کلمات کلیدی کمهزینه و بهراحتی قابل دستیابی چه هستند؟کلمات کلیدی کمرقابتی، عبارات جستجویی هستند که رتبهبندی در آنها آسان است، معمولاً به این دلیل که حجم جستجوی بالایی دارند اما رقابت کمی روی آنها وجود دارد.
چه در محیط کار باشد چه نباشد، احتمالا عبارت «میوههای آویزون پایین» را شنیدهاید. این عبارت به چیزهایی اشاره دارد که به دست آوردنشان آسان است؛ اگر بخواهید میوه بچینید، میوههایی که روی شاخههای پایین آویزان هستند، راحتتر چیده میشوند.
شاید ندانید که این اصطلاح معنای ویژهای هم در بازاریابی دارد.
طراحی سایت وردپرس میتواند از معرفی بهترین کلمات کلیدی در بخشهای مختلف سایت، از جمله صفحات محصول، وبلاگ، و صفحات خدمات شما، برای بهبود نتایج موتور جستجو و افزایش ترافیک سایت کمک کند.
به طور مشخصتر، بازاریابها اغلب از کلمات کلیدی کمهزینه صحبت میکنند. این موضوع در زمینه بهینهسازی موتور جستجو جایی که برای رتبهبندی محتوای وبسایتتان در نتایج جستجو، باید کلمات کلیدی خاصی را هدف قرار دهید. اما کلمات کلیدی کمهزینه (یا آسانیافت) چه هستند و اهمیت آنها چیست؟
در این صفحه، موارد زیر را بررسی خواهیم کرد:
- کلمات کلیدی کمزحمت چه هستند؟
- چرا سئو کمهزینه مهم است؟
- راهنمای شما برای یافتن کلمات کلیدی آسان
ادامه مطلب را بخوانید تا بیشتر بدانید!
کلمات کلیدی کمهزینه و راحت کدامند؟
کلمات کلیدی کمرقابت، عباراتی هستند که رتبهبندی در نتایج جستجو برای آنها آسان است. این کلمات، ترکیب ایدهآلی از ویژگیهای کلمات کلیدی را دارند: سختی و رقابت کم، همراه با ترافیک مناسب.
خدمات سئو وردپرس به شما کمک میکند تا به راحتی کلمات کلیدی مناسب را برای سایت خود پیدا کنید. از ابزارهای مدیریت محتوا و تحلیل کلمات کلیدی استفاده کنید تا برای هر بخش از وبسایت، کلمات کلیدی دقیق و موثر را شناسایی کنید.
چرا سئو آسان و کمزحمت مهم است؟
یافتن کلمات کلیدی آسان، مزایای قابل توجهی دارد، از جمله:
- رقابت کمترکلمات کلیدی آسانتر معمولاً رقابت کمتری بین کسبوکارها برای آنها وجود دارد، بنابراین رتبهبندی شما با رقابت کمتری مواجه خواهد شد.
- رتبههای بالاتراین کلمات کلیدی رتبهبندی آسانتری دارند، یعنی رسیدن به رتبه بالا (حتی رتبه اول نتایج جستجو) آسانتر است.
- زمان و تلاش کمترچون با استفاده از این کلمات کلیدی، رتبهبندی آسانتر میشود، زمان و تلاش کمتری از شما میطلبد و در نتیجه میتوانید زمان بیشتری را به کلمات کلیدی و فرایندهای دیگر اختصاص دهید.
- ترافیک بیشترعلاوه بر افزایش رتبه، کلمات کلیدی آسانتر معمولا ترافیک بیشتری را برای وبسایت شما به ارمغان میآورند که هدف اصلی از هدفگیری کلمات کلیدی است.
- تبدیلهای بیشتربا جذب ترافیک بیشتر به وبسایتتان از طریق این کلمات کلیدی، میتوانید تبدیلهای بیشتری داشته باشید که منجر به افزایش درآمد میشود.
همانطور که میبینید، هدف قرار دادن کلمات کلیدی آسان، مزایای بسیاری دارد، بنابراین اولویتبندی این عبارات هنگام انجام سئو، ارزش وقت گذاشتن را دارد.
راهنمای شما برای یافتن کلمات کلیدی آسان
ما هم تعریف و هم اهمیت سئو کمهزینه را مشخص کردیم، اما سوال این است که چگونه عبارات کلیدی مناسب را پیدا میکنید؟ پاسخ این است که شما از نوع خاصی از… روند تحقیق کلمات کلیدی .
البته جزئیات این فرایند بسته به ابزاری که استفاده میکنید، کمی متفاوت خواهد بود. برخی از گزینههای شما عبارتند از:
- کنسول جستجوی گوگل
- اهرفس
- سمرش
اینها و ابزارهای فراوان دیگر برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی مناسب وجود دارند، چه برسد به اینکه میتوانید به سادگی جستجوی دستی انجام دهید.
از آنجایی که آموزش جداگانه برای ۱۰ ابزار مختلف ارزش وقت گذاشتن ندارد، در این صفحه فقط از Ahrefs بهعنوان مثال استفاده میکنیم. شما میتوانید این فرایند را برای ابزارهای دیگر نیز با تغییرات لازم، بهکار ببرید.
گام اول: یک کلمه کلیدی اولیه وارد کنید
ابتدا وارد Ahrefs شوید، وارد حساب کاربری خود شوید و به ابزار Keywords Explorer بروید. سپس، با جستجوی یک کلمه کلیدی اولیه شروع کنید. کلمهای را که میخواهید هدف قرار دهید تایپ کنید تا Ahrefs کلمات کلیدی مرتبط را تولید کند. در این مثال، «ساخت فلز» را جستجو میکنیم.
گام دوم: به کلمات کلیدی مرتبط بروید
بعد از جستجوی کلمه کلیدی، به صفحهای میرسید که اطلاعات آماری زیادی درباره آن کلمه نشان میدهد. حالا باید به بخش «ایدههای کلمه کلیدی» بروید.
زیر «مطابقت اصطلاحات» و «پرسشها»، فهرستی از اصطلاحات مرتبط را میبینید. یکی از این دستهها را انتخاب کنید و روی دکمه «نمایش همه» در پایین کلیک کنید. این کار شما را به صفحهای میبرد که در آن میتوانید فهرستی طولانی از اصطلاحات مشابه با اصطلاح جستجو شدهی خود، همراه با معیارهای فراوان مربوط به هر یک را مشاهده کنید.
مرحله سوم: شناسایی کلمات کلیدی آسان
اینجاست که میتوانید کلمات کلیدی آسان را پیدا کنید. پس چطور بفهمیم کدام کلمات کلیدی مناسب هستند؟ پاسخ این است که عمدتا روی دو معیار تمرکز کنید: دشواری کلمه کلیدی و ارزش جستجو. همچنین در صورت تمایل میتوانید پتانسیل ترافیک را بررسی کنید.
با استفاده از این معیارها، به دنبال کلمات کلیدیای هستید که تعادل خوبی بین آنها برقرار کنند. یعنی کلمات کلیدیای میخواهید کهکمکیدی و الفبلند(همراه با نرخ تبدیل بالا، اگر این معیار را هم در نظر بگیرید). برای بیشتر کلمات کلیدی، KD و SV هر دو بالا یا هر دو پایین خواهند بود. اما ممکن است چند مورد وجود داشته باشد که در آنها تعادل ایدهآل را پیدا کنید.
در مثال بالا میبینید که گزینه اول، یعنی «ساخت فلزات نزدیک من»، ضریب دشواری (KD) بسیار پایینی برابر با 9 از 100 دارد، در حالی که ارزش جستجو (SV) آن با 5.5 هزار، بالاترین مقدار در لیست است. همچنین ارزش هدف (TP) آن با 6 هزار بسیار بالاست. این، مثالی کامل از فرصتهای آسان و بیدردسر است.
واضح است که این کلمه کلیدی واجد شرایط است، زیرا عبارت «نزدیک من» آن را به کلمه کلیدی وابسته به مکان تبدیل میکند. وقتی مردم این کلمه کلیدی را جستجو میکنند، فقط نتایج منطقه خود را میبینند. بنابراین، حتی اگر سازندگان فلز در سراسر جهان این عبارت را هدف قرار دهند، با اکثر آنها رقابت نمیکنیم.
همه کلمات کلیدی (مورد نظر) وجود نخواهند داشت.کهآرمان یک راهاندازی ایدهآل است. اما هنوز هم میتوانید مواردی را پیدا کنید که KD نسبتاً پایینی داشته باشند و در عین حال SV نسبتاً بالایی داشته باشند و اینها کلمات کلیدی هستند که باید هدف قرار دهید. فقط مراحل بالا را دنبال کنید، کلمات کلیدی مختلف را آزمایش کنید و تمام اصطلاحات مرتبط را بررسی کنید تا لیست خوبی از گزینهها را ایجاد کنید.