09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

سئو تیک تاک چیست؟ + 5 نکته برای افزایش بازدید ویدیوها

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

دو تا از بهترین توصیه‌های من برای تیک‌تاک این‌ها هستند:

مطمئن شوید که تصویر کوچک ویدیوی شما، عنوانی واضح و خوانا مستقیما روی خود ویدیو دارد. افزودن عنوان به تصویر کوچک، توجه بینندگان را جلب کرده، کنجکاوی آن‌ها را برمی‌انگیزد و شفافیت ایجاد می‌کند.

از کتابخانه‌ی صوتی تیک‌تاک استفاده کنید! لازم نیست از صداها یا آهنگ‌های ترند استفاده کنید اگر با برند شما هماهنگ نیستند، اما استفاده از صدای بدون حق امتیاز از کتابخانه‌ی صوتی خود تیک‌تاک، بهتر از آپلود ویدیو با صدای اصلی است. تقریباً همیشه با استفاده از صدای درون برنامه‌ای نتایج بهتری خواهید گرفت تا صدای اصلی.

در خدمات سئو وردپرس، سئو تیک تاک به مجموعه‌ای از استراتژی‌ها گفته می‌شود که برای بهبود دیده‌شدن ویدیوها و جذب فالوئرها در پلتفرم تیک تاک استفاده می‌شود. این استراتژی‌ها شامل انتخاب کلمات کلیدی مناسب، استفاده از هشتگ‌های مرتبط، و ایجاد محتوای جذاب برای کاربران است که می‌تواند موجب افزایش بازدید ویدیوها شود.

با بیش از صد هزار خالق کسب‌وکارهایی که تلاش می‌کنند با میلیون‌ها کاربر فعال تیک‌تاک ارتباط برقرار کنند، متوجه می‌شوند که برجسته شدن در میان انبوه رقبا کاری غیرممکن به نظر می‌رسد.

خبر خوب این است که این کار زمانی نیست که محتوای خود را برای موتور جستجوی تیک تاک بهینه می‌کنید.

در این صفحه، به شما کمک می‌کنیم تا اصول اولیه سئو تیک تاک را یاد بگیرید، از جمله چگونگی بهینه‌سازی محتوای خود برای رتبه‌بندی در جستجوهای تیک تاک و رسیدن به مخاطبان جدید. با ما همراه باشید تا مباحث زیر را پوشش دهیم:

  • سئو در تیک تاک چیست؟
  • عوامل رتبه‌بندی سئو در تیک تاک
  • ۵ نکته برای بهینه‌سازی ویدیوهایتان در سئو تیک تاک
مشاهده این مطلب  سه محصول و ویژگی وردپرس انجین که کار را برای آژانس‌ها آسان‌تر می‌کند

بهینه‌سازی موتور جستجوی تیک تاک چیست؟

بهینه‌سازی محتوای تیک تاک برای افزایش دیده شدن و نمایش در نتایج جستجو و صفحه «برای شما» (FYP) کاربران است. تیک تاک از الگوریتمی برای تعیین محتوای نمایش داده شده به کاربران و محل نمایش آن استفاده می‌کند.

google tiktok search results

مثل سئو سنتی، سئو تیک تاک هم درک الگوریتم تیک تاک و بهینه‌سازی محتوای شما بر اساس آن برای افزایش دیده شدن پروفایلتان است. کسب‌وکار آموزشی یا فروشگاه خرده‌فروشی محلی .

این قابلیت کشف‌پذیری در گوگل هم وجود دارد؛ هنگامی که جستجو می‌شود، گوگل ویدیوهای مرتبط تیک‌تاک را در صفحات نتایج نمایش می‌دهد، و همین امر اهمیت بهینه‌سازی محتوای شما برای سئو تیک‌تاک را بیشتر می‌کند.

طراحی سایت وردپرس می‌تواند به شما کمک کند تا محتوای ویدیویی خود را بهینه‌سازی کنید. با استفاده از امکانات موجود در سایت‌های وردپرس، می‌توانید لینک‌های مناسب برای به اشتراک گذاری ویدیوها، راه‌های ارتباطی بیشتر با مخاطبان، و همچنین بهینه‌سازی سرعت بارگذاری سایت را فراهم کنید تا بازدید بیشتری از محتوای خود در تیک تاک کسب کنید.

عوامل رتبه‌بندی سئو در تیک‌تاک

پس،چگونهالگوریتم تیک تاک چطور کار می‌کند؟

سوال بسیار خوبی است! برای درک نحوه عملکرد الگوریتم تیک تاک، باید بدانید که تیک تاک چگونه محتوا را رتبه‌بندی می‌کند. تیک تاک از سه عامل کلیدی برای رتبه‌بندی محتوا در نتایج جستجو و پر کردن صفحه «برای شما» استفاده می‌کند.

  1. تعاملات کاربر
  2. اطلاعات ویدیو
  3. تنظیمات حساب کاربری و دستگاه

ادامه مطلب را بخوانید تا جزئیات عوامل رتبه‌بندی سئو در تیک تاک را بدانید.

تعاملات کاربر

الگوریتم تیک تاک نحوه تعامل کاربران با ویدیوها را بررسی می‌کند. این تعاملات شامل موارد زیر است:

  • پسندیده‌ها
  • نظرات
  • سهام
  • ذخیره‌ها
  • مورد علاقه‌ها
  • دنبال می‌کند
  • نتیجه‌ها
  • رد می‌کند
  • محتوا و سازندگان مخفی‌شده
مشاهده این مطلب  آماده برای PHP 7 هستید؟ این چیزی است که باید بدانید

اطلاعات ویدیو

الگوریتم سئو تیک تاک، اطلاعات ویدئو را نیز برای درک بهتر محتوا و رتبه‌بندی مناسب بررسی می‌کند. در درجه اول، این الگوریتم به موارد زیر توجه می‌کند:

  • برچسب‌ها
  • موسیقی و صداها
  • افکت‌ها و فیلترهای ویدیویی
  • زیرنویس‌ها (و کلمات کلیدی آن‌ها)

تنظیمات حساب کاربری و دستگاه

در نهایت، الگوریتم هنگام تعیین رتبه سئو تیک تاک شما، تنظیمات اکانتتان را نیز بررسی می‌کند. این عوامل وزنی کمتر از تعاملات کاربران و اطلاعات ویدیو دارند. این ویژگی شامل اطلاعات حسابی مانند:

  • زبان یا زبان‌های ترجیحی
  • تنظیمات/مکان کشور
  • نوع دستگاه

5 نکته برای بهینه‌سازی ویدیوهایتان برای سئو تیک تاک

حالا که فهمیدیم سئو در تیک تاک چطور کار می‌کند، بیایید به چند نکته برای بهینه‌سازی ویدئوهایتان برای الگوریتم تیک تاک بپردازیم.

  1. کلمات کلیدی را تحقیق کنید
  2. از کلمات کلیدی و هشتگ‌های تیک تاک استفاده کنید
  3. مخاطب خود را بشناسید
  4. در ترندها و چالش‌های تیک‌تاک شرکت کردن
  5. با مخاطبان خود درگیر شوید

تحقیق کلمات کلیدی سئو در تیک تاک

مثل سئو سنتی، کلمات کلیدی نقش مهمی در این دارند که محتوای شما در جستجوی چه عباراتی نمایش داده شود. تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید تا ایده‌ای کلی از کلمات و عباراتی که مردم هنگام جستجو در تیک تاک استفاده می‌کنند، به دست آورید.

بهترین روش برای شروع تحقیق کلمات کلیدی در تیک تاک، رفتن مستقیم به خود برنامه است. تیک تاک به‌طور خودکار نوار جستجو را بر اساس کلمات کلیدی محبوب مرتبط با جستجوی شما پر می‌کند. این گزینه‌ها را مرور کنید و به دنبال مواردی مرتبط با محتوای خود بگردید تا ایده‌هایی برای کلمات کلیدی هدف خود پیدا کنید.

مشاهده این مطلب  آدرس‌های مطلق در برابر آدرس‌های نسبی در سئو: کدام یک را باید استفاده کنید؟

به دنبال کلمات کلیدی پرکاربرد هستید؟ ابزار رایگان تحقیق کلمات کلیدی تیک تاک، داده‌های آماری تیک تاک کلمات کلیدی پرطرفدار جهانی را به شما نشان می‌دهد. با استفاده از آن می‌توانید اطلاعاتی مانند نرخ کلیک (CTR)، نرخ تبدیل، هزینه به ازای هر اقدام (CPA) و موارد دیگر را در مورد کلمات کلیدی به دست آورید.

از کلمات کلیدی و هشتگ‌های تیک‌تاک استفاده کنید

بعد از تحقیق و گردآوری فهرست کلمات کلیدی مرتبط، آن‌ها را در ویدیوهایتان بگنجانید. این کار را می‌توانید به روش‌های مختلفی انجام دهید؛ از جمله زیرنویس، هشتگ، زیرنویس‌های بسته و متن روی صفحه.

هنگام نوشتن زیرنویس ویدیو، کلمات کلیدی را به طور طبیعی (یعنی از پر کردن بیش از حد با کلمات کلیدی خودداری کنید) در متن بگنجانید تا به ویدیوی تیک تاکتان زمینه بدهید. همچنین می‌توانید از کلمات کلیدی خود به عنوان هشتگ استفاده کنید تا محتوای شما در نتایج جستجو با آن تگ‌ها نمایش داده شود.

مثلاً اگر رستورانی هستید که صبحانه دیرهنگام سرو می‌کنید فیلادلفیا می‌توانید از هشتگ‌های کلیدی مانند #مکان‌های_صبحانه_فیلادلفیا، #صبحانه_فیلادلفیا یا #علاقه‌مندان_غذا_فیلادلفیا استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از زیرنویس‌ها و متن روی صفحه، کلمات کلیدی تیک‌تاک را در محتوای خود بگنجانید و کاربران را هنگام جستجو در نتایج، به کلیک روی ویدیوی خود ترغیب کنید.

مخاطبان خود را بشناسید

ترجیحات و عادات بینندگان شما در دیده شدن ویدئو نقش مهمی دارند، بنابراین هنگام ساخت ویدئو برای سئو تیک تاک باید بدانید که چه کسانی را هدف قرار می‌دهید.

وقتی مخاطبان خود را بشناسید، می‌توانید محتوای تیک‌تاک را به‌طور مستقیم برای جذب آن‌ها بسازید. یکپارچگی کلمات کلیدی مهم است، اما اشتباه نکنید، محتوای ویدیویی شما کاربران را به تعامل با پروفایل شما ترغیب می‌کند.

مشاهده این مطلب  سئو چند حوزه ای: خوبی‌ها، بدی‌ها و استراتژی‌ها

با مخاطبان خود، علایقشان و عادات مشاهده‌ی آن‌ها آشنا شوید تا محتوایی تولید و ارائه کنید که تعامل را افزایش دهد و در نتیجه، عملکرد سئو تیک‌تاک شما را تقویت کند.

در ترندها و چالش‌های تیک‌تاک شرکت کنید

وقتی به تیک‌تاک فکر می‌کنید، احتمالا به چالش‌های رقص بی‌شماری که ویروسی شده‌اند، صداهای ترند و میم‌هایی که از آن سرچشمه گرفته‌اند، فکر می‌کنید. هرچند ممکن است برخی از آن‌ها را آزاردهنده بدانید، اما می‌توانند برای دیده شدن شما در موتورهای جستجو معجزه کنند.

در ترندها و چالش‌های تیک‌تاک شرکت کنید تا دیده شوید و برندتان را مطرح کنید. اگر بسیاری از خالقان مشهور تیک‌تاک از همین طریق معروف شده‌اند، چرا کسب‌وکار شما نباید چنین کند؟

با مخاطبان خود درگیر شوید

در نهایت، با تعامل با مخاطبان خود، استراتژی سئو تیک تاک خود را بهبود ببخشید. ایجاد و انتشار محتوایی که با مخاطبان شما صحبت می‌کند یک چیز است، اما صحبت مستقیم با آن‌ها چیز دیگری است.

تعامل با مخاطبان در بخش نظرات ویدیوهای تیک تاک، جزئی از تعامل کاربری محسوب می‌شود و به الگوریتم تیک تاک نشان می‌دهد که محتوای شما گفتگو ایجاد کرده و کاربران را درگیر می‌کند. این تعاملات نشان می‌دهند که شما عضوی فعال از جامعه تیک تاک هستید و به محتوای موجودتان قدرت بیشتری می‌بخشند و در نتیجه دیده شدن کلی آن را افزایش می‌دهند.

غیر از این، تعامل با مخاطبان به ایجاد ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه کمک می‌کند و می‌تواند برداشت‌های مثبت و ماندگاری در ذهن آن‌ها بر جای بگذارد.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070