تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک مانند گوگل اَدز (که پیشتر با نام گوگل اَدوردز شناخته میشد) کنترل هزینهها را در اختیار شما قرار میدهد. با این حال، مدیریت هزینههای تبلیغات و حداکثر کردن بازده سرمایهگذاری مستلزم آزمایش، تحلیل و تنظیمات منظم است.
پرداخت هزینه تبلیغات گوگل
تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) بودجه را در اختیار تبلیغکننده قرار میدهد. شما میتوانید محدودیت بودجه را – بهصورت روزانه و به ازای هر کلیک (هر بار که کسی روی تبلیغ شما کلیک میکند) – تعیین کنید، بنابراین نیازی به افزایش بیرویه هزینهها نیست. اما در عین حال، نظارت و اصلاح استراتژی برای حداکثر رساندن بازده سرمایهگذاری به عهده شماست.
میتوانید هزینه تبلیغات گوگل را با کارت اعتباری یا نقدی یا از طریق پرداخت بانکی پرداخت کنید. چون خودتان محدودیت هزینهتان را تعیین میکنید، در مورد هزینهها با هیچ غافلگیری روبرو نخواهید شد.
بودجه تبلیغات روزانه
میتوانید هر چقدر که دوست دارید، کم یا زیاد هزینه کنید. میتوانید حداکثر بودجه روزانه را تعیین کنید و هر زمان که خواستید آن را تغییر دهید. بودجه روزانه تعیین میکند که آگهیهای شما در طول روز چند بار نمایش داده شوند. اگر بودجه روزانه شما در مقایسه با هزینه کلمات کلیدی شما کم باشد، آگهی شما هر بار که جستجو میشود نمایش داده نخواهد شد.
گوگل راهنمای آنلاین جامعی منتشر میکند مدیریت تبلیغات گوگل همچنین هستند ابزارهای رایگان برای کمک به شما در بهرهمندی حداکثری از کمپینهای تبلیغاتیتان، اگر بودجهای ۶ پوند در روز در نظر بگیرید، گوگل بهطور رایگان پشتیبانی اضافی – شامل راهاندازی، ایجاد و بهینهسازی کمپینهای تبلیغاتی شما – ارائه خواهد داد.
حداکثر هزینه به ازای هر کلیک
هزینه شما به کلمات کلیدی انتخابی شما بستگی دارد؛ برخی کلمات کلیدی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. شما پیشنهاد قیمت خود را برای پرداخت ارائه میدهید.
با تعیین حداکثر هزینه به ازای هر کلیک (CPC)، شما حداکثر مبلغی را که حاضرید برای هر کلیک روی آگهی خود بپردازید، محدود میکنید. میتوانید هزینه به ازای هر کلیک خود را برای گروههای آگهی یا برای کلمات کلیدی جداگانه تنظیم کنید.
تنظیم مبلغ پیشنهادی برای هر کلیک
باید تعیین کنید که برای هر کلیک چقدر حاضر به پرداخت هستید. از خودتان بپرسید:
- ارزش بازدید از وبسایت شما برای یک نفر چقدر است؟
- احتمال تبدیل کلیک به عمل مورد نظر، مانند خرید یا ثبت نام، چقدر است؟
- هر تبدیل چقدر ارزش دارد؟
مکان شما در نتایج جستجو
مکان نمایش آگهی شما در لیست، به میزان پیشنهادی شما و همچنین ارزیابی گوگل از کیفیت آگهیتان (از جمله موارد زیر) بستگی دارد.
- مرتبط بودن تبلیغ شما با جستجو
- صفحه فرود وبسایت شما که آگهی به آن لینک میشود
- نرخ کلیک مورد انتظار
میتوانید تخمین امتیاز کیفیت خود را در حساب Google Ads مشاهده کنید. تبلیغات و صفحات فرود با کیفیت بالا میتوانند هزینه هر کلیک شما را کاهش داده و تبلیغ شما را در جایگاه بالاتری قرار دهند. مطابقت تبلیغات و صفحات فرود با کلمات کلیدی که برای آنها پیشنهاد قیمت میدهید، کاملا ضروری است.
نتایج را پیگیری و استراتژی تبلیغات خود را بهبود ببخشید
نتایج خود را بررسی کنید تا بیشترین بهره را از بودجه تبلیغات خود ببرید. بازگشت سرمایه (ROI) معیار اصلی است.
برای سنجش سودآوری یک کلمه کلیدی، میتوانید نرخ تبدیل و هزینه به ازای هر تبدیل را با ابزارهای گوگل دنبال کنید. ردیابی تبدیل این ابزار به شما امکان میدهد تا با استفاده از گوگل آنالیتیکس، بازگشت سرمایه را به طور پیشرفته تحلیل کنید. با دادههای تبدیل، میتوانید تبلیغات و کلمات کلیدی بیبازده را شناسایی و سپس آنها را بهبود بخشید یا حذف کنید.
همه چیز قابل آزمایش و اصلاح است: کلمات کلیدی و عبارات، میزان پیشنهاد شما، بودجهتان، آگهیهایتان و وبسایتتان. آزمایشهایتان را با دقت کنترل کنید. تغییرات کوچک اعمال کنید و چند روزی آنها را اجرا کنید تا بتوانید نتایج را بهدرستی ارزیابی کنید.
نتایج بهدستآمده را با گزینههای دیگر مقایسه کنید تبلیغات مایکروسافت دیگر انواع تبلیغات آنلاین و سایر فعالیتهای تبلیغاتی خود را. بودجه خود را روی تاکتیکهای بازاریابی که بیشترین تاثیر را دارند متمرکز کنید.