حرفه ای و پایدار از روز اول با جواد یاسمی

با نوشتن یک مطالعه موردی عالی، کسب و کار خود را تبلیغ کنید

آنچه در این مقاله می خوانید:

مطالعات موردی، مواد تبلیغاتی فوق‌العاده‌ای برای هر کسب‌وکاری هستند. نگاهی عمیق به چگونگی کمک شرکت شما به یک مشتری می‌تواند پوشش رسانه‌ای ارزشمندی را برای شما به ارمغان آورد، همان‌طور که جین لی، متخصص سابق روابط عمومی فناوری اطلاعات، می‌گوید.

مطالعات موردی، داستان‌هایی هستند که نشان می‌دهند چگونه کسب‌وکار یک مشتری از استفاده از یک محصول (یا خدمت) سود برده است. این مطالعات می‌توانند به صورت مقاله، پادکست (فایل صوتی) یا ویدئو باشند.

به‌جز صحبت مستقیم با مشتریان بالقوه، مطالعه موردی روشی عالی برای نمایش نقاط قوت و دیده شدن کسب‌وکار شماست. این مطالعات را می‌توان در وب‌سایت، خبرنامه یا بروشورها استفاده کرد، اما من می‌خواهم روی استفاده از مطالعات موردی مکتوب برای روابط عمومی تمرکز کنم، زیرا پوشش رسانه‌ای در وب‌سایت‌ها، مجلات و روزنامه‌ها راهی فوق‌العاده برای… جذب مشتری و افزایش آگاهی از برند .

چیزی که یک داستان خوب را می‌سازد چیست؟

مطالعات موردی بازاریابی اغلب برای رسانه‌ها خیلی تبلیغاتی و مستقیم هستند. سردبیران رویکردی ظریف با اشاره‌های اندک و غیرمستقیم به محصول و تمرکز داستان بر تجربه مشتری را ترجیح می‌دهند.

یک مطالعه موردی خوب، سه عنصر اصلی دارد: چالشی که کسب‌وکار با آن روبروست، راه‌حلی که ارائه شده، و مهم‌تر از همه، مزایای حاصل‌شده.

اما باید خوانندگان خود را درگیر کنید و داستانی با زاویه قوی روایت کنید. موضوعی روز را پیدا کنید، مانند… لذت بی‌عیب و نقص کسانی که از رکود به نفع خود استفاده کردند، یا جوهر بدبو کسانی که بر مشکلات کلاهبرداری آنلاین غلبه کردند. شاید ترکیب علاقه تجاری با جنبه انسانی، مانند تحقق رویای زندگی، یا چگونگی غلبه یک شرکت بر مانع بزرگ. فروشگاه کیک وقتی رقبای خود را از میان سوپرمارکت‌های محلی شکست داد.

مشاهده این مطلب  مروری بر تبلیغات آنلاین و تبلیغات کلیکی (PPC)

پس از مشخص شدن مشتری ایده‌آل و داستان، از شرکت بخواهید که با شما همکاری کند و مزایای مشترک مانند تبلیغات رایگان را برای آن‌ها توضیح دهید.

مطالعه موردی را چه کسی باید بنویسد؟

همیشه می‌توانید استخدام کنید نویسنده‌ی آزاد یک متخصص روابط عمومی یا خبرنگار آشنا به حوزه کاری‌تان استخدام کنید. شاید چند صد پوند هزینه داشته باشد، اما پولی است که به‌خوبی خرج می‌شود. برای یافتن فرد مناسب، در رویدادهای شبکه‌سازی یا سایت‌های اجتماعی درخواست کنید – پیشنهادهای زیادی دریافت خواهید کرد. همیشه نمونه کارهای نویسنده را بخواهید تا سبک او را بررسی کنید. مطمئن شوید که یک ویرایش مجدد در هزینه توافق‌شده گنجانده شده است. حتی یک متخصص هم نمی‌تواند در اولین تلاش کار را بی‌نقص انجام دهد.

بعد از انتخاب نویسنده، به او روشن و مختصر طول متن (معمولا ۵۰۰ تا ۷۵۰ کلمه)، محصولاتی که می‌خواهید تبلیغ شوند و مزایایی که باید برجسته شوند را به آن‌ها بگویید. ضرب‌الاجل برای پیش‌نویس اول را تعیین کنید و سپس نویسنده را شخصاً به مشتری‌تان معرفی کنید. بعد از آن می‌توانید هماهنگی مصاحبه را به عهده آن‌ها بگذارید.

البته، اگر خودتان بنویسید و توانایی‌اش را داشته باشید، روشی عالی برای شناخت مشتریان‌تان است. بعد از نوشتن، از کسی که به او اعتماد دارید بخواهید متن را بررسی کند، چون ما نسبت به اشتباهات خودمان کور می‌شویم. سعی کنید از هیچ انتقادی ناراحت نشوید؛ بپرسید که آیا متن خوب خوانده می‌شود و منظور شما را می‌رساند.

نکات نوشتاری خودآموز

  • مطالعات موردی می‌توانند به صورت اول شخص (من) یا سوم شخص (او/او) نوشته شوند؛ اما اگر از سوم شخص استفاده می‌کنید، با آوردن نقل قول‌هایی از مشتری، متن را جذاب‌تر کنید.
  • سبک جایگزین، استفاده از قالب پرسش و پاسخ است.
  • عنوانی قوی انتخاب کنید که داستان را دربرگیرد، مثلاً: «شرکت Acme با استفاده از پلاستیک‌ویجت‌های هسته‌ای، پایگاه مشتریان خود را ۱۰۰ درصد افزایش داد.»
  • با استفاده از آمار، تفاوت ایجاد شده توسط محصول و مزایای حاصل از آن را نشان دهید. ارقام تقریبی نیز قابل قبول است.
  • از اصطلاحات تخصصی و کلیشه‌ای مثل «پیشرو بازار» و «بی‌نظیر» اجتناب کنید – هیچ‌کس به آن‌ها باور ندارد! در اولین بار، مخفف‌ها را به‌طور کامل بنویسید و سپس در پرانتز مخفف آن را ذکر کنید؛ مثلاً، مالکیت معنوی (مالکیت معنوی).
  • برای اطلاعات بیشتر به وب‌سایت و اطلاعات تماس ما مراجعه کنید.
  • قبل از ارسال مطالعه موردی، آن را به مشتری خود نشان دهید؛ هم به عنوان ادب و هم برای اطمینان از صحت محتوا. شاید مشتری بتواند از آن در بازاریابی خود استفاده کند.
  • بسیاری از ویراستاران از کادرهای متنی برای برجسته کردن حقایق کلیدی مانند بخش صنعت، اندازه، موقعیت مکانی، تاریخ تأسیس و مزایای ذکر شده در داستان به‌صورت خلاصه استفاده می‌کنند.
  • به عکس‌های با کیفیت نیاز دارید. از مشتری خود بپرسید که آیا عکس‌های با وضوح بالا دارد یا نه. به زاویه‌های جذاب نیاز دارید، نه فقط عکس‌های روبه‌رو و بی‌روح. برای الهام گرفتن، به گالری‌های عکس آنلاین نگاه کنید یا (در صورت داشتن بودجه کافی) یک عکاس حرفه‌ای استخدام کنید. در صورت امکان، به ویرایشگر چند عکس بدهید تا انتخاب کند.
مشاهده این مطلب  نوشتن تبلیغ پرداخت به ازای هر کلیک

مکان انتشار مطالعه موردی شما

هدف شما انتشار در رسانه‌ای است که بیشترین ارتباط را با مخاطبان واقعی‌تان، یعنی مشتریان و مشتریان بالقوه‌تان، دارد.

خلاصه نکات اصلی خود را بنویسید آن را برای سردبیر ایمیل کنید. فقط به یک نشریه در هر زمان مراجعه کنید تا از پذیرفته شدن در دو جا به‌طور همزمان جلوگیری شود. می‌توانید داستان خود را به چند جا بفرستید، اما فقط اگر نشریاتی با حوزه‌های مختلف و با زاویه‌های متفاوت را هدف قرار دهید. سردبیران به‌دنبال داستان‌های انحصاری هستند.

پس از پذیرش، ممکن است از شما خواسته شود تا اثر خود را متناسب با فضای موجود کوتاه کنید. حالا نوبت شماست…

مطالعه موردی خود را در وب‌سایتتان قرار دهید و در ارتباطاتتان با مشتریان به آن اشاره کنید. اگر در فیسبوک یا توییتر حضور دارید، لینک آن را منتشر کنید.

حالا برو بیرون و مشتری راضی‌ای پیدا کن؛ کسی که از صحبت درباره مزایای محصول شما خوشحال باشد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

مشاوره و مجری سئو سایت های کارخانه ها برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در ایران | سئو با جواد یاسمی

آخرین مقالات

چگونگی نجات کسب‌وکار ما با انتقال به فروش آنلاین
وقتی سوپرمارکت‌های محلی کسب‌وکار شما را تحت فشار قرار می‌دهند، چه می‌کنید؟ یکی از راه‌حل‌ها، تمرکز مجدد...
نوشتن سوالات متداول تبلیغاتی
دوازده پرسش و پاسخ متداول درباره نگارش آگهی چطور برای محصول یا خدمتم تبلیغ بنویسم؟ عناصر ضروری یک تبلیغ...
هفت راه برای بهبود نرخ تبدیل آنلاین
بهینه‌سازی نرخ تبدیل (CRO) زمانی اصطلاح پرکاربردی در دنیای تجارت بود. امروزه، این روش، رویه‌ای استاندارد...
مقدمه‌ای بر تبلیغات در اینستاگرام
از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۱۰، اینستاگرام طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است – تخمین زده می‌شود...
چگونگی استفاده از لینکدین برای تبلیغ کسب‌وکار شما
لینکدین به‌عنوان پیشروترین پلتفرم رسانه‌های اجتماعی تجاری، قابلیت‌های بی‌نظیری برای شبکه‌سازی آنلاین...
کجا به‌صورت آنلاین تبلیغ کنیم؟
تبلیغات آنلاین می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ به شرط آنکه در مکان‌های مناسب انجام شود. باید در وب‌سایت‌هایی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • تماس
  • تلگرام
  • واتساپ
× Send

خدمات سئو، طراحی سایت و گوگل

رتبه 1 گوگل باشید.

سفارش دهید >> 09376996070