09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

ایجاد یک کمپین سئو مؤثر برای سایت شما

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

با بهینه‌سازی موتور جستجو کسب‌وکار شما می‌تواند از طریق جستجو، مخاطبان هدف خود را جذب، پرورش و تبدیل کند. اما رسیدن به این نقطه، به یک کمپین بهینه‌سازی موتور جستجو نیاز دارد؛ به همین دلیل، نحوه ایجاد یک کمپین سئو مؤثر برای سایت شما را توضیح می‌دهیم. خدمات سئو وردپرس برای ایجاد یک کمپین سئو مؤثر، شامل بهینه‌سازی محتوای سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و بهبود سرعت بارگذاری است. این خدمات به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا رتبه سایت خود را در نتایج جستجو ارتقا دهند و ترافیک ارگانیک بیشتری جذب کنند.

یک کمپین سئو چیست؟

یک کمپین سئو روشی است که کسب‌وکارها از طریق آن ترافیک ارگانیک خود را از موتورهای جستجو تولید، اندازه‌گیری و افزایش می‌دهند. معمولاً کمپین‌های سئو شامل تعیین اهداف و تحقیق کلمات کلیدی است. تولید محتوا ( ) کسب لینک و اندازه گیری نتایج .

طراحی سایت وردپرس در ایجاد کمپین سئو مؤثر، باید توجه ویژه‌ای به طراحی واکنش‌گرا و تجربه کاربری داشته باشد. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که بازدیدکنندگان سایت راحت‌تر به اطلاعات دسترسی پیدا کنند و در نتیجه نرخ تبدیل سایت بهبود یابد.

چگونگی ایجاد یک کمپین سئو مؤثر

با این مراحل، یاد بگیرید چگونه یک کمپین سئو مؤثر برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید. چک‌لیست سئو :

  1. اهداف خود را شرح دهید
  2. نقش‌های خود را تعیین کنید
  3. تجهیزات خود را آماده کنید
  4. کلمات کلیدی خود را جستجو کنید
  5. محتوای خود را بسازید
  6. پیوندهای برگشتی خود را افزایش دهید
  7. عملکرد خود را ارزیابی کنید

اهداف خود را مشخص کنید

هر کمپین بازاریابی باید عملکرد خود را اندازه‌گیری کند؛ به همین دلیل است که کمپین‌های سئو با تعیین اهداف آغاز می‌شوند. مانند هر کمپین بازاریابی دیجیتالی دیگر، شما می‌خواهید ایجاد کنید اهداف مشخص، قابل سنجش، عملی، واقع‌بینانه و به‌موقع .

مشاهده این مطلب  طول ایده‌آل یک پست وبلاگی چقدر است؟ همین حالا اطلاعات لازم را کسب کنید!

برخی از بهترین راهکارهای ما برای طوفان فکری در تعیین اهداف کمپین‌های بهینه‌سازی موتور جستجو عبارتند از:

  • با ذینفعان خود صحبت کنید تا دیدگاه آنها را درک کنید انتظارات سئو
  • تحلیل سئو سایت خود را انجام دهید تا نقاط قوت، مشکلات سئو و موارد دیگر را درک کنید.
  • فناوری‌های مورد استفاده خود را بررسی کنید تا متوجه شوید چه چیزهایی را می‌توانید اندازه‌گیری کنید.
  • رقبای آنلاین خود را حسابرسی کنید سم‌رش یا اسپای‌فو برای دیدن اینکه در جستجو به کجا می‌رسند یا در چه مواردی شکست می‌خورند

پس از تعیین اهداف کمپین، می‌توانید به مرحله‌ی بعدی بروید.

نقش‌های خود را تعیین کنید

سپس، مشخص کنید چه کسی روی چه کاری کار خواهد کرد. برخی از نقش‌های رایج در کمپین‌های بازاریابی سئو عبارتند از:

  • بهینه‌سازی موتور جستجوبرای خارج از صفحه ( ) در صفحه و بهینه‌سازی فنی سئو .
  • نویسنده تبلیغاتیبرای نوشتن محتوای بهینه‌سازی شده برای موتورهای جستجو .
  • طراح وببرای خلق محتوای بصری
  • توسعه‌دهنده وبدر صورت نیاز، برای ارائه کمک در زمینه توسعه.

نقش سازمان شما ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، به‌جای یک متخصص سئو، ممکن است متخصصان سئو با تخصص‌های مختلف داشته باشید. خدمات سئو فنی یک نفر برای ارائه خدمات، دیگری برای سئو خارج از صفحه و شخص دیگری برای سئو داخل صفحه. هدف اینجا مشخص کردن مسئولیت هر فرد در اجرای کمپین است.

وسایل فنی خود را آماده کنید

اگر هنوز این کار را نکرده‌اید، باید زیرساخت‌های فنی کمپین سئو خود را راه‌اندازی کنید، مانند:

  • کنسول جستجوی گوگل
  • گوگل آنالیتیکس ۴
  • مار عنکبوتی

Google Analytics 4 dashboard

موارد بالا استانداردهای صنعتی سئو هستند، اما این بدان معنا نیست که تیم شما نمی‌تواند از ابزارهای دیگر استفاده کند.

مشاهده این مطلب  الهام گرفته از مشتری: با تیم تحقیقات تجربه کاربری (در حال رشد) WP Engine آشنا شوید!

علاوه بر کنسول جستجوی گوگل و گوگل آنالیتیکس 4، احتمالا به برخی نرم‌افزارهای سئو برای کمپین خود نیاز خواهید داشت. البته می‌توانید از ابزارهای رایگان مانند… گوگل ترندز در بسیاری از موارد، استفاده از ابزارهای سئو پولی مفید خواهد بود AHREFS یا SEMrush در حین تحقیق کلمات کلیدی، ارزیابی رقبا و موارد دیگر

کلمات کلیدی خود را جستجو کنید

سپس، کسب‌وکار شما می‌تواند آغاز شود. کلمات کلیدی تحقیقاتی برای بهبود سایت شما

  • ترافیک واجد شرایط خود را افزایش دهد
  • به مخاطبان هدف خود برسد
  • درآمد آن را افزایش دهید

از سمروش به برنامه سئو دات کام به جایگزین‌های Ahrefs در مورد … انتخاب‌هایی دارید ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی .

Ahrefs Keyword Explorer keyword ideas for Italian restaurant

قیمت این پلتفرم‌ها متفاوت است و «کیوردز اِوری‌وهِر» مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین گزینه برای… است. کسب‌وکارهای کوچک دنبالفقطابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی

پدینگ بالای بلوک CTA با شناسه block_65dcebc1e0497 صفر پیکسل تنظیم می‌شود. پدینگ پایین این بلوک نیز صفر پیکسل تنظیم می‌شود. در صورت اعمال کلاس half-padding-top، پدینگ بالا برابر با مقدار متغیر –spacing-s-4 خواهد بود. در صورت اعمال کلاس half-padding-bottom، پدینگ پایین برابر با مقدار متغیر –spacing-s-4 خواهد بود.

خسته از سمراش؟

با مقایسه سمراش و یوبرسوجست، جایگزینی پیدا کنید.

مقایسه سئورایش و یوبرسوجست

هر انتخابی که داشته باشید، این‌ها نکاتی برای انتخاب کلمات کلیدی مؤثر در کمپین سئو شما هستند.

  • روی کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار و مخاطبان هدف خود تمرکز کنید.
  • به دنبال کلمات کلیدی با حجم جستجوی بیشتر و رقابت کمتر بگردید.
  • قبل از اضافه کردن هر کلمه کلیدی به لیست کلمات کلیدی خود، هدف جستجوی آن را ارزیابی کنید.
مشاهده این مطلب  بهترین سیستم مدیریت محتوا برای تسلط بر سئو در سال 2025

همچنین باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما از اهداف کمپین جستجویتان پشتیبانی می‌کنند.

محتوای خود را ایجاد کنید.

با انتخاب کلمات کلیدی، می‌توانید شروع به تولید محتوا کنید. محتوا برای یک کمپین سئو موفق، حیاتی است. اما، چرا محتوا برای سئو مهم است؟ محتوا به کاربران کمک می‌کند تا هنگام جستجوی اطلاعات مرتبط با کسب‌وکارتان در اینترنت، سایت شما را پیدا کرده و از آن بازدید کنند.

در اینجا چند نکته آمده است:

  • کلمه کلیدی هدف خود را اضافه کنید به عنوان و توضیحات متا
  • از کلمات کلیدی و مرتبط با هدف خود در طول محتوا استفاده کنید.
  • محتوای خود را با اولویت کاربر بنویسید، نه سئو.

اگر قصد دارید محتوای تصویری اضافه کنید، باید با طراح وب خود (یا ابزاری رایگان مانند کنوا) همکاری کنید تا گرافیک‌هایتان را بسازید. در غیر این صورت، تصاویری از صفحه نمایش به محتوای خود اضافه کنید تا مثالی نشان دهید یا به خوانندگان نحوه انجام یک مرحله را آموزش دهید.

و یادت نره که متن رو از نظر خطاهای گرامری چک کنی. شاید بپرسی، « آیا گرامر در بازاریابی محتوا مهم است؟ بله! گرامر صحیح، اعتماد مخاطب را به نحو قابل توجهی جلب می‌کند، پس حتما اشتباهات را بررسی و تصحیح کنید.

در آخرین مرحله، از یکی از اعضای تیم سئو بخواهید محتوای صفحه را بررسی و بهینه کند.

پیوندهای برگشتی خود را افزایش دهید

چه بخواهید جذب کنید پیوندهای برگشتی برای سئو، چه محتوای جدید تولید کنید و چه از محتوای قدیمی استفاده کنید، به زمانی اختصاصی برای ساخت لینک نیاز خواهید داشت. ساخت لینک می‌تواند به شیوه‌های مختلفی انجام شود؛ از جذب لینک به‌صورت غیرفعال تا تلاش‌های ارتباطی و استفاده از… بهترین ابزارهای ساخت لینک یا خدمات ساخت لینک .

مشاهده این مطلب  چگونه می‌توانم در صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرم؟ (7 نکته برای موفقیت)

در بیشتر کمپین‌های بهینه‌سازی موتور جستجو، ترکیبی از هر دو وجود دارد.

بهینه‌سازی فنی سئو خود را بهبود بخشید

با رشد رتبه‌های ارگانیک سایتتان، گزارش حسابرسی سئو مرحله اول را بررسی کنید. به دنبال بهبودهای فنی سئو بگردید که بتواند عملکرد کل سایت را ارتقا دهد و تیم شما بتواند آن‌ها را انجام دهد.

مثلاً، آیا می‌توانید با فشرده‌سازی تصاویر یا درخواست از برنامه‌نویس برای کوچک‌سازی کد، سرعت صفحه را بهبود ببخشید؟ یا اینکه نشانه‌گذاری طرحواره را به آدرس‌های اینترنتی اضافه کنید تا موتورهای جستجو بهتر بتوانند مفهوم آن‌ها را درک کنند؟

در بیشتر موارد، برای بهبود سئوی فنی خود نیاز به همکاری با دیگران خواهید داشت.

عملکرد خود را اندازه گیری کنید

با راه‌اندازی کمپین سئو، می‌توانید عملکردتان را اندازه‌گیری کنید.

به‌طور شخصی، توصیه می‌کنیم داشبورد عملکرد خود را از ابتدا راه‌اندازی کنید. این روش به شما امکان می‌دهد مشکلات یا خطاهای ردیابی را در مراحل اولیه شناسایی کنید تا تیم شما بتواند قبل از پیشروی زیاد کمپین، آنها را برطرف کند.

آنچه اندازه‌گیری می‌کنید به اهداف سئو‌ی قبلی شما بستگی دارد. برخی از معیارهای محبوب عبارتند از:

  • موقعیت کلیدواژه‌ها
  • ترافیک ارگانیک
  • نرخ تبدیل ارگانیک
  • پیوندها به دست آمدند.
  • و بیشتر

Google Analytics 4 organic search report

باز هم باید روی شاخص‌ها و معیارهای کلیدی عملکرد تمرکز کنید. شاخص‌های کلیدی عملکرد که بهترین معیار برای سنجش اهداف راهبردی کمپین سئو شماست.

در صورت امکان، اطلاعات کسب‌وکار خود را در فهرست‌های محلی ثبت کنید.

اگر کسب‌وکار شما مکان فیزیکی دارد (مثل نانوایی) یا به محل مشتریان می‌روید (مثل لوله‌کش)، صفحه‌ی خود را در گوگل بیزینس پروفایل، بینگ پلیس و اپل مپ ثبت کنید. این صفحات، در نتایج جستجوی محلی، کسب‌وکار شما را قابل مشاهده می‌کنند.

مشاهده این مطلب  نشست ۲۰۲۱ وردپرس را از دست ندهید!

آنها همچنین لینک وب‌سایت شما را به شما خواهند داد.

هنگام ادعای این فهرست‌های محلی، به یاد داشته باشید موارد زیر را به‌روزرسانی کنید:

  • نام
  • آدرس
  • شماره‌های تلفن

عکس هم اضافه کنید، چون اطلاعات بیشتری درباره موقعیت مکانتان ارائه می‌دهند.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070