09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

100+ آمار به یاد ماندنی سئو برای سال 2025

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

به دنبال آمار سئو برای افزایش دانش خود در این زمینه می‌گردید؟ جای درستی آمده‌اید. در ادامه، ده‌ها آمار سئو از حوزه‌های مختلف را خواهید یافت. بهینه‌سازی موتور جستجو مثل روندهای سئو رفتار کاربر و گوگل. یافته‌های ما را اکنون ببینید.

در سال 2025، آمارها نشان می‌دهند که استفاده از خدمات سئو وردپرس برای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها همچنان یک استراتژی کلیدی خواهد بود. با بررسی آمار مربوط به تاثیر سئو در وردپرس، می‌توانید روندهای جدید را شناسایی و آن‌ها را در استراتژی سئوی خود پیاده‌سازی کنید.

پیوندهای برگشتی

بک‌لینک‌ها، پیوندهایی از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما هستند که برای سئو بسیار مهم‌اند؛ زیرا به موتورهای جستجو اعتماد و اعتبار سایت شما را نشان می‌دهند و بر رتبه‌بندی آن تاثیر می‌گذارند.

آمار

۶۶ درصد صفحات هیچ بک‌لینکی ندارند. منبع 41 درصد از بازاریابان، ساخت لینک را دشوارترین بخش سئو می‌دانند. منبع 26 درصد صفحات، کمتر از سه بک لینک دارند. منبع میانگین قیمت یک بک لینک ۳۶۱ دلار است. منبع نمایش خدمات لینک سازی

طراحی سایت وردپرس در سال 2025 باید با توجه به آمار و تغییرات جدید در الگوریتم‌های موتورهای جستجو انجام شود. این طراحی‌ها نه تنها باید به نیازهای کاربری توجه داشته باشند بلکه باید برای موتورهای جستجو نیز بهینه‌سازی شوند تا از دیدگاه سئو بهترین نتیجه را داشته باشند.

رفتار

بهینه‌سازی محتوای وبسایت با کلمات کلیدی مرتبط، ساخت بک لینک از سایت‌های معتبر و اطمینان از بهینه‌سازی فنی و تجربه کاربری برای بهبود دیده شدن و رتبه در صفحات نتایج موتورهای جستجو.

آمار

8 درصد از جستجوها به صورت پرسش مطرح می‌شوند. منبع ۹۳ درصد از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو آغاز می‌شود. منبع ۷۱ درصد از خریداران تجاری، تحقیقات خود را با موتور جستجو آغاز می‌کنند. منبع 70 درصد کاربران در جستجوی آنلاین از بیش از سه کلمه استفاده می‌کنند. منبع در هر روز، 59 درصد از کاربران وب از موتور جستجو استفاده می‌کنند. منبع ۵۳ درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی قبل از خرید، با استفاده از موتور جستجو تحقیق می‌کنند. منبع 47 درصد کاربران با سه تا پنج مورد از محتوا تعامل دارند قبل از اینکه با شرکتی ارتباط برقرار کنند. منبع 44 درصد جستجوها به طور مرتب از یک موتور جستجو استفاده می‌کنند. منبع 40 درصد کاربران سایتی را که بیش از سه ثانیه طول می‌کشد تا بارگذاری شود، ترک خواهند کرد. منبع به طور متوسط هر کاربر روزانه ۳ تا ۴ جستجو انجام می‌دهد. منبع پیش از تعامل با وب‌سایت، مشتریان تجاری ۱۲ بار جستجو می‌کنند. منبع

مشاهده این مطلب  چگونگی تعیین اهداف سئو برای استراتژی سال 2026 شما

هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی موتور جستجو برای تجارت الکترونیک

بهینه‌سازی سئو در تجارت الکترونیک، بر بهینه‌سازی محتوا، ساختار و تجربه کاربری فروشگاه‌های آنلاین تمرکز دارد تا با افزایش دیده شدن و جذب ترافیک بیشتر ارگانیک، در نهایت فروش و درآمد را افزایش دهد.

آمار

۸۲ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند، از گوشی خود برای تحقیق در مورد خریدی که قصد دارند در فروشگاه انجام دهند، استفاده می‌کنند. منبع ۶۳ درصد خریدها از آنلاین آغاز می‌شود. منبع ۴۳ درصد مردم هنگام حضور در فروشگاه‌های فیزیکی، محصولی را جستجو می‌کنند. منبع 43 درصد از ترافیک تجارت الکترونیک از جستجوی ارگانیک گوگل می‌آید. منبع نمایش ما خدمات سئو برای تجارت الکترونیک

هیچ چیزی داخل پرانتز نبود.

گوگل (شماره 4)

بهینه‌سازی جستجوی گوگل، عناصر وبسایت را با الگوریتم‌های گوگل هماهنگ می‌کند تا دیده شدن و رتبه وبسایت را افزایش داده و ترافیک ارگانیک و حضور آنلاین را بهبود بخشد.

آمار

گوگل سالانه ۷۰ هزار جستجو را پردازش می‌کند. منبع گوگل سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بار الگوریتم موتور جستجوی خود را تغییر می‌دهد. منبع به طور میانگین، سالانه 2 تریلیون جستجو در گوگل انجام می‌شود. منبع ماهانه بیش از یک میلیارد نفر از گوگل استفاده می‌کنند. منبع

هیچ متنی داخل پرانتز وجود ندارد.

واژه‌های کلیدی

بهینه‌سازی محتوای وبسایت، داده‌های متا و سایر عناصر با کلمات کلیدی مرتبط، برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو و جذب ترافیک هدفمند ارگانیک.

آمار

39 درصد از بازاریابان، تحقیق کلمات کلیدی را دشوارترین وظیفه سئو می‌دانند. منبع کسب‌وکارهایی که رتبه‌ی کلیدواژه‌ی قوی‌تری دارند، ۱.۵ مکان بالاتر از رقبا قرار می‌گیرند. منبع

مشاهده این مطلب  سلام، الو، آلو و بونژور: سرویس ترجمه آمازون وب سرویس (AWS) برای وردپرس در دسترس است.

هیچ چیز در پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی محلی موتور جستجو

بهینه‌سازی محلی (SEO) بر روی بهینه‌سازی آنلاین برای افزایش دیده‌شدن در جستجوی محلی تمرکز دارد و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا مشتریان نزدیک خود را که به دنبال محصولات یا خدمات هستند، جذب کنند.

آمار

۹۷ درصد از مشتریان، بیشتر از هر جای دیگری، اطلاعات خود را درباره کسب‌وکارهای محلی از طریق اینترنت کسب می‌کنند. منبع ۸۸ درصد جستجوهای موبایلی برای کسب‌وکارهای محلی، طی ۲۴ ساعت منجر به تماس یا مراجعه حضوری می‌شود. منبع ۷۶ درصد از کاربرانی که با گوشی هوشمند خود به دنبال چیزی در نزدیکی خود می‌گردند، ظرف ۲۴ ساعت از یک شرکت بازدید می‌کنند. منبع ۷۲ درصد از کاربرانی که جستجوی محلی انجام دادند، اگر کسب‌وکار تصاویری از محصول مورد نظرشان داشت، در شعاع پنج مایلی آن مکان حضور یافتند. منبع ۵۶ درصد از خرده فروشان محلی، پروفایل تجاری گوگل خود را ادعا نکرده اند. منبع ۴۶ درصد از جستجوهای گوگل مربوط به یافتن اطلاعات محلی است. منبع 28 درصد جستجوهای محلی به خرید منجر می‌شود. منبع نمایش خدمات سئو محلی

هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی موبایل برای موتورهای جستجو

بهینه‌سازی سئو موبایل به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت برای افزایش دیده‌شدن و عملکرد آن در نتایج موتورهای جستجو روی دستگاه‌های تلفن همراه و تضمین تجربه کاربری مناسب برای کاربران موبایل است.

آمار

۸۷ درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند، حداقل روزی یک بار از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. منبع ۶۱ درصد کاربران، بیشتر تمایل به خرید از سایتی دارند که با موبایل سازگار باشد. منبع ۵۸ درصد جستجوهای گوگل از طریق تلفن‌های هوشمند انجام می‌شود. منبع 54 درصد ترافیک جهانی از دستگاه‌های تلفن همراه است. منبع 51 درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند از طریق جستجوی موبایلی، محصولات یا شرکت‌های جدید را پیدا می‌کنند. منبع ۴۰ درصد مردم روزانه فقط با تلفن‌های هوشمند خود جستجو می‌کنند. منبع بیش از سی درصد از جستجوهای موبایلی مربوط به مکان است. منبع

مشاهده این مطلب  چگونه می‌توانم در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرم؟ (7 نکته برای موفقیت)

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

عوامل رتبه‌بندی

عوامل رتبه‌بندی، معیارهایی هستند که موتورهای جستجو برای ارزیابی میزان ارتباط و اعتبار صفحات وب در نتایج جستجو از آن‌ها استفاده می‌کنند. این عوامل شامل کیفیت محتوا، سرعت بارگذاری صفحه، تجربه کاربری و سازگاری با موبایل می‌شوند.

آمار

سه چهارم کاربران روی نتایج جستجوی ارگانیک به جای نتایج جستجوی پولی تمرکز می‌کنند. منبع جستجوهای بلند دم، نرخ کلیک ۳ تا ۵ درصد بالاتری دارند. منبع ساخت لینک یکی از مهم‌ترین عوامل رتبه‌بندی است که گوگل برای تولید نتایج جستجو از آن استفاده می‌کند. منبع 97 درصد از پاسخ‌های صوتی در ده نتیجه برتر جستجوی ارگانیک قرار می‌گیرند. منبع ۹۵ درصد از ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج جستجوی ارگانیک می‌رود. منبع ۹۵ درصد محتوای جدید در سال اول خود به صفحه اول نتایج جستجو نمی‌رسد. منبع 80 درصد از پاسخ‌های جستجوی صوتی از سه نتیجه‌ی برتر جستجو استخراج می‌شود. منبع به طور متوسط، هشت صفحه در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل وجود دارد. منبع 75 درصد کلیک‌ها به سه نتیجه‌ی برتر جستجوی ارگانیک می‌رسد. منبع ۷۱ درصد کلیک‌های نتایج جستجوی گوگل، در صفحه اول نتایج اتفاق می‌افتد. منبع 68 درصد کلیک‌ها به پنج نتیجه‌ی اول جستجوی ارگانیک گوگل می‌رسد. منبع 60 درصد از آدرس‌های اینترنتی در ده نتیجه برتر جستجوی گوگل، سه سال یا بیشتر قدمت دارند. منبع ۶ درصد کلیک‌های نتایج جستجوی گوگل به صفحات دوم و سوم نتایج اختصاص می‌یابد. منبع 6 درصد کلیک‌ها به صفحه دوم نتایج جستجو می‌رود. منبع ۵۲ درصد از کاربران می‌گویند نتایج جستجو در طول زمان مرتبط‌تر و مفیدتر شده‌اند. منبع 49 درصد از بازاریابان، جستجوی ارگانیک را عامل بالاترین بازگشت سرمایه می‌دانند. منبع میانگین نرخ کلیک (CTR) برای اولین جایگاه ارگانیک در نتایج جستجوی گوگل روی کامپیوتر، ۳۴ درصد است. منبع به طور میانگین، با یک پله ارتقا در رتبه‌های جستجوی ارگانیک، نرخ کلیک ۳۰ درصد افزایش می‌یابد. منبع به طور متوسط، کاربران سه صفحه از سایت را پس از جستجو بازدید می‌کنند. منبع ۲۲ درصد از صفحاتی که سال گذشته ایجاد شدند، اکنون در صفحه اول نتایج جستجو قرار دارند. منبع ۲۱ درصد کاربران روی چندین نتیجه در نتایج جستجو کلیک می‌کنند. منبع الگوریتم موتور جستجوی گوگل از بیش از ۲۰۰ عامل رتبه‌بندی برای رتبه‌دهی به نتایج جستجو استفاده می‌کند. منبع میانگین تعداد کلمات محتوا در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل، ۱۸۹۰ کلمه است. منبع نتیجه جستجوی ارگانیک اول، ده برابر بیشتر از نتیجه دهم، احتمال کلیک شدن دارد. منبع میانگین نرخ کلیک برای رتبه دوم گوگل، 10 درصد است. منبع

مشاهده این مطلب  چگونه سرعت وبسایت را افزایش دهیم (7 نکته برای سرعت بخشیدن به سایتتان!)

هیچ چیز داخل پرانتز وجود ندارد.

جستجو (شماره 9)

جستجوی ارگانیک به نتایج جستجوی رایگان و طبیعی در موتورهای جستجو مانند گوگل اشاره دارد. این نتایج بر اساس میزان مرتبط بودن و کیفیت تعیین می‌شوند.

آمار

۷۰ درصد کلیک‌های نتایج جستجو مربوط به لیست‌های ارگانیک است. منبع ۶ درصد کلیک‌ها به بخش معرفی‌شده می‌رسد. منبع ۵۳ درصد ترافیک وبسایت از موتورهای جستجو می‌آید. منبع نیمی از جستجوها چهار کلمه یا بیشتر دارند. منبع 40 درصد از بازاریابان، تغییرات الگوریتم را بزرگترین چالش سئو می‌دانند. منبع وقتی قطعه برجسته‌ای وجود ندارد، 26 درصد کلیک‌ها به اولین نتیجه جستجو می‌رود. منبع 19 درصد از اسنیپت‌های برجسته، در پاسخ به پرسش‌های جستجو نمایش داده می‌شوند. منبع نوزده درصد کلیک‌ها به اولین نتیجه جستجو پس از یک اسنیپت ویژه تعلق می‌گیرد. منبع 17 درصد از اسنیپت‌های برجسته برای جستجوهایی با حرف اضافه رخ می‌دهند. منبع 12 درصد از جستجوها، اسنیپت‌های برجسته تولید می‌کنند. منبع

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

دهم. بهینه‌سازی موتور جستجو

بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO) باعث افزایش دیده شدن وب‌سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو می‌شود و هدف آن جذب ترافیک ارگانیک، دستیابی به رتبه‌های بالا و در نهایت افزایش درآمد است.

آمار

طول بهینه آدرس‌های اینترنتی، 50 تا 60 کاراکتر است. منبع

هیچ متنی در پرانتز وجود ندارد.

هزینه کن

هزینه کرد به معنای بودجه اختصاص داده شده به فعالیت‌های سئو مانند بازاریابی محتوا، بهینه‌سازی وبسایت، ساخت لینک و سایر استراتژی‌ها برای افزایش دیده شدن در موتورهای جستجو و ترافیک ارگانیک است.

آمار

کسب‌وکارهایی که ماهانه ۵۰۰ دلار برای سئو هزینه می‌کنند، ۷۵ درصد بیشتر از کسب‌وکارهایی که حداقل ۵۰۰ دلار در ماه هزینه می‌کنند، از نتیجه ناراضی هستند. منبع 74 درصد از کسب‌وکارهای کوچک در سئو سرمایه‌گذاری خواهند کرد. منبع 65 درصد از صاحبان مشاغل کوچک با حداقل یک ارائه دهنده سئو همکاری کرده‌اند. منبع 60 درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسطی که از سئو استفاده می‌کنند، از تبلیغات کلیکی هم استفاده می‌کنند. منبع ۴۰ درصد از درآمد، از ترافیک ارگانیک حاصل می‌شود. منبع ۳۸ درصد از بازاریابان، بودجه را بزرگترین چالش سئو می‌دانند. منبع 30 درصد افراد، ارائه دهنده خدمات سئو خود را به دوست یا همکار خود توصیه می‌کنند. منبع ۲ درصد از کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا سالانه بیش از ۲۵۰۰۰ دلار برای خدمات سئو هزینه می‌کنند. منبع 14 درصد از کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا سالانه 5000 دلار برای خدمات سئو هزینه می‌کنند. منبع در مجموع ۷۹ میلیارد دلار برای خدمات سئو هزینه شده است. منبع به طور متوسط، هزینه خدمات سئو برای کسب و کارهای کوچک در آمریکا ماهانه ۴۹۷ دلار است. منبع

مشاهده این مطلب  وی پی انجین، پرمیر، پلتفرم وردپرس سازمانی خود را راه‌اندازی کرد.

هیچ چیز داخل پرانتز وجود ندارد.

ترافیک (شماره ۱۲)

بازدیدکنندگانی که از طریق نتایج جستجوی غیر پولی موتورهای جستجو و نه تبلیغات پولی، به وب‌سایت می‌رسند، ترافیک ارگانیک نام دارند. کیفیت محتوا نیز در رتبه‌بندی موتورهای جستجو تاثیرگذار است.

آمار

۹۱ درصد صفحات وب هیچ ترافیکی از طریق جستجوی ارگانیک دریافت نمی‌کنند. منبع ۹۰ درصد صفحات وب، هیچ ترافیکی از موتورهای جستجو دریافت نمی‌کنند. منبع 90 درصد صفحات، هیچ ترافیکی از موتورهای جستجو دریافت نمی‌کنند. منبع

هیچ چیزی در پرانتز وجود ندارد.

گرایش‌ها

روندها، استراتژی‌های تکامل‌یافته در سئو هستند که انعکاس تغییرات در الگوریتم‌ها، رفتار کاربران و تکنولوژی می‌باشند. این روندها به کسب‌وکارها در تطبیق استراتژی‌ها برای بهبود عملکرد سئو کمک می‌کنند.

آمار

91 درصد از بزرگسالان آنلاین از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات در وب استفاده می‌کنند. منبع بیش از ٩٠ درصد از سهم بازار جستجو متعلق به گوگل است. منبع ۸۹ درصد از بازاریابان، سئو را موفق می‌دانند. منبع ۸۳ درصد جستجوها از گوگل بیشتر از سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. منبع ۸۲ درصد از بازاریاب‌ها معتقدند که سئو مؤثرتر می‌شود. منبع 57 درصد از مدیران بازاریابی، توسعه محتوا را مؤثرترین استراتژی برای سئو می‌دانند. منبع 44 درصد از شرکت‌ها از سئو استفاده می‌کنند. منبع 61 درصد از مدیران ارشد بازاریابی، موتورهای جستجو را کانالی بازاریابی مؤثر می‌دانند. منبع

هیچ چیز در پرانتز وجود ندارد.

بهینه‌سازی جستجوی صوتی

بهینه‌سازی سئو برای جستجوی صوتی، محتواهای آنلاین را برای پرس‌وجوهایی که از طریق دستیارهای مجازی مثل سیری یا الکسا انجام می‌شود، بهینه‌سازی می‌کند؛ تمرکز آن بر زبان طبیعی و پاسخ‌های کوتاه برای افزایش دیده شدن در نتایج جستجوی صوتی است.

مشاهده این مطلب  زیر دامنه‌ها برای سئو: آیا باید از آن‌ها استفاده کنید؟ چرا بله و چرا نه؟

آمار

۷۱ درصد مردم از دستیارهای صوتی برای راهنمایی استفاده می‌کنند. منبع 70 درصد از پاسخ‌های صوتی، بخشی از قابلیت جستجو مانند اسنیپت برجسته را اشغال می‌کنند. منبع ۶۶ درصد از جستجوها نشان می‌دهند که موتورهای جستجو اطلاعات منصفانه و بی‌طرف ارائه می‌دهند. منبع ۶۵ درصد از افراد ۲۵ تا ۴۹ ساله حداقل یک بار در روز با دستگاه‌های صوتی خود صحبت می‌کنند. منبع 62 درصد از بازاریابان تجاری می‌گویند که الگوریتم‌های سئو برای آن‌ها اهمیت دارند. منبع 60 درصد از پاسخ‌های جستجوی صوتی، اسنیپت‌های برجسته هستند. منبع 56 درصد کاربران از دستیارهای صوتی برای یافتن مکانی برای غذا خوردن استفاده می‌کنند. منبع 55 درصد نوجوانان هر روز از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. منبع ۵۲ درصد افراد هنگام رانندگی از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. منبع ۴۸ درصد از بازار جستجوی صوتی در اختیار اپل است. منبع 46 درصد مردم از دستیارهای صوتی استفاده می‌کنند. منبع ۲۰ درصد جستجوها از طریق جستجوی صوتی انجام می‌شود. منبع دو پنجم بزرگسالان، حداقل روزی یک بار از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. منبع

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070