انگیز آسان‌تر است. اما یک صفحه خانگی زیبا یا یک بنر جذاب، اگر مشکل اصلی در صفحه دوم فرآیند پرداخت پنهان باشد، افزایش فروش قابل توجهی برای شما به همراه نخواهد داشت.

شما در قبال مشتریانتان مسئولید خرید را آسان کنید آنها محصولات شما را می‌خواهند و می‌خواهند به سرعت و آسانی آن‌ها را بخرند تا بتوانند به زندگی خود برسند. اگر به‌طور سیستماتیک به هر بخش از وب‌سایت خود نگاه نکنید و آن را بهبود نبخشید، به آن‌ها بی‌مهری کرده‌اید. علاوه بر این، فروش خود را از دست می‌دهید.

بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) در واقع به معنای آسان کردن فرآیند خرید از وب‌سایت شماست. این برای مشتریان شما خوب است و برای سود شما هم مفید است. بنابراین اگر از بهینه‌سازی نرخ تبدیل می‌ترسید، بهترین توصیه این است که ترس را حس کنید، اما با وجود آن، اقدام کنید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاور و مجری سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات

استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی

خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگ‌های موفق و اجراهای بی‌نظیرش، در دو دهه گذشته...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم

شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...

چگونگی تولید بروشورهای تبلیغاتی خودتان

تراکت‌ها روشی هوشمندانه برای اطلاع‌رسانی درباره کسب‌وکار شما در منطقه هستند.ریچل میلر روش تهیه بروشورهای...

یک بازاریاب وابسته برای تبلیغ کسب‌و‌کارتان استخدام کنید

بازاریابی وابسته می‌تواند ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را افزایش دهد و شما فقط برای بازدیدهایی...

مطالعه موردی: استفاده Airbnb از تابلوهای دیجیتال در شهر نیویورک

عملکرد در مقابل برند این روش از نظر مفهومی کارآمد بود زیرا بازاریابی عملکردی، راهی عالی برای جذب مشتریان...

هزینه یک بیلبورد چقدر است؟

تابلوهای تبلیغاتی راهی عالی برای تبلیغ کسب‌ و‌ کارتان هستند، اما هزینه آن‌ها می‌تواند دلهره‌آور باشد....

چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین

وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...

نوشتن سوالات متداول تبلیغاتی

دوازده پرسش و پاسخ متداول درباره نگارش آگهی چطور برای محصول یا خدمتم تبلیغ بنویسم؟ عناصر ضروری یک تبلیغ...

مقدمه‌ای بر تبلیغات در اینستاگرام

از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۰، اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است – تخمین زده می‌شود...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

در گوگل دیده شوید و اینترنتی بفروشید.

ثبت سفارش > 09020914570