Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چگونه و چرا کسب‌وکارم در حوزه غذا را راه‌اندازی کردم

مطالعه سریع مقاله

شرکت کابوتو فودز مستقر در بریستول قصد دارد نودل‌های فوری را به سطحی کاملا جدید ارتقا دهد. اما چه چیزی باعث می‌شود که… محصولات و برند متفاوتی، و چه چیزی کریسپین باسک را به راه‌اندازی این کسب‌وکار ترغیب کرد؟

کریسپین باسک در ژانویه ۲۰۱۱ نودل کابوتو را راه‌اندازی کرد، پس از پنج سال فعالیت به عنوان مدیر فروش پای‌مستر بدون شک یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های غذایی بریستول.

او توضیح می‌دهد: «تجربه فروش به فروشگاه‌های خرده‌فروشی و مواد غذایی را داشتم. پای‌مینیستر محیطی بسیار کارآفرینانه بود و خوشحالم که بخشی از آن بودم. کابوتو نیز در همین سنت است. ما در کار خود بسیار ماهر هستیم و روی توسعه‌ی برند کوچک اما منحصر به‌فرد و بزرگی تمرکز کرده‌ایم.»

برندهای نودل‌های فوری عموما بر سر قیمت رقابت می‌کنند و بازار از محصولات مشابه پر شده است، اما باسک می‌گوید هدف کابوتو ارائه چیزی متفاوت است. محصولات باسک هیچ افزودنی یا نگهدارنده‌ای ندارند و طیف وسیعی از طعم‌های اصیل آسیایی برای انتخاب وجود دارد.

پای‌مینیستر کارهای زیادی را درست انجام داد. یک محصول استاندارد را گرفت و آن را بهتر کرد. من هم تصمیم گرفتم همین رویکرد را در پیش بگیرم، اما باید محصول مناسب را انتخاب می‌کردم.

اطلاعات بازار

باسک می‌دانست که سوپرمارکت‌ها محصولات را به شیوه‌ای خاص به نمایش می‌گذارند: اجناس مرغوب در قفسه‌ی بالا و در سطح دید، سپس اجناس متوسط و در نهایت محصولات خود سوپرمارکت یا اجناس ارزان قیمت در پایین. این دانش به او در انتخاب‌هایش کمک کرد.

در همین ایام، به رستوران زنجیره‌ای معروف غذا و نودل ژاپنی رفتم. خودخواه او به یاد می‌آورد: «مردم غذای آسیایی رایج، عمدتا بر پایه نودل‌های سالم، می‌خوردند. بعد از آن، به سوپرمارکتی آن طرف خیابان رفتم و متوجه شدم که همه نودل‌های فوری ارزان قیمت، بسیار ناسالم و با طعم‌هایی مثل دونر کباب هستند. احساس می‌کردم بین غذای خوشمزه واگاماما و نودل‌های فوری موجود در سوپرمارکت، ناسازگاری وجود دارد. همان لحظه فهمیدم که جایگاهم را پیدا کرده‌ام.»

تحقیقات باسک نشان داد که سالانه تقریباً ۱۰۰ میلیارد واحد نودل فوری در سراسر جهان فروخته می‌شود و بریتانیا ۲۳۰ میلیون واحد مصرف می‌کند که تقریباً برابر با ۴ تا ۵ واحد به ازای هر نفر از جمعیت است. بسیاری از ما دوره‌ای از مصرف نودل فوری را تجربه می‌کنیم، اغلب در دوران دانشجویی، اما هدف باسک این است که افرادی را که به فکر کنار گذاشتن نودل هستند، جذب کند و به آن‌ها دلیل دیگری برای ادامه مصرف آن بدهد.

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

نودل‌ها سریع و آسان هستند و طیف وسیعی از مردم را به خود جذب می‌کنند. ما محصولی باکیفیت را با برند قوی ترکیب کرده‌ایم و رشدمان نشان می‌دهد که وارد بازار واقعی شده‌ایم. آرزوی من این است که کابوتو به پدیده بعدی در سراسر بریتانیا تبدیل شود و سپس به خارج از کشور نیز گسترش یابد.

موضوعی برای تأمل

برندهای جدید و کوچک‌تر ممکن است از رقابت با برندهای بزرگ و شناخته‌شده، به خصوص در مورد گرفتن جایگاه در سوپرمارکت‌ها، دلسرد شوند. خریداران این کار را آسان نمی‌کنند، اما باسک پافشاری کرد.

برای گرفتن جلسه، باید تکالیف خود را انجام داده باشید: قیمت‌ها، بسته‌بندی، ظاهر و طعم محصول چطور است؟ همه چیز باید داستانی جذاب را بسازد. باور داشتن به محصولتان کمک می‌کند. فرمولی برای موفقیت در خرده‌فروشی مواد غذایی وجود ندارد. اما برندهای بزرگ به سادگی نمی‌توانند آن شور و شخصیت را داشته باشند که برندهای کوچک‌تر مثل کابوتو دارند.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *