حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

گرایش‌های بخش شرکت‌های ضبط موسیقی

آنچه در این مقاله می خوانید:

در صنعت موسیقی چه می‌گذرد؟

صنعت موسیقی در کل مجبور به انطباق با تغییرات در نحوه خرید و گوش دادن مردم به موسیقی شده است. با رشد سریع دسترسی به اینترنت خانگی و تلفن همراه از اواسط دهه ۲۰۰۰، فروشندگان آنلاین موسیقی در قالب‌های فیزیکی (معمولاً سی‌دی) سهم بازار را از خرده فروشان سنتی موسیقی در مغازه‌ها ربوده‌اند و بخش تحویل به منزل اکنون حدود ۲۵٪ از کل بازار را تشکیل می‌دهد که آمازون در آن غالب است. (فروش کل قالب‌های فیزیکی هر سال با افزایش نفوذ موسیقی دیجیتال، رو به کاهش است – به ادامه مطلب مراجعه کنید.)

تغییر بزرگ‌تر، گرایش مداوم به دنیای دیجیتال است. در مدت زمان بسیار کوتاهی، موسیقی دیجیتال سهم قابل توجهی از بازار کل موسیقی ضبط‌شده را به دست آورده است. در ابتدا، این به شکل تک‌آهنگ‌ها و آلبوم‌های دیجیتال بود که کاربران برای آن‌ها پول می‌پرداختند و آن‌ها را دانلود می‌کردند. اخیراً، سرویس‌های پخش آنلاین مانند اسپاتیفای و اپل موزیک که به شنوندگان موسیقی اجازه می‌دهند آهنگ‌ها را از یک کتابخانه آنلاین عظیم انتخاب کنند، محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند و این امر به دلیل گسترش اینترنت پرسرعت 4G تلفن همراه و گرایش روزافزون مردم به استفاده از دستگاه‌های کوچک مانند تلفن‌های هوشمند برای اتصال به اینترنت بوده است. فروش دانلودهای دیجیتال به دلیل افزایش محبوبیت سرویس‌های پخش آنلاین رو به کاهش است. این افزایش محبوبیت، برای شرکت‌های مستقل موسیقی بسیار سودمند بوده است و گزارش‌ها حاکی از افزایش ۳۸۰ میلیون پوندی فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۷ به دلیل پخش آنلاین است. رشد درآمد حاصل از پخش آنلاین، به‌ویژه در آسیا و آمریکای لاتین چشمگیر بوده است.

مشاهده این مطلب  چطور فروش آنلاین خود را افزایش دهیم

اگرچه تصرف بخش قابل توجهی از بازار موسیقی فیزیکی توسط بخش ارسال به منزل و افزایش محبوبیت موسیقی دیجیتال چالش‌هایی را ایجاد کرده است، اما این تغییر چشم‌انداز فرصت‌های زیادی را نیز برای شرکت‌های کوچک ضبط موسیقی فراهم کرده است که اکنون می‌توانند کاتالوگ‌های خود را به مخاطبان گسترده‌تری معرفی کنند. و اگر شرکتی تصمیم بگیرد موسیقی را فقط به‌صورت دیجیتالی منتشر کند، هزینه‌های ضبط، تولید و توزیع به‌طور قابل توجهی کمتر از انتشار موسیقی در قالب‌های فیزیکی خواهد بود.

اینترنت همچنین به هنرمندان مستقل اجازه می‌دهد تا خودشان را راحت‌تر تبلیغ کنند و شرکت‌های ضبط نیز راحت‌تر آن‌ها را پیدا کنند؛ این کار از طریق وب‌سایت‌های شبکه اجتماعی مخصوص موسیقی مانند ساندکلود و لاست اف‌ام، و همچنین سایت‌های شبکه اجتماعی عمومی مانند فیسبوک و توییتر که اغلب برای اهداف بازاریابی استفاده می‌شوند، انجام می‌گیرد.

با وجود روی آوردن به موسیقی دیجیتال، دهه ۲۰۱۰ شاهد بازگشت غیرمنتظره و پرطرفدار شدن صفحه‌های گرامافون در میان شنوندگان موسیقی بود که با تبلیغات پرنفوذی مانند روز جهانی فروشگاه‌های موسیقی پشتیبانی می‌شد. تا سال ۲۰۱۷ فروش صفحه‌های گرامافون تقریباً ۸۰۰ درصد افزایش یافته و به ۴.۱ میلیون رسید که نسبت به سال ۲۰۱۶، ۲۶.۸ درصد رشد داشته است. این افزایش چشمگیر در فروش صفحه‌های گرامافون به نفع تعداد اندک فروشگاه‌های مستقل موسیقی و شرکت‌های مستقل نشر موسیقی که آثار خود را در این قالب منتشر می‌کنند، تمام شد.

تعداد فروشگاه‌های مستقل موسیقی تا سال 2014 به‌طور پیوسته کاهش یافته بود و در آن سال، طبق آمار اتحادیه ضبط بریتانیا، تنها حدود 300 فروشگاه وجود داشت که به علاوه حدود 120 شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اچ‌ام‌وی هم به آن‌ها اضافه می‌شد. از سال 2015 تا 2017 تعداد فروشگاه‌های مستقل افزایش یافت و در سال 2017 به نزدیک 400 فروشگاه رسید. تعداد کل فروشگاه‌های فروشنده‌ی صفحه، سی‌دی، دی‌وی‌دی و بلوری، شامل سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای، تا سال 2017 به نزدیک 15000 فروشگاه رسید. بسته به برنامه‌ی توزیع موسیقی‌تان، هنگام تهیه‌ی طرح کسب‌وکار باید بهترین گزینه را در نظر بگیرید.

مشاهده این مطلب  ۸ راهکار بهینه‌سازی وبسایت تجارت الکترونیک برای افزایش فروش

سه شرکت بزرگ ضبط موسیقی، یونیورسال، سونی موزیک و وارنر موزیک، بیش از ۷۵ درصد فروش موسیقی را در اختیار دارند. شرکت‌های مستقل حدود ۲۲ درصد از بازار آلبوم‌ها و تک‌آهنگ‌ها را در اختیار دارند. سهم کلی آن‌ها در اوایل دهه ۲۰۱۰ کمی افزایش یافت و از آن زمان تاکنون تا حد زیادی ثابت مانده است؛ این نشان می‌دهد که هنوز در بازار برای یک شرکت ضبط موسیقی مستقل و کارآمد که در زمینه آثار و هنرمندان خاص فعالیت می‌کند، جا وجود دارد.

به‌روزرسانی در مورد پیشرفت‌ها

عضویت در انجمن صنفی، راهی بسیار خوب برای به‌روز ماندن در تحولات صنعت شماست.

انجمن بریتانیایی صنایع ضبط صوت (BPI) سازمانی صنفی است که نماینده همه شرکت‌های ضبط موسیقی در بریتانیا است. این انجمن می‌تواند در زمینه راه‌اندازی، آموزش و ارائه آمار صنعت، مشاوره‌های بسیار مفیدی به شما ارائه دهد.

انجمن موسیقی مستقل (AIM) یک انجمن صنفی است که فقط شرکت‌های ضبط مستقل در بریتانیا را نمایندگی می‌کند. آن‌ها منابع مفیدی برای افرادی که می‌خواهند یک شرکت ضبط مستقل راه‌اندازی کنند، از جمله راهنمای AIM برای بقا و موفقیت در صنعت موسیقی، تولید می‌کنند.

برای اطلاعات بیشتر، از وب‌سایت‌های BPI و AIM دیدن کنید.

همچنین چندین وب‌سایت خبری و اطلاع‌رسانی در حوزه موسیقی وجود دارد؛ از جمله شبکه خبری موسیقی (Mi2N) و موزیک‌تانک.

نمایشگاه‌های تجاری

نمایشگاه‌های تجاری بسیاری در صنعت موسیقی برگزار می‌شود. وبسایت‌های BPI و AIM هر دو فهرست رویدادهای ملی و بین‌المللی را در خود دارند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین
وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...
نوشتن سوالات متداول تبلیغاتی
دوازده پرسش و پاسخ متداول درباره نگارش آگهی چطور برای محصول یا خدمتم تبلیغ بنویسم؟ عناصر ضروری یک تبلیغ...
هفت راه برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین
بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) زمانی اصطلاح پرکاربردی در دنیای تجارت بود. امروزه، این روش، رویه‌ای استاندارد...
مقدمه‌ای بر تبلیغات در اینستاگرام
از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۰، اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است – تخمین زده می‌شود...
چگونگی استفاده از لینکدین برای تبلیغ کسب‌وکار شما
لینکدین به‌عنوان پیشروترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تجاری، قابلیت‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی آنلاین...
کجا به‌صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟
تبلیغات آنلاین می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ به شرط آنکه در مکان‌های مناسب انجام شود. باید در وب‌سایت‌هایی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070