09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چگونگی استفاده از دایرکتوری‌های آنلاین برای جذب مشتری

آنچه در این مقاله می خوانید:

دایرکتوری‌های آنلاین کسب‌وکار می‌توانند راهی کم‌هزینه برای جذب مشتریان بالقوه به وب‌سایت شما باشند. اما باید در کدام یک تبلیغ کنید و چگونه مرورگران را متقاعد کنید که تبلیغ شما را به رقبایتان ترجیح دهند؟

راهنماهای آنلاین به شما کمک می‌کنند تا مخاطبانی را که در آن فهرست یا دایرکتوری خاص جستجو می‌کنند، جذب کنید و همچنین رتبه شما در موتورهای جستجو را بهبود ببخشند. این روش می‌تواند با هزینه‌ای کم، فروش را افزایش دهد.

انتخاب دایرکتوری‌های تبلیغاتی

پس چگونه می‌دانید که باید در چه نوع دایرکتوری‌هایی تبلیغ کنید؟ تا چند سال پیش، دایرکتوری‌های آنلاین مانند یَل یا یَلپ بیشتر بر اساس فهرست بود و فقط نام و مشخصات تماس کسب‌وکار را ذکر می‌کرد.

هزینه‌های این کار می‌تواند معقول باشد و بسیاری از فهرست‌های کوچک‌تر و محلی که بر پایه شاخص هستند، اغلب برای تبلیغ‌کنندگان رایگان هستند؛ اگرچه سایت‌های مشهور ملی احتمالا سالانه چند صد پوند هزینه خواهند داشت.

تبلیغات برجسته‌تر و بزرگ‌تر هزینه بیشتری خواهند داشت و درج آگهی در بخش‌های مختلف نیز قیمت را افزایش می‌دهد.

استفاده از این نوع فهرست‌ها می‌تواند مفید باشد برای بهینه‌سازی موتور جستجو به منظور سئو، تبلیغ به این روش لزوماً جذب مشتریان جدید .

پروفایل گوگل مای بیزینس بسازید

امروزه بیشتر مردم هنگام نیاز به محصول یا خدمتی خاص، ابتدا در اینترنت جستجو می‌کنند. حتماً یک پروفایل تجاری رایگان گوگل برای خودتان ایجاد کنید. این کار به مشتریان کمک می‌کند تا هنگام جستجوی کسب‌وکاری مانند کسب‌وکار شما در منطقه خود، شما را پیدا کنند. مشتریان نه تنها می‌توانند شما را آنلاین پیدا کنند، بلکه مشتریان قبلی نیز می‌توانند امتیاز ستاره بدهند و به مشتریان جدید در مورد کسب‌وکار شما اطمینان دهند.

مشاهده این مطلب  چهار راه برای متنوع کردن جریان درآمدی شما به عنوان فریلنسر یا آژانس

اطلاعات ضروری مانند نام و آدرس کسب‌وکار، ساعات کاری و اطلاعات تماس را اضافه کنید. برای برجسته‌تر شدن پروفایل خود، می‌توانید عکس هم اضافه کنید. شرحی از کسب‌وکار خود ارائه دهید که شامل اطلاعات مرتبط باشد. کلیدواژه‌ها ممکن است مشتری بالقوه از آن استفاده کند. اگر کسب‌وکار شما محلی و نه سراسری است، محل فعالیت خود را به‌وضوح مشخص کنید.

امتیازها و نظرات در دایرکتوری‌های آنلاین

مرورگرها به سمت وب‌سایت‌های اجتماعی‌تر گرایش پیدا کرده‌اند که فهرست‌های تجاری را با نظرات ترکیب می‌کنند و به افراد امکان می‌دهند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. افراد رتبه‌بندی‌شده و چک‌ا‌ترید دو نمونه از سایت‌هایی هستند که فهرست محلی قابل جستجو را با نظرات کاربران ترکیب می‌کنند.

هنگام انتخاب محل ثبت اطلاعات، در نظر گرفتن مخاطبان هدف ضروری است. برای مثال، اگر مخاطبان شما ملی یا جهانی هستند، ثبت اطلاعات در یک فهرست محلی کمکی نخواهد کرد. از سوی دیگر، اگر تلاش می‌کنید جذب کاربران محلی راهنمای‌های آنلاین محلی می‌توانند مفید باشند. مزیت دیگر این راهنماها، هزینه کم آن‌هاست.

اگر در زمینه‌ای خاص فعالیت می‌کنید، برای کسب نتایج هدفمندتر باید به دنبال سایتی باشید که مختص همان زمینه باشد.

نوشتن فهرست دایرکتوری شما

دربارهٔ نوشتن آگهی شما همیشه تا حد امکان درباره کسب‌وکارتان اطلاعات ارائه دهید. برخی از سایت‌ها فقط نام کسب‌وکارتان را می‌خواهند که به‌عنوان لینکی به وب‌سایتتان عمل می‌کند، در حالی که برخی دیگر فضای بیشتری ارائه می‌دهند.

به طور واضح بیان کنید چه مشکلی از مشتریان حل می‌کنید و چرا باید شما را به جای رقیب انتخاب کنند. خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید چه مشکلی می‌خواهد شما حل کنید. اگر نقطه قوت منحصر به فرد شما خدمات 24 ساعته یا پاسخگویی سریع است، آن را به وضوح تبلیغ کنید.

مشاهده این مطلب  راهنمای کامل تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC)

در نهایت، برای سنجش اثربخشی آگهی‌هایتان، ردیابی ترافیک وب اهمیت دارد. فقط به آمار فهرست‌ها اکتفا نکنید. می‌توانید از گوگل آنالیتیکس که رایگان است و برای ردیابی مبدا بازدیدکنندگان سایت و بررسی سوددهی آگهی شما استفاده می‌شود.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به_ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

سئو چیست؟ راهنمای جامع و به‌ روز برای فهم دقیق SEO در سال 1404

در دنیای دیجیتال امروز، حضور در نتایج برتر موتورهای جست‌وجو مانند گوگل، برای هر کسب‌وکار یا وب‌سایتی...
جواد یاسمی و دکتر خلیل محمد زاده

سئو سایت صنعتی

آیا وب‌سایت کارخانه‌تان در گوگل دیده نمی‌شود؟ آیا محصولات صنعتی‌تان بازدید ندارند؟ اینجاست که سئو سایت...
آینده بازاریابی در عصر هوش مصنوعی | چگونه AI صنعت مارکتینگ را متحول می‌کند؟

در عصر هوش مصنوعی، چه بر سر بازاریابی خواهد آمد؟

۳۰ سال پیش، دنیا با ورود نرم‌افزارهای واژه‌پرداز و صفحات گسترده، آماده‌ی یک انقلاب در بهره‌وری شد. وعده...
مارلبرو؛ چگونه یک برند سیگار به موفق‌ترین کمپین تبلیغاتی قرن تبدیل شد؟

مارلبرو چگونه با یک کمپین تبلیغاتی تاریخ‌ساز شد؟

در دنیای بازاریابی، برندهایی موفق‌اند که بتوانند به‌جای فروش محصول، احساسات بفروشند. یکی از بزرگ‌ترین...
۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

۶ استراتژی بازاریابی که کسب‌وکار من را از استارتاپ به درآمد ۵۰۰ میلیون تومان رساند

اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید و بازاریابی‌تان آن‌طور که باید نتیجه نمی‌دهد، وقت آن رسیده که زاویه دیدتان...
رازهایی برای رشد برند در دنیای دیجیتال

ترندهای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی در سال ۲۰۲۵

با ورود به سال ۲۰۲۵، بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری تحول یافته است. در این مقاله،...
استراتژی سئوی هاب‌اسپات

استراتژی سئوی هاب‌اسپات: از صفر تا ۱۰ میلیون بازدید ماهانه فقط با محتوا و ابزار رایگان!

در سال ۲۰۱۵، در حالی که رقبای هاب‌اسپات میلیون‌ها دلار برای تبلیغات خرج می‌کردند، این شرکت به روشی متفاوت...

استراتژی بازاریابی و تبلیغات برند فنتی بیوتی

خواننده باربادوسی، ریحانا، با زیبایی، زندگی پرهیجان، آهنگ‌های موفق و اجراهای بی‌نظیرش، در دو دهه گذشته...

تسریع فرآیند پرداخت برای افزایش سفارشات

بازاریابی تجارت الکترونیک مدرن پیچیده است؛ اما در بسیاری از موارد، به دو مرحله ساده خلاصه می‌شود: عشق...

چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم

شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070