09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

گرایش‌های بخش شرکت‌های ضبط موسیقی

آنچه در این مقاله می خوانید:

در صنعت موسیقی چه می‌گذرد؟

صنعت موسیقی در کل مجبور به انطباق با تغییرات در نحوه خرید و گوش دادن مردم به موسیقی شده است. با رشد سریع دسترسی به اینترنت خانگی و تلفن همراه از اواسط دهه ۲۰۰۰، فروشندگان آنلاین موسیقی در قالب‌های فیزیکی (معمولاً سی‌دی) سهم بازار را از خرده فروشان سنتی موسیقی در مغازه‌ها ربوده‌اند و بخش تحویل به منزل اکنون حدود ۲۵٪ از کل بازار را تشکیل می‌دهد که آمازون در آن غالب است. (فروش کل قالب‌های فیزیکی هر سال با افزایش نفوذ موسیقی دیجیتال، رو به کاهش است – به ادامه مطلب مراجعه کنید.)

تغییر بزرگ‌تر، گرایش مداوم به دنیای دیجیتال است. در مدت زمان بسیار کوتاهی، موسیقی دیجیتال سهم قابل توجهی از بازار کل موسیقی ضبط‌شده را به دست آورده است. در ابتدا، این به شکل تک‌آهنگ‌ها و آلبوم‌های دیجیتال بود که کاربران برای آن‌ها پول می‌پرداختند و آن‌ها را دانلود می‌کردند. اخیراً، سرویس‌های پخش آنلاین مانند اسپاتیفای و اپل موزیک که به شنوندگان موسیقی اجازه می‌دهند آهنگ‌ها را از یک کتابخانه آنلاین عظیم انتخاب کنند، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و این امر به دلیل گسترش اینترنت پرسرعت 4G تلفن همراه و گرایش روزافزون مردم به استفاده از دستگاه‌های کوچک مانند تلفن‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت بوده است. فروش دانلودهای دیجیتال به دلیل افزایش محبوبیت سرویس‌های پخش آنلاین رو به کاهش است. این افزایش محبوبیت، برای شرکت‌های مستقل موسیقی بسیار سودمند بوده است و گزارش‌ها حاکی از افزایش ۳۸۰ میلیون پوندی فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۷ به دلیل پخش آنلاین است. رشد درآمد حاصل از پخش آنلاین، به‌ویژه در آسیا و آمریکای لاتین چشمگیر بوده است.

مشاهده این مطلب  ده نکته برای جذب مشتریان بالقوه

اگرچه تصرف بخش قابل توجهی از بازار موسیقی فیزیکی توسط بخش ارسال به منزل و افزایش محبوبیت موسیقی دیجیتال چالش‌هایی را ایجاد کرده است، اما این تغییر چشم‌انداز فرصت‌های زیادی را نیز برای شرکت‌های کوچک ضبط موسیقی فراهم کرده است که اکنون می‌توانند کاتالوگ‌های خود را به مخاطبان گسترده‌تری معرفی کنند. و اگر شرکتی تصمیم بگیرد موسیقی را فقط به‌صورت دیجیتالی منتشر کند، هزینه‌های ضبط، تولید و توزیع به‌طور قابل توجهی کمتر از انتشار موسیقی در قالب‌های فیزیکی خواهد بود.

اینترنت همچنین به هنرمندان مستقل اجازه می‌دهد تا خودشان را راحت‌تر تبلیغ کنند و شرکت‌های ضبط نیز راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنند؛ این کار از طریق وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی مخصوص موسیقی مانند ساندکلود و لاست اف‌ام، و همچنین سایت‌های شبکه اجتماعی عمومی مانند فیسبوک و توییتر که اغلب برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شوند، انجام می‌گیرد.

با وجود روی آوردن به موسیقی دیجیتال، دهه ۲۰۱۰ شاهد بازگشت غیرمنتظره و پرطرفدار شدن صفحه‌های گرامافون در میان شنوندگان موسیقی بود که با تبلیغات پرنفوذی مانند روز جهانی فروشگاه‌های موسیقی پشتیبانی می‌شد. تا سال ۲۰۱۷ فروش صفحه‌های گرامافون تقریباً ۸۰۰ درصد افزایش یافته و به ۴.۱ میلیون رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶، ۲۶.۸ درصد رشد داشته است. این افزایش چشمگیر در فروش صفحه‌های گرامافون به نفع تعداد اندک فروشگاه‌های مستقل موسیقی و شرکت‌های مستقل نشر موسیقی که آثار خود را در این قالب منتشر می‌کنند، تمام شد.

تعداد فروشگاه‌های مستقل موسیقی تا سال 2014 به‌طور پیوسته کاهش یافته بود و در آن سال، طبق آمار اتحادیه ضبط بریتانیا، تنها حدود 300 فروشگاه وجود داشت که به علاوه حدود 120 شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اچ‌ام‌وی هم به آن‌ها اضافه می‌شد. از سال 2015 تا 2017 تعداد فروشگاه‌های مستقل افزایش یافت و در سال 2017 به نزدیک 400 فروشگاه رسید. تعداد کل فروشگاه‌های فروشنده‌ی صفحه، سی‌دی، دی‌وی‌دی و بلوری، شامل سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تا سال 2017 به نزدیک 15000 فروشگاه رسید. بسته به برنامه‌ی توزیع موسیقی‌تان، هنگام تهیه‌ی طرح کسب‌وکار باید بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

مشاهده این مطلب  مدیریت هزینه‌های تبلیغات گوگل

سه شرکت بزرگ ضبط موسیقی، یونیورسال، سونی موزیک و وارنر موزیک، بیش از ۷۵ درصد فروش موسیقی را در اختیار دارند. شرکت‌های مستقل حدود ۲۲ درصد از بازار آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌ها را در اختیار دارند. سهم کلی آن‌ها در اوایل دهه ۲۰۱۰ کمی افزایش یافت و از آن زمان تاکنون تا حد زیادی ثابت مانده است؛ این نشان می‌دهد که هنوز در بازار برای یک شرکت ضبط موسیقی مستقل و کارآمد که در زمینه آثار و هنرمندان خاص فعالیت می‌کند، جا وجود دارد.

به‌روزرسانی در مورد پیشرفت‌ها

عضویت در انجمن صنفی، راهی بسیار خوب برای به‌روز ماندن در تحولات صنعت شماست.

انجمن بریتانیایی صنایع ضبط صوت (BPI) سازمانی صنفی است که نماینده همه شرکت‌های ضبط موسیقی در بریتانیا است. این انجمن می‌تواند در زمینه راه‌اندازی، آموزش و ارائه آمار صنعت، مشاوره‌های بسیار مفیدی به شما ارائه دهد.

انجمن موسیقی مستقل (AIM) یک انجمن صنفی است که فقط شرکت‌های ضبط مستقل در بریتانیا را نمایندگی می‌کند. آن‌ها منابع مفیدی برای افرادی که می‌خواهند یک شرکت ضبط مستقل راه‌اندازی کنند، از جمله راهنمای AIM برای بقا و موفقیت در صنعت موسیقی، تولید می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر، از وب‌سایت‌های BPI و AIM دیدن کنید.

همچنین چندین وب‌سایت خبری و اطلاع‌رسانی در حوزه موسیقی وجود دارد؛ از جمله شبکه خبری موسیقی (Mi2N) و موزیک‌تانک.

نمایشگاه‌های تجاری

نمایشگاه‌های تجاری بسیاری در صنعت موسیقی برگزار می‌شود. وبسایت‌های BPI و AIM هر دو فهرست رویدادهای ملی و بین‌المللی را در خود دارند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
رازهایی برای رشد برند در دنیای دیجیتال

ترندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۵

با ورود به سال ۲۰۲۵، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری تحول یافته است. در این مقاله،...
استراتژی سئوی هاب‌اسپات

استراتژی سئوی هاب‌اسپات: از صفر تا ۱۰ میلیون بازدید ماهانه فقط با محتوا و ابزار رایگان!

در سال ۲۰۱۵، در حالی که رقبای هاب‌اسپات میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج می‌کردند، این شرکت به روشی متفاوت...

استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی

خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگ‌های موفق و اجراهای بی‌نظیرش، در دو دهه گذشته...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم

شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070