هدف از تبلیغات فروش، افزایش کوتاهمدت فروش است. کاهش مستقیم قیمت یکی از گزینههاست، اما تاکتیکهای تبلیغاتی دیگری مانند همکاریهای مشترک، هدایای رایگان و برنامههای وفاداری نیز میتوانند به طور موثری استفاده شوند.
تبلیغات فروش چیست؟
راحتترین روشهای تبلیغات فروش، کاهش قیمتها هستند. این روشها شامل پیشنهادهای ویژه، کوپن تخفیف، خرید یک کالا و دریافت یک کالا بهصورت رایگان یا دریافت ۲۰ درصد بیشتر بهصورت رایگان میشود که به مشتری ارزش بیشتری میدهد.
اما تبلیغات فروش تنها با محدودیت تخیل شما مواجه است. برای مثال، میتوانید مسابقهای برگزار کنید تا توجهها را به محصول خود جلب کنید. هدایای رایگان نیز به عنوان یک روش تبلیغات فروش مؤثر هستند: نکته این است که هدیه تبلیغاتیای پیدا کنید که هم مقرونبهصرفه باشد و هم مشتریان را جذب کند.
یک فعالیت تبلیغاتی مرتبط، ایجاد ارتباط با محصول دیگری (مثل یک فیلم جدید) یا یک هدف خیرخواهانه است. در بلندمدت، برنامههای وفاداری میتواند در حفظ مشتریان و افزایش (فروش یا درآمد) کمک کند. فروش .
فعالیتهای تجاری برای افزایش فروش
بیشتر فعالیتهای تبلیغات فروش روی مکانهایی متمرکز است که محصول شما در آنجا به فروش میرسد. نمایشهای ویژوال مرچاندایزینگ هدفشان افزایش دیده شدن محصول شما و ترغیب مشتریان به خریدهای آنی یا انتخاب برند شما به جای رقبا است. برند رقیب .
علاوه بر ویترینهای فروشگاه، از دیگر گزینههای تبلیغاتی میتوان به تشویق خرده فروشان برای اختصاص فضای بیشتر به محصولات شما یا ارائه محصولات تبلیغاتی با بستهبندی ویژه مانند ستهای هدیه کریسمس اشاره کرد.
ترویج فروش و بازاریابی میدانی
برای تأثیرگذاری بیشتر، میتوانید نیروهای بازاریابی میدانی خودتان را بفرستید به خردهفروشان کمک کنید محصولاتتان را بفروشند میتوانید در یک فروشگاه یا مکانی دیگر، از محصول خود نمایشی اجرا کنید. برنامه تبلیغاتی اگر نمیتوانید کارکنان خودتان را تامین کنید، میتوانید اینگونه فعالیتها را به یک آژانس بازاریابی میدانی برونسپاری کنید.
راهکار دیگر این است که مشوقهای فروش خود را به جای مشتری نهایی، به واسطهها معطوف کنید. مثلاً میتوانید به خرده فروشان تخفیف کوتاهمدت یا به پرسنل فروش، کالاهای رایگان با برند خودتان ارائه دهید. بسیاری از ایدههای تبلیغات فروش را میتوان طوری تغییر داد که به جای مصرفکنندگان، به تجار یا هر دو گروه هدف قرار گیرند.
خطرات تبلیغات فروش
اگرچه تبلیغات فروش انفرادی، فعالیتهای کوتاهمدت و تاکتیکی هستند، اما میتوانند مسائل استراتژیک مهمی را مطرح کنند. اهداف روشن تبلیغات فروش به شما کمک میکند بفهمید کدام ایدهها برای شما مؤثرند و چگونه با سایر فعالیتهای بازاریابی هماهنگ هستند. تبلیغات و بهینهسازی موتور جستجو .
اگرچه کاهش قیمت ممکن است فروش را افزایش دهد، اما همچنین حاشیهها را کم کن افزایش فروش کوتاهمدت ممکن است به قیمت کاهش فروشهای آینده تمام شود؛ مثلاً اگر مشتریان دو محصول را به قیمت یکی خریداری کرده باشند.
مگر اینکه فعالیتهای تبلیغاتی مشتریان جدید جذب کنند یا … وفاداری مشتری در کل، ممکن است این کار سود را کاهش دهد. بنابراین، اگرچه تبلیغات فروش برای راهاندازی محصولات جدید مؤثر است، اما در مورد محصولات موجود ریسکهایی وجود دارد.
همچنین باید به دقت در مورد تأثیر تبلیغات فروش فکر کنید. برند شما معمولی تخفیف قیمت یک هدیه رایگان بیکیفیت ممکن است به برند شما آسیب بزند. از طرف دیگر، یک برنامه وفاداری مشتری جذاب میتواند وجههی شما را تقویت کند.واطلاعات مفیدی درباره رفتار خرید مشتریان خود ارائه دهید.