هیچ استراتژی بازاریابی دیجیتالی، از جمله بهینهسازی موتور جستجو بدون ریسک است. بر اساس بیش از ۲۵ سال تجربه در بهینهسازی موتورهای جستجو، ریسکهایی را که به نظرم ارزش پذیرفتن دارند و ریسکهایی را که ندارند، گردآوری کردهایم. اگرچه ریسکهایی در سئو وجود دارد، اما یک طراحی سایت وردپرس اصولی میتواند این ریسکها را به حداقل برساند. طراحی بهینه سایت، همگام با اصول سئو، به افزایش رتبه و بهبود تجربه کاربری کمک میکند. به خاطر داشته باشید که طراحی سایت وردپرس یک سرمایهگذاری بلند مدت برای موفقیت شماست. برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را بخوانید.
5 ریسک سئو که باید پذیرفت
چند نمونه از ریسکهای سئو که باید در نظر بگیرید عبارتند از:
بهینهسازی موتور جستجو با هوش مصنوعی
فرصتهای زیادی برای استفاده از هوش مصنوعی در سئو وجود دارد، از جمله:
- ایدهپردازی برای عناوین و توضیحات متا
- تولید طرح بازاریابی
- تهیهی طرح کلی محتوا
- خلاصه کردن محتوا
- و بیشتر
البته، خطراتی هم وجود دارد، از جمله دریافت:
- اطلاعات نادرست
- اطلاعات تکراری
- اطلاعات نادرست
به همین دلیل، بررسی انسان ضروری است محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی .
اگر مثل SEO.com هستید، ممکن است تصمیم بگیرید که فقط انسانها محتوای شما را تولید کنند نه پلتفرمهای هوش مصنوعی. در حالی که گوگل محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی را جریمه نمیکند. به نظر ما در SEO.com، وقتی محتوایی توسط متخصص سئو نوشته شود، میتوانیم محتوای قابل اعتمادتر، مفیدتر و کمککنندهتری را به خوانندگان خود ارائه دهیم.
با استفاده از ChatGPT (یکی از…) ببینید هوش مصنوعی برای سئو شما چه کاری میتواند انجام دهد. ابزارهای قدرتمند سئو مبتنی بر هوش مصنوعی . در سال 2025، ریسکهای سئو همچنان وجود دارند، اما با انتخاب درست خدمات سئو وردپرس میتوانید این ریسکها را مدیریت کنید. این خدمات به شما کمک میکنند تا با تغییرات الگوریتمهای گوگل همگام باشید و از تکنیکهای بهروز سئو بهرهمند شوید. سرمایهگذاری در خدمات سئو مناسب یک ریسک پذیرفته شده برای رشد کسب و کار شما است.
آزمون A/B
چه برای سئو و چه برای بهینهسازی نرخ تبدیل (CRO)، برخی کسبوکارها آزمایش A/B را نوعی ریسک برای سئو میدانند. تجربه ما در ارائه خدمات ترجمه و بومیسازی آزمون A/B میتواند به شرکت شما در بهبود دیده شدن در جستجو و نرخ تبدیل کمک کند.
بینشهایی از
تغییرات کوچک مانند اندازه، رنگ یا جایگذاری یک دکمه یا تصویر، یا متن فراخوان شما… میتواند تأثیر شگفتآوری بر تعامل کاربران با صفحه شما داشته باشد، اما اغلب تأثیر کمی یا بدون تأثیری بر قطعه یا رتبهبندی نتیجه جستجوی آن صفحه دارد.
گوگل منبع
در اینجا خلاصهای از هر دو روش آمده است.
- آزمون A/B برای سئوبر روی آزمایش عناوین مختلف تمرکز دارد که میتواند بر سئو شما تاثیر بگذارد. برای مثال، نرخ کلیک بالاتر یا پایینتر (CTR) به دلیل عنوان شما میتواند منجر به رتبهبندی بالاتر یا پایینتر شود.
- آزمون A/B برای افزایش نرخ تبدیلروی تغییرات اساسیتر مانند تغییر طراحی، پیامها و چیدمان وبسایت تمرکز دارد. گوگل (در مورد پلتفرم CRO منسوخ شده خود، گوگل اپتیمایز) اعلام کرده است که تستهای CRO تاثیری بر رتبهبندی سئو ندارند.
آزمایشهای سئو میتوانند به کسبوکارتان کمک کنند
- رتبهبندی را افزایش دهید
- بهترین شیوههای نگارش عنوان صفحه را بیابید
- درک کاربر را بهبود ببخشید
- و بیشتر
به همین دلیل است که به شرکتها توصیه میکنیم این ریسک سئو را بپذیرند.
طراحی مجدد وبسایت
بازطراحی وبسایت یکی از بزرگترین ریسکهای سئو برای کسبوکارهاست.
تجربه چندین دههی ما نشان داده است که کسبوکارها به دلیل طراحی مجدد نادرست، رتبه و درآمد خود را یکشبه از دست میدهند. این اتفاق اغلب زمانی میافتد که شرکتها با آژانسی همکاری میکنند که پیشزمینهی سئو ندارد.
با این حال، بازطراحی وبسایت شما میتواند تأثیر مثبتی قابل توجهی بر کسبوکارتان داشته باشد با:
- بهبود رتبه
- افزایش معیارهای تعامل کاربر، مانند مدت زمان حضور در صفحه
- افزایش نرخ تبدیل
کاهش ریسک، بهترین روش برای بازطراحی وبسایت است. برای مثال، همکاری با یک شرکت طراحی وب سئوکار میتواند تضمین کند که کسبوکار شما طراحی مجدد بهینه شده برای موتورهای جستجو که سئو فعلی شما را حفظ میکند
محتوای نوآورانه
شرکتها اغلب روی تقلید و بازسازی محصولات برندهای دیگر تمرکز میکنند.
اما جذب بک لینکهای باکیفیت، نیازمند محتوای اصیل و نوآورانه است. چه ابزاری باشد، چه پژوهشی نو، یا نگاهی تازه به موضوعی قدیمی، برای بهدست آوردن بک لینک باید چیزی اصیل به وب ارائه دهید.
پس ریسک کنید و به این فکر کنید که کسبوکارتان چه کاری میتواند انجام دهد که برای شما و بازارتان مرتبط باشد.
مهاجرت به سیستم مدیریت محتوا
سیستم مدیریت محتوای شما سیستم مدیریت محتوا این ستون فقرات مدیریت سایت شماست. مثالهایی از سیستمهای مدیریت محتوا شامل وردپرس میشود. اسکویر اسپیس و جوملا جابجایی سیستم مدیریت محتوا (CMS) زمانبر و پرهزینه است، اما مهاجرت میتواند در کوتاهمدت و بلندمدت به نفع تیم شما، سئو و مدیریت سایت باشد.
مثل بازطراحی یک وبسایت، بهترین راهبرد شما برای کاهش ریسک این است که:
- گفتگو با همه ذینفعان
- برنامهریزی دقیق پروژه
- همکاری با یک متخصص یا نمایندگی باتجربه
همچنین باید مزایا و معایب تغییر سیستم مدیریت محتوای خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، فواید و مضرات تغییر از وبفلوی به وردپرس و بالعکس چیست؟ با همه افراد، از متخصصان سئو گرفته تا تولیدکنندگان محتوا و توسعهدهندگان وب، صحبت کنید تا تصویر کاملی داشته باشید.
دو ریسک سئو که باید از آنها اجتناب کنید
چند نمونه از ریسکهای سئو که باید از آنها اجتناب کنید عبارتند از:
سئو ارزان
سئو ارزانقیمت (که چند صد دلار در ماه هزینه دارد) یکی از بدترین ریسکهای سئو است که میتوانید بپذیرید. زیرا سئوی کمهزینه میتواند به وبسایت و برند شما در چندین سطح، که بازیابی از آنها دشوار است، آسیب برساند، مانند:
- حذف وبسایت شما از نتایج موتور جستجو، مانند گوگل
- به تعویق انداختن پیشرفت بهینهسازی موتور جستجو
- برگشت روند پیشرفت سئو
ارائهدهندگان این خدمات اغلب هیچ کاری انجام نمیدهند یا از روشهای غیرقانونی سئو استفاده میکنند. سئوی کلاه سیاه میتواند شامل تکنیکهای غیر اخلاقی سئو مانند هدفگیری باشد. کلمات کلیدی غلط املایی یا درگیر شبکهای از لینکهای بیارزش هستند. به همین دلیل است که به کسبوکارها اکیدا توصیه میکنیمنهخطر استفاده از خدمات سئو ارزان را بپذیرید. اگر هزینه خدمات سئو اگر خیلی خوب به نظر میرسد، احتمالا واقعیت ندارد.
اگر میخواهی بسازی سئو ارزشش را دارد به جای سئو ارزان، فهرست ما را ببینید بهترین شرکتهای سئو از جمله شرکتهای سئو سازمانی .
انکار کردن
کسبوکارها از قابلیت رد لینکهای گوگل استفاده میکنند تا بکلینکهای اسپمی خارجی را «رد» کنند. اگرچه این ابزار سالها پیش مفید بود، اما با گذشت زمان منسوخ شده است. گوگل در تشخیص این نوع بکلینکها و تعیین وزن آنها برای یک دامنه مهارت پیدا کرده است.
به گفته گوگل استفاده نادرست از ابزار ردّ مالکیت میتواند به رتبهی شما در نتایج جستجو آسیب بزند. به همین دلیل، اتکا به الگوریتمهای جستجوی گوگل در اینجا، از ارائه راهنمایی از طریق ابزار ردّ مالکیت امنتر است.