Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

چطور از تبلیغات دهان به دهان حمایت کنیم؟

بررسی سریع تیترهای مقاله

توصیه‌های شفاهی مشتریان راضی، نوعی تبلیغات بسیار مؤثر است؛ زیرا قانع‌کننده، معتبر و از همه مهم‌تر رایگان هستند. کیت هورستد نشان می‌دهد چگونه می‌توانید مشتریان خوشحال خود را به تبلیغ کسب‌و‌کارتان تشویق کنید.

استیو بارتون، رئیس (شرکت نامشخص)، می‌گوید: «یک مشتری فقط چیزی را توصیه می‌کند که حاضر باشد آبروی خود را برای آن به خطر بیندازد.» انجمن بازاریابی دهان به دهان (اکنون بخشی از انجمن ملی تبلیغ‌کنندگان است.)

روش پذیرفته‌شده برای انجام این کار، ارائه چنین چیزی است. سرویس خوب اینکه مشتریان شما به طور خودجوش شما را به دوستانشان معرفی کنند. اما بارتون می‌گوید تنها حدود ۱۵ درصد از مشتریان شما واقعا «نفوذگر» هستند و این همان افرادی هستند که باید روی آن‌ها تمرکز کنید.

مهم نیست که خودشان آن محصول خاص را نخرند، مهم این است که درباره‌اش با دیگران صحبت کنند. باید این افراد را درگیر کنید.

به عبارت دیگر، به دنبال آن دسته از مشتریان راضی خود باشید که بیشترین نفوذ را بر افرادی دارند که می‌توانند مشتری شما شوند؛ چه شخصیت‌های تأثیرگذار در صنعت با شهرت خوب باشند و چه متخصصان رسانه‌های اجتماعی که در حوزه کاری شما فعالیت می‌کنند. توصیه‌های این افراد بازده بسیار بالایی خواهد داشت.

جذب افراد تاثیرگذار از طریق دهان به دهان

مشتریان همیشگی، شرکای تجاری، دوستان و خانواده‌ی شما احتمالا شامل افراد تاثیرگذار در بازاریابی شفاهی هستند. اما حتی اگر نمی‌دانید دقیقا چه کسانی در حال تبلیغ هستند، باز هم می‌توانید کمپین بازاریابی شفاهی راه بیندازید.

در ابتدا این مهم است که بفهمیم چرا مردم کسب‌وکار شما را توصیه می‌کنند و سپس چگونه می‌توانید آنها را به صحبت بیشتر ترغیب کنید.

بازاریابی دهان به دهان وقتی بهترین نتیجه را می‌دهد که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشید؛ نه لزوماً محصول جدید، بلکه شاید… نوآوری بارتون توضیح می‌دهد: «کلید کار، شناسایی «موضوع گفتگو» است؛ یعنی چیزی که اینفلوئنسرهای شما می‌خواهند درباره‌اش صحبت کنند، نه چیزی که شما می‌خواهید بگویید.»

خدمات سئو وردپرس در بهترین سطح کیفیتی و کمیتی به صورت فول پکیج 0 تا 100 بهینه سازی سایت و فضای مجازی ارائه می شود.

استفاده از شبکه‌های ارتباطی برای تشویق تبلیغات دهان به دهان

روبروی هم شبکه راه خوبی برای دسترسی به افراد تأثیرگذار در بازاریابی شفاهی است و نکته کلیدی این است که دو کارت ویزیت بدهید تا مخاطبان جدید بتوانند یکی را به دیگران بدهند.

می‌توانستید ارسال کنید خبرنامه ایمیلی وبلاگ منتشر کنید، با مشتریان بالقوه صحبت کنید رسانه‌های اجتماعی مشتریان را به پیش‌نمایش محصولات جدید و شرکت در رویدادهای صنعت دعوت کنید و غیره. هر فرصتی برای برقراری ارتباط با افرادی که ممکن است با مشتریان بالقوه صحبت کنند، شانس ایجاد توصیه‌های شفاهی و گواهی‌های رضایت است.

آیا بازاریابی دهان به دهان مقرون به صرفه است؟

با گذشت زمان، کمپین‌های بازاریابی شفاهی شما باید بسیار هدفمند شوند؛ کلید اصلی شناسایی تأثیرگذاران کلیدی و بازاریابی اختصاصی برای آن‌هاست. انجام این کار مستلزم روشی برای اندازه‌گیری میزان موفقیت افراد در تأثیرگذاری بر دیگران برای تبدیل شدن به مشتری شماست.

یک راه این است که تخفیف بدهید به مشتریانی که دوستانشان را به محصول یا خدمات شما معرفی می‌کنند، پاداشی بدهید. با این مشوق، معرف خود را در کنار مشتری جدید معرفی خواهد کرد؛ خبرنامه ایمیلی به شما امکان می‌دهد تا از طریق گزینه «برای دوست بفرستید» توصیه‌های مشتریان را پیگیری کنید. و همیشه از مشتریان جدید بپرسید که چگونه با شما آشنا شده‌اند.

بازاریابی که به تبلیغات دهان به دهان منجر می‌شود ممکن است هزینه‌بر باشد، اما همانطور که بارتون می‌گوید: «تمرکز بر بازگشت سرمایه مهم‌تر است که می‌تواند فوق‌العاده باشد.»

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *