09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

چه زمانی می‌توانم سئو را متوقف کنم؟ (و چه اتفاقی می‌افتد اگر این کار را بکنم؟)

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

با استراتژی بازاریابی دیجیتالی که هیچ‌گاه پایان نمی‌یابد، آشنا شوید. بهینه‌سازی موتور جستجو اگر می‌پرسید چه زمانی می‌توانید سئو را متوقف کنید، پاسخ این است: هرگز. سئو یک… استراتژی جاری و توقف سئو، با گذشت زمان تمام زحمات شما را از بین خواهد برد. درباره اتفاقاتی که پس از توقف سئو رخ می‌دهد، بیشتر بدانید.

در خدمات سئو وردپرس، متوقف کردن فرآیند سئو می‌تواند تأثیرات منفی به‌دنبال داشته باشد. حتی پس از دستیابی به رتبه‌بندی مطلوب، برای حفظ موقعیت خود در نتایج جستجو باید به بهینه‌سازی مداوم سایت ادامه دهید. عدم انجام این کار می‌تواند باعث از دست دادن رتبه‌ها و کاهش ترافیک ارگانیک شود.

کی میتونم سئو رو کنار بذارم؟

می‌توانید هر زمان که خواستید سئو را متوقف کنید، اما خطراتی وجود دارد متوقف کردن سئو، برخلاف کمپین‌های تبلیغاتی کلیکی (PPC)، تغییرات آنی ایجاد نمی‌کند. اما با گذشت زمان، کاهش رتبه، ترافیک و تبدیل‌ها را مشاهده خواهید کرد.

چه اتفاقی می‌افتد اگر سئو را متوقف کنید؟

وقتی سئو را متوقف کنید، چند ماه بعد متوجه چند نکته خواهید شد:

  • کاهش رتبه در نتایج جستجو
  • کاهش ترافیک ارگانیک
  • کاهش تبدیل‌های ارگانیک

برخلاف دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال، اثربخشی سئو به‌مرور زمان کاهش می‌یابد نه یک‌شبه.

با این حال در طراحی سایت وردپرس، متوقف کردن سئو می‌تواند موجب کاهش سرعت بارگذاری سایت و به خطر افتادن عملکرد آن شود. همچنین، به‌روز نبودن محتوا و ساختار سایت باعث می‌شود که موتورهای جستجو نتوانند سایت شما را به‌درستی ایندکس کنند. این مسئله می‌تواند باعث کاهش دیده‌شدن سایت شما در نتایج جستجو و تاثیر منفی بر تجربه کاربری شود.

مشاهده این مطلب  رشد بین‌المللی WP Engine با تمرکز بر آژانس‌ها

چرا کسب‌وکارها سئو را متوقف می‌کنند؟

شرکت‌ها به دلایل مختلفی سئو را متوقف می‌کنند، از جمله:

  • پولبه دلیل کاهش بودجه و پایین آمدن بازده، شرکت‌ها به دلیل مسائل مالی، سئو را کنار خواهند گذاشت.
  • زمانشرکت‌ها در صورت نداشتن زمان کافی برای اجرای استراتژی، سئو را نیز متوقف می‌کنند.
  • تخصیص مجددتغییر اولویت‌ها، مثلاً به دلیل ادغام شرکت‌ها، می‌تواند سئو را هم متوقف کند.
  • (بازمی‌گرداند:)کسب‌وکارهایی که از جستجو سودی نمی‌برند، فعالیت‌های سئو را متوقف خواهند کرد.
  • الگوریتم‌های جستجووب‌سایت‌هایی که بشدت آسیب دیدند به‌روزرسانی‌های الگوریتم گاهی اوقات سئو را رها کنید.

به تجربه ما، کسب‌وکارها تبلیغات پولی خود را متوقف می‌کنند یا سئوکاری خودتان بدون در نظر گرفتن تأثیر گسترده آن بر عملکرد شرکت یا بررسی راه‌های بهبود استراتژی سئو که نتیجه‌ای نداشته، مانند سرمایه‌گذاری در… مشاور یا شرکت سئو .

5 دلیل برای ادامه سئو

اگر به قطع کردن سئو فکر می‌کنید، این دلایل را برای ادامه برنامه سئو خود در نظر بگیرید.

در نتایج جستجو دیده شوید

بهینه‌سازی موتور جستجو برای دیده شدن در نتایج جستجو حیاتی است. در حالی که می‌توانید در تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک سرمایه‌گذاری کنید، برای هر کلیک روی وب‌سایت خود هزینه پرداخت خواهید کرد. در مقایسه، سئو رایگان است – زمانی که افراد از سایت شما بازدید می‌کنند هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.

ادامه‌ی کارتان سئو استراتژی به دیده شدن کسب و کار شما در جستجوها کمک می‌کند.

اگر سئو را متوقف یا وقفه دهید، حضور شما در نتایج جستجوی ارگانیک کاهش می‌یابد. این تغییر احتمالا برای کلمات کلیدی رقابتی زودتر مشاهده خواهد شد. به همین دلیل، قبل از توقف بهینه‌سازی موتور جستجو، بررسی ترافیک ارگانیک خود ضروری است.

مشاهده این مطلب  چرا وب‌سایت من کند است؟ ۱۰ دلیل برای کند بارگذاری شدن وب‌سایت‌ها

ترافیک ارگانیک خود را افزایش دهید

بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) موجب افزایش ترافیک سایت می‌شود و متوقف کردن آن، منبع این ترافیک را قطع می‌کند. اما ادامه‌ی برنامه‌ی SEO به کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک خود را حفظ و افزایش دهد و در نتیجه کاربران واجد شرایط بیشتری را به سایت و قیف فروش خود جذب کنید.

ترافیک ارگانیک هم در حال تغییر و تحول است. هر روز جستجوهای جدیدی انجام می‌شود و اگر کسب‌وکار شما سئو را متوقف کند، شانس حضور در نتایج این جستجوها را از دست خواهید داد و در نتیجه این ترافیک را از دست می‌دهید (مگر اینکه آن را با تبلیغات بخرید).

در درازمدت، حتی برای برندهای شناخته‌شده، حذف شدن از نتایج جستجو منطقی نیست.

تبدیل‌های آنلاین خود را افزایش دهید

بیشتر برنامه‌های سئو از بهینه‌سازی موتورهای جستجو برای ایجاد تبدیل استفاده می‌کنند، چه از طریق ثبت‌نام در خبرنامه، فرم درخواست قیمت یا خرید محصول. حتی اگر سئو مستقیماً منجر به تبدیل نشود، احتمالاً نقشی در مسیر بازدیدکننده تا تبدیل شدن به مشتری داشته است.

قطع تلاش‌های سئو، به کاهش تبدیل‌ها منجر می‌شود.

متاسفانه، بیشتر کسب‌وکارها تا چند ماه بعد متوجه این اثر نمی‌شوند و سپس مجبورند با تلاش‌های پرهزینه‌تر بازاریابی دیجیتال مانند تبلیغات پولی، به جبران درآمد از دست رفته بپردازند. به همین دلیل، تحقیق در مورد قیف خرید و کانال‌های مؤثر در آن بسیار مهم است.

رهبری فکری خود را بسازید

رهبر فکری شدن تدریجی است و جستجو به این فرایند کمک می‌کند. به این دلیل که بهینه‌سازی موتورهای جستجو بر کسب بک‌لینک‌های معتبر از وب‌سایت‌های صاحب‌نظر تمرکز دارد و کسب این لینک‌ها نیازمند محتوای منحصر به فرد و با کیفیت بالا است.

مشاهده این مطلب  12 ابزار برتر بازاریابی دیجیتال برای سال 2025

وقتی سئو را متوقف می‌کنید، در نقش رهبر فکری خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنید.

این تغییر خیلی سریع اتفاق می‌افتد؛ چون رهبری فکری حول پاسخ به موضوعات جدید یا ترندهای یک صنعت می‌چرخد. به‌زودی، سایت شما شهرت سایتی غیرفعال و بی‌فایده را برای کاربران پیدا خواهد کرد.

اگر بخواهید سئو را ادامه دهید، می‌توانید به تقویت جایگاه فکری خود ادامه دهید.

رتبه‌های جستجوی خود را گسترش دهید

متوقف کردن سئو، رشد رتبه‌های جستجوی شما (با کلمات کلیدی موجود) یا گسترش آن‌ها (با کلمات کلیدی جدید) را نیز متوقف می‌کند. در نتیجه، محدودیت دید و دسترسی ارگانیک خود را افزایش می‌دهید که به مرور زمان از ترافیک وب‌سایت و تبدیل‌های آنلاین شما می‌کاهد.

با این حال، ادامه سئو می‌تواند به سازمان شما کمک کند تا در نتایج جستجو رتبه‌ی بهتری کسب کند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070