گوگل مجموعهای از ابزارهای رایگان را برای کمک به شما در استفادهی حداکثری از کمپینهای تبلیغاتی گوگل (که قبلاً با نام گوگل ادوردز شناخته میشد) ارائه میدهد. در اینجا فهرستی از این ابزارها و مزایای آنها برای کسبوکار شما آمده است.
ردیابی تبدیل
میتوانید نرخ تبدیل و هزینه به ازای هر تبدیل خود را پیگیری کنید. ردیابی تبدیل این به شما امکان میدهد بازگشت سرمایه (ROI) کمپین تبلیغاتی خود را محاسبه کنید.
- تصمیم بگیرید چه چیزی را دنبال کنید. مثلاً میتوانید خرید کسی یا گرفتن قرار ملاقات او را پیگیری کنید.
- تصمیم بگیرید که چگونه میخواهید این مورد را پیگیری کنید. میتوانید بازدید از صفحات (مثلاً وقتی صفحه تأیید سفارش بعد از خرید بارگذاری میشود) یا کلیکها (مثلاً کلیک روی «وقت ملاقات بگذارید») را پیگیری کنید.
- کد رهگیری تبدیلات گوگل ادز را به وبسایت خود اضافه کنید.
- وقتی مشتری روی یکی از تبلیغات شما کلیک میکند، کوکیای روی کامپیوتر یا تلفن همراه او قرار میگیرد.
- اگر کاربر به یکی از صفحات تبدیل شما برسد یا روی لینکی که شما ردیابی میکنید کلیک کند، گوگل یک تبدیل موفق ثبت میکند.
گوگل آنالیتیکس
گوگل آنالیتیکس ابزاری پیشرفته برای تحلیل است. علاوه بر ردگیری تبدیلهای پایه، نشان میدهد که افراد چگونه سایت شما را پیدا کردند و در آن چگونه گشتوگذار کردند. با این اطلاعات، میتوانید بازگشت سرمایه وبسایت خود را بهبود بخشیده و تبدیلها را افزایش دهید.
گوگل ترندز
با گوگل گرایشها میتوانید الگوهای حجم جستجو را در مناطق، دستهبندیها و بازههای زمانی خاص مقایسه کنید.
ابزاری مفید است اگر بخواهید روندهای فصلی را دنبال کنید. مثلاً اگر کسبوکاری مرتبط با تعطیلات دارید، میتوانید تحلیل کنید که مشتریان چه زمانی بیشتر تمایل به رزرو تعطیلات تابستانی خود دارند. با این اطلاعات، میتوانید در زمان اوج تقاضا هزینه بیشتری برای تبلیغات اختصاص دهید و در دورههای کمرونق آن را کاهش دهید.
گوگل ترندز میتواند به شما در بررسی تغییرات میزان علاقه به محصولات خاص، ویژگیهای محصول، برندهای رقیب و امثال آن کمک کند. با استفاده از آن میتوانید بفهمید کدام پیامهای تبلیغاتی بیشترین تاثیر را روی مشتریان میگذارند.
گزارش سهم نمایش
این ابزار درصد نمایشهای احتمالی آگهیهای شما را در صورتی که بودجه کمپینهایتان بیشتر بود، نشان میدهد. گزارش سهم نمایش دادهها به شما کمک میکنند تا تصمیم آگاهانهای در مورد افزایش بودجه تبلیغات خود بگیرید.
شبیهساز پیشنهاد
مبلغی که برای کلمات کلیدی و عبارات پیشنهاد میدهید، بر جایگاه نتایج شما در جستجوها تأثیر میگذارد. شبیهساز پیشنهاد این ابزار نشان میدهد که کمپین شما با مبالغ پیشنهادی متفاوت، احتمالا چه عملکردی داشت. این ابزار حدس و گمان را از فرایند پیشنهاد حذف میکند و به شما کمک میکند ببینید پیشنهاد بالاتر یا پایینتر، مقرون به صرفهتر خواهد بود.
ابزار برنامهریزی کلمات کلیدی
برنامهریز کلمات کلیدی این ابزار به شما کمک میکند کلمات کلیدی مناسب برای تبلیغاتتان را شناسایی کنید. ابزار کلمات کلیدی احتمالی را پیشنهاد میدهد و تعداد دفعات جستجوی آنها را نشان میدهد. همچنین تخمین ترافیک احتمالی ناشی از تبلیغات و هزینه آن را به شما میدهد.
پیشبینی قیمت پیشنهاد برای صفحه اول
پیشنویس برآورد قیمت صفحه اول پیشبینی میکند برای نمایش آگهی شما در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، با جستجوی دقیق کلمه کلیدی شما، چه مبلغی باید پیشنهاد دهید.
هزینه به رقابت برای آن کلمه کلیدی بستگی دارد. اما همچنین به «امتیاز کیفیت» شما وابسته است که به موارد زیر بستگی دارد:
- رَبط آگهی به کلمه کلیدی چقدر است
- احتمال کلیک کاربران روی تبلیغ
- مرتبط بودن صفحه فرود با نیاز آنها چقدر است.
پیشبینی مبلغ پیشنهادی برای صفحه اول، شانس دیده شدن آگهی شما را افزایش میدهد. پیشبینی بالا همچنین میتواند نشانهای از نیاز به بهبود آگهی و صفحه فرودتان برای ارتقای امتیاز کیفیت باشد.
زمانبندی تبلیغات
زمانبندی تبلیغات به شما امکان میدهد زمان پخش کمپینهای تبلیغات گوگل خود را کنترل کنید. میتوانید ساعات یا روزهای خاصی از هفته را که میخواهید آگهیهایتان نمایش داده شوند، مشخص کنید. همچنین میتوانید میزان پیشنهادی خود برای تبلیغات در زمانهای مختلف را تغییر دهید.
این روش فوقالعادهای برای بهرهوری بیشتر از بودجهی تبلیغاتی شماست. میتوانید تبلیغات خود را در زمان سودآورترین نمایش دهید یا میزان پیشنهاد خود را دقیقتر تنظیم کنید. با برنامهریزی زمانبندی تبلیغات، یک کمپین میتواند تمام روز و هر روز، یا حتی فقط به میزان ۱۵ دقیقه در هفته اجرا شود.