09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

مزایای سئو محلی: سه راه برای رشد کسب‌وکارها

آنچه در این مقاله می خوانید:
مزایای اصلی سئو محلی
  1. بهبود سئو محلی، آگاهی از برند در سطح محلی را افزایش می‌دهد.
  2. سئو محلی ارتباطی با مخاطبان هدف شما برقرار می‌کند.
  3. سئو محلی شما را نسبت به رقبا متمایز می‌کند.

ساعت ۱۱ شب است و هوس بوریتو کرده‌اید. به خودتان می‌گویید باید بخوابید، اما می‌دانید با این فکر بوریتو در سر، شمردن گوسفند بی‌فایده است. پس چه می‌کنید؟ گوشی‌تان را برمی‌دارید و در گوگل می‌نویسید «فروشگاه بوریتو که باز است نزدیک من».

هیچ خرگوشی از کلاه بیرون نمی‌پرد و هیچ گرد و غبار جادویی هم وجود ندارد، اما از همان لحظه که جستجوی خود را آغاز می‌کنید، جادو اتفاق افتاده است؛ جادوی بهینه‌سازی موتور جستجوی محلی (SEO).

برای کسانی که با دانش جادویی آشنایی دارند، این نوع جادو در قلمروهایی بسیار عجیب‌تر و پیچیده‌تر از هاگوارتز یا سرزمین میانه وجود دارد. جادوی سئو محلی در دنیای پرسرعت و همیشه در حال گسترش خود، یعنی اینترنت، جای می‌گیرد.

خدمات سئو وردپرس می‌توانند به شما کمک کنند تا در نتایج جستجوی محلی به سرعت دیده شوید و مشتریان جدیدی جذب کنید. با بهینه‌سازی محتوا و کار بر روی نقشه‌های گوگل، برند شما به راحتی در دسترس کاربران محلی قرار می‌گیرد. این خدمات به رشد کسب‌وکار شما و افزایش ترافیک محلی کمک شایانی خواهند کرد.

در این مقاله، اهمیت سئو محلی و تأثیر آن بر فضای کسب‌وکار را بررسی خواهیم کرد. برای اطلاعات بیشتر، ادامه مطلب را بخوانید!

سه مزیت اصلی سئو محلی

سه مزیت هیجان‌انگیز سئو محلی:

  1. بهینه‌سازی محلی موتورهای جستجو، آگاهی از برند در سطح محلی را افزایش می‌دهد.
  2. سئو محلی ارتباطی با مخاطبان هدف شما برقرار می‌کند.
  3. سئو محلی شما را نسبت به رقبا در موقعیت بهتری قرار می‌دهد.
مشاهده این مطلب  مشکل رمزهای عبور - موتور WP

بهبود سئو محلی، آگاهی از برند در سطح محلی را افزایش می‌دهد.

طراحی سایت وردپرس با تمرکز بر سئو محلی می‌تواند تأثیر زیادی بر روی دیده شدن کسب‌وکار شما بگذارد. طراحی بهینه و متناسب با نیازهای محلی می‌تواند باعث افزایش تعامل و رضایت مشتریان شود. با یک طراحی اصولی، می‌توانید به راحتی در بازار محلی رقابت کنید و رشد بیشتری را تجربه کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته برای سودآوری کسب‌وکار، جذب مشتری است. نیازی به مدرک MBA نیست تا بفهمیم بین تعداد مشتریان و میزان فروش محصولات و خدمات، رابطه مستقیمی وجود دارد.

حالا به نکات کمتر واضح نگاه کنیم: چگونه شمابه دست آوردنچطور مردم را به فروشگاه خود جذب کنید؟ همین الان است که مدرک MBA می‌تواند مفید باشد. قبل از اینکه کسی وارد مغازه شما شود یا حتی روی وب‌سایتتان کلیک کند، باید از وجود شما آگاه باشد.

اینجاست که سئو محلی اهمیت پیدا می‌کند. اگر حضور آنلاین کسب‌وکار خود را برای جستجوی محلی بهینه‌سازی کنید، کسب‌وکارتان برای مشتریان بالقوه بیشتر دیده خواهد شد. به عبارت دیگر، اگر روی افزایش دید آنلاین خود در یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز کنید، افراد بیشتری در منطقه شما که به آنچه می‌فروشید علاقه‌مند هستند، جذب خواهید کرد.

همانطور که بیلبوردهای کنار بزرگراه، خودروها را به سمت کسب‌وکارهای حاشیه جاده هدایت می‌کنند، یک استراتژی سئو محلی مؤثر نیز ترافیک آنلاین را به سمت کسب‌وکارهای محلی سوق می‌دهد.

این امر به لطف اولویت‌بندی موتورهای جستجو برای کسب‌وکارهایی میسر شده است که از استراتژی‌های سئو محلی مانند محتوای مبتنی بر موقعیت مکانی، کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی و استنادهای محلی آنلاین بهینه‌سازی‌شده استفاده کرده‌اند.

مشاهده این مطلب  نگاهی اول به PHP 7.4

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند سِمروش، اِهرِفس، و … سئو دات کام می‌تواند به کسب‌وکارها در اجرای استراتژیک این روش‌ها برای بهبود دیده شدن در نتایج جستجوی محلی کمک کند و یافتن آن‌ها را برای مشتریان بالقوه از طریق جستجوهای مکانی آسان‌تر سازد.

همچنین، یک کسب‌وکار می‌تواند هدف جستجوی افراد نزدیک خود را پیش‌بینی کند تا در نتایج جستجوی آن‌ها بهتر ظاهر شود.

بیایید دوباره سراغ فروشنده‌ی دوست‌داشتنی بوریتوی خودمان برویم. این کسب‌وکار می‌تواند کلمات کلیدی مبتنی بر مکان را به وب‌سایت خود اضافه کند تا در جستجوهایی که از این کلمات کلیدی استفاده می‌کنند، رتبه‌ی بهتری کسب کند.

مثلاً اگر فروشنده‌ی بوریتو در شیکاگو باشد، می‌تواند کلمات کلیدی مبتنی بر موقعیت مکانی را به‌طور استراتژیک در وب‌سایت، پست‌های وبلاگ و فهرست‌های محلی خود قرار دهد تا کسی که در شیکاگو به دنبال بوریتو است، هنگام جستجوی «بوریتو در شیکاگو» در گوگل، این فروشنده را ببیند.

اما چه چیزی سئو محلی را از دیگر روش‌های بازاریابی متمایز می‌کند؟ در نهایت، می‌توان با درج آگهی در روزنامه محلی نیز به جذب مشتریان محلی دست یافت، اینطور نیست؟

بهینه‌سازی محلی (SEO) آگاهی از برند را مؤثرتر از روش‌های سنتی تبلیغات افزایش می‌دهد، زیرا نیاز کاربر به پاسخ پرسش‌هایش را برطرف می‌کند (مثلاً «کجا می‌توانم نزدیک من بوریتو بخرم؟» یا «چه رستوران‌های بوریتویی در شیکاگو ساعت ۱۱ شب باز هستند؟») و این پرسش را با پاسخ مرتبط می‌کند و در نتیجه نیاز مشتری را برآورده می‌سازد.

تقریباً 50 درصد از جستجوهای گوگل مبتنی بر موقعیت مکانی هستند، به این معنی که پایگاه مشتریان بالقوه برای کسب‌وکار شماهمین جاو فقط با یک کلیک روی تلفنشان.

مشاهده این مطلب  گوگل چرا عنوان و توضیحات متای من را نادیده می‌گیرد؟

نه تنها این، بلکه 76 درصد از مصرف‌کنندگان کسانی که با تلفن همراه خود به دنبال چیزی محلی می‌گردند، بعد از همان روز از مغازه‌ای مرتبط بازدید می‌کنند، و ۹۷ درصد مردم درباره شرکت محلی، اطلاعات بیشتری را به‌صورت آنلاین نسبت به هر جای دیگر می‌توان یافت.

بازاریابی سئو محلی با پاسخ به نیاز و سوال مصرف کننده، او را مستقیما به کسب و کار شما هدایت می کند. اگر بتوانید با استراتژی سئو محلی موثر، کسب و کارتان را در معرض دید جستجوگران قرار دهید، احتمال زیادی وجود دارد که همان روز به فروشگاه شما سر بزنند.

سئو محلی ارتباطی با مخاطبان هدف شما برقرار می‌کند.

متاسفانه، فقط دیده شدن توسط مشتریان بالقوه همیشه برای تبدیل آنها به فروش کافی نیست. یک استراتژی سئو محلی مؤثر، علاوه بر دیده شدن، هدف ایجاد ارتباط با مخاطبان هدف را نیز دنبال می‌کند.

خرید نهایی، آخرین مرحله از ارتباط بین دو طرف، یعنی خریدار و فروشنده است. مثل هر رابطه‌ای، چه عاشقانه چه دوستانه، این پیوند می‌تواند با اقدامات هر یک از طرفین قوی‌تر یا ضعیف‌تر شود. برای یک کسب‌وکار، قدرت این رابطه تا حد زیادی به ارتباطی که پیش از خرید با مشتریان بالقوه برقرار می‌کنید، بستگی دارد.

مثل قرارهای سریع فکر کنید. شما با اولین کسی که روبروی شما می‌نشیند ازدواج نمی‌کنید فقط به این دلیل که او اولین نفر بود. به همین ترتیب، یک مشتری لزوماً از کسب‌وکاری خرید نمی‌کند فقط به این دلیل که در نتایج جستجوی گوگل اولین ظاهر شده است.

اما اگر در قرار ملاقات‌های سریع بتوانید با فرد مقابل ارتباطی برقرار کنید، احتمال گرفتن قرار دوم بیشتر از کسی است که بی‌حال و بی‌روح به نظر می‌رسد.

مشاهده این مطلب  آیا افزونه‌های سئو شاپفای ارزش استفاده را دارند؟

در بازاریابی، یک کسب‌وکار می‌تواند از خدمات سئو محلی برای تقویت ارتباط با مشتریان بالقوه و معرفی خود به عنوان «جذاب‌ترین گزینه» (مثل داشتن بهترین همراه!). به عبارت دیگر، شما با جستجوگر ارتباط برقرار کرده‌اید و او را برای ادامه مسیر فروش ترغیب نموده‌اید.

این ارتباط را می‌توان از دیدگاه سئو محلی به چند روش تقویت کرد. می‌توانید از خدمات سئو محلی برای بهبود شهرت کسب‌وکارتان از طریق ساختن نقد و بررسی استفاده کنید. نقد و بررسی‌ها در تقویت این ارتباط مفید هستند، زیرا توسط مشتریان دیگر نوشته می‌شوند و در نتیجه برای جستجوگران قابل اعتمادترند. هر چه تعداد نقدهای مثبت در مورد کسب‌وکارتان بیشتر باشد، احتمال همکاری مشتریان بالقوه با شما بیشتر می‌شود.

همچنین، با ساخت بک‌لینک‌های محلی (پیوندهایی از وب‌سایت‌های دیگر که به وب‌سایت شما اشاره می‌کنند) می‌توانید اعتماد را جلب کرده و اعتبار خود را نزد جستجوگران افزایش دهید. این بک‌لینک‌ها به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایت شما قابل اعتماد است و این امر به نمایش بالاتر لیست کسب‌وکار شما در نتایج جستجو کمک می‌کند.

سئو محلی به شما برتری نسبت به رقبا می‌دهد.

خبر خوب این است که حالا توجه مشتریان بالقوه خود را جلب کرده‌اید. خبر بد این است که برخی از رقبای شما هم توجه آنها را به خود جلب کرده‌اند. پس چگونه می‌توانید برتری رقابتی کسب کنید و «دل» مشتریان بالقوه خود را برباييد؟

فرض کنید مغازه بوریتوی شما و مغازه رقیبتان در خیابان روبه‌رو، کارمندانی دارند که جلوی مغازه، تابلوهایی را می‌چرخانند و رانندگان را به سمت مغازه‌هایتان راهنمایی می‌کنند.

کارمند رقیب شما فقط کنار جاده می‌ایستد و تابلویی با نام شرکتشان در دست دارد.

مشاهده این مطلب  چرا از کوئرا برای سئو استفاده کنیم؟ (و چگونه از کوئرا برای سئو استفاده کنیم)

کارمند شما برعکس، فقط کنار جاده نمی‌ایستد. او فعالانه در شهر به دنبال افرادی می‌گردد که دنبال مغازه ی بوریتوی خوب می‌گردند و با چرخاندن تابلو بالای سرش و حرکات نمایشی آکروباتیک (مانند چرخیدن در حلقه‌ی آتش!) آنها را جذب می‌کند.

این کارمندان دو روش متفاوت را نشان می‌دهند. روشِ کارمند رقیب، تمرکز بر سئو محلی ندارد و فقط به حداقل‌ها بسنده می‌کند.

مردم تابلو را می‌بینند، اما هیچ ارتباطی بین او و رهگذران برقرار نمی‌شود. شاید اصلا به بوریتو علاقه‌ای نداشته باشند و همین باعث می‌شود بی‌تفاوت از کنارش بگذرند.

کارمند شما از استراتژی بازاریابی استفاده می‌کند که خدمات سئو محلی مؤثری را به کار می‌گیرد. او نه تنها به‌طور معناداری توجه‌ها را جلب می‌کند، بلکه افرادی را که به‌طور فعال در منطقه شما به دنبال خدمات شما هستند، مستقیماً به کسب‌وکار شما هدایت می‌کند. کدام استراتژی را ترجیح می‌دهید؟

با اجرای یک استراتژی سئو محلی مؤثر، می‌توانید در نتایج جستجوی محلی بالاتر و در مقایسه با رقبا در بسته محلی (سه نتیجه برتر جستجوی محلی گوگل برای یک پرس‌وجوی مبتنی بر موقعیت مکانی) ظاهر شوید.

مانند هر نوع بازاریابی دیگر، یکی از اهداف اصلی بهینه‌سازی سئو محلی، برجسته کردن برند شما در ذهن مشتریان نسبت به رقبا است.

استراتژی‌های سئو محلی مانند ساختن نقد و بررسی، نه تنها اعتماد کاربران به کسب‌وکار شما را افزایش می‌دهد، بلکه نشان می‌دهد که از رقبایتان بهتر هستید.

مثلاً اگر شما ۴۰۰ نظر پنج ستاره در پروفایل گوگل بیزینس خود دارید و رقیب اصلی شما فقط ۱۰۰ نظر پنج ستاره دارد، جستجوگران ممکن است به دلیل تعداد بالای نظرات مثبت شما، شما را انتخاب مناسبی برای همکاری بدانند.

مشاهده این مطلب  طول ایده‌آل یک پست وبلاگی چقدر است؟ همین حالا اطلاعات لازم را کسب کنید!

El Famous Burrito's Google Business Profile has 690 reviews and an average rating of 4.5 stars

علاوه بر این، با ساخت بک‌لینک و ارجاع، کاربران ممکن است کسب‌وکار شما را در جاهایی غیر از سایت یا شبکه‌های اجتماعی ببینند که این امر باعث افزایش آگاهی از برند شما می‌شود.

مثلاً مشتری‌ای که از پلتفرمی مانند آنجی یا کتاب زرد ممکن است به دلیل شناخت برند و سهولت استفاده از خدمات شما، نقل قول بهینه‌شده‌ی شما را ببینند و شما را به جای رقیبتان انتخاب کنند.

اهمیت سئو محلی

چرا شما به‌عنوان مشتری (که حالا بین گرسنگی و عصبانیت در حال نوسان هستید) باید اهمیت بدهید؟ بالاخره، جستجوی یک کسب‌وکار نزدیک به شما حدود ۱۰ ثانیه طول می‌کشد و آسان‌تر از خود رانندگی برای تحویل غذاست.

به طور خلاصه، همین سادگی استفاده است که باعث می‌شود شمابایدمراقبت به عنوان یک مصرف‌کننده. وقتی از موتور جستجویی مثل گوگل یا بینگ استفاده می‌کنید، به موتور جستجو اعتماد می‌کنید که دقیق‌ترین نتایج ممکن را به شما ارائه دهد. اگر مصرف‌کننده احساس نمی‌کرد که نتایج نمایش داده شده با کیفیت خوب هستند، هیچ‌کس از گوگل استفاده نمی‌کرد.

بنابراین، همان سهولت استفاده‌ای که شما به عنوان مصرف‌کننده هنگام استفاده از موتور جستجو احساس می‌کنید، می‌تواند توسط کسب‌وکارها پیش‌بینی و برای نمایش برند، محصولات و خدمات خود مورد استفاده قرار گیرد.

حالا تصور کن به‌جای اینکه ساعت یازده شب دنبال بوریتو باشی، خودت فروشنده بوریتویی هستی که به‌همون اندازه مشتاق پیدا کردن مشتری‌های نیمه‌شب هستی.

با انجام صحیح این کار، می‌توانید از چندین عامل رتبه‌بندی سئو محلی بهره ببرید و کسب‌وکارتان در نتایج جستجوی موتورهای جستجو، زمانی که کاربران جستجوهای مکانی مرتبط انجام می‌دهند، بالاتر نشان داده شود.

مشاهده این مطلب  هزینه خدمات سئو - قیمت سئو وردپرس - هزینه سئو

سئو محلی چگونه کار می‌کند؟

در اصل، جستجوی سئو محلی مانند هر جستجوی دیگری عمل می‌کند. وقتی عبارت جستجوی خود را وارد می‌کنید، گوگل شاخص خود را بررسی می‌کند تا بهترین نتایج ممکن را برای پرس‌وجوی شما ارائه دهد.

Local search results for burrito places in Chicago provide a list of restaurants alongside a map

اما اینجا جایی است که اوضاع به همان اندازه تند و تیز می‌شود که آن بوریتوی مورد علاقه‌تان!

جستجوی سئو محلی با دیگر جستجوها متفاوت است؛ زیرا گوگل از عوامل رتبه‌بندی متفاوتی نسبت به جستجوی معمولی استفاده می‌کند.

برخی از این عوامل شامل موقعیت مکانی جستجوی کاربران، کلمات کلیدی استفاده‌شده در وب‌سایت یا لیست محلی کسب‌وکار و وجود اطلاعات دقیق و معتبر محلی از نام، آدرس و شماره تلفن کسب‌وکار است.

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070