09376996070 (سفارش سئو، سایت و تبلیغات)

استراتژی‌های سئو بین‌المللی: گسترش نفوذ در سطح جهانی

برای سفارش تماس بگیرید.

آنچه در این مقاله می خوانید:

در بازار امروز، تطبیق وب‌سایت با کشورهای و زبان‌های مختلف، کلید دسترسی به مخاطبان جهانی و کسب برتری رقابتی است. یک استراتژی قوی سئو بین‌المللی ممکن است همان چیزی باشد که کسب‌وکار شما برای گسترش فراتر از مرزها و افزایش دیده شدن برند در سراسر جهان نیاز دارد.

در این صفحه، به سئو بین‌المللی می‌پردازیم و مراحل ارزشمندی برای ایجاد یک استراتژی موفق ارائه خواهیم داد. بیایید شروع کنیم!

سئو بین‌المللی چیست؟

بهینه‌سازی بین‌المللی سایت (SEO بین‌المللی) فرایندی است که وب‌سایت شما را برای رتبه‌بندی بالاتر در موتورهای جستجوی کشورهای مختلف و به زبان‌های گوناگون بهینه‌سازی می‌کند. این روش، عوامل فرهنگی، اولویت‌های موتورهای جستجو و رفتار کاربران کشورهای هدف را در نظر می‌گیرد.

برای رسیدن به مخاطبان بالقوه در کشورهای مختلف، استراتژی سئو بین‌المللی ضروری است.

با استفاده از خدمات سئو وردپرس، می‌توانید وب‌سایت خود را برای زبان‌ها و مناطق مختلف بهینه کنید. این خدمات شامل مدیریت افزونه‌های چندزبانه مانند WPML و ایجاد ساختار URL مناسب برای مخاطبان بین‌المللی است.

تلفیق اصول طراحی سایت وردپرس با نیازهای بازارهای جهانی می‌تواند تجربه کاربری هماهنگ و جذابی را برای مخاطبان بین‌المللی ایجاد کند. مثال: طراحی نسخه‌های بومی‌شده برای صفحات اصلی و ارائه محتوای متناسب با فرهنگ هر منطقه.

بهینه‌سازی موتور جستجوی بین‌المللی چگونه کار می‌کند؟

اگرچه نمایش وب‌سایت در چند کشور نسبتا ساده است، اما سئو بین‌المللی از چند عنصر کلیدی برای رسیدن به این هدف و نمایش وب‌سایت شما به مخاطبان مناسب استفاده می‌کند.

از آنجا که گوگل و دیگر موتورهای جستجو، نتایجی متناسب با زبان و کشور کاربران ارائه می‌دهند، سئو بین‌المللی با این موتورها ارتباط برقرار می‌کند تا مخاطبان هدف شما به راحتی شناسایی شوند.

مشاهده این مطلب  تعریف تراکم کلمات کلیدی، برجستگی و نزدیکی برای سئو

به جز هدف‌گیری کشور و زبان از طریق محتوا، برچسب‌های زبان ارجاعی ابزار دیگری برای پشتیبانی از تلاش‌های سئو بین‌المللی هستند. این ویژگی‌ها به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا زبان و کشور مورد نظر محتوای شما را درک کنند. همچنین می‌توانید از ساختارهای URL برای هدف قرار دادن کشورهای خاص استفاده کنید.

چگونگی توسعه استراتژی سئو بین‌المللی

برای گسترش نفوذ خود در سطح بین‌المللی با استفاده از سئو بین‌المللی، به استراتژی قدرتمندی نیاز دارید که شامل چندین نکته برای تضمین موفقیت است. در ادامه مراحل مورد نیاز در برنامه بازاریابی دیجیتال جهانی شما آمده است:

بازار را تحلیل کنید

تحلیل بازار یکی از اولین گام‌ها در ایجاد استراتژی سئو بین‌المللی است. این شامل جمع‌آوری اطلاعات در مورد مخاطبان هدف، روندها و رقبا در کشورهای مورد نظر می‌شود. این فرایند بینشی از رفتارها و ترجیحات کاربران ارائه می‌دهد و به شما امکان می‌دهد محتوای خود را با توجه به آن‌ها تنظیم کنید.

در بخشی از پژوهش خود می‌توانید از ابزارهای تحلیلی مانند گوگل آنالیتیکس برای بررسی بازدیدهای وب‌سایت، عملکرد و تبدیل‌ها از کشورهای و گروه‌های زبانی خاص. سپس می‌توانید از یافته‌های این تحلیل برای تنظیم دقیق استراتژی خود استفاده کنید.

تحقیق کلمات کلیدی انجام دهید

هر استراتژی سئو قدرتمندی مستلزم کار گسترده‌ای است کلمات کلیدی مرتبط .

وقتی مخاطبان بین‌المللی را هدف قرار می‌دهید، فرایند کار فقط به ترجمه کلمات کلیدی پرمخاطب در صنعت شما محدود نمی‌شود. باید کلمات کلیدی را شناسایی کنید که با تغییرات زبانی، رفتارهای جستجو و تفاوت‌های فرهنگی مخاطبان متنوع همخوانی داشته باشند.

به عنوان مثال، باید روندهای فصلی را در نظر بگیرید؛ زیرا برخی از کلمات کلیدی ممکن است در ماه‌های خاصی، بسته به منطقه، حجم جستجوی بالایی داشته باشند. همچنین ترجمه و بومی‌سازی کلمات کلیدی برای تطبیق با زمینه محلی و تفاوت‌های فرهنگی اهمیت دارد.

مشاهده این مطلب  12 نمونه سئو از تیلور سوییفت، اپل، نرد والت و دیگر شرکت‌ها

محتوای بومی بسازید

محتوای بومی‌سازی‌شده، مانند کلمات کلیدی بومی‌سازی‌شده عمل می‌کند. این فرآیند در اصل تطبیق محتوای شما با منطقه‌ی هدف است. ایجاد محتوای بومی‌شده شامل گنجاندن کلمات کلیدی هدفمند و استفاده از عبارات، اصطلاحات و دیگر عناصر شناسایی‌دهنده‌ی محلی است.

همچنین باید روی اصلاحات جزئی مانند املا، واحدهای اندازه‌گیری یا قالب تاریخ و زمان تمرکز کنید. برای مثال، املا کلمه «موضعی‌سازی» در آمریکا با بریتانیا متفاوت است.

هدف این است که محتوای شما طوری بنظر برسد و خوانده شود که انگار توسط کسی نوشته شده که درک عمیقی از منطقه دارد و از نظر فرهنگی مناسب و واضح است. به همین دلیل، باید از ترجمه ماشینی اجتناب کنید و به تخصص یک گوینده مسلط یا بومی زبان تکیه کنید.

تگ‌های hreflang را پیاده‌سازی کنید

international seo

برچسب‌های hreflang، ویژگی‌های HTML هستند که زبان استفاده‌شده در یک صفحه وب و کشور هدف آن را مشخص می‌کنند.

این برچسب‌ها به گوگل و دیگر موتورهای جستجو اطلاع می‌دهند که شما صفحاتی با محتوای مشابه به زبان‌های مختلف دارید و از مشکل محتوای تکراری جلوگیری می‌کنند. همچنین به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا نسخه صحیح را با توجه به موقعیت مکانی و زبان کاربر نمایش دهند.

می‌توانید از روش‌های زیر برای پیاده‌سازی hreflang در وب‌سایت خود استفاده کنید:

  • برچسب hreflang را به بخشسایت HTML خود اضافه کنید.
  • در هدر HTTP فایل‌های غیر HTML سایت خود، برچسب hreflang را بگنجانید.
  • اطلاعات زبان را در آن بگنجانید نقشه سایت XML .

ساختار آدرس اینترنتی خود را انتخاب کنید

انتخاب ساختار درست URL برای جذب کاربران در بازارهای بین‌المللی از طریق جستجوی ارگانیک حیاتی است. شما می‌توانید از میان سه نوع اصلی انتخاب کنید:

  • دامنه‌های سطح بالای کد کشورccTLD یک دامنه دو حرفی است که به طور خاص برای یک کشور مشخص تعیین شده است. به عنوان مثال، می‌توان به دامنه‌های .uk برای بریتانیا، .fr برای فرانسه یا .us برای ایالات متحده اشاره کرد.
  • زیرپوشه‌هااین ساختار آدرس اینترنتی به شما امکان می‌دهد زیرشاخه‌هایی برای هر زبان یا کشور ایجاد کنید، در حالی که محتوا در یک دامنه واحد باقی می‌ماند. اگر زیرشاخه‌هایی برای محتوای فرانسوی داشته باشید، آدرس اینترنتی به شکل «example.com/fr» خواهد بود.
  • زیر دامنه‌ها زیر دامنه‌ها پسوندهایی هستند که به دامنه‌های موجود اضافه می‌شوند و می‌توانید از آن‌ها برای بهینه‌سازی صفحه برای زبان یا کشور خاصی استفاده کنید. این پسوندها قبل از دامنه اصلی قرار می‌گیرند، بنابراین آدرس اینترنتی به شکل «uk.example.com» دیده می‌شود.
مشاهده این مطلب  قهرمان باش: ابزار جدید مانیتورینگ سایت WP Engine از آخرین اطلاعات شما را مطلع می‌سازد.

روابط بین‌المللی برقرار کردن

دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر در کشورهای مختلف می‌تواند به افزایش اعتبار سایت شما و ارتقای رتبه آن در موتورهای جستجو در سطح جهانی کمک کند. به همین دلیل، ساخت لینک‌های بین‌المللی برای افزایش دیده شدن در کشورهای هدف ضروری است.

شبیه به روش‌های سنتی ساخت لینک، روش‌های مختلفی برای سئو بین‌المللی وجود دارد؛ از شناسایی فرصت‌های ساخت لینک با کیفیت بالا در کشورهای خاص تا تولید محتوای ارزشمند ویژه هر منطقه.

 

جواد یاسمی (متخصص سئو)

جواد یاسمی (متخصص سئو)

استراتژیست و مشاور سئو سایت های شرکتی، فروشگاهی، کارخانه ها و برندها با بهترین و بزرگترین تیم سئو در مشهد، تهران و ایران | سئو (SEO) با جواد یاسمی

آخرین مقالات مرتبط

10 قدم برای افزایش کارایی فروشگاه ووکامرس و 5 برابر کردن فروش (چک‌لیست کامل 2021)

امروزه، ارتقای تجربه مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت کسب و کارهای آنلاین شناخته می‌شود. بیشتر فروشگاه‌های...

گوتنبرگ: به‌روزرسانی ویژگی‌ها در شش ماه

شاید باور کردنش سخت باشد، اما گوتنبرگ ویرایشگر محتوای پیش‌فرض وردپرس که همراه با راه‌اندازی … وردپرس...

مقایسه سیستم‌های مدیریت محتوا: وردپرس در برابر جوملا [اینفوگرافیک]

ما به تازگی مقایسه‌ای بین وردپرس و دروپال انجام دادیم. اینفوگرافیک و کتاب سفید این بار به بررسی تفاوت‌های...

نگاهی اول به PHP 7.4

PHP یا پیش‌پردازنده‌ی ابرمتن، زبان برنامه‌نویسی سمت سرور است که به‌طور گسترده برای توسعه‌ی پوسته‌ها و...

وقت آن است که وب‌سایت وردپرس خود را با HTTPS امن کنید.

در چند سال گذشته، گوگل به‌طور فزاینده‌ای بر اهمیت رمزگذاری HTTPS برای وب‌سایت‌ها تأکید کرده و حتی صفحات...

وردپرس ۵.۶ اکنون نسخه پیش‌فرض برای سایت‌های جدید WP Engine است.

وردپرس ۵.۶ سیمون نسخهٔ آذرماه، سومین به‌روزرسانی بزرگ وردپرس در سال ۲۰۲۰ بود و ویژگی‌ها و تغییرات آن...

۶۵ میانبر صفحه کلید وردپرس برای افزایش کارایی

به عنوان مدیر وبسایت‌های متعدد (بیشترشان وردپرس)، متوجه شدم که افزایش راندمان در استفاده از وردپرس نقش...

ده خطر امنیتی بحرانی در برنامه های کاربردی

اوواسپ (OWASP) یا پروژه امنیت برنامه‌های کاربردی وب باز، یک سازمان غیرانتفاعی است که به نشر اطلاعات مربوط...

ارائه امنیت سازمانی برای همه

امنیت سایبری همچنان چالشی برای کسب‌وکارها (و وب‌سایت‌ها) در همه ابعاد است و امروزه سازمان‌ها با فهرست...

با اطمینان حافظه پنهان خود را پاک کنید

ذخیره‌سازی موقت داده‌ها (کش کردن) روشی عالی برای سرعت بخشیدن به درخواست‌های سرور و ارائه تجربه کاربری...

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سفارش تبلیغات محیطی (بیلبورد، هدایا ویژه و …) | 09339159432

سفارش تبلیغات دیجیتال (طراحی سایت، سئو، اینستاگرام و ..) | 09376996070