هر ریسک بزرگی، پاداش بزرگی هم دارد و این موضوع در مورد بازطراحی وبسایت هم صدق میکند. با این حال، کسب و کار شما میتواند با استفاده از این چکلیست سئو برای بازطراحی وبسایت، ریسک خود را به حداقل برساند. این چکلیست نحوه بازطراحی وبسایت بدون از دست دادن سئو را توضیح میدهد.
راهنمای استفاده از چکلیست سئو برای بازطراحی وبسایت
با این چکلیست، میخواهیم نکات مهمی را برای طراحی مجدد سایت بدون آسیب رساندن به آن ارائه دهیم. بهینهسازی موتور جستجو صرف نظر از اینکه از کدام سازندهی وبسایت استفاده میکنید وبفلوی یا ویکس آنچه ارائه کردهایم، مبتنی بر بیش از ۲۵ سال تجربه در طراحی مجدد سایتهایی است که برای سئو بهینهسازی شدهاند.
چکلیست ده مرحلهای سئو برای بازطراحی موفق وبسایت
با این چکلیست سئو، یاد بگیرید چطور بازسازی سایت خود را شروع کنید.
چکلیست سئو برای بازطراحی وبسایت و دانلود آن
در طراحی سایت وردپرس، بازطراحی باید به گونهای انجام شود که ساختار URLها، متا دیتاها، و محتوا به طور دقیق بهینه شوند. اطمینان از اینکه تمامی صفحات جدید با استفاده از تکنیکهای سئو صحیح و منطبق بر الگوریتمهای گوگل طراحی شوند، برای موفقیت سایت بسیار مهم است.
با ذینفعان خود ملاقات کنید
ابتدا با ذینفعان خود ملاقات کنید. این افراد معمولاً شامل:
- توسعهدهندگان وب
- طراحان وب
- بازاریابان
- بهینهسازی موتورهای جستجو
- مدیران پروژه
در بیشتر موارد، ذینفعان ارشد با دیدگاه وسیعتری نسبت به بازطراحی، درگیر خواهند بود.
هدف شما درک خواستهها و انتظارات همه از این بازطراحی و به اشتراک گذاشتن ضروریات سئو است. برای مثال، ممکن است نیاز باشد تیم خود را در مورد ضرورت… ۳۰۱ تغییر مسیر اگر در طراحی مجدد، آدرسهای اینترنتی را تغییر میدهید، برای حفظ سئو خود این کار را انجام دهید.
اگر قصد استخدام آژانس طراحی وب دارید، بر اهمیت آژانسی که هم طراحی وب و هم سئو انجام میدهد تأکید کنید.
هنگام خدمات سئو وردپرس برای بازطراحی وبسایت، اطمینان حاصل کنید که تمامی ویژگیهای سئو از جمله سرعت بارگذاری، بهینهسازی تصاویر، و انتخاب کلمات کلیدی مناسب در طراحی سایت لحاظ شده باشد. این مرحله میتواند تأثیر زیادی در بهبود عملکرد سایت و رتبهبندی آن در موتورهای جستجو داشته باشد.
تحلیل دادههای آماری وبسایت (و سئو)
در مرحله بعد، با گردآوری دادههای تحلیل وبسایت و سئو، یک خط مبنا برای پروژه خود ایجاد کنید.
تحلیل وب سایت
از طریق ابزارهای تحلیل سئو مثل گوگل آنالیتیکس 4 (با استفاده از معیارهایی مانند:)
- نرخ ترک
- نرخ خروج
- بازدید صفحه
- نرخ تبدیل
- و بیشتر
اگر ابزاری رایگان مثل مایکروسافت کلاریتی نصب کردهاید، میتوانید به این موارد هم دسترسی داشته باشید:
- نقشههای حرارتی
- نقشههای کلیک
- ضبط بازدیدکنندگان
با این دادهها میتوانید فرصتهایی برای بهبود طراحی وبسایت خود بیابید. بهبود طراحی سایت همچنین به سئو شما کمک میکند، بهخصوص اگر مشکلاتی را که استفاده از وبسایت را دشوار میسازند، برطرف کنید.
دادههای سئو
از طریق گوگل آنالیتیکس 4 و مار عنکبوتی کسبوکار شما میتواند دادههای سئو مانند موارد زیر را گردآوری کند:
- نشانیهای اینترنتی نمایه شده
- موقعیت کلمات کلیدی
- کلیدواژههای نمایش داده شده
- و بیشتر
از طریق بررسی سئو ابزار رایگان بررسی سئو ما، گزارش کاملی از عملکرد فعلی بهینهسازی موتور جستجوی (سئو) سایت شما ارائه میدهد و گزارشی سفارشی با تمام جزئیات از جمله:
- بهینهسازی درونصفحهای
- بهینهسازی خارج از صفحه
- بهینهسازی فنی سایت
- سئو محلی
هدف شما در این بخش از چکلیست بازطراحی وبسایت برای سئو، گرفتن تصویری از وضعیت فعلی سئوی شماست.قبل ازبه این ترتیب، میتوانید دستاوردها، نقاط ضعف و نواقص طراحی مجدد را بسنجید و به هرگونه خطای سئو ناشی از آن واکنش نشان دهید.
کلمات کلیدی خود را ترسیم کنید.
از آنجایی که وبسایت خود را بررسی کردهاید، میتوانید یک نقشه کلیدواژه رسمی ایجاد کنید. بسته به نوع کسبوکارتان، ممکن است از قبل نقشه کلیدواژه داشته باشید. حتی اگر دارید، توصیه میکنیم دادههای خود را بررسی کنید تا از صحت آن در سال 2025 اطمینان حاصل کنید.
با نقشه کلمات کلیدی، میتوانید ببینید کدام آدرسها به کدام کلمات کلیدی اشاره دارند.
محتوای وبسایت خود را بررسی کنید.
یکی دیگر از نکات سئو در بازطراحی وبسایت محتوای تکراری یا مشابه .
به تجربه ما، بازطراحی فرصت مناسبی برای بازبینی محتواست. برای مثال، اگر میخواهید بهبود دهید بهینه سازی موتور جستجو برای تفریحات صفحاتی با محتوای تکراری در مورد رویدادها و جاذبههای مشابه وجود دارند که به دلیل این شباهت، در رتبهبندی نتایج جستجو تأثیر منفی خواهد گذاشت.
با این مرحله از چکلیست سئو بازطراحی وبسایت ما، شروع کنید
- آغاز لوکر استودیو یک بستر رایگان برای تجسم دادهها
- وارد کردن نقشه کلمات کلیدی شما
- ترکیب نقشه کلمات کلیدی شما با کنسول جستجوی گوگل دادهها
از این گزارش میتوانید کلمات کلیدی هدف یک URL و رتبهبندی آن را تحلیل کنید. اگر محتوای مشابهی دارید، ممکن است متوجه شوید که یکی از صفحات مشابه رتبه میگیرد و دیگری نه؛ این میتواند نشان دهد که ادغام دو صفحه از طریق ریدایرکت 301 ارزش دارد.
اگر دوست دارید، میتوانید محتوای خود را از نظر سئو هم بررسی کنید.
ساختار سایت خود را ترسیم کنید.
با توجه به مباحث مرحله اول این چکلیست، باید بدانید که آیا کسبوکارتان قصد ایجاد یک… دارد. ساختار سایت اگر این کار را انجام دهند، مشارکت فعال در این فرایند بسیار مهم است، زیرا معماری وبسایت برای بهینهسازی موتورهای جستجو حیاتی است.
ساختار ایدهآل سایت خود را برای کسبوکارتان طراحی کنید. همچنین میتوانید موارد زیر را در نظر بگیرید:
- کدام آدرسهای اینترنتی باید در نوار ناوبری شما قرار بگیرند؟
- کدام آدرسهای اینترنتی باید در پاورقی شما قرار بگیرند؟
- کدام آدرسهای اینترنتی باید شناسهشان بهروز شود؟
علاوه بر تأیید معماری وبسایت پیشنهادی، احتمالا باید در این پروژه با اعضای دیگر تیم همکاری کنید. مثلا، مدیر یا مسئول بازاریابی شما احتمالا در مورد ظاهر وبسایت نظر خواهد داد.
مسیرهای هدایت ۳۰۱ خود را ایجاد کنید.
پس از تأیید ساختار سایت، میتوانید شروع به نگاشت تغییر مسیرهای 301 خود کنید.
در برخی از طراحیهای مجدد، هیچ تغییری در آدرس اینترنتی ایجاد نمیشود، اما در مواردی که تغییر میکند، باید از تغییر مسیر 301 استفاده شود. تغییر مسیر 301 مانند تغییر آدرس هنگام نقل مکان است و به کاربران (یا گوگل) میگوید که محتوای شما اکنون در کجا قرار دارد.
اگر تعداد زیادی از آدرسهای اینترنتی را تغییر مسیر میدهید، برای سادهسازی فرآیند از فرمولهای گوگل شیت یا مایکروسافت اکسل استفاده کنید. احتمالا برای پیادهسازی این کار، باید با تیم توسعه وب خود همکاری کنید.
تجربه کاربری وبسایت خود را بهبود ببخشید
در مراحل اولیه طراحی وب، بر اهمیت سهولت استفاده تأکید کنید از طریق:
- سازگاری با موبایل
- سرعت صفحه
- دسترسی
پس از انتقال طرح به سایت آزمایشی، میتوانید تست سرعت صفحات را شروع کنید. ابزار تحلیل سرعت صفحه گوگل همچنین میتوانید از ابزار توسعه وب مرورگرتان برای دیدن نحوه نمایش یک صفحه در دستگاههای دیگر، از لپتاپ گرفته تا تبلت و گوشیهای هوشمند، استفاده کنید.
نقشه سایت XML خود را بهروزرسانی کنید
اگر ساختار یا نشانیهای سایت خود را تغییر میدهید، فایل XML خود را بهروزرسانی کنید. نقشه سایت پس از راهاندازی سایت شما.
نقشه سایت XML در سئو و بازطراحی وبسایت اهمیت دارد، چون به خزندههای وب نقشه وبسایت شما را میدهد، درست مثل نقشه شهر. با ابزارهایی مثل یوست سئو، میتوانید بهراحتی نقشه سایت XML خود را بهروز کنید.
در غیر این صورت، باید از ابزار رایگان تولید نقشه سایت استفاده کرده و آن را به کنسول جستجوی گوگل آپلود کنید.
وبسایت بازطراحی شده خود را از نظر سئو بررسی کنید.
در نهایت، با استفاده از Screaming Frog، بهینه سازی موتور جستجوی وبسایت بازطراحی شده خود را بررسی کنید.
اسکرچینگ فراگ برای تا 500 آدرس اینترنتی رایگان است—اگر بیشتر از این تعداد دارید، باید مجوز آن را بخرید. بر اساس خزش شما، میتوانید به سرعت مشکلات سئو را بیابید. از لینکهای شکسته گرفته تا تگهای عنوان طولانی، اسکرچینگ فراگ مشکلات بازطراحی سایت شما را پیدا خواهد کرد.
عملکرد خود را رصد کنید
این چکلیست بازطراحی سایت برای سئو با یک وظیفه مداوم پایان مییابد: پایش عملکردتان.
در چند ماه اول باید به عملکرد سایت خود توجه ویژهای داشته باشید. مرتباً به گوگل آنالیتیکس 4، مایکروسافت کلاریتی و کنسول جستجوی گوگل وارد شوید تا مشکلاتی مانند افزایش ناگهانی معیارها یا خطاهای خزش را شناسایی کنید. همچنین باید بهصورت هفتگی یا ماهانه از ابزار Screaming Frog برای خزش سایت استفاده کنید تا مشکلات را بیابید.