Yaseomi: اولین پلتفرم سئوی سیستماتیک ایران

ده روش برای بهره‌گیری حداکثری از نظرات مشتریان

بررسی سریع تیترهای مقاله

نظرسنجی سال ۲۰۲۱ مطالعات نشان داده‌اند که بیش از 99 درصد افراد هنگام خرید آنلاین، نظرات آنلاین را می‌خوانند. تنها ادعای «بهترین بودن» دیگر برای ترغیب مردم به امتحان محصولات یا خدمات شما کافی نیست. نظرات و گواهی‌ها نشان‌دهنده‌ی مستقلی از کار خوب شما هستند و می‌توانند به آرامش خریداران جدید یا مضطرب کمک کنند و شما را از رقبا متمایز سازند. در ادامه، ده مرحله آسان برای جمع‌آوری نظرات مشتریان آمده است.

  1. از مشتریان خود بازخورد بخواهیدبرای دریافت بازخورد مداوم، پس از هر خرید، به‌طور خودکار ایمیلی ارسال کنید. یا از سرویس‌های خودکار بازخورد دهی در پلتفرم‌های آنلاین نظرسنجی مثل تَراست‌پایلت استفاده کنید، یا شخصاً با مشتریان کلیدی خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید نظراتشان را با شما در میان بگذارند. همچنین می‌توانید در کنار سفارشات خود، کارت‌پستالی قرار دهید و از مشتریان بخواهید نظراتشان را بیان کنند.
  2. نوع توصیه‌نامه را در نظر بگیریدبهترین گزینه برای کسب‌وکار شمامی‌توانید از نقل قول‌های ساده مشتریان، نظرات درباره محصولاتتان یا حتی ویدیوهایی از مشتریانی که از خدمات شما تمجید می‌کنند استفاده کنید و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بسیاری از کسب‌وکارها اکنون ابزار نمایش نظرات را در وب‌سایت خود تعبیه می‌کنند تا کاربران سایت بتوانند به‌راحتی ببینند مردم درباره کسب‌وکار یا محصولات و خدمات خاص شما چه می‌گویند.
  3. مطمئن شوید که گواهی‌هامناسب برای مخاطبان هدف شماو احتمالاً متقاعدکننده باشند؛ اطمینان حاصل کنید که بر ویژگی‌های محصول و جنبه‌های خدمات شما که بیشترین جذابیت را دارند تمرکز می‌کنند.
  4. اگر می‌خواهید از نظرات مشتریان در مطالب بازاریابی خود استفاده کنید، آن‌ها را حفظ کنید.کوتاه، گیرا و راحت خوانده می‌شود.و برای حفظ اصالت، همیشه سعی کنید نام کامل، شرکت و عنوان شغلی را ذکر کنید.
  5. خلاق باشاز مطالب خود استفاده کنید. می‌توانید صفحه‌ای از نظرات رضایت‌بخش مشتریان را در بسته‌های فروش قرار دهید یا در وبلاگ خود، نظرات دیگران را به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید از نظر یک خریدار در تبلیغات استفاده کنید یا یک نقل قول مثبت را در پشت کارت ویزیت خود بنویسید.
  6. گواهی‌نامه‌ها را بر اساس دسته‌بندی مرتب کنیدتا بتوانید به نگرانی‌های خاص مشتریان خود رسیدگی کنید. برای مثال، نظرات مربوط به اعتبار شما به‌عنوان تأمین‌کننده یا سرعت تحویل کالا، می‌توانند در صفحه سفارشاتتان استفاده شوند.
  7. فقط به نام‌های فردی فکر نکنید. آیا می‌توانید نام یا لوگوی شرکت‌های معتبر که از خدمات شما استفاده می‌کنند یا آن‌ها را می‌خرند، اضافه کنید؟ اگر بتوانید نشان دهید کهلیست مشتریان شاخصاین کار را بکن.
  8. با به‌روزرسانی مداوم گواهی‌نامه‌هابه طور مرتب آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کنیم.
  9. شامل یکلینک وبسایت‌های مشتریاندر کنار نظراتشان، ذکر لینک‌های متقابل و ارتباط در شبکه‌های اجتماعی نیز به خریداران بالقوه نشان می‌دهد که با چه کسانی همکاری می‌کنید.
  10. اجازه مشتری را بگیریدابتدا از آنها اجازه بگیرید و مطمئن شوید که راضی به عمومی شدن نظراتشان هستند.

اطلاعات تکمیلی مقاله

جواد یاسمی (متخصص سئو)
جواد یاسمی (متخصص سئو)

یاسئومی؛ اولین پلتفرم سئوی ایجنت‌محور ایران برای سئوی هوشمند، سیستماتیک و مقیاس‌پذیر — همین حالا با ما تماس بگیرید: ۰۹۳۷۶۹۹۶۰۷۰.

آخرین مقالات مرتبط

تصاویر سرچ کنسول پروژه ها

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *