دایرکتوریهای آنلاین کسبوکار میتوانند راهی کمهزینه برای جذب مشتریان بالقوه به وبسایت شما باشند. اما باید در کدام یک تبلیغ کنید و چگونه مرورگران را متقاعد کنید که تبلیغ شما را به رقبایتان ترجیح دهند؟
راهنماهای آنلاین به شما کمک میکنند تا مخاطبانی را که در آن فهرست یا دایرکتوری خاص جستجو میکنند، جذب کنید و همچنین رتبه شما در موتورهای جستجو را بهبود ببخشند. این روش میتواند با هزینهای کم، فروش را افزایش دهد.
انتخاب دایرکتوریهای تبلیغاتی
پس چگونه میدانید که باید در چه نوع دایرکتوریهایی تبلیغ کنید؟ تا چند سال پیش، دایرکتوریهای آنلاین مانند یَل یا یَلپ بیشتر بر اساس فهرست بود و فقط نام و مشخصات تماس کسبوکار را ذکر میکرد.
هزینههای این کار میتواند معقول باشد و بسیاری از فهرستهای کوچکتر و محلی که بر پایه شاخص هستند، اغلب برای تبلیغکنندگان رایگان هستند؛ اگرچه سایتهای مشهور ملی احتمالا سالانه چند صد پوند هزینه خواهند داشت.
تبلیغات برجستهتر و بزرگتر هزینه بیشتری خواهند داشت و درج آگهی در بخشهای مختلف نیز قیمت را افزایش میدهد.
استفاده از این نوع فهرستها میتواند مفید باشد برای بهینهسازی موتور جستجو به منظور سئو، تبلیغ به این روش لزوماً جذب مشتریان جدید .
پروفایل گوگل مای بیزینس بسازید
امروزه بیشتر مردم هنگام نیاز به محصول یا خدمتی خاص، ابتدا در اینترنت جستجو میکنند. حتماً یک پروفایل تجاری رایگان گوگل برای خودتان ایجاد کنید. این کار به مشتریان کمک میکند تا هنگام جستجوی کسبوکاری مانند کسبوکار شما در منطقه خود، شما را پیدا کنند. مشتریان نه تنها میتوانند شما را آنلاین پیدا کنند، بلکه مشتریان قبلی نیز میتوانند امتیاز ستاره بدهند و به مشتریان جدید در مورد کسبوکار شما اطمینان دهند.
اطلاعات ضروری مانند نام و آدرس کسبوکار، ساعات کاری و اطلاعات تماس را اضافه کنید. برای برجستهتر شدن پروفایل خود، میتوانید عکس هم اضافه کنید. شرحی از کسبوکار خود ارائه دهید که شامل اطلاعات مرتبط باشد. کلیدواژهها ممکن است مشتری بالقوه از آن استفاده کند. اگر کسبوکار شما محلی و نه سراسری است، محل فعالیت خود را بهوضوح مشخص کنید.
امتیازها و نظرات در دایرکتوریهای آنلاین
مرورگرها به سمت وبسایتهای اجتماعیتر گرایش پیدا کردهاند که فهرستهای تجاری را با نظرات ترکیب میکنند و به افراد امکان میدهند تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. افراد رتبهبندیشده و چکاترید دو نمونه از سایتهایی هستند که فهرست محلی قابل جستجو را با نظرات کاربران ترکیب میکنند.
هنگام انتخاب محل ثبت اطلاعات، در نظر گرفتن مخاطبان هدف ضروری است. برای مثال، اگر مخاطبان شما ملی یا جهانی هستند، ثبت اطلاعات در یک فهرست محلی کمکی نخواهد کرد. از سوی دیگر، اگر تلاش میکنید جذب کاربران محلی راهنمایهای آنلاین محلی میتوانند مفید باشند. مزیت دیگر این راهنماها، هزینه کم آنهاست.
اگر در زمینهای خاص فعالیت میکنید، برای کسب نتایج هدفمندتر باید به دنبال سایتی باشید که مختص همان زمینه باشد.
نوشتن فهرست دایرکتوری شما
دربارهٔ نوشتن آگهی شما همیشه تا حد امکان درباره کسبوکارتان اطلاعات ارائه دهید. برخی از سایتها فقط نام کسبوکارتان را میخواهند که بهعنوان لینکی به وبسایتتان عمل میکند، در حالی که برخی دیگر فضای بیشتری ارائه میدهند.
به طور واضح بیان کنید چه مشکلی از مشتریان حل میکنید و چرا باید شما را به جای رقیب انتخاب کنند. خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید چه مشکلی میخواهد شما حل کنید. اگر نقطه قوت منحصر به فرد شما خدمات 24 ساعته یا پاسخگویی سریع است، آن را به وضوح تبلیغ کنید.
در نهایت، برای سنجش اثربخشی آگهیهایتان، ردیابی ترافیک وب اهمیت دارد. فقط به آمار فهرستها اکتفا نکنید. میتوانید از گوگل آنالیتیکس که رایگان است و برای ردیابی مبدا بازدیدکنندگان سایت و بررسی سوددهی آگهی شما استفاده میشود.