09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

آمار تبلیغات کلیکی (PPC) سال 2025: آماری برای راهنمایی استراتژی شما

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

پرداخت به ازای کلیک (PPC) روشی عالی برای کسب دیده شدن فوری کسب‌وکار شماست، به‌خصوص برای کسانی که تازه کار خود را آغاز کرده‌اند و قبل از اثرگذاری سئو نیاز به افزایش تعداد مشتریان اولیه دارند. در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین آمار PPC و داستانی که آن‌ها روایت می‌کنند، می‌پردازیم.

آیا به بخش خاصی از معیارهای تبلیغات پولی علاقه‌مندید؟ به حوزه‌ی مورد نظرتان بروید:

  • آمار کلی تبلیغات کلیکی
  • آمار رفتار کاربر و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  • آمار عملکرد تبلیغات پولی برای مکالمات تبلیغاتی
  • آمار خرید، تجارت الکترونیک و تبلیغات کلیکی
  • آمار تبلیغات پولی در فناوری‌های نوظهور
  • آمار تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی

خدمات سئو وردپرس می‌تواند به بهبود استراتژی تبلیغات کلیکی (PPC) کمک کند. با استفاده از سئو مناسب برای صفحات هدف، شما می‌توانید نرخ تبدیل بیشتری برای کمپین‌های PPC خود ایجاد کنید و از این طریق ترافیک ارگانیک و تبلیغاتی سایت خود را هم‌زمان بهینه کنید.

آمار کلی تبلیغات کلیکی

شاخص‌های تبلیغاتی پرداختی زیر، به کل استراتژی اشاره دارند.

آمار کلی تبلیغات کلیکی

به طور کلی، در صنایع مختلف، کسب‌وکارها به ازای هر دلار هزینه در تبلیغات گوگل، دو دلار درآمد کسب می‌کنند. منبع هزینه متوسط ماهانه کمپین‌های تبلیغات کلیکی برای شرکت‌های کوچک و متوسط بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار دلار است. منبع کسب‌وکارها معمولاً ماهانه بین 501 تا 3000 دلار هزینه می‌کنند برای خدمات تبلیغات کلیکی از یک آژانس منبع پیش‌بینی می‌شود شرکت‌ها در سال 2024، در سراسر جهان، 190.5 میلیارد دلار برای تبلیغات جستجو هزینه کنند. منبع ۳۲ درصد از شرکت‌ها از تبلیغات پرداخت به‌ازای هر کلیک برای فروش مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند. منبع تبلیغات پولی ۳۹ درصد از بودجه تبلیغ‌کنندگان را تشکیل می‌دهد. منبع ۴۷ درصد از کل خریدهای جهانی اکنون به صورت آنلاین انجام می‌شود. منبع تبلیغات کلیکی (PPC) دو برابر جستجوی موتورهای جستجو (SEO) ترافیک وب سایت تولید می‌کند. منبع ۶۵ درصد از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط از کمپین‌های تبلیغات کلیکی استفاده می‌کنند. منبع ۷۲ درصد از شرکت‌ها بیش از یک ماه است که کمپین‌های تبلیغاتی خود را بررسی نکرده‌اند. منبع ۸۵ درصد از مصرف‌کنندگان قبل از خرید، محصول مورد نظر را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. منبع بازاریابی با پرداخت به ازای کلیک معمولا 200 درصد بازگشت سرمایه دارد. منبع تبلیغات فیسبوک و گوگل، پلتفرم‌های تبلیغاتی پولی با بالاترین بازگشت سرمایه هستند. منبع

مشاهده این مطلب  تعیین منبع سئو: چگونه مشتریان، سرنخ‌ها و درآمد حاصل از سئو را ردیابی کنیم

میزان بازگشت سرمایه (ROI) کمپین‌های تبلیغات کلیکی به طور متوسط ۲۰۰ درصد است؛ این بدان معناست که کسب‌وکارها می‌توانند در صورت بهینه‌سازی مناسب کمپین‌ها، بازده قابل توجهی انتظار داشته باشند. برای اطمینان از ردیابی و بهینه‌سازی تبدیل‌ها و دستیابی به این بازده بالا، تبلیغات کلیکی را در اولویت بودجه تبلیغاتی خود قرار دهید.

فقط در شبکه‌های اجتماعی که مشتریان بالقوه شما در آنجا فعال هستند، تبلیغ کنید. از آنجایی که تبلیغات فیسبوک و گوگل بالاترین بازده سرمایه را دارند، استفاده از حداقل یکی از آن‌ها، اگر با مخاطبان هدف شما سازگار باشد، منطقی است.

قبل از سرمایه‌گذاری کامل، تست‌های آزمایشی در بسترهای اجتماعی انجام دهید. برای برخی صنایع، هدف‌گذاری دقیق فیسبوک کارآمدتر است، در حالی که برخی دیگر نتایج بهتری با تبلیغات کلیدواژه‌محور گوگل می‌گیرند.

در طراحی سایت وردپرس، باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما برای تبلیغات کلیکی بهینه شده‌اند. بهینه‌سازی سرعت بارگذاری صفحات و تجربه کاربری به‌خصوص برای موبایل می‌تواند تأثیر بسزایی در موفقیت کمپین‌های PPC شما داشته باشد و رتبه‌های بالاتری در نتایج جستجو به همراه داشته باشد.

آمار رفتار کاربر و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

رفتار مشتریان شما نحوه بازاریابی آنلاین شما و محصولاتتان را تعیین می‌کند. در اینجا برخی از آمار برتر عملکرد PPC در مورد رفتار کاربران آمده است که نشان می‌دهد مشتریان شما چگونه با وب تعامل دارند.

آمار رفتار کاربر و تبلیغات پرداخت به ازای کلیک

۸۰ درصد از مصرف‌کنندگان، تبلیغاتی را ترجیح می‌دهند که با شهر، کد پستی و محیط اطرافشان هماهنگ باشد. منبع ۷۵ درصد کاربران موافقند که تبلیغات پولی به آن‌ها کمک می‌کند تا راحت‌تر آنچه را که دنبالش هستند پیدا کنند. منبع تا سال 2025، پیش‌بینی می‌شود که 73 درصد از کاربران اینترنت عمدتاً از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به وب دسترسی داشته باشند. منبع 60 درصد کاربران نمی‌توانند تبلیغات را از نتایج جستجوی طبیعی در صفحات نتایج موتورهای جستجو تشخیص دهند. منبع ۵۸ درصد از کاربران اینترنت، هر هفته خرید آنلاین انجام می‌دهند. منبع 51 درصد از نسل زد از مسدودکننده‌های تبلیغات استفاده می‌کنند. منبع بازدیدکنندگان تبلیغات کلیکی (PPC) ۵۰ درصد بیشتر از کسانی که از طریق جستجوی ارگانیک می‌آیند، احتمال خرید دارند. منبع در دو سال گذشته، جستجوهایی که شامل عبارت‌های «نزدیک من» و «از کجا بخرم» هستند، دو برابر شده‌اند. منبع

مشاهده این مطلب  افزونه‌ی دیگری برای پست‌های مرتبط - اکنون از WP Engine پشتیبانی می‌کند

این آمار نشان می‌دهد که کاربران چگونه شیوه تعامل خود با اینترنت و مهم‌تر از آن، با برندها را تغییر می‌دهند. مشتریان به‌طور فزاینده‌ای به دنبال برندهای محلی مرتبط برای حمایت هستند. پیام بازاریابی خود را برای بهینه‌سازی این سبک جدید از قصد کاربر تنظیم کنید.

در نظر بگیرید که نسل جوان از نرم‌افزارها برای مسدود کردن تبلیغات استفاده می‌کند. به این موضوع به‌عنوان فرصتی برای پیشرفت فکر کنید نه چالشی برای غلبه بر آن.

 

آمار عملکرد تبلیغات پولی در مکالمات

آمار عملکرد تبلیغات پرداختی به ازای هر تبدیل

میانگین نرخ تبدیل در تبلیغات گوگل، ۱.۹۱ درصد است. منبع طبق نوع کمپین، گوگل اَدز نرخ تبدیل ۴.۴۰ درصد در شبکه جستجو و ۰.۵۷ درصد در شبکه نمایش را نشان می‌دهد. منبع در مقایسه با دیگر انواع تبلیغات پولی، ۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند روی تبلیغات گوگل کلیک کنند. منبع در سال 2022، میانگین نرخ کلیک تبلیغات شبکه‌های اجتماعی 1.21 درصد بود. منبع تبلیغات بازاریابی مجدد در گوگل اَدز به طور میانگین نرخ تبدیل حدود 0.7 درصد دارند. منبع میانگین نرخ کلیک تبلیغات مایکروسافت در همه صنایع ۲.۸۳ درصد است. منبع میانگین نرخ تبدیل بینگ در صنایع مختلف، ۲.۹۴ درصد است. منبع صنایع برتر در تبلیغات بینگ شامل مشاغل و استخدام (با نرخ تبدیل ۶.۸۱ درصد)، مالی و بیمه (۵.۵۷ درصد)، و املاک و مستغلات (۵.۱۳ درصد) هستند. منبع با وجود هزینه هر کلیک نسبتا پایین تبلیغات بینگ، اکثر کسب‌وکارها همچنان تبدیل‌های بیشتری را در تبلیغات گوگل مشاهده می‌کنند. منبع در میان قالب‌های تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، 32 درصد از تبلیغ‌کنندگان، تبلیغات ویدئویی را مؤثرترین نوع تبلیغ می‌دانند؛ پس از آن تبلیغات تصویری (26 درصد) و استوری‌های اینستاگرام (23 درصد) قرار دارند. منبع

مشاهده این مطلب  سمروش در برابر موز: کدام یک برای سئو در سال 2024 بهتر است؟

تبلیغات گوگل در شبکه جستجو، نسبت به شبکه نمایشی، عملکرد بسیار بهتری دارد. این تفاوت نشان می‌دهد که تبلیغات شبکه جستجو احتمال تبدیل بیشتری دارند، در حالی که تبلیغات نمایشی برای افزایش آگاهی از برند مناسب‌ترند.

میانگین نرخ کلیک پایین‌تر تبلیغات شبکه‌های اجتماعی (۱.۲1%) نسبت به تبلیغات جستجو، نشان می‌دهد که کاربران شبکه‌های اجتماعی به‌طور عمده برای جستجوی محصولات یا خدمات به آنجا نمی‌روند. برای افزایش کلیک‌ها، تبلیغ‌کنندگان باید روی تبلیغات جذاب و بصری که در محیط پیمایش سریع توجه را جلب می‌کنند، تمرکز کنند.

تبلیغات ویدیویی با ۳۲ درصد اقبال تبلیغ‌کنندگان، مؤثرترین قالب تبلیغاتی شناخته می‌شوند؛ پس از آن تبلیغات تصویری (۲۶ درصد) و استوری‌های اینستاگرام (۲۳ درصد) قرار دارند. با توجه به عملکرد برتر ویدیو، تبلیغ‌کنندگان باید در کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی، اولویت را به قالب‌های ویدیویی بدهند.

 

آمار خرید، تجارت الکترونیک و تبلیغات کلیکی

تبلیغات خرید پی‌پی‌سی، تبلیغات «کلیک کن و بخر» هستند که خرید محصول را مستقیما از تبلیغی که توجه شما را جلب می‌کند، از همیشه ساده‌تر می‌کنند. این تبلیغات بر اساس مدل پرداخت به ازای هر کلیک کار می‌کنند و در صفحات نتایج موتورهای جستجو ظاهر می‌شوند. در اینجا برخی آمار جالب در مورد پرداخت به ازای هر کلیک با تمرکز بر تبلیغات خرید آمده است:

آمار خرید، تجارت الکترونیک و تبلیغات کلیکی

پیش‌بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۳، ۲.۷۱ میلیارد نفر به‌صورت آنلاین خرید کنند. منبع ۶۵ درصد از تبلیغ‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که استفاده شرکتشان از تصاویر قابل خرید در جستجو افزایش خواهد یافت. منبع 60 درصد جستجوهای خرید در گوگل از سوی کاربرانی است که به دنبال الهام گرفتن هستند و از یک دسته کلی به سمت محصولی خاص می‌روند. منبع نیمی از خریداران روزانه از خرید صوتی استفاده می‌کنند. منبع 42 درصد از خریداران انتظار دارند که خرده فروشان اطلاعات مربوط به تعاملات آنها را در تمام کانال‌ها، از جمله فروشگاه‌های فیزیکی، آنلاین و شبکه‌های اجتماعی، به‌روز نگه دارند. منبع ۴۱ درصد از خریداران با ردیابی الگوهای خرید و کالاهای خریداری‌شده توسط فروشندگان برای شخصی‌سازی پیشنهادات، احساس راحتی می‌کنند. منبع 16 درصد مردم خریدهای تعطیلات خود را درست قبل از کریسمس به پایان می‌رسانند. منبع 16 درصد از جستجوهای مربوط به «شلوارها» (شامل شلوار، شورت، دامن و…) شامل یک عبارت مرتبط با جنسیت مانند «شورت زنانه» است. منبع در 12 درصد از جستجوهای واژه «شلوار» رنگ مشخص شده است که سیاه محبوب‌ترین رنگ است. منبع

مشاهده این مطلب  10 جایگزین Moz که به شما در سئو کمک می‌کنند

در کل، این بینش‌ها نشان می‌دهند که مشتریان به تجارب خرید راحت، شخصی‌سازی‌شده و جذاب از نظر بصری علاقه دارند. برندهایی که استراتژی‌های تبلیغات پولی خود را برای تمرکز بر این موارد تنظیم کنند، احتمالا شاهد تعامل و تبدیل بیشتر خواهند بود.

  • بهینه‌سازی برای جستجوی صوتی
  • سرمایه گذاری در تصاویر قابل خریداری
  • استفاده از داده‌های چندکاناله

 

آمار تبلیغات کلیکی با فناوری‌های نوظهور

فناوری‌هایی مانند گوگل هوم و آمازون اکو باعث افزایش تبلیغات اینترنتی و خرید صوتی اینجا برخی آمار آمده است که به شما در تصمیم‌گیری دربارهٔ اینکه آیا کسب‌وکار شما باید این فناوری نوظهور را شامل شود یا نه، کمک می‌کند.

آمار تبلیغات کلیکی در فناوری‌های نوظهور

ارزش جهانی صنعت بلندگوهای هوشمند در سال ۲۰۲۳، ۶.۴ میلیارد دلار بود و پیش‌بینی می‌شود که ظرف ده سال آینده به ۱۱۰ میلیارد دلار برسد. منبع 75 درصد از دارندگان بلندگوهای هوشمند، هر هفته از جستجوی صوتی برای یافتن کسب‌وکارهای محلی استفاده می‌کنند. منبع ۷۲ درصد از دارندگان بلندگوهای هوشمند از جستجوی صوتی برای یافتن اطلاعات درباره مشاغل نزدیک استفاده می‌کنند. منبع نیمی از مصرف‌کنندگان آمریکایی روزانه از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. منبع

کسب‌وکارها فرصت بزرگی برای استفاده از افزایش جستجوی صوتی دارند. رشد سریع بلندگوهای هوشمند نشان‌دهنده افزایش کاربران جستجوی صوتی است. استراتژی‌های تبلیغات کلیکی می‌توانند برای پرس‌وجوهای جستجوی صوتی بهینه‌سازی شوند.

با توجه به اینکه ۷۵ درصد افراد به دنبال کسب‌وکارهای محلی هستند، زمان آن رسیده است که کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی را در کمپین‌های تبلیغات کلیکی خود بگنجانید. از این طریق می‌توانید مشتریان نزدیک خود را که از جستجوی صوتی برای یافتن خدمات یا محصولات در منطقه خود استفاده می‌کنند، جذب کنید.

مشاهده این مطلب  پلاگین‌های پرمخاطب و پولی برای مشتریان WP Engine

به این فکر کنید که نیمی از مصرف‌کنندگان آمریکایی هر روز از جستجوی صوتی استفاده می‌کنند. با تمرکز بر عبارات طبیعی و محاوره‌ای در کلمات کلیدی و متن آگهی‌هایتان، از این فرصت بهره ببرید. این کار به هماهنگ شدن برند شما با شیوه‌ی صحبت کردن افراد در جستجوی صوتی کمک می‌کند.

 

آمار تبلیغات پولی در رسانه‌های اجتماعی

در اینجا برخی از معیارهای کلیدی تبلیغات پولی که روندهای تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی را نشان می‌دهند، آورده شده است:

آمار تبلیغات پرداختی در رسانه‌های اجتماعی

فیسبوک در سال ۲۰۲۳، ۱۳۲ میلیون دلار درآمد تبلیغاتی در ایالات متحده کسب کرد. منبع پیش‌بینی می‌شود درآمد تبلیغاتی پینترست در آمریکا در سال 2024 به 2.91 میلیارد دلار برسد. منبع در سال ۲۰۲۲، مجموع هزینه‌های تبلیغات اجتماعی به ۲۷۰ میلیارد دلار رسید. منبع ۶۴ درصد از کاربران پینترست آن را مکانی معتبر برای کشف ایده‌ها، محصولات یا خدمات می‌دانند. منبع ۶۵ درصد از شرکت‌های تجاری، مشتریان خود را از طریق تبلیغات لینکدین جذب کرده‌اند. منبع 48 درصد از کاربران رسانه‌های اجتماعی در آمریکا از پینترست برای یافتن و خرید محصولات استفاده می‌کنند. منبع 37 درصد از کاربران آنلاین می‌گویند شبکه‌های اجتماعی تأثیرگذارترین منبع الهام برای خرید هستند. منبع 37 درصد از کاربران اینستاگرام معتقدند که تبلیغات حمایت‌شده اغلب با علایق آن‌ها مطابقت دارد. منبع ۳۲ درصد از تبلیغ‌کنندگان، ویدیو را مؤثرترین قالب تبلیغات اجتماعی می‌دانند؛ پس از آن به‌ترتیب، تبلیغات تصویری (۲۶ درصد)، استوری‌های اینستاگرام (۲۳ درصد) و تبلیغات چرخشی (۱۹ درصد) قرار دارند. منبع در حال حاضر ۲۶ درصد از بازاریابان شبکه‌های اجتماعی در ایالات متحده از تیک‌تاک استفاده می‌کنند. منبع دوازده درصد از بودجه تبلیغ‌کنندگان به رسانه‌های اجتماعی پولی اختصاص دارد. منبع

مشاهده این مطلب  چه زمانی می‌توانم سئو را متوقف کنم؟ (و چه اتفاقی می‌افتد اگر این کار را بکنم؟)

رسانه‌های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای دسترسی به مخاطبان جدید ثابت کرده‌اند. همچنین می‌توانید محصولات خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و اینستاگرام تبلیغ کنید. هر پلتفرم، تبلیغات را به طور منحصر به فردی نمایش می‌دهد و شما در مورد مکان قرارگیری تبلیغات، مانند استوری‌ها و فیدها، گزینه‌هایی دارید.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070