09339159432 تبلیغات محیطی — 09376996070 تبلیغات دیجیتال

تعریف تراکم کلمات کلیدی، برجستگی و نزدیکی برای سئو

آنچه در این مقاله می خوانید:
چگالی، برجستگی و نزدیکی کلمات کلیدی چیست؟

چگالی کلمات کلیدی، برجستگی و نزدیکی، اصطلاحاتی در سئو هستند که نشان می‌دهند یک کلمه کلیدی چند بار در صفحه ظاهر می‌شود و در کجا قرار دارد. این موارد نقش مهمی در اطلاع‌رسانی به کاربران و موتورهای جستجو درباره موضوع صفحه دارند و در نتیجه بر رتبه‌بندی صفحه تاثیر می‌گذارند.

کلمات کلیدی از شناخته‌شده‌ترین و پربحث‌ترین موارد هستند عوامل رتبه‌بندی سئو به حق دلیل کلمات کلیدی آن‌ها اساس استراتژی سئو شما را تشکیل می‌دهند و سیگنالی ضروری برای گوگل هستند که نشان می‌دهد صفحه شما تا چه حد برای جستجوگر مرتبط است.

در حین تحقیق درباره بهترین روش‌های ادغام کلمات کلیدی در صفحاتتان، ممکن است با چند اصطلاح مواجه شده باشید:

  • فراوانی کلیدواژه
  • تراکم کلمات کلیدی
  • برجستگی کلمات کلیدی
  • نزدیکی کلمات کلیدی

در خدمات سئو وردپرس، فهم دقیق مفاهیم تراکم کلمات کلیدی، برجستگی و نزدیکی می‌تواند به بهینه‌سازی محتوای سایت کمک کند. با استفاده از این مفاهیم، می‌توانید کلمات کلیدی را به‌طور مؤثر در مطالب خود بگنجانید تا رتبه سایت در نتایج جستجو بهبود یابد.

مطمئن نیستید معنی همه این اصطلاحات چیست؟ نگران نباشید! برای توضیح ساده‌ی چگالی کلمات کلیدی، برجستگی و نزدیکی، به خواندن ادامه دهید.

فرکانس کلمات چیست؟

فرکانس کلمه کلیدی به معنای تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی هدف شما در صفحه ظاهر می‌شود. در حالی که می‌خواهید کلمه کلیدی شما ظاهر شودکافی استکه موتورهای جستجو می‌توانم بگویم محتوای شما مرتبط با عبارت جستجو است، اما باید از … دوری کنید. پر کردن کلیدواژه .

کلمات کلیدی را پر کردن، یک روش نامناسب سئو است که در آن، کسی صفحه را با بیشترین تعداد کلمات کلیدی ممکن پر می‌کند، حتی اگر در متن معنایی نداشته باشد. پر کردن صفحه با کلمات کلیدی، خواندن آن را دشوارتر می‌کند و موتورهای جستجو معمولا می‌توانند متوجه این کار شوند.

مشاهده این مطلب  راهنمای شما برای کلمات کلیدی آسان (+ چگونگی یافتن آن‌ها)

در نهایت، موتورهای جستجو می‌خواهند صفحاتی را نمایش دهند که برای کاربران مفید هستند.کاربرانپس همیشه با در نظر گرفتن مخاطب هدف خود بهینه سازی کنید. اگر محتوای مرتبط و آموزنده‌ای تولید می‌کنید، به احتمال زیاد کلمه کلیدی خود را به طور طبیعی در متن خود قرار می‌دهید. فقط مطمئن شوید که روان و قابل خواندن باشد.

در طراحی سایت وردپرس، این مفاهیم باید در طراحی ساختار محتوا لحاظ شوند. بهینه‌سازی متنی که کلمات کلیدی به‌طور مناسب و در مکان‌های صحیح قرار دارند، می‌تواند تأثیر زیادی در جلب توجه موتورهای جستجو داشته باشد و تجربه کاربری بهتری ارائه دهد.

تراکم کلمات کلیدی چیست؟

تراکم کلمات کلیدی به معنای تعداد دفعاتی است که کلمه کلیدی شما در یک صفحه ظاهر می‌شود نسبت به کل کلمات آن صفحه. بنابراین، اگر کلمه کلیدی خود را سه بار در صفحه‌ای ۳۰۰ کلمه‌ای بیاورید، تراکم کلمات کلیدی بالاتری نسبت به زمانی خواهید داشت که آن را پنج بار در یک صفحه ۵۰۰۰ کلمه‌ای بیاورید.

در تراکم کلمات کلیدی، همه چیز به تعادل است. تولید محتوای مرتبط احتمالا به معنای تکرار کلمه کلیدی در طول محتوای شماست، اما اگر بیش از حد تکرار شود، ریسک پر کردن بیش از حد با کلمات کلیدی را خواهید داشت.

این پاراگراف را در نظر بگیرید.

بوت‌های بارانی با دوام برای نیازهای روزمره شما می‌فروشیم. اگر به دنبال بوت‌های بارانی با دوام هستید، جای دیگری را جستجو نکنید. امروز به فروشگاه ما بیایید تا نیاز خود به بوت‌های بارانی با دوام را برطرف کنید.

به نظر مصنوعی می‌آید و اطلاعات مفید زیادی ندارد. سه جمله تکراری هستند و می‌توانست از دو جمله برای ارائه اطلاعات بیشتر در مورد پیشنهاد، جزئیات فروش و… استفاده شود.

مشاهده این مطلب  سئو در برابر تجربه کاربری: چگونه می‌توان آنها را برای رتبه‌بندی بالاتر با هم ترکیب کرد

مشکل لزوماً تکرار سه بار عبارت «چکمه‌های بارانی بادوام» نیست، بلکه این است که این سه تکرار در پاراگرافی ۳۰ کلمه‌ای به هم فشرده شده‌اند.

همانند بسامد کلمات کلیدی، عامل اصلی اینجا خواننده است. محتوای مرتبط و مفیدی برای کسی که به دنبال کلمه کلیدی هدف است ایجاد کنید و بر خوانایی اولویت دهید.

اهمیت کلمات کلیدی چیست؟

اهمیت جایگاه کلمات کلیدی به محل قرارگیری آن‌ها در صفحه اشاره دارد. کاربران اغلب مطالب آنلاین را به‌صورت گذرا می‌خوانند؛ بنابراین، هر چه تشخیص ارتباط محتوای شما با نیاز آن‌ها آسان‌تر باشد، احتمال ماندن آن‌ها بیشتر می‌شود. قرار دادن کلمات کلیدی در مکان‌های برجسته می‌تواند به این امر کمک کند.

مکان‌های پیشنهادی برای قرار دادن کلمات کلیدی:

  • آدرس اینترنتی
  • عنوان
  • عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها
  • توضیحات متا
  • صد کلمه اول

همچنین می‌توانید کلمات کلیدی را در هدر کد HTML سایت خود بگنجانید. این کلمات، شناخته‌شده‌اند به عنوان کلمات کلیدی آنها برای بازدیدکنندگان قابل مشاهده نیستند و کلمات کلیدی صفحه شما را نشان می‌دهند. این قسمت‌ها اغلب برای کاربری که صفحه شما را به‌سرعت مرور می‌کند یا از نتایج جستجو تصمیم می‌گیرد روی آن کلیک کند، بیشترین توجه را جلب می‌کنند. بهترین تلاش خود را بکنید و بلافاصله به آنها نشان دهید که صفحه شما تا چه اندازه با نیازهایشان مرتبط است.

مفهوم نزدیکی کلمات چیست؟

نزدیکی کلمات کلیدی به معنای فاصله‌ی بین کلمات در عبارت کلیدی هدف است. این معیار اهمیت دارد، زیرا معمولاً کلمات کلیدی چندکلمه‌ای را هدف قرار می‌دهید. کلمات کلیدی تک‌کلمه‌ای معمولاً رقابت بسیار بالاتری دارند، اما کلمات کلیدی بلند (long-tail) می‌توانند بسیار مؤثر باشند.

مشاهده این مطلب  ۵ بینش در مورد چشم‌انداز تهدیدات امنیتی وب‌سایت‌ها

هنگام هدف قرار دادن یک عبارت کلیدی، بهتر است کلمات آن عبارت را تا حد ممکن نزدیک به هم نگه دارید. این نزدیکی می‌تواند به موتورهای جستجو و کاربران نشان دهد که صفحه احتمالا مرتبط‌تر با جستجوی آن‌هاست.

کلمه کلیدی «کتاب‌های فانتزی دست دوم» را در نظر بگیرید. اگر صفحه‌ای وعده «بهترین کتاب‌های فانتزی دست دوم» را بدهد، احتمالاً برای جستجوگر مرتبط‌تر از صفحه‌ای است که وعده «مجموعه عظیمی از کتاب‌های فانتزی و کتاب‌های دست دوم» را می‌دهد.

از چگالی کلمات کلیدی، برجستگی و نزدیکی به طور مؤثر استفاده کنید.

در حالی که هنگام تولید محتوا باید این معیارهای کلیدی را در نظر داشته باشید، به یاد داشته باشید که همیشه کاربر در اولویت است. هر زمان از معیاری مانند برجستگی یا نزدیکی کلمات کلیدی استفاده می‌کنید، باید در خدمت کاربر باشد و به او کمک کند تا بهتر بفهمد محتوای شما چگونه نیازهایش را برطرف می‌کند.

اگر تعادل مناسبی بین استفاده از کلمات کلیدی و محتوای ارزشمند برقرار کنید، در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهید گرفت.

ضمناًبه دنبال تعاریف بیشتری از اصطلاحات کلیدی سئو هستید؟ توضیحات مورد نیاز خود را در راهنمای جامع ما بیابید. واژه‌نامه سئو !

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی 09376996070

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070