09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

9 چالش سئو و چگونگی غلبه بر آن‌ها

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

بهینه‌سازی موتورهای جستجو یکی از بهترین روش‌ها برای جذب مخاطبان و مشتریان هدف برای کسب‌وکار شماست؛ اما در عین حال، یکی از پیچیده‌ترین روش‌ها نیز هست و اجزای متعدد و چالش‌های بالقوه‌ای دارد. در خدمات سئو وردپرس، یکی از چالش‌های رایج عدم تطابق محتوا با کلمات کلیدی است. برای غلبه بر این مشکل، پیشنهاد می‌شود که به تحقیق کلمات کلیدی دقیق بپردازید و محتوای سایت خود را مطابق با این کلمات بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را به درستی ایندکس کنند.

پس، با چه چالش‌های سئو باید روبرو شوید؟ و چگونه بر آنها غلبه می‌کنید؟ دقیقا همین موضوع را در این صفحه پوشش می‌دهیم، پس ادامه مطلب را بخوانید!

نه مورد از بزرگ‌ترین چالش‌های سئو

در اینجا مروری بر مشکلات رایج سئو آمده است:

  1. کلمات کلیدی اشتباه را هدف قرار دادن
  2. صفحاتی که دیر بارگذاری می‌شوند
  3. تغییر الگوریتم
  4. صفحات برای جستجو بهینه نشده‌اند.
  5. محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی
  6. محتوای بی‌کیفیت
  7. سازگاری با موبایل
  8. نظارت و تحلیل نتایج سئو
  9. سازماندهی ضعیف وبسایت

هدف‌گیری کلیدواژه‌های اشتباه

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های شرکت‌ها در جستجوی گوگل، هدف‌گیری اشتباه کلمات کلیدی است. کلمات کلیدی جزء حیاتی سئو هستند و هدف‌گیری آن‌ها به نمایش صفحات شما در نتایج جستجوی مناسب کمک می‌کند.

یکی از چالش‌های سئو، پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وب‌سایت است. در طراحی سایت وردپرس، سرعت پایین بارگذاری صفحات می‌تواند تاثیر منفی زیادی بر رتبه سایت داشته باشد. برای حل این مشکل، می‌توانید از ابزارهایی مانند Google PageSpeed Insights استفاده کنید و اقداماتی مانند فشرده‌سازی تصاویر و بهینه‌سازی کدها را برای افزایش سرعت بارگذاری سایت انجام دهید.

بسیاری از کسب‌وکارها وقت خود را صرف هدف قرار دادن می‌کنند کلمات کلیدی کوتاه بازده اندک. کلمات کلیدی کوتاه بسیار رقابتی هستند و به همین دلیل رتبه‌بندی و کسب نتیجه از آن‌ها دشوار است.

مشاهده این مطلب  موتور WP، شرکت سال نام گرفت و از مرز 70 هزار مشتری گذشت.

بعلاوه، برخی کسب‌وکارها اشتباه می‌کنند که سعی دارند کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا را هدف بگیرند، حتی اگر این کلمات…کاملاًمربوط به شرکت آن‌هاست. بنابراین، با وجود حجم بالای این کلمات کلیدی، می‌توانند دلیلِ وب‌سایت مشتری جذب نمی‌کند. .

راه‌حل: کلمات کلیدی بلند مرتبط را هدف بگیرید

راه حل این مشکل سئو، هدف قرار دادن کلمات کلیدی بلند و مرتبط است. یعنی تمرکز بر کلمات کلیدی که سه کلمه یا بیشتر دارند.

تحقیق کامل کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهایی مانند برنامه کلیدواژه گوگل ( ) کاوشگر کلمات کلیدی موز و سئو دات کام آ، برای شناسایی کلمات کلیدی مناسب بسیار مهم است.

مثلاً فرض کنید شما یک نانوایی دارید. به‌جای هدف قرار دادن کلمه‌ای کلیدی مثل «نانوایی»، می‌توانید عبارتی مانند «نانوایی کوچک در [محل شما]» را هدف قرار دهید.

هدف قرار دادن این کلمات کلیدی بلند، به شما امکان می‌دهد تا افرادی را که به آنچه ارائه می‌دهید علاقه‌مندتر هستند، پیدا کنید.

صفحات کند بارگذاری

بعدی در این فهرست از چالش‌های جستجوی گوگل، بیایید صحبت کنیم درباره صفحات کند بارگذاری آیا می‌دانستید که وب‌سایت‌های کند بارگذاری بیش از… ۲.۶ میلیارد دلار ضرر درآمد وب‌سایتی که کند بارگذاری می‌شود، به درآمد و سئو شما آسیب می‌زند.

بارگذاری کند صفحات، کاربران را از تعامل با صفحات شما باز می‌دارد. مردم نمی‌خواهند منتظر بارگذاری صفحات بمانند، بلکه به دنبال اطلاعات سریع هستند. اگر وب‌سایت شما بیش از حد زمان ببرد، کاربران به نتایج جستجو باز خواهند گشت و در نتیجه به سئو شما آسیب می‌زند.

راه حل: سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید

راه حل این چالش سئو ساده است: سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید. از ابزار رایگان ما استفاده کنید. بررسی سئو سرعت صفحه شما را تحلیل می‌کند، در صورت نیاز روش‌های بهبود آن را فهرست می‌کند و حتی فایل‌های خاصی را که می‌توانید برای سرعت بخشیدن به سایت خود فشرده کنید، نشان می‌دهد. وب‌سایت خود را وارد کنید تا گزارش سفارشی خود را دریافت کنید.

مشاهده این مطلب  مطالعه‌ای نشان می‌دهد که وردپرس بیش از نیم تریلیون دلار درآمد ایجاد می‌کند.

همچنین می‌توانید از ابزار تحلیل سرعت گوگل برای دیدن زمان بارگذاری فعلی وب‌سایتتان. از آنجا می‌توانید ببینید گوگل چه اصلاحاتی را برای بهبود پیشنهاد می‌دهد. اگر کنجکاو هستید چگونگی استفاده از ابزار PageSpeed Insights گوگل برای سئو فقط کافی است ابزار را باز کنید، وبسایت خود را وارد کنید و روی تحلیل کلیک کنید.

List of page speed suggestions from Google, with red and orange bars depicting the suggestion's priority

برخی از پیشنهادهای رایج برای بهبود عبارتند از:

  • فعال‌سازی حافظه پنهان مرورگر
  • میزبانی ویدیوها در وب‌سایت شخص ثالث
  • فشرده سازی اندازه فایل‌های تصویر
  • کاهش حجم کد

از آنجایی که گوگل از شاخص‌های اصلی عملکرد وب در سیستم رتبه‌بندی تجربه صفحه استفاده می‌کند، اولویت‌بندی رفع مشکلات سرعت صفحه برای کسب‌وکارها اهمیت بیشتری یافته است. با داشتن وب‌سایتی سریع‌تر، سایت شما برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو و جذب و تبدیل ترافیک بیشتر، شانس بیشتری پیدا خواهد کرد.

تغییر الگوریتم

مشکل دیگری که شرکت‌ها در سئو با آن روبرو هستند، تغییر و تحولات است. الگوریتم گوگل پیوسته الگوریتم رتبه‌بندی را برای ارائه نتایج جستجوی بهتر، بهینه‌سازی و اصلاح می‌کند.

به‌روزرسانی‌های پیوسته، اگرچه برای جستجوگران مفید است، اما زندگی را برای کسب‌وکارها دشوار می‌کند. باید پیوسته از تغییرات الگوریتم آگاه باشید تا بتوانید صفحات خود را به‌طور مناسب بهینه‌سازی کنید.

راه حلی که پیشنهاد می‌شود این است که زمانی را برای بررسی تغییرات اختصاص دهید.

راه حل این چالش سئو ساده است: باید زمانی را در برنامه خود برای بررسی تغییرات الگوریتم اختصاص دهید. سعی کنید منبعی قابل اعتماد پیدا کنید که این اطلاعات را به شیوه‌ای آسان و قابل فهم ارائه دهد.

می‌توانید به فهرست‌های ایمیل بپیوندید، پیدا کنید پادکست‌های سئو یا وبلاگ‌های معتبر سئو (مثل SEO.com) را دنبال کنید تا از آخرین تغییرات باخبر بمانید.

مشاهده این مطلب  چگونگی افزودن نشانه‌گذاری اسکیما برای سئو (و بهبود سئو)

به خاطر داشته باشید که بسیاری از عوامل الگوریتم سئو ثابت خواهند ماند. مواردی مانند بهینه‌سازی برای کلمات کلیدی و ارائه تجربه کاربری مثبت، احتمالا همیشه برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو اهمیت خواهند داشت.

صفحات برای جستجو بهینه نشده‌اند.

یکی دیگر از چالش‌های اصلی در گوگل، وجود صفحاتی است که برای موتورهای جستجو بهینه نشده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها اشتباهاً تصور می‌کنند که اگر صفحه‌ای ایجاد کنند و کلمات کلیدی مناسب را هدف قرار دهند، در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب خواهد کرد.

فقط هدف قرار دادن کلمات کلیدی برای رتبه‌بندی صفحه شما در نتایج جستجو کافی نیست. سئو بسیار فراتر از هدف قرار دادن کلمات کلیدی است. شما باید صفحاتی ایجاد کنید که تجربه‌ی کاربری فوق‌العاده‌ای ارائه دهند؛ یعنی محتوای بی‌نظیر و مفیدی که کاربران بتوانند با سرعتی بسیار بالا به آن دسترسی پیدا کنند و از آن استفاده نمایند.

راهکار: صفحات خود را برای کاربران بهینه کنید

بسیاری از شرکت‌ها معتقدند که باید صفحات خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، اما تمرکز بر روی کاربر نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

این‌طور می‌توانید یک صفحه بهینه‌شده ایجاد کنید:

  • از متخصصان نظر بخواهید تا مفید بودن، دقت و کیفیت محتوای شما را ارزیابی کنند.
  • از سرتیترها، مانند

و غیره، برای تقسیم محتوا به بخش‌های قابل فهم استفاده کنید.

  • عناصر بصری، مانند عکس‌ها و فیلم‌ها برای کمک به کاربران در درک موضوع
  • از فهرست‌های گلوله‌ای و عددی برای خوانایی آسان استفاده کنید.
  • با طراحان و توسعه‌دهندگان همکاری کنید تا قابلیت استفاده را بهبود ببخشید دسترسی به وبسایت

بهینه‌سازی موتورهای جستجو به مهارت‌های متنوعی از جمله نویسندگی، سئو، طراحی و توسعه نیاز دارد. برای بیشتر برنامه‌های سئو داخلی، این یک نیروی انسانی بزرگ است، به همین دلیل بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند با… آژانس سئو با خدمات کامل .

مشاهده این مطلب  ارائه امنیت سازمانی برای همه

محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی

یکی از چالش‌های پیش روی سئو هوش مصنوعی به طور خاص، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی

با ظهور فناوری‌هایی مانند ChatGPT و BingAI، افراد بیشتری برای انجام کارهای خود به هوش مصنوعی متکی هستند. از آنجایی که برنامه‌های هوش مصنوعی می‌توانند در عرض چند ثانیه صفحات کاملی از محتوا تولید کنند، بسیاری از کسب‌وکارها برای تولید صفحات اطلاعات جدید به این برنامه‌ها روی می‌آورند.

پس چرا این یک چالش است؟

دو دلیل عمده:

  1. توهمات
  2. ابتکاری نبودن

هوش مصنوعی فقط می‌تواند محتوایی بر اساس اطلاعات موجود تولید کند و نمی‌تواند چیز جدیدی خلق کند. یعنی ممکن است محتوای تکراری تولید شود که کمکی به متمایز شدن شما نمی‌کند.

خطرناک‌تر این است که برنامه‌های هوش مصنوعی ممکن است اطلاعاتی را به دروغ تولید کنند و بر اساس این اطلاعات نادرست، به ساختن اطلاعات غلط ادامه دهند. اگر در مورد موضوع اطلاعات کافی نداشته باشید (یا خروجی هوش مصنوعی را بررسی نکنید)، ممکن است به راحتی اطلاعاتی منتشر کنید که به اعتبار سازمان شما آسیب برساند.

راه حل: از هوش مصنوعی به عنوان ابزار کمکی استفاده کنید

بهترین راه حل برای غلبه بر این چالش جستجوی گوگل، استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزار کمکی نگارش است، نه برای نوشتن تمام محتوا. از آن برای جمع‌آوری تمام تحقیقاتتان در یک جا استفاده کنید تا مجبور نباشید برای یافتن اطلاعات جستجو کنید.

با این روش، می‌توانید روند تولید محتوای خود را کارآمدتر کنید، در حالی که اصالت و منحصر به فرد بودن محتوای خود را حفظ می‌کنید.

محتوای بی‌کیفیت

برای ادامه‌ی این فهرست از مشکلات سئو، بیایید در مورد محتوای بی‌کیفیت صحبت کنیم. تولید محتوا برای رتبه‌بندی در نتایج جستجو بسیار مهم است؛ محتوای شماست که رتبه می‌گیرد. برای موفقیت در سئو، به محتوای خوب نیاز دارید.

مشاهده این مطلب  مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر Tumblr (اینفوگرافیک)

مشکل رایج سئو برای شرکت‌ها، داشتن محتوای بی‌کیفیت است. اگر محتوای شما آموزنده یا کامل نباشد، کاربران با آن تعامل نمی‌کنند. آن‌ها از صفحه‌ی شما خارج می‌شوند که این امر به کاهش رتبه‌بندی منجر می‌شود، زیرا گوگل معتقد است صفحه‌ی شما چیزی نیست که کاربران می‌خواهند.

راه حل: کیفیت را بر کمیت ترجیح دهید

در حالی که می‌خواهید محتوای زیادی تولید کنید، تمرکز بر روی ساختِ محتوای با کیفیت بالا

این روش تهیه محتوای درجه یک است

  • مطمئن شوید که صفحه بر روی هدف جستجوی موضوع تمرکز دارد.
  • با استفاده از تیترها و تصاویر، صفحات را خواندنی‌تر کنید.
  • اطلاعات را به‌طور کامل پوشش دهید تا بتوانید به سوالات کاربران پاسخ دهید.
  • از زبان ساده و روزمره استفاده کنید و از اصطلاحات تخصصی بپرهیزید.

محتوای باکیفیت از سرمایه‌گذاری روی نویسندگان حرفه‌ای کپی‌رایتینگ هم حاصل می‌شود.

این متخصصان می‌توانند محتوای هماهنگ با برند و سئوپسند تولید کنند که به اهداف سئوی شما کمک می‌کند. اگر در یافتن چنین افرادی مشکل دارید، استفاده از… را در نظر بگیرید. خدمات بازاریابی محتوا با بهینه‌سازی موتور جستجو وب‌افکس تیم نویسندگی اختصاصی دارد.

سازگاری با موبایل

با پیشرفت تکنولوژی، سازگاری با تلفن‌های همراه یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های رو به رشد در جستجوی گوگل است. امروزه افراد بیشتری نسبت به گذشته از تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند برای دسترسی به اطلاعات استفاده می‌کنند. در نتیجه، گوگل سازگاری با تلفن‌های همراه را به عنوان یکی از عوامل رتبه‌بندی در الگوریتم خود قرار داده است.

اما وب‌سایت‌های استاندارد برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر از دستگاه‌های همراه طراحی می‌شوند. بنابراین، چالش جدیدی به وجود می‌آید: نیاز به طراحی وب‌سایتی که خود را با دستگاه کاربر تطبیق دهد.

مشاهده این مطلب  12 ابزار برتر بازاریابی دیجیتال برای سال 2025

راه‌حل: طراحی انطباقی را پیاده‌سازی کنید

برای اطمینان از ارائه وب‌سایتی با بهترین تجربه کاربری در همه دستگاه‌ها، از طراحی ریسپانسیو استفاده کنید. طراحی ریسپانسیو باعث می‌شود وب‌سایت شما با هر دستگاهی که مخاطبان استفاده می‌کنند، خود را تطبیق دهد تا وب‌سایتی متناسب با صفحه نمایش آن‌ها را ببینند.

بالای و پایین بلوک CTA با شناسه `block_6633cf676e5a6` را می‌توان با استفاده از کلاس‌های `no-padding-top`, `no-padding-bottom`, `half-padding-top` و `half-padding-bottom` به ترتیب بدون فاصله، بدون فاصله، با فاصله کم و با فاصله کم تنظیم کرد.

زمان سئو خود را نصف کنید

با ابزار جدید و کاربرپسند سئو!

رایگان امتحان کنید

نظارت و تحلیل نتایج سئو

یکی از رایج‌ترین مشکلات سئو، پایش و تحلیل نتایج است. برخی کسب‌وکارها اشتباه می‌کنند و با رویکرد «تنظیم و فراموشی» به سئو می‌پردازند و دیگر به آن نمی‌پردازند. برخی دیگر می‌خواهند نتایج را تحلیل کنند اما نمی‌دانند از کجا شروع کنند یا چه چیزهایی اهمیت دارد.

نظارت و تحلیل نتایج کار دشواری است زیرا مستلزم تلاش و پشتکار مداوم است. علاوه بر این، کمپین‌های سئو شما حجم زیادی از داده تولید می‌کنند که غربالگری اطلاعات مفید از غیرمفید را دشوار می‌سازد.

راه حل: تعیین زمان‌های بررسی پیشرفت و اهداف

برای اطمینان از دستیابی به نتایج دلخواه در سئو، باید عملکرد خود را پیگیری کنید. تحلیل‌ها تا بتوانید عملکرد کمپین خود را اندازه‌گیری کنید. برای خودتان زمان‌هایی را برای بررسی تعیین کنید تا بدانید چه زمانی باید به آن نگاه کنید. کمپین‌های سئو و تنظیم کنید. با افراد معتبر همکاری کنید. شرکت‌های سئو همچنین می تواند بینش ارزشمندی در مورد روش‌های ردیابی مؤثر ارائه دهد.

مشاهده این مطلب  10 جایگزین Moz که به شما در سئو کمک می‌کنند

به خاطر داشته باشید که بهینه سازی موتورهای جستجو زمان می‌برد. برای رسیدن به نتیجه، باید نقاط بررسی واقع‌بینانه‌ای تعیین کنید. شاید در ابتدا هر ماه نتایج را بررسی کنید تا ببینید سئو شما چگونه پیشرفت می‌کند و سپس تصمیم بگیرید. بعداً می‌توانید این بررسی‌ها را به هر دو هفته یا هر هفته یک بار تغییر دهید.

همچنین، برای کمپین‌های خود هدف تعیین کنید. اهداف شما داده‌هایی را که باید تجزیه و تحلیل کنید مشخص می‌کنند و این داده‌ها به شما کمک می‌کنند تا بفهمید آیا به اهداف خود دست یافته‌اید یا نه. مثلاً اگر می‌خواهید فروش را افزایش دهید، معیارهایی مانند نرخ کلیک، تعامل و تبدیل را پیگیری می‌کنید.

وبسایت نامنظم

بسیاری از چالش‌های سئو ریشه در تجربه کاربری داشتن وب‌سایتی کاربردی و آسان برای استفاده، برای حفظ تعامل مخاطبان با وب‌سایت شما بسیار مهم است. ماندگاری بیشتر افراد در سایت، به گوگل سیگنال مثبتی می‌فرستد که نشان می‌دهد صفحه‌ی شما برای جستجوگران مرتبط است.

هدایت نادرست می‌تواند یکی از دلایل باشد که وبسایت درآمدی ندارد چون کاربران را از تعامل با آن باز می‌دارد. یافتن اطلاعات را برای کاربران دشوار می‌کند و باعث می‌شود به نتایج جستجو بازگردند.

راه‌حل: ایجاد ناوبری شهودی با مسیر‌یابی

برای سازماندهی بهتر وب‌سایتتان، به ساختار ناوبری آن توجه کنید. ناوبری برای یافتن اطلاعات و حرکت در وب‌سایت بسیار مهم است.

Sideshow's navigation bar

هنگام ساخت فهرست راهبری، از عنوان‌های کلی برای سازماندهی صفحات خود استفاده کنید. سپس می‌توانید از زیرعنوان‌ها برای سازماندهی بیشتر محتوا استفاده کنید.

همچنین، مسیریابی نان‌خوردنی را یکپارچه کنید. این مسیریابی به کاربران نشان می‌دهد که در کجای وب‌سایت شما هستند، بنابراین همیشه می‌توانند بدون گم شدن به صفحه‌ی قبلی برگردند.

Breadcrumb navigation links at the top of a product page

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070