نمایش پنجرههای شناور یا عدم نمایش آنها، این است پرسش. آیا با پنجرههای شناور هوشمندانه و هدفمند سربلند خواهیم شد، یا در دام تبلیغات آزاردهندهی پنجرههای شناور گرفتار میشویم؟ آیا میتوانیم تعادلی میان زمانبندی و انواع مناسب پنجرههای شناور برقرار کنیم، یا استفادهی بیرویه از آنها بازدیدکنندگان را فراری میدهد؟
گروه نیلسن نورمن مطالعات پرطرفدار، تبلیغات پاپآپ را «منفورترین روش تبلیغات در کامپیوترهای رومیزی» میدانند.
دلیل نفرت مردم از پنجرههای پاپآپ، طراحی کاربری ضعیف، استفاده بیش از حد، استراتژیهای نامناسب و عدم آزمایش کاربری است؛ یعنی مواردی که پاپآپ روند کاربر را مختل میکند. اما اگر ما بهعنوان بازاریاب، بر استفاده از پاپآپها در وبسایتها تمرکز کنیم، این وضعیت میتواند تغییر کند.درگیر شدنبه جای فروش به کاربران، کاربران را هدف قرار دهیم.
پاپآپهای وبسایت میتوانند بهترین یاران یا بدترین دشمنان ما باشند؛ تفاوت در زمانبندی، فراوانی، اهداف و نوع پاپآپهاست. بیایید این موضوع را بررسی کنیم و همه چیز را درباره پاپآپهای وبسایت و چگونگی استفاده از این ابزار عالی برای تعامل با بازدیدکنندگان خود بیاموزیم.
انواع پاپآپها بر اساس عملکرد
واژه «پاپآپ» برای بازاریابان و کاربران معنایهای مختلفی دارد. اگرچه در بیشتر موارد به پنجرهای اشاره دارد که روی صفحه ظاهر میشود، اما شنیدهایم که کاربران از پیامهای چتبات هم به عنوان پاپآپ یاد میکنند. در این پست وبلاگی، منظور ما نوع اول، یعنی پنجرههای پاپآپ مدال است.
در حالی که انواع مختلف و زیادی از استراتژیهای پنجرههای بازشو در واقع، انواع مختلف پاپآپها بیشتر از نظر کارکرد و محرکهایشان با هم تفاوت دارند. در ادامه فهرستی از برخی از پرکاربردترین انواع پاپآپها بر اساس محرکهایشان آمده است.
استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهینهسازی پنجرههای بازشو میتواند تجربه کاربری سایت را بهبود بخشد. این خدمات به شما کمک میکنند تا پنجرههای بازشو را به شکلی طراحی کنید که نه تنها موجب مزاحمت نشوند، بلکه باعث افزایش تعامل و جذب مخاطبان هدف شوند.
- پنجرهی بازشو با تأخیر زمانی
همانطور که از نامش پیداست، این پنجرههای پاپآپ در وبسایتها پس از گذشت بازه زمانی مشخص، بیفعالی کاربر یا سپری شدن مدت زمانی خاص در سایت ظاهر میشوند. بسته به محرک نمایش، میتوانید پیام مرتبطی همراه با فراخوانی مرتبط با موضوع اضافه کنید.
مورد استفاده: بعد از x ثانیه، در صفحه محصول فروشگاه اینترنتی، کوپن تخفیف فعال شود.
- پنجرهی بازشو کلیکمحور
نوع دیگری از پنجرههای پاپآپ، نوع کلیکمحور است که پس از کلیک بازدیدکننده روی ناحیهای مشخص از صفحه یا سایت ظاهر میشود. این نوع پاپآپها کمترین مزاحمت را برای کاربران دارند، زیرا با کلیک فیزیکی کاربر و نشان دادن قصد واضح او فعال میشوند.
مورد استفادهبا استفاده از دکمه، لینک یا تصویر، پنجرهای بازشو برای دانلود کتاب الکترونیکی، فرم تماس یا ثبتنام در خبرنامه نمایش داده شود تا کاربر برای ارسال اطلاعات نیازی به ترک صفحه فعلی نداشته باشد.
- بازدید اول
این شاید یکی از رایجترین پنجرههای پاپآپ برای وبسایتهای تجارت الکترونیک باشد و فرصت بزرگی برای برندهاست تا خریداران تردیدکنندهی اولین بار را جذب کنند. چه با ارائهی کوپن تخفیف و چه با هدایت کاربران به محبوبترین محصولات، پنجرههای پاپآپ بازدیدکنندگان برای اولین بار میتوانند به ایجاد ارتباط فوری با محصولات شما کمک کنند و احتمال خرید در همان جلسه اول را افزایش دهند.
در طراحی سایت وردپرس، قرار دادن پنجرههای بازشو به صورت هوشمند و هدفمند میتواند بازدیدکنندگان را ترغیب به اقداماتی مثل ثبتنام، خرید یا مشاهده محتواهای بیشتر کند. انتخاب زمانبندی و مکان مناسب برای نمایش این پنجرهها بسیار اهمیت دارد.
مورد استفاده: ارائه کوپن تخفیف به کاربران جدید برای اولین خریدشان
- پنجرهی بازشو اسکرول محور
نوع دیگری از پاپآپها، نوع پیمایشی است. این پاپآپها با حرکت کاربر به بالا و پایین صفحه فعال میشوند. عمق پیمایش، در برخی موارد، میتواند معیاری بهتر از میزان تعامل نسبت به زمان سپری شده در صفحه باشد و بنابراین میتواند نرخ موفقیت بالاتری نسبت به همتای زمانبندیشده خود داشته باشد.
مورد استفاده: لبخندبرای دریافت خبرنامه ما ثبت نام کنیدبعد از گذشت ایکس ثانیه یا دقیقه روی وبلاگ ظاهر شود. زمانبندی این نوع پنجرههای بازشو باید بر اساس دادههای تحلیلی و میزان تعامل وبسایت شما تعیین شود.
- پنجرهی پاپآپ خروج از سایت
پنجرههای پاپآپ خروج اغلب فقط برای دستگاههای رومیزی در دسترس هستند، زیرا با تشخیص حرکت ماوس کاربر به سمت علامت «x» روی صفحه یا تب فعال میشوند. هدف از این پاپآپها این است که کاربر احتمالا قصد ترک صفحه را دارد، بنابراین بازاریاب میتواند آخرین تلاش خود را برای جذب او قبل از رفتن انجام دهد.
مورد استفاده: پنجرهای که هنگام خروج از سایت فروشگاهی ظاهر میشود و ۱۰ درصد تخفیف برای خرید فوری ارائه میدهد.
استفاده از پنجرههای پاپآپ در وبسایتها
استفاده از پنجرههای پاپآپ در وبسایتها یکی از بحثبرانگیزترین موضوعات در طراحی تجربه کاربری است. برخی معتقدند که پاپآپها بهدلیل مزاحمت زیاد، جایی در طراحی ندارند، در حالی که برخی دیگر نتایجی ارائه میدهند که نشان میدهد پاپآپها در افزایش تبدیلها موثر هستند. در واقع، استفاده از پاپآپها و استراتژی مربوط به آن، کاملا به وبسایت شما بستگی دارد و باید مورد آزمایش قرار گیرد.
برای یاد گرفتن استفاده از پنجرههای پاپآپ در سایت خود،
- تجزیه و تحلیل عمیق وبسایت و صفحات آن را انجام دهید.کدام صفحات نرخ پرش یا نرخ خروج بالایی دارند؟
- درک کردنچرااین صفحات نرخ ترک بالایی دارند.آیا مشکل از صفحهی وب است که نیازهای آنها را برطرف نمیکند (ابتدا این مشکل را حل کنید!)، یا به دلیل تردیدهای لحظهی آخر است؟ سعی کنید خودتان را جای کاربران بگذارید تا بتوانید پاپآپی مناسب نیازهایشان طراحی کنید.
- دعوت به عمل جذاب ایجاد کنیدکه با فرضیه شما درباره دلیل ترک صفحه توسط آنها مطابقت دارد. بهترین راهبردها برای فراخوانهای اقدام پاپآپ، آنهایی هستند کهپیشنهادچیزی باارزش برای کاربر؛ مانند دسترسی به راهنما، تخفیف یا پیشنهاد ویژه.
- زمان نمایش پنجرهٔ پاپآپ را تعیین کنید.در چه زمانی باید مسیر کاربر را مختل کنید؟ ما معمولا استفاده از محرکهای تعامل مانند درصد پیمایش، زمان سپری شده در صفحه یا قصد خروج را برای اطمینان از نمایش پاپآپ در زمانی مناسب برای کاربران توصیه میکنیم. آخرین چیزی که میخواهید انجام دهید، بمباران کردن آنها بهمحض ورود به وبسایت است.
اگر ترافیک کافی دارید، پس از شناسایی صفحات رهاشدگی، میتوانید از اینجا شروع کنید. پنجرهی پاپآپی که هنگام خروج کاربر، نظرسنجی میکند دلیل ترک صفحه توسط آنها
مزایای پنجرههای بازشو در وبسایتها
به خوبی طراحی شده و استراتژیک قرار گرفتهپنجرههای بازشو در وبسایتها میتوانند با جلب توجه بازدیدکنندگان و درگیر کردن آنها در مسیر کاربری، نرخ تبدیل را به طور قابل توجهی افزایش دهند. استفاده صحیح از پنجرههای بازشو میتواند نرخ تبدیل را بالا ببرد، لیستهای کمپین را گسترش دهد و وفاداری مشتری را بهبود بخشد.
همچنین، پنجرههای پاپآپ نسبتا ارزان، آسان برای آزمایش، و میتوانند بینشهایی ارائه دهند که قابل استفاده در موارد دیگر هستند. استراتژیهای بازاریابی .
معایب پنجرههای پاپآپ در وبسایتها
اول بدانید که صرف نظر از استراتژیتان، پنجرههای پاپآپ مسیر کاربران را مختل خواهند کرد. شما میخواهید از ایجاد اختلالاتی که باعث ناامیدی میشود، جلوگیری کنید.
متاسفانه، استفادهی بیش از حد از پنجرههای پاپآپ باعث شده کاربران به شدت نسبت به آنها حساس شوند. هر چه وبسایتها بیشتر کاربران را به محض ورود به سایت با این پنجرهها بمباران کنند، یا به کاربر فرصت بستن پنجره پاپآپ را ندهند، شهرت بدتری پیدا میکنند و تأثیر آنها کمتر میشود.
برای موفقیت در استفاده از پنجرههای پاپآپ، صاحبان وبسایت باید اولویت را به تجربه کاربری بدهند و بهطور مداوم استراتژی خود را آزمایش کنند. اگر وقت یا منابع لازم برای آزمایش استراتژی پاپآپ خود را ندارید، بهتر است بهطور کلی از استفاده از آنها صرف نظر کنید یا … شریکی که به شما در آزمایش و دستیابی به نتایج کمک میکند .
خلاصهٔ پنجرههای بازشو
به طور خلاصه، پنجرههای پاپآپ میتوانند استراتژی بسیار موثری برای وبسایت شما باشند. با درک انواع مختلف پاپآپها و اولویت دادن به تجربه کاربری، کسبوکارها میتوانند مخاطبان خود را جذب، تعامل را افزایش داده و به اهداف بازاریابی خود برسند.
راز کار این است که پنجرههای پاپآپ را با مسیر کاربری همسو کنید. هدف این است که با پیشبینی نیازهای کاربران، تجربه آنها را بهبود ببخشید نه اینکه آن را قربانی کنید. تجربه کاربری (هیچ چیز وجود ندارد)
در حالی که پنجرههای پاپآپ بد اجرا شده میتوانند خطرات سئو و به آسیب رسیدن به اعتبار برند منجر شوند، در حالی که استراتژیهای مبتنی بر داده میتوانند به نرخ تبدیل بالاتری در وبسایت شما بینجامند.