فروش اینترنتی از روز اول با جواد یاسمی

راه اندازی کمپین پرداخت به ازای هر کلیک

آنچه در این مقاله می خوانید:

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک (یا PPC) در موتورهای جستجو مانند گوگل، فقط توجه را جلب نمی‌کند؛ بلکه می‌تواند تا حد زیادی علاقه را به فروش تبدیل کند.

یک فروشنده لوازم خانگی متوجه شد که هیچ آگهی گوگلی با کلمه کلیدی «دستگاه‌های تهویه مطبوع» وجود ندارد، بنابراین خودش یکی ساخت. مشاوره الکترونیکی یک هتل زنجیره‌ای بزرگ دچار مشکل شده بود؛ با جستجوی «واحدهای تهویه مطبوع» در گوگل، قراردادی 12 میلیون پوندی گرفت؛ در حالی که فقط چند پنی برای تبلیغات خرج کرده بود.

شاید موفقیت در این مقیاس بعید باشد، اما اگر بتوانید کسب‌وکارتان را درست لحظه‌ای که مشتری بالقوه قصد خرید دارد، جلوی چشمان او قرار دهید، شانس فروش شما به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد. با برنامه‌ریزی و ابتکار مناسب، بازاریابی پرداخت به ازای کلیک، روشی مقرون‌به‌صرفه برای افزایش سود شماست.

تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک چیست؟

در تبلیغات سنتی، شما برای نمایش یا پخش آگهی خود هزینه می‌کنید؛ اما در تبلیغات پرداخت به‌ازای کلیک، تنها زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کسی روی آگهی شما کلیک کند.

معروف‌ترین تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) در موتورهای جستجوی مانند گوگل و مایکروسافت ادز است. گزینه‌های تبلیغات پرداخت به ازای کلیک از جمله پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک

به گفته‌ی لیک، تبلیغات PPC همان لینک‌های تبلیغاتی در صفحات موتورهای جستجو هستند. شرکت‌هایی که در این قسمت لیست می‌شوند، برای نمایش در کنار عبارت جستجوی خاص هزینه‌ای پرداخت می‌کنند، اما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنند که کسی روی تبلیغ آن‌ها کلیک کند.

شما برای جایگاه مزایده دادید، بنابراین به‌طور کلی اگر تبلیغ PPC من مرتبط‌تر باشد یا برای کلیک یک مشتری بالقوه بیشتر از شما پیشنهاد دهم، تبلیغ من بالاتر از تبلیغ شما نمایش داده می‌شود.

مشاهده این مطلب  هوش مصنوعی در تبلیغات کلیکی چگونه عمل می کند؟

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

چرا از تبلیغات پرداخت به ازای کلیک استفاده کنیم؟

می‌توانید از تبلیغات هزینه به ازای کلیک برای افزایش آگاهی از برند خود استفاده کنید، اما این نوع تبلیغات زمانی بیشترین اثر بخشی را دارد که بخواهید مشتریان را به انجام اقدامی فوری مانند خرید محصول یا ثبت نام در خبرنامه‌ی خود ترغیب کنید.

استفاده از تبلیغات کلیکی مزایای متعددی دارد.

  • با شناسایی کلمات کلیدی اگر تبلیغات PPC شما با جستجوهای آنلاین مشتریان هدف شما مطابقت داشته باشد، می‌توانید تبلیغات خود را به مخاطبان مناسب نشان دهید.
  • شما فقط زمانی هزینه پرداخت می‌کنید که کسی به اندازه‌ای علاقه‌مند باشد که روی آگهی کلیک کند. این کار او را به صفحه‌ی فرود وب‌سایت شما می‌برد، جایی که فرصت دارید او را برای انجام قدم بعدی مانند خرید محصول متقاعد کنید.
  • شما تعیین می‌کنید که یک بازدیدکننده چه ارزشی برای کسب‌وکارتان دارد و بر همین اساس، پیشنهادهای تبلیغاتی خود را تنظیم می‌کنید.
  • با تعیین سقف برای کل هزینه‌های تبلیغاتتان، می‌توانید هزینه‌ها را کنترل کنید.
  • می‌توانید گزینه‌های مختلفی را امتحان کنید و تحلیل دقیقی از عملکرد هر کمپین تبلیغاتی به‌دست آورید.

تبلیغات پی‌پی‌سی چقدر هزینه دارد؟

هزینه‌های تبلیغات کلیکی شما احتمالاً به میزان رقابت در بازار، ارزش محصول شما و هزینه‌های بازاریابی معمولتان بستگی دارد. هر چه بازار رقابتی‌تر و محصول شما گران‌تر باشد، برای دیده شدن در فهرست نتایج جستجو باید هزینه بیشتری بپردازید.

(این) مبلغی که برای هر کلیک می‌خواهید بپردازید با این حال، این میزان باید بر اساس بودجه بازاریابی و نرخ تبدیل آنلاین شما تعیین شود. مثلاً اگر معمولاً 10 درصد از ارزش خرده فروشی کفش‌های 100 پوندی که می‌فروشید را برای فروش و بازاریابی کنار می‌گذارید، باید به همین میزان پایبند باشید.

مشاهده این مطلب  راهنمای سئو برای وبسایت جدید شما (در 10 مرحله) - راهنمای ۱۰ مرحله‌ای برای سئو کردن وبسایت جدیدتان

اگر بدانید که از هر ده بازدیدکننده سایت، یک نفر کفش‌هایتان را می‌خرد، این نشان می‌دهد که می‌توانید تا ۱ پوند برای هر کلیک هزینه کنید – که برای هر فروش ۱۰ پوند می‌شود یا ۱۰ درصد از قیمت فروش کفش‌ها.

هستند ابزارهای رایگان این به شما کمک می‌کند ایده‌هایی برای کلمات کلیدی پیدا کنید و ببینید چقدر باید پیشنهاد قیمت بدهید. باید کلمات کلیدی مختلفی را امتحان کنید تا ببینید کدام یک بهترین بازده را در هزینه تبلیغاتتان به شما می‌دهد.

چگونگی راه‌اندازی کمپین پرداخت به ازای کلیک

قبل از شروع، به این فکر کنید که می‌خواهید با بازاریابی PPC به چه دست پیدا کنید. آیا می‌خواهید محصولی را بفروشید، ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید یا مشترک برای خبرنامه ایمیل خود جذب کنید؟

  1. اهداف خود را مشخص کنید. آیا می‌خواهید فروش خود را افزایش دهید، ثبت‌نام‌ها را تشویق کنید یا تعداد درخواست‌ها را بیشتر کنید؟
  2. جای تبلیغات خود را انتخاب کنید. تبلیغات در موتورهای جستجو با تبلیغات گوگل یا تبلیغات مایکروسافت برای بیشتر کسب‌وکارها، گزینه‌ی مناسبی است. ثبت‌نام کنید و حساب کاربری بسازید.
  3. کلمات کلیدی مورد نظر خود را برای پیشنهاد انتخاب کنید.
  4. برای کلمات کلیدی مختلف، پیشنهاد قیمت خود را تعیین کنید و بودجه روزانه یا ماهانه خود را انتخاب نمایید.
  5. تبلیغ پی‌پی‌سی خود را بنویسید و لینک به صفحه فرود مرتبط و قانع‌کننده در وب‌سایت شما.
  6. دقت کن و با یادگیری روش‌های مؤثر، کلمات کلیدی خود را مرتباً بهبود ببخش.

به گفته‌ی لیک، به مسیر خرید مشتری فکر کنید. آن‌ها از جستجوی کلی به جستجوی جزئی‌تر در مورد مدل‌ها، مارک‌ها و رنگ‌ها می‌رسند. در این مرحله آماده‌ی خرید هستند، پس برای عبارات خاص که شانس فروش شما را افزایش می‌دهند، بیشتر پیشنهاد دهید.

مشاهده این مطلب  مروری بر تبلیغات آنلاین و تبلیغات کلیکی (PPC)

مراقبت از کمپین تبلیغات کلیکی شما

نظارت بر عملکرد تبلیغات به شما در رسیدن به اهداف بازاریابی‌تان کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل وب سایت ابزارها به شما نشان می‌دهند که بازدیدکنندگان از کجا می‌آیند؛ چه از تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، چه از فهرست‌های معمولی موتور جستجو و… ارجاعات از سایت‌های دیگر .

تحلیل داده‌ها به شما امکان می‌دهد دقیقا ببینید بازدیدکنندگان وب‌سایت شما چه می‌کنند، کدام آگهی‌ها نتایج مورد نظر را می‌دهند و هزینه‌ی هر تبدیل موفق چقدر است.

دانستن اینکه کدام کانال‌ها و کدام کلیدواژه‌های تبلیغات پرداختی موفق هستند، به شما کمک می‌کند تا رویکرد خود را اصلاح کنید و منابع بیشتری را به روش‌های مؤثر اختصاص دهید.

لیک توصیه می‌کند: «وقتی فرمول موفقی برای تبدیل علاقه به فروش پیدا کردید، بیشتر هزینه کنید. پرداخت به ازای هر کلیک مثل گذاشتن میوه جلوی فروشگاه است؛ یعنی چیز درست را در زمان درست جلوی چشم مردم می‌گذارید.»

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات
بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...
چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم
شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...
چگونگی تولید بروشورهای تبلیغاتی خودتان
تراکت‌ها روشی هوشمندانه برای اطلاع‌رسانی درباره کسب‌وکار شما در منطقه هستند.ریچل میلر روش تهیه بروشورهای...
یک بازاریاب وابسته برای تبلیغ کسب‌و‌کارتان استخدام کنید
بازاریابی وابسته می‌تواند ترافیک وب‌سایت تجارت الکترونیک شما را افزایش دهد و شما فقط برای بازدیدهایی...
مطالعه موردی: استفاده Airbnb از تابلوهای دیجیتال در شهر نیویورک
عملکرد در مقابل برند این روش از نظر مفهومی کارآمد بود زیرا بازاریابی عملکردی، راهی عالی برای جذب مشتریان...
هزینه یک بیلبورد چقدر است؟
تابلوهای تبلیغاتی راهی عالی برای تبلیغ کسب‌ و‌ کارتان هستند، اما هزینه آن‌ها می‌تواند دلهره‌آور باشد....

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070