هنگام ساخت وبلاگ برای وبسایتتان، بهسرعت متوجه میشوید که عوامل مختلفی میتوانند روی عملکرد محتوای شما تاثیر بگذارند. از رسیدن به تراکم کلمات کلیدی مناسب تا برآورده کردن هدف کاربر، یافتن فرمول ایدهآل برای خلق یک پست وبلاگی بینقص، کلید موفقیت است!
یکی از عوامل شگفتآورتر در عملکرد پستهای وبلاگ شما صفحه نتایج موتور جستجو طول نوشتهی وبلاگ شماست؛ این سوال را مطرح میکند که «طول ایدهآل یک پست وبلاگی چقدر است؟»
بسته به موضوع نوشته، طول ایدهآل پستهای وبلاگ بین ۱۵۰۰ تا ۲۵۰۰ کلمه متغیر است؛ بهطور کلی، مطالب طولانیتر عملکرد بهتری دارند و دلایل روشنی برای این تعداد کلمه وجود دارد.
زمان سئو خود را نصف کنید
رتبهبندیها را پیگیری کنید، رقبا را تحلیل کنید و محتوای خود را سریعتر حسابرسی کنید سایت بهینهسازی موتور جستجو رایگان امتحان کنید
مزایای نوشتن پستهای وبلاگ طولانیتر
چه بخواهید رتبهی خود را در نتایج جستجوی گوگل بالاتر ببرید و چه بخواهید زمان صرف شدهی کاربران برای بررسی محتوای شما را افزایش دهید، وبلاگهایی با تعداد کلمات بیشتر میتوانند این کار را انجام دهند.
مدت زمان ماندگاری را افزایش دهید
افزایش زمان حضور کاربران در صفحه عامل تاثیرگذار در رتبهبندی در نتایج جستجوی گوگل. مدت زمانی که کاربران در یک صفحه وب میگذرانند «مدت زمان حضور» نامیده میشود و گوگل این معیار را برای رتبهبندی محتوای شما ردیابی میکند.
پستهای وبلاگ طولانیتر، کاربران را در صفحه نگه میدارند اگر (جالب و مفید باشند). محتوای باکیفیت اما نکته اینجاست که هنوز هم باید محتوای جالب و آموزندهای با گرامر صحیح و متناسب با هدف کاربر ارائه دهید. در غیر این صورت، فرقی نمیکند که پست وبلاگ شما چقدر طولانی باشد!
رتبههای گوگل را بالا ببرید
نوشتن پستهای وبلاگی طولانیتر به تنهایی به ارتقای رتبه محتوای شما در نتایج جستجو کمک نمیکند، اما فضایی بیشتر برای خلق محتوای با کیفیت، جامع و بهخوبی تحقیقشده در اختیار شما قرار میدهد که خوانندگان را مجذوب خود کند، آنها را در صفحهتان نگه دارد و باعث بازگشت مجددشان شود.
البته، پستهای طولانیتر به شما کمک میکنند تا عبارات کلیدی بیشتری را به طور طبیعی بگنجانید، نگران نباشید. پر کردن متن با تمام کلمات کلیدی کاربران این موضوع را متوجه میشوند، چون باعث میشود محتوای شما مصنوعی و رباتگونه به نظر برسد.
در هنگام استفاده از خدمات سئو وردپرس، توجه به طول پستها بسیار مهم است؛ زیرا محتوای بلندتر (بین 1500 تا 2500 کلمه) شانس بیشتری برای رتبهگیری در موتورهای جستجو دارد، به شرط آنکه ساختار و کلمات کلیدی بهینه باشند.
برند خود را ارتقا دهید
تولید محتوای جامع، بهترین راه برای معرفی برند شما به عنوان منبعی قابل اعتماد و پیشرو در صنعت است. خلق محتوای بلند و باکیفیتی که پاسخگوی نیاز مخاطب باشد، زمان، تحقیق، تخصص و تعهد میطلبد.
با یکپارچهسازی طراحی سایت وردپرس با استراتژیهای تولید محتوا، میتوانید خوانایی پستهای طولانی را افزایش دهید. مثال: استفاده از بخشبندی مناسب، تصاویر جذاب، و افزونههایی مانند Table of Contents Plus برای تجربه کاربری بهتر.
آیا پستهای وبلاگ همیشه باید طولانی باشند؟
محتوا را با توجه به حوزه کاری و بازار هدف خود بهینه کنید. برای اینکه بدانید باید پستهای وبلاگ طولانیتر بنویسید یا با پستهای کوتاهتر هم میتوانید موفق باشید، این نکات را در نظر بگیرید.
- هدف جستجو: محتوای شما چگونه میتواند… هدف جستجوی کاربر آیا برای پاسخ جامع به پرسش آنها، ۵۰۰ کلمه کافی است یا برای ارائهی تمام اطلاعات مورد نیازشان، به ۲۰۰۰ کلمه نیاز دارید؟
- بازار هدف شما چیست؟ (بخشی از آن) صنایع باید درباره محصولات و خدمات، بیشتر از دیگران توضیح دهم.
- نوع محتوا بر تعداد کلمات ایدهآل تأثیر میگذارد. خبر یا اطلاعیه مطبوعاتی میتواند بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ کلمه باشد، در حالی که راهنماهای عملی و صفحات ستون اصلی میتوانند تا ۲۵۰۰ و ۳۰۰۰ کلمه نیز باشند تا مؤثر واقع شوند.
- شخصیت خریدار: انواع شخصیتهای خریدار را در نظر بگیرید. خریدار منظم تمایل دارد زمان بیشتری را صرف بررسی عمیق موضوع کند تا کاملا آگاه شود، در حالی که خریدار لحظهای ممکن است بخواهد سریعتر به اصل مطلب برسد و از متن کوتاهتر قدردانی کند.
- مرحله خرید: طول پست وبلاگ شما بسته به جایی که کاربران را در مسیر خریدشان ملاقات میکنید، میتواند تغییر کند. یک پست کوتاه میتواند هدف کاربر را زمانی که خریدار در ابتدای قیف فروش است برآورده کند، در حالی که پستهای طولانیتر و آموزندهتر میتوانند برای خریداران در مرحله تصمیمگیری مفیدتر باشند.
نکاتی برای خلق وبلاگهای طولانی و جذاب
این المانها را به متن وبسایت خود اضافه کنید تا همیشه محتوای فوقالعادهای تولید کنید.
- (کار خودتان را) کلمات کلیدی مرتبط سپس متن خود را با کلمات کلیدی پرکاربرد و بلند، به طور یکنواخت در سراسر متن بلندتان، بهینه کنید.
- مخاطب هدف خود را بشناسید تا بتوانید به هدف کاربر برسید. آیا برای یک خریدار رقابتی مینویسید یا یک خریدار انسانگرا؟ آیا لحن رسمی یا لحن محاورهای با هدف کاربر مطابقت دارد؟
- نوشتههایتان را ویرایش و تصحیح کنید! گرامر صحیح، اساس محتوای خوب نوشته شده است. این امر، حرفهایگری را نشان میدهد و به نوشتههایتان اعتبار میبخشد.
- با داشتن صدای برند قوی، خودتان را متمایز کنید. رقیبان شما احتمالا محتواهای مشابهی تولید میکنند؛ بنابراین، یافتن راههایی برای اینکه دیدگاه شما نسبت به موضوعات، منحصر به فردتر، معتبرتر و ارزشمندتر از هر سایت دیگری باشد، حیاتی است!
- با تیم ما همکاری کنید تا بهترین صفحه ممکن را بسازید. محتوای زیبا فقط در صورتی مؤثر است که کاربران هنگام بازدید از صفحه وب شما تجربه کاربری خوبی داشته باشند. طرحی خوب، تمیز و ساده داشته باشید که کاربران را در صفحه شما نگه دارد.