پس میخواهی رشد کنی استراتژی سئو آیا داشتن چندین دامنه به سئو کمک میکند؟
خلاصه اینکه، بستگی دارد. اگر بهدرستی انجام شود، سئو چند دامنه میتواند به شما کمک کند در نتایج جستجو غالب شوید، مخاطبان وسیعتری را جذب کنید و سرنخهای بیشتری کسب کنید. اما، راهاندازی نامناسب میتواند هم برای دامنه جدید و هم برای دامنه موجود مشکلساز باشد.
در این مطلب، درباره این موارد صحبت خواهیم کرد:
- چگونگی کمک چندین دامنه به سئو
- وقتی چندین دامنه به سئو آسیب میرسانند
- چگونگی راهاندازی یک استراتژی سئو چند دامنهای مؤثر
قبل از اینکه خرید آن را نهایی کنید دامنه جدید ادامه مطلب را بخوانید تا ببینید آیا این روش برای کسبوکار شما مناسب است یا نه.
چگونگی کمک چندین دامنه به سئو
استفاده از خدمات سئو وردپرس در سئو چند حوزهای میتواند به شما کمک کند تا با تمرکز بر روی کلمات کلیدی مختلف در چندین حوزه مرتبط، بازدید سایت خود را از منابع متعدد افزایش دهید. این روش میتواند یک استراتژی موثر برای جذب ترافیک هدفمند و افزایش visibility در نتایج جستجو باشد.
اگر منابع لازم برای مدیریت مؤثر چندین دامنه را دارید، استراتژی سئو شما میتواند سود ببرد. برخی از مهمترین مزایای سئو از داشتن چندین دامنه
- نمایش بیشتر کلمات کلیدی با ارزشاگر برای یک کلمه کلیدی مهم، دو دامنه با رتبهی خوب داشته باشید، در نتایج جستجو دو برابر فضا خواهید داشت.
- هدفگذاری بازار خاصاگر برند شما بزرگ باشد، ممکن است گزینههای بسیار زیادی در میان مخاطبان خود. دامنه اختصاصی برای موضوع خاص میتواند به شما کمک کند تا در آن دسته برای عبارات جستجوی بیشتری رتبه بگیرید و در نتیجه به مشتریان بیشتری برسید.
- آگاهی از برندداشتن وبسایت مرتبط دیگری که با برند شما وابسته است، میتواند به ماندگاری برند در ذهن مشتریان و ایجاد ارتباطات مثبتتر با نام برندتان کمک کند.
در طراحی سایت وردپرس، بهینهسازی سایت برای چندین حوزه مختلف نیاز به استراتژی دقیق دارد. با استفاده از صفحات و محتواهای مختلف برای هر حوزه، شما میتوانید به بهترین نحو از فرصتهای مختلف برای رشد رتبهبندی خود استفاده کنید، اما باید به مراقبت از ساختار سایت و هماهنگی بین این حوزهها توجه کنید.
چه زمانی چندین دامنه برای سئو مضر است
با این حال، موقعیتهای زیادی وجود دارد که چندین دامنه میتوانند به استراتژی سئو کلی شما آسیب برسانند. اینها چند نشانه هشداردهنده هستند که نشان میدهند استراتژی سئو چند دامنهای ممکن است به نفع کسبوکار شما نباشد.
محتوای تکراری
اگر محتوای سایت دوم شما بسیار شبیه به سایت اصلیتان باشد، با مشکل مواجه خواهید شد. مشکلات محتوای تکراری موتورهای جستجو میخواهند نمایش دهند محتوای ارزشمند بنابراین، محتوای تکراری میتواند به جای کمک، به استراتژی سئو شما آسیب بزند.
منابع محدود
بهینهسازی موتور جستجو بهینهسازی مداوم نیاز است و کار روی یک سایت به تنهایی حجم زیادی از کار را میطلبد. مطمئن شوید که منابع لازم برای نگهداری همه دامنهها را دارید، در غیر این صورت، ممکن است دامنه اصلی شما در حین راهاندازی دامنههای فرعی آسیب ببیند.
یا اینکه معمولاً بخشی جداگانه از خروجیهای شرکت سئو شماست.
حداقل، باید سرمایهگذاری خود را در استراتژی سئو دو برابر کنید. اگر دامنه دوم شما کاملا جدید است، برای آمادهسازی آن و کسب نتیجه برای کسبوکارتان به سرمایهگذاری بیشتری نیاز خواهید داشت.
مسیرهای غیرشفاف
برخی از صاحبان وبسایت ممکن است برای افزایش رتبه خود، دامنه دیگری با رتبه بالا را تغییر مسیر دهند. اعتبار دامنه به مال آنها
با این حال، این روش نیازمند احتیاط فراوان است. باید مطمئن شوید که دامنهی هدایتشده معتبر، دارای پروفایل بکلینک سالم و مرتبط با کاربران شماست. ابزارهای ساخت بک لینک میتواند به شما در بررسی پروفایل بک لینک یک دامنه کمک کند.
اگر از آن استفاده کنید ارجاع برای انتقال اعتبار لینک به سایت شما، اما با توجه به تفاوت زیاد دو دامنه، موتورهای جستجو ممکن است این را یک تاکتیک فریبکارانه تلقی کنند و سایت شما را جریمه کنید .
به جای آن چه باید کرد
اگر هر یک از این نشانههای هشداردهنده در مورد شما صدق میکند، قبل از راهاندازی استراتژی سئو چند دامنهای، دوباره فکر کنید. رویکرد مؤثرتر ممکن است تمرکز بر روی دامنهی فعلی شما، بهینهسازی آن به بهترین شکل ممکن با محتوای مفید و ساختن اعتبار آن باشد.
اگر از زمان بارگذاری سایت خود خسته شدهاید در نتایج جستجو به رتبههای بالا صعود کنید به یاد داشته باشید که یک تغییر مسیر نامعتبر میتواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد. در این مورد، برخی راهحلهای بهتر عبارتند از:
- هدف قرار دادن بیشتر کلمات کلیدی بلند
- اولویت دادن به استراتژی ساخت لینک
- بررسی شما سرعت سایت و واکنشپذیری تلفن همراه
- یافتن اَشکال برجسته هدف گرفتن
- بهینهسازی موتور جستجو را با تاکتیکهای دیگر، مانند پرداخت به ازای هر کلیک
بهینهسازی موتور جستجو فرایندی زمانبر است. اما صرف وقت برای بهینهسازی دامنه اصلی معمولاً نتایج بهتری نسبت به پراکنده کردن تلاشها روی دامنههای اضافی یا عجله در استفاده از ریدایرکتهای دامنه نامعتبر میدهد.
چگونگی ایجاد یک استراتژی سئو چند دامنهای مؤثر
با این حال، با توجه به مزایا و معایب گفته شده، ممکن است به این نتیجه رسیده باشید که داشتن چندین دامنه برای اهداف تجاری شما مناسب است. چگونه میتوانید سئو را برای چندین دامنه انجام دهید؟
یکی از بهترین روشها، ساختن یک میکروسایت است. میکروسایت شما دامنهای کاملا جدید خواهد بود که روی یک حوزه تخصصی مرتبط با برند شما تمرکز میکند.
برای مثال، هارپرکالینز، یکی از ناشران بزرگ کتاب، وبسایت دیگری به نام اپیک ریدز دارد.
این سایت با محتوای جذاب و اغلب تعاملی مانند پستهای وبلاگ، ویدئو و آزمونها، مخاطبان جوان و بزرگسال را هدف قرار میدهد و به آنها در کسب رتبه برای عبارات تخصصی مانند «پیشنهاد کتابهای جوانان» کمک میکند.
از طرفی، برخی برندها از چندین دامنه برای تسلط بر نتایج جستجوی یکسان یا مشابه استفاده میکنند. هر دو روش میتوانند مؤثر باشند، مشروط بر اینکه استراتژیک عمل کنید.
پرسیدن سؤالات زیر میتواند به موفقیت سایت کوچک شما کمک کند:
- این دامنه چگونه در مسیر مشتری من جای میگیرد؟
- محتوای این دامنه چگونه محتوای اصلی من را تکمیل میکند؟
- نیازهای کدام مشتریان را این حوزه میتواند برطرف کند؟
به یاد داشته باش که باید به ارائه محتوای ارزشمند و منحصربهفرد ادامه دهی و از تکرار محتوا اجتناب کنی.
ساخت مایکروسایت شما همانند دامنه اصلی تان خواهد بود. شما باید:
- آن را بهخوبی برندسازی کنید
- استفاده کن بهترین شیوههای طراحی وب و سئو
- محتوای بهینه شده ایجاد کنید
- دنبال کن بهینهسازی فنی سایت دستورالعملها
- بسازید سئو خارج از صفحه راهبرد
این فرایند ممکن است زمان زیادی ببرد، اما نتایج بلندمدت آن برای کسبوکارتان چشمگیر خواهد بود.